Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Lone Nielsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - - aktivitet og deltagelse i hverdagslivet
    af Lilly Jensen, Janna Sylvestersen, Lisbeth Villemoes Sørensen, mfl.
    657,95 kr.

    Basisbog i ergoterapi - aktivitet og deltagelse i hverdagslivet giver en samlet dansk fremstilling af de temaer, der tegner ergoterapifaget og dets udvikling i dag. Her i 3. udgaven er der ud over en kraftig revision af bogens indhold med sammenlægning af kapitler, udgåede og nytilkomne kapitler, lagt vægt på, at stoffet skal være mere konkret og i højere grad afspejle aktuelle emner som aktivitetsvidenskab og evidensbaseret ergoterapi. De centrale begreber trækkes frem i bogen og defineres i faktabokse med vægt på danske begreber, så vidt det er muligt. Bogen er inddelt i fire dele. Del I: Aktivitet og deltagelse i hverdagslivet. Del II: Grundlæggende forståelsesrammer og tilgange i ergoterapi. Del III: Ergoterapeutisk intervention - at muliggøre aktivitet og deltagelse i hverdagslivet og del IV: Innovation, udvikling og forskning i ergoterapi. Basisbog i ergoterapi henvender sig primært til ergoterapeutstuderende, men også ergoterapeuter i praksis kan have stor gavn af bogen.

  • af Lone Nielsen & Helle Bundgaard Svendsen
    248,95 kr.

    Ordblinde elever skal have samme udbytte af undervisningen som andre elever i klassen. Denne bog giver inspiration til, hvordan du kan undervise i et hvilket som helst fag i skolen, så ordblinde elever kan deltage ligeværdigt. Til gavn for alle elever i klassen.Undervisning af ordblinde elever i alle fag er en praktisk brugsbog, der konkret og ligefremt giver gode råd, praktiske eksempler og bud på arbejdsformer og tilgange - teknologier, strategier og didaktiske tilgange til læsning og skrivning samt fordele ved at skrive langsomt - uden at sænke niveauet i fagundervisningen. Du bliver klogere på ordblindhed, hvordan elever oplever det, og hvordan alle elever får en stemme i klassefællesskabet.Bogens eksempler er især fra udskoling og ungdomsuddannelser, men det didaktiske indhold er relevant for lærerstuderende, læsevejledere og undervisere på alle trin.

  • - - en differentieret praksis
    af Lone Nielsen, Thomas Roed Heiden & Birgit Orluf
    207,95 kr.

    Bogens artikler tager alle udgangspunkt i fiktive og praksisnære cases, som læseren kan spejle egen praksis i. Med en teoretisk forankring adresseres de konkrete problemstillinger, lærere står overfor, når de skal planlægge, gennemføre og evaluere læse- og skriveundervisningen i indskolingen. Bogen giver således et solidt grundlag for at undervise i læsning og skrivning i indskolingen og sigter med sine konkrete aktivitetsforslag på at klæde lærerstuderende og lærere på til undervisningen.

  • af Lone Nielsen & Dorte Østergren-Olsen
    243,95 kr.

    Serien Klog på dansk fører eleverne ind i vedkommende litterære og multimodale tekster. Eleverne udfordres til at gå i dialog, analysere og reflektere over teksterne for at opnå nye erkendelser - danskfaglige såvel som personlige.Fængende temaerKlog på dansk tager afsæt i nogle af tidens mest centrale temaer - familiemønstre og sociale medier.Familien i opbrud udfordrer elevernes fortolkningskompetence i arbejdet med nye ungdomsfortællinger og vores forestillinger om at være i familie: Kan man selv bestemme, hvem der er ens søskende? Er blod tykkere end vand?Genvej til målstyret undervisningKlog på dansk indeholder tydelige læringsmål for både bogen og delforløbene. I lærerdelen er der forslag til, hvordan læringsmålene konkretiseres og efterfølgende evalueres med forslag til tegn på læring.Ny tilgang til arbejdet med teksterEngagement og refleksion er i højsædet. Med tekståbnende tilgange lægges der op til høj elevdeltagelse, hvor eleven bruger sine sansninger, fornemmelser og erfaringer i tekstarbejdet.

  • af Lone Nielsen & Dorte Østergren-Olsen
    257,95 kr.

    Serien Klog på dansk fører eleverne ind i vedkommende litterære og multimodale tekster. Eleverne udfordres til at gå i dialog, analysere og reflektere over teksterne for at opnå nye erkendelser - danskfaglige såvel som personlige.Fængende temaerKlog på dansk tager afsæt i nogle af tidens mest centrale temaer - familiemønstre og sociale medier.Iscenesættelse udfordrer elevernes evne til at forholde sig kritisk og analytisk til brugen af sociale medier: Hvilket billede giver jeg af mig selv, når jeg poster på Facebook, Instagram eller YouTube? Hvad er forskellen på at være kendt og anerkendt?Genvej til målstyret undervisningKlog på dansk indeholder tydelige læringsmål for både bogen og delforløbene. I lærerdelen er der forslag til, hvordan læringsmålene konkretiseres og efterfølgende evalueres med forslag til tegn på læring.Ny tilgang til arbejdet med teksterEngagement og refleksion er i højsædet. Med tekståbnende tilgange lægges der op til høj elevdeltagelse, hvor eleven bruger sine sansninger, fornemmelser og erfaringer i tekstarbejdet.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.