Tidligere bogreolen.dk  |  Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Bøger af Lotte Rienecker

Filter
Filter
Genre
  • (2)
  • (1)
  • (37)
Bogtype
  • (34)
  • (13)
Format
  • (32)
  • (8)
  • (5)
  • (1)
Sprog
  • (23)
  • (21)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Serie
  • (14)
  • (5)
  • (5)
  • (1)
Tag
  • (1)
  • (1)
Sorter efterSorter Populære
  • - Håndbog i opgaveskrivning på videregående uddannelser
    af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    259,95 kr.

    I mere end 15 år har studerende på tværs af fag og uddannelser anvendt Den gode opgave, den kendte håndbog i opgaveskrivning til studerende og undervisere på lange og mellemlange videregående uddannelser. Fra sygepleje- til seminariestuderende, fra idræt- til it-studerende, fra business- til biologistuderende. I Norge, Sverige og Litauen bliver bogen også flittigt brugt. 4. udgave er helt gennemskrevet med mange nye modeller og oversigter, skemaer, aktiviteter og eksempler. Nyt i 4. udgave: Den gode opgave er blevet en aktivitetsbog. I bogen og på dgo.samfundslitteratur.dk er der aktiviteter og skemaer til opgavearbejdet. De kan også bruges som forberedelse til vejledning. Den nye udgave er målrettet bachelor- og overbygningsopgaver. Stof om specialeskrivning finder man i Specielt om specialer (2011). Der er mange nye eksempler. Og mange af dem er fra professions- og masteruddannelserne. Bogen indeholder mere om metoder til litteratursøgning, om opgavers litteraturbaserede argumentation og flere aktiviteter og skemaer til litteratursøgning og vurdering. Kapitlerne om korrekt sprog, typografi og layout og skrivestop er ikke med. Gode kapitler herom findes i andre bøger, fx Studiehåndbogen – for studiestartere på videregående uddannelser. OBS! Ny udgave udkommer 10.6.17, benyt SBN 9788759329177

  • - - for studiestartere på videregående uddannelser
    af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    238,95 kr.

    Studiehåndbogen er til alle studiestartere - 1.-3. semesterstuderende - på mellemlange og lange videregående uddannelser, og til deres lærere, studievejledere og tutorer.Studiehåndbogen giver gode råd og vejledning til hvordan du bedst kommer ind i studierne, studerer godt og effektivt, og til hvordan du klarer de eventuelle problemer der kan opstå i forhold til studiet og dets arbejdsprocesser.I bogen får du svar på alle dine spørgsmål om læsegrupper, at deltage i undervisningen, informationssøgning, opgaveskrivning, studieteknik, mundtlige oplæg, akademisk argumentation, gruppearbejde, skrive- og læseblokeringer, eksamen, økonomi, karriereplanlægning, studiejob og meget meget mere.Også denne 3. udgave er skrevet af Peter Stray Jørgensen og Lotte Rienecker - og en række undervisere, vejledere og studieadministratorer.

  • - en aktivitetsbog
    af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker & Signe Skov
    184,95 kr.

    Specialestuderende i hele landet har gennem flere år anvendt Specielt om specialer.4. udgave er udformet som en aktivitetsbog, der hjælper dig til at gøre specialet så godt som muligt, så effektivt og hurtigt som muligt.I hvert kapitel er der en række læse-, undersøge- og skriveaktiviteter, som er specialearbejde i en struktureret form. Før og efter aktiviteterne forklarer vi hvorfor og hvordan. Det du skriver i aktiviteterne, er enten planlægning af eller kladdeudkast til specialetekst. Når du har gennemført en aktivitet, har du faktisk skrevet noget på dit speciale.

  • - om videnskabelige, faglige og formidlende artikler
    af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker & Morten Gandil
    207,89 kr.

    Når forskningen er lavet og den akademiske tekst skrevet, melder der sig ofte et ønske om at få bragt resultaterne videre ud til en bredere kreds. Nogle gange er det ligefrem et krav, at det sker. Bogen opdeler artikler i tre typer:-Videnskabelige artikler som mest henvender sig til fagkolleger med dokumentation for undersøgelsens troværdighed-Faglige artikler som informerer fagets praktikere og udøvere om brug af undersøgelsens resultater- Formidlende artikler som orienterer en bred, interesseret offentlighed om særligt interessante resultater af undersøgelsen. Der er et kapitel for hver artikeltype, som går i dybden med emner som afsæt og skriveidé, opbygning og disposition, argumentation, dokumentation, sprog og virkemidler samt kontakten med tidsskriftsredaktører. Dette er 2. udgave af titlen "Skriv en artikel"

  • af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    250,95 kr.

    Studiehåndbogen er til alle studiestartere – 1.-3. semesterstuderende – på mellemlange og lange videregående uddannelser, og til deres lærere, studievejledere og tutorer. Studiehåndbogen giver gode råd og vejledning til hvordan du bedst kommer ind i studierne, studerer godt og effektivt, og til hvordan du klarer de eventuelle problemer der kan opstå i forhold til studiet og dets arbejdsprocesser. I bogen får du svar på alle dine spørgsmål om læsegrupper, at deltage i undervisningen, informationssøgning, opgaveskrivning, studieteknik, mundtlige oplæg, akademisk argumentation, gruppearbejde, skrive- og læseblokeringer, eksamen, økonomi, karriereplanlægning, studiejob og meget meget mere. OBS! Ny udgave udkommer 15.12.2017, benyt SBN 9788759329870

  • - til opgaver, projekter og artikler
    af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker & Anne Sofie Jakobsen
    153,95 kr.

    Skriver du opgave, projekt, speciale, artikel, afhandling, rapport på dansk, eller skal du vejlede, undervise, fagfællebedømme eller redigere nogen der gør det - så er her en stor samling akademiske fraser (= formuleringer, vendinger, udtryk) i lister og skemaer.Fraserne kan bruges som de står i bogen, og kombineres og udvikles på utallige måder og de bruges til at formulere hvordan man indleder til og begrunder problem, teori- og metodevalg, analyser, resultater og fortolkninger, diskussioner, designs og vurderinger og hvordan man inddrager og diskuterer litteratur, data, figurer, og endelig fraser til at metakommunikere, samle op, konkludere og perspektivere.Fraser er en slags sproglig lim der binder tekstens elementer sammen, så de ikke står hver for sig, og de udgør en resurse af udtryksmuligheder som man kan bruge til at formidle det faglige indhold.Fraserne i bogen har vi hentet fra nye danske forskningsartikler og rapporter fra en lang række fag på tværs af hovedområder.Få en forklaring på hvor fraser kommer fra, og hvad de bruges til, og få et konkret og brugbart udgangspunkt for at begynde eller færdiggøre skrivningen med en god samling akademiske fraser i skemaer med utallige kombinationsmuligheder.Formulér dig godt med fraser!

  • - A Handbook for Writing Papers in Higher Education
    af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    259,95 kr.

    THE GOOD PAPER is a handbook for students in higher education programmes who are writing BA dissertations, master s theses, project reports, research papers or other essays. If you would like to learn more about the fundamentals of paper-writing, then use the guiding principles set forth in THE GOOD PAPER:What are you asking? The paper s research question (formulation of the problem)Why are you asking it? The purpose/aim of the paper - e.g., its useWhere do you find your answer? The empirical basis, material, data, phenomena behind the paperWhat do you use to get the answer? The tools of the paper: Philosophy of science, theory, concepts, methodsHow are you asking the question? The paper s procedure, approachLearn more aboutquality criteriaargumentationstructure and elementsusing theory of knowledgeinformation searches and referencingacademic writingwriting processessupervision before you go to a supervisor or the library. And before you submit your article! THE GOOD PAPER, now in its 5th edition, has been continuously revised and updated since 1997. It was written by experts on academic writing, study skills, information searches, and philosophy of science. It is filled with examples from good papers and has question sheets with activities to help you on your way toward writing a good paper. All the question sheets and activities may be downloaded from tgp.samfundslitteratur.dk

  • af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker, Gitte Holten Ingerslev & mfl.
    345,95 - 369,95 kr.

    God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.

  • - af specialer, bacheloropgaver og projekter
    af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker & Gitte Wichmann-Hansen
    250,95 kr.

    God vejledning er en forsknings- og praksisbaseret ressourcebog, der først og fremmest henvender sig til vejledere af skriftlige opgaver, specialer og projekter på videregående uddannelser, men også til dem der organiserer, koordinerer og leder vejledning.Vi har i bogen fokus på hvad den enkelte vejleder har af konkrete handlemuligheder, og på hvordan vejledning løbende kan udvikles af teams og institutioner. For os er målet med vejledning overordnet at understøtte de studerende som aktive, selvstændige, forberedte aktører i at drive deres egen undersøgelse og opgave fremad. Vi giver i denne bog en række konkrete råd og ideer til hvordan vejledere kan understøtte det i praksis før, under og efter opgave-, projekt- og specialevejledning.Vores bog tilbyder et bredt repertoire af strategier og metoder der samlet kan øge vejlederens fleksibilitet og effektivitet.Bogens temaer er: - Vejlederens udfordringer - Studerendes selvstændighed - Vejlederens stilladsering af processer og produkter - Vejledning på undersøgelse, tekst og sprog, og vejledning på litteratur - Feedback og bedømmelse - Vejledning på proces og produkt - Kollektiv/klynge-, online-, gruppe- og tværprofessionel vejledning - Den gode vejledningssamtale og den svære - Vejledningsrelationer - Udvikling og evaluering af vejledning som individuelle initiativer, og som institutionelle tiltag.

  • af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker, Gitte Holten Ingerslev & mfl.
    335,95 - 393,95 kr.

    University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik

  • - En håndbog til professionsbachelorstuderende
    af Lotte Rienecker & Ditte Jacobsen
    153,95 kr.

    Skal du: • modtage • give • facilitere peer feedback på et produkt eller en proces, som er undervejs og ufærdigt eller klar til at aflevere - enten mundtligt eller skriftligt, digitalt eller analogt, formelt eller mere uformelt?Er du:• studerende • underviser og vejlederpå en professionshøjskole? Så finder du i denne bog:• spilleregler for konstruktiv feedback • feedback-kriterier • underviseres gode råd til studerende • huskelister til før, under og efter peer feedback • bud på, hvordan du kan lære med og af peer feedback • masser af peer feedback-aktiviteter, som man kan afprøve og udvikle videre på.Andre studerende og undervisere må gerne læse med!

  • af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    182,95 kr.

    Skal du i gang med at skrive en lærebog til en professionsbachelor- eller universitetsuddannelse? Eller skal du være redaktør på/bidragyder til en lærebog med flere forfattere? Så kan du hente hjælp i denne bog. En lærebog kræver nemlig mere end et godt fagligt indhold. Det faglige indhold som skal læres, skal formidles på en læringsfremmende måde til de relevante læseres brug og læring. Og der skal være et marked. Med andre ord bør en lærebog være fagligt, pædagogisk-formidlingsmæssigt og forretningsmæssigt gennemtænkt. Skriv lærebøger viser, hvordan du som forfatter kan planlægge og tilrettelægge, strukturere, redigere og samarbejde med et forlag. Den fortæller ikke hvad du skal gøre, men peger på forskellige muligheder og konkrete redskaber som kan gavne både produktet og processen for dig som forfatter – og dem der skal lære noget af din lærebog. Bogen er skrevet på baggrund af forfatternes egne erfaringer med at skrive lærebøger og hvad andre kloge folk og forskere har skrevet om læring og lærebøger.

  • af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    58,95 - 275,95 kr.

    Universitetspædagogiske praksisser handler om udvikling af undervisning på universiteterne og om større, mere krævende undervisningsmæssige initiativer, forløb og eksperimenter med de studerendes læring for øje. Bogen er fuld af engagerede undervisere og vejlederes konkrete eksempler på universitetspædagogik og undervisningsudvikling der virker. Temaerne er: Innovation- og entrepreneurskab Tværfaglighed Samarbejde med eksterne partnere Studerendes aktionsforskning Internationalisering Studiearbejde mellem timerne Talentudvikling Ph.d.-vejledning Quiz og digitale opgaver Coursera-kursus Flipped classroom Pædagogisk studiereform Kursusudvikling Eksamensudvikling "Scholarship of teaching and learning" Bogen er tænkt som en inspiration til både de enkelte undervisere og til uddannelsesplanlæggere og studieledere på alle videregående uddannelser.

  • - A Handbook for Writing Papers in Higher Education
    af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker & Signe Skov
    249,95 kr.

    The good paper is written for students who must independently formulate a research question and search for literature for their Bachelor theses, research papers, projects at all levels of project oriented education and Master and diploma theses.The book is focused towards 5 fundamental guiding elements which can be illustrated by the pentagon model:1. Research question2. Purpose3. Data, materials and phenomena4. Theories, concepts and methods5. Research designThe book includes a numerous annotated examples of good papers from a great number of university educations and professional bachelor programmes.It also includes activities along with explanations: How do you write a good paper?The good paper is also available in Danish: Den gode opgave.

  • - på videregående uddannelser
    af Lotte Rienecker
    66,95 kr.

    Hvad er en god problemformulering? Hvor meget problem skal der være i en problemformulering? Hvem skal problemet være et problem for? Hvordan kommer man fra emne til problemformulering? Hvordan kan en god problemformulering være med til at sikre at opgaven også bliver god?Lotte Rienecker giver en række kommenterede samfundsvidenskabelige eksempler på (især) gode problemformuleringer hentet fra autentiske opgaver på lange og mellemlange videregående uddannelser. Hæftet kan læses af studerende, der skal skrive selvstændige opgaver, BA-projekter og hovedopgaver/specialer, og af deres vejledere. Formålet er at give de studerende idéer til at skrive og til kritisk at kunne læse og vurdere problemformuleringer som grundlag for undersøgende, selvstændige opgaver.

  • - den studerendes bog
    af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    114,95 kr.

    Lærerbacheloropgaven. Den studerendes bog giver retningslinjer og gode råd til skrivningen fra emnevalg til færdig opgave og mundtlig fremstilling. Bogen hjælper den studerende med at gøre lærerbacheloropgaven professionsrettet og bruge "akademisk arbejdsmåde" og "videnskabelig metode". Bogen dækker emnerne: genren; kvalitetskriterier; problemformulering; teori og metode; empiri og praktik; disposition; sprog; brug af vejledning og litteratur; skriveprocessen samt mundtlig fremstilling. Med bogens mange og kommenterede eksempler fra bedømte lærerbacheloropgaver kan læseren se hvordan der kan skrives godt i praksis.

  • - - om videnskabelige, faglige og formidlende artikler
    af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker & Morten Gandil
    223,95 kr.

    Når forskningen er lavet og den akademiske tekst skrevet, melder der sig ofte et ønske om at få bragt resultaterne videre ud til en bredere kreds. Nogle gange er det ligefrem et krav, at det sker.Bogen opdeler artikler i tre typer:- Videnskabelige artikler som mest henvender sig til fagkolleger med dokumentation for undersøgelsens troværdighed- Faglige artikler som informerer fagets praktikere og udøvere om brug af undersøgelsens resultater- Formidlende artikler som orienterer en bred, interesseret offentlighed om særligt interessante resultater af undersøgelsen.Der er et kapitel for hver artikeltype, som går i dybden med emner som afsæt og skriveidé, opbygning og disposition, argumentation, dokumentation, sprog og virkemidler samt kontakten med tidsskriftsredaktører.

  • - - af specialer, bacheloropgaver og projekter
    af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker & Gitte Wichmann-Hansen
    240,95 kr.

    God vejledning er en forsknings- og praksisbaseret ressourcebog der først og fremmest henvender sig til vejledere af skriftlige opgaver, specialer og projekter på videregående uddannelser, men også til dem der organiserer, koordinerer og leder vejledning.Vi har i bogen fokus på hvad den enkelte vejleder har af konkrete handlemuligheder, og på hvordan vejledning løbende kan udvikles af teams og institutioner.For os er målet med vejledning overordnet at understøtte de studerende som aktive, selvstændige, forberedte aktører i at drive deres egen undersøgelse og opgave fremad. Vi giver i denne bog en række konkrete råd og ideer til hvordan vejledere kan understøtte det i praksis før, under og efter opgave-, projekt- og specialevejledning.Vores bog tilbyder et bredt repertoire af strategier og metoder der samlet kan øge vejlederens fleksibilitet og effektivitet.Bogens temaer er: - Vejlederens udfordringer - Studerendes selvstændighed - Vejlederens stilladsering af processer og produkter - Vejledning på undersøgelse, tekst og sprog, og vejledning på litteratur - Feedback og bedømmelse - Vejledning på proces og produkt - Kollektiv/klynge-, online-, gruppe- og tværprofessionel vejledning - Den gode vejledningssamtale og den svære - Vejledningsrelationer - Udvikling og evaluering af vejledning som individuelle initiativer, og som institutionelle tiltag.

  • af Lotte Rienecker & Anker Helms Jørgensen
    19,95 kr.

    Et nyt kapitel i formidlingen af dansk universitetspædagogik. Bogen handler om udvikling af undervisning på universiteterne og om større, mere krævende undervisningsmæssige initiativer, forløb og eksperimenter med de studerendes læring for øje. Bogen er fuld af engagerede undervisere og vejlederes konkrete eksempler på universitetspædagogik og undervisningsudvikling der virker. Temaerne er: Innovation- og entrepreneurskab Tværfaglighed Samarbejde med eksterne partnere Studerendes aktionsforskning Internationalisering Studiearbejde mellem timerne Talentudvikling Ph.d.-vejledning Quiz og digitale opgaver Coursera-kursus Flipped classroom Pædagogisk studiereform Kursusudvikling Eksamensudvikling "Scholarship of teaching and learning" Bogen er tænkt som en inspiration til både de enkelte undervisere og til uddannelsesplanlæggere og studieledere på alle videregående uddannelser.

  • af Lotte Rienecker & Gina Bay
    123,95 kr.

    Scribo er et online problemformulerings- og litteratursøgningsværktøj, der hjælper den studerende med at få overblik over og komme godt i gang med opgaveskrivningen. Scribo består af en spørgeguide, en ordbog over centrale begreber, forklaringer, eksempler og henvisninger til resurser, som den studerende kan bruge undervejs i opgaveprocessen.Scribo er udviklet af Lotte Rienecker (Den gode opgave) og Gina Bay og fås nu i en ny, fjerde version. Værktøjet har fået en teknologisk og indholdsmæssig opdatering, og det er nu også tilgængeligt på tablet. Læs mere på www.scribo.dk.Er du studerende?* Arbejd målrettet med dine studie- og eksamensopgaver* Brug 2-4 timer på Scribo, og kom godt fra start. Scribo leder dig gennem en række opgavespørgsmål, herunder til problemformulering, formål, valg af teorier og metoder, fremgangsmåde, informationssøgning, indledning og disposition* Brug dine svar aktivt i din opgaveformulering og indledning, eller eksportér dem, så du nemt kan sende dem til din vejleder, studiegruppe eller informationsspecialist.Mange uddannelsesinstitutioner abonnerer allerede på Scribo.Se om du har adgang via dit studie på: www.scribo.dk/da/informationKøb af flerbrugerlicens: via forlagetKøb af enkeltlicens: via Academic Books: www.academicbooks.dk

  • af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker, Gitte Holten Ingerslev & mfl.
    43,69 kr.

    God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning

  • af Lotte Rienecker, Jens Dolin, Anne Mette Mørcke, mfl.
    30,95 kr.

    God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning

  • af Lotte Rienecker & Jesper Bruun
    43,69 kr.

    God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning

  • af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    39,95 kr.

    God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning

  • af Lotte Rienecker
    33,95 kr.

    God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning

  • af Lotte Rienecker
    33,95 kr.

    University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik

  • af Lotte Rienecker, Jens Dolin, Anne Mette Mørcke, mfl.
    32,95 kr.

    University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik

  • af Lotte Rienecker & Jesper Bruun
    45,19 kr.

    University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik

  • af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker, Gitte Holten Ingerslev & mfl.
    45,19 kr.

    University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik

  • af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    40,95 kr.

    University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.