Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Louise Byg Kongsholm

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Den ultimative grundbog
    af Louise Byg Kongsholm & Cathrine Gro Frederiksen
    123,95 kr.

    I 2015 udkom bogen “Trendsociologi v. 2.0″ - den ultimative grundbog til trendforskning, hvor du får konkrete redskaber og metoder, så du selv kan spotte, afkode, sortere og reagere på trends. Bogen indeholder: 1/3 teori om trends og spredning af samme 1/3 interviews med trendforskere og fremtidsforskere 1/3 processer, metoder og værktøjer Hvad er formålet med bogen? Formålet er at afmystificere begrebet trendsociologi og at give en konkret og grundig introduktion til selve begrebet trend, fjerne noget af tvetydigheden og aflive myterne. Læseren skal både kunne forstå det store perspektiv på forandringer i samfundet, og også zoome ind på de konkrete trendtyper og deres indhold, betydning og effekt inden for forskellige brancher. Derudover er formålet med bogen at give læseren en række konkrete anvisninger til processer, metoder og værktøjer. Hvad indeholder bogen? Denne bog er en videreformidling af viden om og erfaring fra, hvordan man kan se sammenhænge, linjer og bevægelser i en verden, et samfund og en kultur under forandring. Indholdet er en konstruktiv blanding af historie, teori, metode og praksis, som er udsprunget af næsten 40 års arbejde med praktiske trend- og udviklingsprojekter, livsstilsforskning og -formidling. Bogens metoder og værktøjskasse gør læseren i stand til selv at gennemskue de store og små forandringer. Der er tale om konkrete tankesæt, begreber, metoder og fremgangsmåder, der kan danne baggrund for det praktiske arbejde med forandringer og trends. Hvem kan læse bogen? Indholdet er af bred karakter og kan således læses af alle, der påvirkes af, arbejder med og har interesse i trends og samfundsudvikling. Indholdet befinder sig i et brydningsfelt mellem teori og praksis og er krydret med rigelige mængder erfaring. Målet er at gøre læseren i stand til at takle begrebet trend, teoretisk såvel som praktisk, og svare på de følgende spørgsmål: Hvordan opstår en trend? Hvorfor opstår en trend? Hvad er en trend i det hele taget? Hvad kan en trend bruges til? Og hvordan identificerer og reagerer man på den? De to forfattere, trendforskerne Louise Byg Kongsholm og Cathrine Gro Frederiksen, tager læseren med bag om trendforskerens finpudsede facade og får afmystificeret noget, der normalt forbindes med spådom, teblade og krystalkugler. Bogen indeholder interviews med verdens bedste trendforskere og fremtidsforskere: Alf Rehn Anne Skare Daniel Burrus David Bosshart David Mattin David Shah Elina Hiltunen Henrik Vejlgaard James Bidwell Kirsten van Dam Mads Arlien-Søborg Magnus Lindkvist Maria MacKinney-Valentin Sara Ingemann Holm-Nielsen Ståle Økland + de to forfattere: Cathrine Gro Frederiksen og Louise Byg Kongsholm

  • af Louise Byg Kongsholm & Martin Frederiksen
    270,95 kr.

    Ny bog om den krævende disciplin at gå fra multi channel til cross channel skrevet af en trend- og livsstilsekspert og en digital ekspert. Forbrugerne er nådesløse i deres valg og evaluering afen butik – og de deler gerne ud af deres erfaringer og holdninger på nettet,samtidig med at de shopper på tværs af kanaler. For de fleste detailhandlere erforbrugerne et utilregneligt, illoyalt, evigt pristjekkende folkefærd, som deikke ved, hvad de skal stille op med, og som man hele tiden render i hælene af.Mange penge spildes i halsløse forsøg på at sikre sig nye salgskanaler, somefterfølgende kun implementeres halvt eller ikke kan integreres medeksisterende kanaler. Det er derfor, vi har skrevet bogen om fremtidensdetailhandel. Eller rettere; morgendagens detailhandel. For det er nu og her!Det er ikke om 10 eller 20 år. Morgendagens detailhandel tilpasser sigforbrugernes nye købsadfærd, der går på tværs af kanaler. Vi håber, du vil blive inspireret til at gøre nogetgodt og til at sikre, at der også om mange år er masser af detailhandel iDanmark. Bogen er fuld af idéer, eksempler og historier om de mange veje ogmuligheder, der ligger lige foran os alle.De butikker, der vælger at være til stede forkunderne på tværs af kanaler, kan se frem til nogle spændende år, hvordetailhandel genopfindes. Kom i gang med fremtiden. Den er cross channel, og det bliver spændende!

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.