Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Michael Moesgaard Andersen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Flemming Poulfelt & Michael Moesgaard Andersen
    247,95 kr.

    Står I overfor at skulle forny eller opdatere jeres strategi, så er STRATEGI bogen, som kan forsyne jer med en indgående forståelse for, hvad strategi i moderne virksomheder er, den nyeste viden på området og hele 101 strategiske værktøjer samlet på ét sted.Med bogen bringes I direkte ind i det strategiske maskinrum og får svar på spørgsmålene:– Hvorfor er det nødvendigt at arbejde med strategi?– Hvordan kan der arbejdes med strategi?– Hvem skal inddrages i processen?– Hvilke metoder og værktøjer egner sig til forskellige situationer?– Hvordan kan en strategi eksekveres, så der opnås maksimal effekt?Bogens pointer illustreres med masser af eksempler på virksomheders aktuelle strategiske satsninger og udfordringer. For eksempel får du et svar på, hvorfor danske B&O ikke opnåede Apples succes, på trods af at en række kernekompetencer var på plads.STRATEGI er oplagt læsning for ledere, medarbejdere, bestyrelsesmedlemmer og rådgivere, der tager aktiv del i virksomheders strategiproces, og for studerende med interesse for strategisk arbejde og teori.

  • af Flemming Poulfelt & Michael Moesgaard Andersen
    317,95 kr.

    Står I overfor at skulle forny eller opdatere jeres strategi, så giver STRATEGI et perfekt afsæt for indsatsen. I får en grundig indsigt i den nyeste viden om strategier i moderne virksomheder samt hele 101 strategiske værktøjer, som I kan bringe i spil med det samme. Med STRATEGI bringer Michael Moesgaard Andersen og Flemming Poulfelt jer direkte ind i det strategiske maskinrum og giver svar på en række centrale spørgsmål: • Hvorfor er det overhovedet nødvendigt at arbejde med strategi? • Hvordan kan der arbejdes med strategi, og hvem skal inddrages? • Hvilke metoder og værktøjer egner sig til forskellige situationer? • Hvordan kan en strategi eksekveres, så der opnås maksimal effekt? Bogens pointer illustreres med masser af referencer til kendte virksomheder, der har arbejdet mere eller mindre succesfuldt med deres strategi. For eksempel får du svar på, hvorfor danske B&O ikke har opnået Apples succes, på trods af at virksomhederne for år tilbage delte mange kernekompetencer. Du får også illustrationer af, hvordan der kan gennemføres digitale tjek af strategien bl.a. ved hjælp af AI. STRATEGI er oplagt læsning for ledere, medarbejdere, bestyrelsesmedlemmer og rådgivere, der tager aktiv del i virksomhedens strategiproces, og for studerende med interesse for strategisk arbejde og teori.

  • - Teodor Bók som flygtning og kunstner i Danmark
    af Michael Moesgaard Andersen & Helle Moesgaard Andersen
    257,95 kr.

    Historien om Teodor Bòks flugt under den kolde krig fra Polen og hans udvikling som kunstner i Danmark.Helle & Michael Moesgaard Andersen har gennem en længere årrække interesseret sig for kunst og opbygget egne kunstsamlinger. De kom allerede i 1990’erne i Teodor Bòks atelier og havde samtaler om kunst med ham. De blev straks fascineret af hans niveau og egenart. Endvidere blev de bekendt med hans dramatiske flugt fra Polen. Deres interesse og viden kulminerer efter kildestudier og kunstnerisk gennemgang nu i en bog. Bogen påkalder sig på den ene side interesse med udgangspunkt i forfølgelser, storpolitik, flugt og efterfølgende dansk statsborgerskab. På anden side går bogen i dybden med det kunstneriske virke, Teodor Bòk får i Danmark med en produktion af værker, der ligger langt over det gennemsnitlige. Helle Moesgaard Andersen er cand.mag. og har mangeårig erfaring inden for formidling. Endvidere har Helle tidligere skrevet om kunstnere som Vibeke Tøjner, Kirstine Roepstorff og Astrid Svangren. Michael Moesgaard Andersen er cand.scient.pol. og adj. professor på CBS. Ved siden af erhvervsaktiviteter er Michael tillige aktiv inden for kunstverdenen på en række forskellige felter.

  • - Spillet om magten og æren uden for grønsværen
    af Michael Moesgaard Andersen & Johan Moesgaard Andersen
    103,95 - 118,95 kr.

    Fodbold A/S – et fascinerende indblik i spillet uden for grønsværenFodbold vækker følelser. Vi ser stor jubel og glædestårer, når fodboldfans ser deres klub vinde, når de køber en interessant fodboldspiller til spotpris eller sælger dyrt. Vi ser vrede og ærgrelse og bitre tårer, når for mange kampe bliver tabt, og når helten forlader klubben. Fodboldens popularitet har aldrig været større – devisen synes at være, at succeser kommer og går, men brandet består. Læseren får indblik i, hvordan fodboldklubber i dag drives som fodboldvirksomheder. Bogen egner sig derfor både til at blive læst af fodboldfans og af dem, der ønsker at få ammunition til, hvorfor nogle fodboldvirksomheder over flere år klarer sig fantastisk, mens andre skranter såvel økonomisk som sportsligt. Fodbold vækker nemlig ikke alene følelser, men også nogle gange fornuft.

  • - Why the Data-Driven Model Will Be Key to Future Success
    af Michael Moesgaard Andersen
    608,95 kr.

    This book offers companies insights on paths to business success, and tools that will help them find the right route through the various options when it comes to the digital platforms where innovations may be discovered and from which value may be appropriated.

  • - The Impact of Next Generation Companies
    af Flemming Poulfelt & Michael Moesgaard Andersen
    596,95 - 1.587,95 kr.

  • - Når strategi kan skabe afgørende resultater
    af Flemming Poulfelt, Morten Froholdt & Michael Moesgaard Andersen
    457,95 kr.

    Siden Michael Porter publicerede sine skoledannende tekster, har det været god strategi-latin, at en virksomhed, der ikke vælger en klar strategi, men for eksempel satser på både differentiering og omkostningslederskab, placerer sig et uhensigtsmæssigt sted: “i midten af det hele”. Men faktisk bygger yderst succesfulde virksomheder som Google, Saxo Bank, Huawei og Ryanair bro mellem strategier – ofte med disruptive virkninger til følge for markedet.Med udgangspunkt i europæiske, asiatiske og amerikanske virksomheder tager Return on Strategy læseren med på en fascinerende rejse i det udefinerbare X-faktorunivers, som kun firmaer, der behersker disruptive strategier, har adgang til. De tre forfattere fremlægger den tese, at det store udbytte, disse yderst succesfulde firmaer henter hjem, netop bliver opnået på baggrund af disruptive strategier – at der er tale om en egentligSamtidig tager forfatterne et opsigtsvækkende opgør med strategilitteraturens klassikere som Good to Great og In Search of Excellence. Hvordan kan det være, spørger de, at mange af de firmaer, der engang var “fantastiske” og “excellente”, i dag er en skygge af sig selv – hvis de da overhovedet eksisterer?Return on Strategy - når strategi kan skabe afgørende resultater udkom i december 2009 på amerikansk.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.