Tidligere bogreolen.dk  |  Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Bøger af Palle Bo Madsen

Filter
Filter
Genre
  • (11)
Bogtype
  • (6)
  • (5)
Format
  • (5)
  • (3)
  • (2)
  • (1)
Sprog
  • (11)
Pris
DKK
Tag
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Sorter efterSorter Populære
  • - Konkurrencebegrænsningsret
    af Palle Bo Madsen
    572,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Nu foreligger "Markedsret Del 1" i en ny 7. udgave. Bogen rummer en indledende præsentation af markedsretten som retsdisciplin efterfulgt af en nærmere gennemgang af konkurrenceretten. Gennemgangen har fokus på den danske konkurrencelov, men inddrager i meget vidt omfang også EU-konkurrenceretten, som de nationale regler spejler sig i. De ændringer i konkurrencelovgivningen, som er sket efter udgivelsen af bogens 6. udgave i 2014, har bl.a. budt på en helt ny og separat lov om erstatning for konkurrenceskader og nye regler for Konkurrencerådets sammensætning, organisering og opgavevaretagelse. Manuskriptet er afsluttet den 2. december 2017. Alle de nye regler er indarbejdet, således at fremstillingen beskriver retsstillingen ved indgangen til 2018. Bogen kan bruges både som lærebog i undervisningen på højere læreanstalter og som opslags- og håndbog for praktikere. Den er forsynet med registre over benyttede afgørelser fra EF-Domstolen og Retten i Første Instans, danske domstole og Konkurrenceankenævnet, og den indeholder tillige et udførligt stikordsregister. Fremstillingen af konkurrencebegrænsningsretten i denne Del 1 skal ses i sammenhæng med fremstillingerne af henholdsvis markedsføringsretten og immaterialretten, som udgives separat i en Del 2 og en Del 3. De tre dele vil tilsammen tegne disciplinen Markedsret.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Konkurrence
    af Palle Bo Madsen
    572,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Nu foreligger "Markedsret Del 1" i en ny 6. udgave. Bogen indeholder en generel introduktion til markedsretten samt en nærmere gennemgang af den retlige regulering af konkurrencebegrænsninger på det danske marked. Den retlige regulering af konkurrencebegrænsninger omfatter regler om karteller og misbrug af dominerende stilling på markedet såvel som om konkurrenceforvridende offentlig støtte og fusionskontrol. Reglerne herom findes først og fremmest i konkurrenceloven, men samtidig inddrages EU-konkurrenceretten systematisk, hvor dette er nødvendigt til forståelse af de danske regler og/eller samspillet mellem dansk konkurrenceret og EU-konkurrenceret i såvel materielretlig som håndhævelsesmæssig henseende. Reglerne illustreres med relevant praksis fra danske myndigheder og fra EU-myndigheder. Bogen kan bruges både som lærebog i undervisningen på højere læreanstalter og som opslags- og håndbog for praktikere. Den er forsynet med registre over benyttede afgørelser fra EF-Domstolen og Retten i Første Instans, danske domstole og Konkurrenceankenævnet, og den indeholder tillige et udførligt stikordsregister. "Markedsret Del 1" skal ses i sammenhæng med en efterfølgende Del 2 om markedsføringsretten og Del 3 om immaterialretten. IndholdsoversigtOmnummerering af traktatbestemmelserneForordKapitel 1. Markedsretten som retsdisciplinKapitel 2. KonkurrencebegrænsningerForkortelseslisteLitteraturlisteDomsregisterStikordsregister

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Palle Bo Madsen
    529,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Nu foreligger Markedsret Del 2 i en ny 7. udgave. Bogen behandler alle markedsføringsrettens B2B- og B2C-relationer samt de aftale-, lov- og loyalitetsbestemte konkurrenceværn. Flere lovændringer – af større eller mindre gennemgribende karakter – er blevet gennemført, siden bogens 6. udgave udkom i 2015. Mest iøjnefaldende på markedsføringsområdet er en helt ny hovedlov (markedsføringsloven), som trådte i kraft i 2017. Den er blevet præsenteret som mere ”forenklet og overskuelig” end sin forgænger, hvilket dog nærmer sig vildledende markedsføring af loven. Der er sket en større omskrivning af loven med en mere eksplicit opdeling i B2B- og B2C-forhold og i det hele taget en mere tekstnær implementering af det underliggende handelspraksisdirektiv på B2C-området. Antallet af paragraffer i loven er som følge heraf vokset. Bogen kan bruges både som lærebog i undervisningen på højere læreanstalter og som opslags- og håndbog for praktikere. Markedsret Del 2 knytter sig til Markedsret Del 1 om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 7. udgave i starten af 2018. Behandlingen af lovbestemte enerettigheder (immaterialrettigheder) sker i en selvstændig Del 3. Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 2 starter med kapitel 3.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Immaterialret
    af Palle Bo Madsen
    550,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hermed foreligger 7. udgave af »Markedsret Del 3«, som omhandler hele immaterialretten, dvs. de særlige beføjelser, der er knyttet til lovbestemte enerettigheder. Rettighederne kan være knyttet til udnyttelsen af bestemte nyskabelser i forbindelse med f.eks. fremstilling, salg og anden tilgængeliggørelse af varer og tjenesteydelser såvel som til brugen af særlige varemærker og andre forretningskendetegn. Der er tale om et særdeles omfattende og vidt forgrenet regelkompleks, men fokus er her på de erhvervsrelevante dele af immaterialretten. Fremstillingen her knytter sig til »Markedsret Del 1« om konkurrencebegrænsningsret, som udkom i 7. udgave i 2018, og »Markedsret Del 2« om markedsføringsret og konkurrenceværn, som udkom i 7. udgave i 2019. Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 3 starter med kapitel 5. Fremstillingerne i de enkelte dele kan godt læses og benyttes hver for sig – i praktisk virksomhed eller som undervisningsgrundlag – men der er lagt vægt på at tegne et tværgående billede af de forskellige forgreninger af markedsretten, således som denne disciplin her er afgrænset.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Susanne Karstoft, Lars Hedegaard Kristensen, Torsten Iversen, mfl.
    667,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Formueretlige emner foreligger hermed i en revideret og ajourført 9.udgave. Bogen rummer et udvalg af specielle formueretlige og formuerets relaterede emner og er primært skrevet til brug for undervisningen på jurastudiets bacheloruddannelse. Forhåbentlig kan bogen også være til nytte forandre, som ønsker at skaffe sig et hurtigt overblik over et af de behandledeemner.Emnevalget er dikteret af behovet for pensumlitteratur på den juridiskebacheloruddannelse, dels til supplering af pensum i de obligatoriske fag, delssom grundlag for de valgfag, som kan indgå i uddannelsen.De enkelte kapitler er skrevet af jurister ansat på Juridisk Institut ved Aarhus Universitet. Et enkelt kapitel er dog skrevet af en tidligere ansat på instituttet.De respektive forfattere er hver især ansvarlige for deres egne bidrag.I denne 9. udgave er Anne-Dorte Bruun Nielsen udtrådt af forfatterkredsen,og redaktørhvervet er overtaget af Torsten Iversen.Der er i almindelighed ikke taget hensyn til materiale fremkommet efterden 1. april 2019.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Lennart Lynge Andersen & Palle Bo Madsen
    1.031,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Aftaler og mellemmænd udkommer nu i 6. reviderede udgave. Bogen anvendes som lærebog, men den er også hyppigt anvendt af praktikere, herunder advokater og domstolene. Bogen fungerer samtidig som et billede af aftaleretten i dag. Det er – ikke mindst blandt forskere – populært at antage, at aftaleloven er på vej til at have udspillet sin rolle. Bogen dokumenterer, at der er forhold, der bør ændres, ikke mindst vedrørende fuldmagt, men at loven er i stand til at løse de fleste af de konflikter, der opstår på dens område. Om forfatterne Bogens forfattere er professorer ved Copenhagen Business School og Aarhus Universitet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Markedsføringsret og konkurrenceværn
    af Palle Bo Madsen
    497,95 kr.

    Flere lovændringer – af større eller mindre gennemgribende karakter – er blevet gennemført, siden bogens 6. udgave udkom i 2015. Mest iøjnefaldende på markedsføringsområdet er en helt ny hovedlov (markedsføringsloven), som trådte i kraft i 2017. Den er blevet præsenteret som mere ”forenklet og overskuelig” end sin forgænger, hvilket dog nærmer sig vildledende markedsføring af loven. Der er sket en større omskrivning af loven med en mere eksplicit opdeling i B2B- og B2C-forhold og i det hele taget en mere tekstnær implementering af det underliggende handelspraksisdirektiv på B2C-området. Antallet af paragraffer i loven er som følge heraf vokset.Bogen kan bruges både som lærebog i undervisningen på højere læreanstalter og som opslags- og håndbog for praktikere.Markedsret Del 2 knytter sig til Markedsret Del 1 om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 7. udgave i starten af 2018. Behandlingen af lovbestemte enerettigheder (immaterialrettigheder) sker i en selvstændig Del 3. Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 2 starter med kapitel 3.

  • - Konkurrencebegrænsningsret
    af Palle Bo Madsen
    480,95 - 542,95 kr.

    Nu foreligger "Markedsret Del 1" i en ny 6. udgave. Bogen indeholder en generel introduktion til markedsretten samt en nærmere gennemgang af den retlige regulering af konkurrencebegrænsninger på det danske marked.Den retlige regulering af konkurrencebegrænsninger omfatter regler om karteller og misbrug af dominerende stilling på markedet såvel som om konkurrenceforvridende offentlig støtte og fusionskontrol. Reglerne herom findes først og fremmest i konkurrenceloven, men samtidig inddrages EU-konkurrenceretten systematisk, hvor dette er nødvendigt til forståelse af de danske regler og/eller samspillet mellem dansk konkurrenceret og EU-konkurrenceret i såvel materielretlig som håndhævelsesmæssig henseende. Reglerne illustreres med relevant praksis fra danske myndigheder og fra EU-myndigheder.Bogen kan bruges både som lærebog i undervisningen på højere læreanstalter og som opslags- og håndbog for praktikere. Den er forsynet med registre over benyttede afgørelser fra EF-Domstolen og Retten i Første Instans, danske domstole og Konkurrenceankenævnet, og den indeholder tillige et udførligt stikordsregister.

  • af Susanne Karstoft, Lars Hedegaard Kristensen, Torsten Iversen, mfl.
    583,95 - 670,95 kr.

    Denne reviderede og ajourførte 7. udgave rummer et udvalg af specielle formueretlige og formueretsrelaterede emner og er primært skrevet til brug for undervisningen på jurastudiets bacheloruddannelse. Men bogen kan ligeledes anvendes af andre, der ønsker at skaffe sig et hurtigt overblik over et af de behandlede emner.

  • - Markedsføringsret og konkurrenceværn
    af Palle Bo Madsen
    298,95 - 443,95 kr.

    Markedsret Del 2 foreligger nu i en ny og revideret 5. udgave. Fremstillingen er ajourført til og med den seneste ændring af markedsføringsloven som gennemført ved lov nr.1547 af 20.12.2006 til implementering af direktiv 2005/29 om urimelig handelspraksis. Markedsret Del 2 indeholder en udførlig gennemgang af: Markedsføringsretten:- markedsføring og reklame- fairness over for forbrugerne- illoyal konkurrence mellem erhvervsdrivende- retsmidler og håndhævelseAftale- og loyalitetsbestemte konkurrenceværn:- konkurrence- og kundeklausuler m.v.- ikke-angrebsklausuler- erhvervshemmeligheder og betroet viden- "Naturlige" konkurrenceklausulerRelevant EU-retlig regulering inddrages og behandles, hvor det systematisk hører hjemme i fremstillingen af dansk ret. Bogen er en kombineret lære- og håndbog med fyldige litteraturhenvisninger samt udførlige doms- og stikordsregistre. Fremstillingen skal ses i sammenhæng med 5. udgave af Markedsret Del 1, der udkom i 2006 med en gennemgang af konkurrence-begrænsningsretten, samt en kommende Markedsret Del 3, som behandler den markedsrelevante del af Immaterialretten.Forfatteren, Palle Bo Madsen, er professor ved Juridisk Institut på Aarhus Universitet, hvor han i mange år har forsket og undervist i bl.a. de her behandlede emner.

  • - Immaterialret
    af Palle Bo Madsen
    357,95 - 552,95 kr.

    Markedsret Del 3 handler om de lovbestemte ene-rettigheder - immaterialretten. Bogen knytter sig til Markedsret Del 1 om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 5. udgave i 2006, og Markedsret Del 2 om markedsføringsretten, som udkom i 5. udgave i 2007.I 4. udgaven blev immaterialretten behandlet sammen med markedsføringsretten i Del 2, men i denne 5. udgave er de lovbestemte enerettigheder kommet i en særlig Del 3.Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 3 starter med kapitel 5. Fremstillingerne i de enkelte dele kan dog også læses og benyttes hver for sig - som praktiske opslagsbøger eller som undervisningsgrundlag på de respektive områder.Udviklingen på immaterialretsområdet har også i de seneste år været kendetegnet af en række regelændringer, hvoraf en hel del er blevet til på fælles-europæisk plan, samt af omfattende og afgørende ny dansk europæisk praksis. Det har på flere punkter gjort det nødvendigt med en ret betydelig omskrivning af fremstillingen i denne udgave.Alle de erhvervsrelevante grene af immaterialretten er behandlet i denne fremstilling. Da forbindelsen til markedsrettens andre dele er tydeligst i varemærkeretten, og der på dette område tillige findes en meget omfattende retspraksis også fra EF-Domstolen og Retten i Første Instans, er varemærke-retten dog viet en særlig opmærksomhed.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.