Tidligere bogreolen.dk  |  Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Bøger af Peter Stray Jørgensen

Filter
Filter
Genre
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (39)
  • (1)
Bogtype
  • (37)
  • (16)
Format
  • (33)
  • (9)
  • (7)
  • (4)
Sprog
  • (27)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Serie
  • (14)
  • (5)
  • (5)
  • (4)
Tag
  • (1)
  • (1)
Sorter efterSorter Populære
  • - Håndbog i opgaveskrivning på videregående uddannelser
    af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I mere end 15 år har studerende på tværs af fag og uddannelser anvendt Den gode opgave, den kendte håndbog i opgaveskrivning til studerende og undervisere på lange og mellemlange videregående uddannelser. Fra sygepleje- til seminariestuderende, fra idræt- til it-studerende, fra business- til biologistuderende. I Norge, Sverige og Litauen bliver bogen også flittigt brugt. 4. udgave er helt gennemskrevet med mange nye modeller og oversigter, skemaer, aktiviteter og eksempler. Nyt i 4. udgave: Den gode opgave er blevet en aktivitetsbog. I bogen og på dgo.samfundslitteratur.dk er der aktiviteter og skemaer til opgavearbejdet. De kan også bruges som forberedelse til vejledning. Den nye udgave er målrettet bachelor- og overbygningsopgaver. Stof om specialeskrivning finder man i Specielt om specialer (2011). Der er mange nye eksempler. Og mange af dem er fra professions- og masteruddannelserne. Bogen indeholder mere om metoder til litteratursøgning, om opgavers litteraturbaserede argumentation og flere aktiviteter og skemaer til litteratursøgning og vurdering. Kapitlerne om korrekt sprog, typografi og layout og skrivestop er ikke med. Gode kapitler herom findes i andre bøger, fx Studiehåndbogen – for studiestartere på videregående uddannelser. OBS! Ny udgave udkommer 10.6.17, benyt SBN 9788759329177

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - - for studiestartere på videregående uddannelser
    af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    248,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Studiehåndbogen er til alle studiestartere - 1.-3. semesterstuderende - på mellemlange og lange videregående uddannelser, og til deres lærere, studievejledere og tutorer.Studiehåndbogen giver gode råd og vejledning til hvordan du bedst kommer ind i studierne, studerer godt og effektivt, og til hvordan du klarer de eventuelle problemer der kan opstå i forhold til studiet og dets arbejdsprocesser.I bogen får du svar på alle dine spørgsmål om læsegrupper, at deltage i undervisningen, informationssøgning, opgaveskrivning, studieteknik, mundtlige oplæg, akademisk argumentation, gruppearbejde, skrive- og læseblokeringer, eksamen, økonomi, karriereplanlægning, studiejob og meget meget mere.Også denne 3. udgave er skrevet af Peter Stray Jørgensen og Lotte Rienecker - og en række undervisere, vejledere og studieadministratorer.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - en aktivitetsbog
    af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker & Signe Skov
    184,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Specialestuderende i hele landet har gennem flere år anvendt Specielt om specialer.4. udgave er udformet som en aktivitetsbog, der hjælper dig til at gøre specialet så godt som muligt, så effektivt og hurtigt som muligt.I hvert kapitel er der en række læse-, undersøge- og skriveaktiviteter, som er specialearbejde i en struktureret form. Før og efter aktiviteterne forklarer vi hvorfor og hvordan. Det du skriver i aktiviteterne, er enten planlægning af eller kladdeudkast til specialetekst. Når du har gennemført en aktivitet, har du faktisk skrevet noget på dit speciale.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - om videnskabelige, faglige og formidlende artikler
    af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker & Morten Gandil
    190,00 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Når forskningen er lavet og den akademiske tekst skrevet, melder der sig ofte et ønske om at få bragt resultaterne videre ud til en bredere kreds. Nogle gange er det ligefrem et krav, at det sker. Bogen opdeler artikler i tre typer:-Videnskabelige artikler som mest henvender sig til fagkolleger med dokumentation for undersøgelsens troværdighed-Faglige artikler som informerer fagets praktikere og udøvere om brug af undersøgelsens resultater- Formidlende artikler som orienterer en bred, interesseret offentlighed om særligt interessante resultater af undersøgelsen. Der er et kapitel for hver artikeltype, som går i dybden med emner som afsæt og skriveidé, opbygning og disposition, argumentation, dokumentation, sprog og virkemidler samt kontakten med tidsskriftsredaktører. Dette er 2. udgave af titlen "Skriv en artikel"

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Peter Stray Jørgensen & Helle Hvass
    79,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hæftet giver konkrete råd og vejledning for den type eksamener, der er en kombination af mundtligt og skriftligt, fx:synopsiseksamenermundtlig fremstilling af materiale, fx tekster, reklamer, statistiske data, projekter, undervisningsmaterialeforsvar for hele opgaver og specialerHæftet rummer forslag til udformningen af den skriftlige del og det mundtlige oplæg samt til at få en hensigtsmæssig dialog efterfølgende. Der er mange instruktive oversigter og kommenterede eksempler fra forskellige fag. Desuden er der råd om gruppeeksamen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Peter Stray Jørgensen
    45,95 - 59,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    En god notatteknik er et effektivt studieredskab.Hæftet giver konkrete retningslinjer for undervisningsnotater, notater af det man læser, og notater til opgaver, både i form af traditionelle papirnotater, notater på computer og mindmaps.Gode notater er dem man kan bruge når man skal bruge dem. Og notater er og bør være forskellige, alt afhængig af hvilken situation man noterer i og alt afhængig af hvad notaterne skal bruges til

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Mundtlig formidling for studerende på videregående uddannelser
    af Peter Stray Jørgensen
    68,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hæftet giver retningslinjer for de vigtigst håndværksmæssige teknikker og redskaber til at forberede og gennemføre en god mundtlig fremstilling både for en større gruppe tilhørere og til eksamen. Desuden hjælper hæftet til at minimere den nervøsitet, som mange føler, når de skal tale til en større forsamling.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - A Handbook for Writing Papers in Higher Education
    af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    THE GOOD PAPER is a handbook for students in higher education programmes who are writing BA dissertations, master s theses, project reports, research papers or other essays. If you would like to learn more about the fundamentals of paper-writing, then use the guiding principles set forth in THE GOOD PAPER:What are you asking? The paper s research question (formulation of the problem)Why are you asking it? The purpose/aim of the paper - e.g., its useWhere do you find your answer? The empirical basis, material, data, phenomena behind the paperWhat do you use to get the answer? The tools of the paper: Philosophy of science, theory, concepts, methodsHow are you asking the question? The paper s procedure, approachLearn more aboutquality criteriaargumentationstructure and elementsusing theory of knowledgeinformation searches and referencingacademic writingwriting processessupervision before you go to a supervisor or the library. And before you submit your article! THE GOOD PAPER, now in its 5th edition, has been continuously revised and updated since 1997. It was written by experts on academic writing, study skills, information searches, and philosophy of science. It is filled with examples from good papers and has question sheets with activities to help you on your way toward writing a good paper. All the question sheets and activities may be downloaded from tgp.samfundslitteratur.dk

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - læsestrategier og læseteknikker
    af Peter Stray Jørgensen
    106,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hæftet instruerer i forskellige læsemåder tilpasset forskellige formål med læsningen: Overblikslæsning, skimning, selektiv læsning m.fl. Og der er gode råd til forskellige læsesituationer: Pensumlæsning, eksamenslæsning, læsning til undervisning og læsning til opgaveskrivning.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - af specialer, bacheloropgaver og projekter
    af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker & Gitte Wichmann-Hansen
    260,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    God vejledning er en forsknings- og praksisbaseret ressourcebog, der først og fremmest henvender sig til vejledere af skriftlige opgaver, specialer og projekter på videregående uddannelser, men også til dem der organiserer, koordinerer og leder vejledning.Vi har i bogen fokus på hvad den enkelte vejleder har af konkrete handlemuligheder, og på hvordan vejledning løbende kan udvikles af teams og institutioner. For os er målet med vejledning overordnet at understøtte de studerende som aktive, selvstændige, forberedte aktører i at drive deres egen undersøgelse og opgave fremad. Vi giver i denne bog en række konkrete råd og ideer til hvordan vejledere kan understøtte det i praksis før, under og efter opgave-, projekt- og specialevejledning.Vores bog tilbyder et bredt repertoire af strategier og metoder der samlet kan øge vejlederens fleksibilitet og effektivitet.Bogens temaer er: - Vejlederens udfordringer - Studerendes selvstændighed - Vejlederens stilladsering af processer og produkter - Vejledning på undersøgelse, tekst og sprog, og vejledning på litteratur - Feedback og bedømmelse - Vejledning på proces og produkt - Kollektiv/klynge-, online-, gruppe- og tværprofessionel vejledning - Den gode vejledningssamtale og den svære - Vejledningsrelationer - Udvikling og evaluering af vejledning som individuelle initiativer, og som institutionelle tiltag.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    182,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Skal du i gang med at skrive en lærebog til en professionsbachelor- eller universitetsuddannelse? Eller skal du være redaktør på/bidragyder til en lærebog med flere forfattere? Så kan du hente hjælp i denne bog. En lærebog kræver nemlig mere end et godt fagligt indhold. Det faglige indhold som skal læres, skal formidles på en læringsfremmende måde til de relevante læseres brug og læring. Og der skal være et marked. Med andre ord bør en lærebog være fagligt, pædagogisk-formidlingsmæssigt og forretningsmæssigt gennemtænkt. Skriv lærebøger viser, hvordan du som forfatter kan planlægge og tilrettelægge, strukturere, redigere og samarbejde med et forlag. Den fortæller ikke hvad du skal gøre, men peger på forskellige muligheder og konkrete redskaber som kan gavne både produktet og processen for dig som forfatter – og dem der skal lære noget af din lærebog. Bogen er skrevet på baggrund af forfatternes egne erfaringer med at skrive lærebøger og hvad andre kloge folk og forskere har skrevet om læring og lærebøger.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Serviceafsnit, litteraturhenvisninger, layout og tupografi
    af Peter Stray Jørgensen
    45,95 - 64,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hæftet vejleder i færdigheder som hører med til det faglige skrivehåndværk.Her er praktiske retningslinjer for-serviceafsnit, dvs. hvordan man formelt kan skrive serviceafsnit, fx indledning, indholdsfortegnelse, noter og bilag-kildehåndtering, dvs. hvordan man refererer og citerer kilder og laver litteraturlister-layout og typografi i opgaver, dvs. den måde teksten sættes op på siderne og brugen af skriften som udtryksmiddel.Gode formalia bidrager til at gøre det faglige indhold lettere at tilegne sig, lettere at orientere sig i og lettere at overskue.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    64,95 - 275,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Universitetspædagogiske praksisser handler om udvikling af undervisning på universiteterne og om større, mere krævende undervisningsmæssige initiativer, forløb og eksperimenter med de studerendes læring for øje. Bogen er fuld af engagerede undervisere og vejlederes konkrete eksempler på universitetspædagogik og undervisningsudvikling der virker. Temaerne er: Innovation- og entrepreneurskab Tværfaglighed Samarbejde med eksterne partnere Studerendes aktionsforskning Internationalisering Studiearbejde mellem timerne Talentudvikling Ph.d.-vejledning Quiz og digitale opgaver Coursera-kursus Flipped classroom Pædagogisk studiereform Kursusudvikling Eksamensudvikling "Scholarship of teaching and learning" Bogen er tænkt som en inspiration til både de enkelte undervisere og til uddannelsesplanlæggere og studieledere på alle videregående uddannelser.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    190,95 - 250,95 kr.

    Studiehåndbogen er til alle studiestartere – 1.-3. semesterstuderende – på mellemlange og lange videregående uddannelser, og til deres lærere, studievejledere og tutorer. Studiehåndbogen giver gode råd og vejledning til hvordan du bedst kommer ind i studierne, studerer godt og effektivt, og til hvordan du klarer de eventuelle problemer der kan opstå i forhold til studiet og dets arbejdsprocesser. I bogen får du svar på alle dine spørgsmål om læsegrupper, at deltage i undervisningen, informationssøgning, opgaveskrivning, studieteknik, mundtlige oplæg, akademisk argumentation, gruppearbejde, skrive- og læseblokeringer, eksamen, økonomi, karriereplanlægning, studiejob og meget meget mere. OBS! Ny udgave udkommer 15.12.2017, benyt SBN 9788759329870

  • af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker, Gitte Holten Ingerslev & mfl.
    335,95 - 393,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - A Handbook for Writing Papers in Higher Education
    af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker & Signe Skov
    231,95 - 249,95 kr.

    The good paper is written for students who must independently formulate a research question and search for literature for their Bachelor theses, research papers, projects at all levels of project oriented education and Master and diploma theses.The book is focused towards 5 fundamental guiding elements which can be illustrated by the pentagon model:1. Research question2. Purpose3. Data, materials and phenomena4. Theories, concepts and methods5. Research designThe book includes a numerous annotated examples of good papers from a great number of university educations and professional bachelor programmes.It also includes activities along with explanations: How do you write a good paper?The good paper is also available in Danish: Den gode opgave.

  • af Peter Stray Jørgensen
    53,95 - 68,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Klart sprog i opgaver på videregående uddannelser hjælper den studerende til at skrive et funktionelt og effektivt sprog, hvor det faglige indhold fremstår klart og utvetydigt.Peter Stray Jørgensen giver retningslinjer for, hvordan studerende ved universiteterne og andre videregående uddannelser skriver et klart sprog i deres opgaver.Retningslinjerne er udformet som 10 instruktive og konkrete råd om, hvordan man skriver klare ord, klare sætninger, klare afsnit - og klare opgavetekster.Hæftet beskriver også, hvad der generelt betragtes som godt sprog i akademiske tekster. Desuden indeholder hæftet en række spørgsmål - og svar - om opgavesprog og en opsummerende tjekliste for, hvordan man reviderer sproget i sin tekst.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker, Gitte Holten Ingerslev & mfl.
    345,95 - 369,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - den studerendes bog
    af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    114,95 kr.

    Lærerbacheloropgaven. Den studerendes bog giver retningslinjer og gode råd til skrivningen fra emnevalg til færdig opgave og mundtlig fremstilling. Bogen hjælper den studerende med at gøre lærerbacheloropgaven professionsrettet og bruge "akademisk arbejdsmåde" og "videnskabelig metode". Bogen dækker emnerne: genren; kvalitetskriterier; problemformulering; teori og metode; empiri og praktik; disposition; sprog; brug af vejledning og litteratur; skriveprocessen samt mundtlig fremstilling. Med bogens mange og kommenterede eksempler fra bedømte lærerbacheloropgaver kan læseren se hvordan der kan skrives godt i praksis.

  • - og andre mundtlige eksamensformer med skriftligt materiale
    af Peter Stray Jørgensen & Helle Hvass
    53,95 kr.

    Hæftet giver konkrete råd og vejledning for den type eksamener der er en kombination af mundtligt og skriftligt, fx:synopsiseksamenermundtlig fremstilling af materiale, fx tekster, reklamer, statistiske data, projekter, undervisningsmaterialeforsvar for hele opgaver og specialer.Hæftet rummer forslag til udformningen af den skriftlige del og det mundtlige oplæg samt til at få en hensigtsmæssig dialog efterfølgende. Der er mange instruktive oversigter, og der er kommenterede eksempler fra forskellige fag. Desuden er der råd om gruppeeksamen. Selvom eksamen er i fokus, kan store dele af indholdet direkte overføres på andre situationer hvor noget skriftligt skal uddybes mundtligt, fx i forbindelse med undervisning, seminarer, konferencer og møder.

  • - - om videnskabelige, faglige og formidlende artikler
    af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker & Morten Gandil
    223,95 kr.

    Når forskningen er lavet og den akademiske tekst skrevet, melder der sig ofte et ønske om at få bragt resultaterne videre ud til en bredere kreds. Nogle gange er det ligefrem et krav, at det sker.Bogen opdeler artikler i tre typer:- Videnskabelige artikler som mest henvender sig til fagkolleger med dokumentation for undersøgelsens troværdighed- Faglige artikler som informerer fagets praktikere og udøvere om brug af undersøgelsens resultater- Formidlende artikler som orienterer en bred, interesseret offentlighed om særligt interessante resultater af undersøgelsen.Der er et kapitel for hver artikeltype, som går i dybden med emner som afsæt og skriveidé, opbygning og disposition, argumentation, dokumentation, sprog og virkemidler samt kontakten med tidsskriftsredaktører.

  • - - af specialer, bacheloropgaver og projekter
    af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker & Gitte Wichmann-Hansen
    240,95 kr.

    God vejledning er en forsknings- og praksisbaseret ressourcebog der først og fremmest henvender sig til vejledere af skriftlige opgaver, specialer og projekter på videregående uddannelser, men også til dem der organiserer, koordinerer og leder vejledning.Vi har i bogen fokus på hvad den enkelte vejleder har af konkrete handlemuligheder, og på hvordan vejledning løbende kan udvikles af teams og institutioner.For os er målet med vejledning overordnet at understøtte de studerende som aktive, selvstændige, forberedte aktører i at drive deres egen undersøgelse og opgave fremad. Vi giver i denne bog en række konkrete råd og ideer til hvordan vejledere kan understøtte det i praksis før, under og efter opgave-, projekt- og specialevejledning.Vores bog tilbyder et bredt repertoire af strategier og metoder der samlet kan øge vejlederens fleksibilitet og effektivitet.Bogens temaer er: - Vejlederens udfordringer - Studerendes selvstændighed - Vejlederens stilladsering af processer og produkter - Vejledning på undersøgelse, tekst og sprog, og vejledning på litteratur - Feedback og bedømmelse - Vejledning på proces og produkt - Kollektiv/klynge-, online-, gruppe- og tværprofessionel vejledning - Den gode vejledningssamtale og den svære - Vejledningsrelationer - Udvikling og evaluering af vejledning som individuelle initiativer, og som institutionelle tiltag.

  • af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker, Gitte Holten Ingerslev & mfl.
    43,95 kr.

    God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning

  • af Peter Stray Jørgensen
    50,95 kr.

    God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning

  • af Peter Stray Jørgensen
    32,95 kr.

    God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning

  • af Peter Stray Jørgensen & Lotte Rienecker
    39,95 kr.

    God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning

  • af Peter Stray Jørgensen
    26,95 kr.

    God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme- Læring og forskningsbaseret undervisning- Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning

  • af Peter Stray Jørgensen
    27,95 kr.

    University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik

  • af Peter Stray Jørgensen
    39,95 kr.

    University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik

  • af Peter Stray Jørgensen, Lotte Rienecker, Gitte Holten Ingerslev & mfl.
    45,95 kr.

    University Teaching and Learning is based on the notion that good teaching is focused on student learning. Therefore, the central topic of this book is learning activities, both in and between teaching sessions.The book includes experience- and research-based suggestions for how to plan, conduct, evaluate and develop teaching within the framework provided by the university and research, whether this be traditional lectures and supervision tasks; case- and project work, or e-learning. The book furthermore equips the individual teacher with tools to reflect the theoretical foundation of his or her teaching.University Teaching and Learning is written with university teacher training and other introductions to university teaching and learning in mind. In addition to new lecturers, the book is also aimed at the seasoned lecturer looking for inspiration for his or her own, the team s or department s teaching.University Teaching and Learning is co-authored by a number of lecturers, developers and researchers affiliated with the Danish Network for Educational Development in Higher Education.University Teaching and Learning is available in a Danish translation: http://samfundslitteratur.dk/bog/universitetspædagogik

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.