Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
I Online kommunikation – en introduktion introduceres temaer og nøglebegreber, der bredt belyser kommunikationen på forskellige onlineplatforme. Bogen tager afsæt i de fagelementer som vægtes på erhvervsuddannelserne og videreuddannelserne i forbindelse med emnefelterne onlinekommunikation og digital formidling. I bogen gives introduktioner til bl.a. analyse af webkommunikation, usability, digital billedkommunikation, markedsføring på nettet, multimodal kommunikation, sprog på nettet, digital storytelling, interkulturel kommunikation og kommunikation på sociale medier. Bogens bidragydere arbejder praktisk og teoretisk med onlinekommunikation og har stor erfaring med undervisning og/eller produktion af lærebøger inden for deres respektive områder. Online kommunikation – en introduktion kombinerer teori og praksis og lægger vægt på cases, praktiske øvelser og praksisrefleksion.
I disse år opstår der en lang række nye problemer og etiske dilemmaer i forbindelse med kunstig intelligens: Kommer robotterne til at tage vores arbejde? Bliver de klogere end os? Kan man stole på en selvkørende bil? Og hvem skal bestemme, hvem den skal slå ihjel, hvis et uheld er uundgåeligt? I Hvad skal vi med mennesker? diskuterer Peter Svarre på medrivende vis disse etiske dilemmaer og klæder læseren på til at forstå, hvordan kunstig intelligens overhovedet fungerer. Kunstig intelligens er nemlig ikke så kompliceret, som mange tror. Alle kan deltage i denne vigtige diskussion om vores fremtid!
Sociale medier påvirker alle dele af din virksomhed – lige fra forretningen til kommunikationen og organisationen. Men ikke alle virksomheder påvirkes lige meget af de sociale mediers rasen. Nogle virksomheder befinder sig i stormens øje, hvor forretningsmodeller går til grunde og nye opstår, mens andre befinder sig i stormens periferi, hvor man kan sejle videre, som man altid har gjort.I en bog krydret med personlige oplevelser og spændende danske og internationale cases fortæller Peter Svarre os i en lettilgængelig stil, hvordan man navigerer virksomheden igennem den perfekte storm. Når du har læst denne bog vil du være i stand til at udvikle en digital og social strategi for virksomheden, som ikke tager udgangspunkt i teknologiske buzzwords, men i en unik forståelse for dine kunder, dit marked og dine produkter.I bogen og på websiden www.denperfektestorm.dk får du desuden adgang til en helt konkret strategimodel, som skridt for skridt tager dig igennem processen for at udvikle virksomhedens strategi for sociale medier.
Udviklingen af digitale og netbaserede medier udfordrer måden, vi kommunikerer på inden for markedsføring, reklame, læring og i privat sammenhæng. Denne bog introducerer temaer og nøglebegreber, der bredt belyser kommunikationen på forskellige onlineplatforme, og som samtidig giver kendskab til de særlige problemstillinger og overvejelser, der knytter sig til kommunikation på nettet. Bogen fremhæver vigtigheden af et kritisk perspektiv på onlinekommunikation, hvor etisk bevidsthed og analytisk forståelse indgår som uomgængelige elementer. Den argumenterer således for, at inddragelsen af onlinekommunikation i virksomheder kræver, at man er opmærksom på ikke blot hvordan teknologien implementeres, men også hvilken effekt dette har for såvel arbejdsgangen inden for den enkelte virksomhed som for kvaliteten og effekten af kommunikationen udadtil. Denne 3. udgave af Onlinekommunikation er stærkt revideret. Flere af de oprindelige kapitler er blevet skrevet helt om, og der er desuden tilføjet nyt indhold om digital etik, digital billedkommunikation, brugervenlighed/UX, AI og sociale intranets. Bogen tager afsæt i de fagelementer, som vægtes på erhvervsuddannelserne og på videreuddannelserne inden for emnefelterne onlinekommunikation og digital formidling. Den introducerer til bl.a. analyse af webkommunikation, usability, markedsføring på nettet, multimodal kommunikation, sprog på nettet, digital storytelling, digital etik og interkulturel kommunikation.
Arbejder du med digital kommunikation eller produktudvikling, har du et ansvar – nemlig ansvaret for, at dine digitale superkræfter ikke gør mere skade end gavn.Misbrug af data, diskriminerende algoritmer og manipulerende adfærdsdesign er det seneste årti blevet hverdagskost. Den digitale verden er løbet af sporet, og ansvaret hviler på skuldrene af alle, der designer, udvikler, programmerer og projektleder digitale løsninger.Digital etik hjælper dig med at bære ansvaret. Bogen giver dig:• En forklaring på, hvorfor etik og ansvarlighed bør være det første, du tænker på, når du vågner om morgenen• Et sprog til at tale om digital etik• Konkrete redskaber til at forbedre dine digitale løsninger• Argumenter for, hvorfor digital etik gavner din virksomheds bundlinje – også på den lange bane.Skal vi bygge en bedre og mere menneskelig digital verden, starter det med dig og dine valg. Denne bog hjælper dig med at træffe de rette valg. ”Digital Etik er noget så sjældent som en menneskelig, håndgribelig og dybt sympatisk bog om digitale forandringer og de praktiske, politiske og etiske refleksioner, som vores teknologiske fremtid afkræver. Og det er netop den slags kritiske og konkrete perspektiver på digitalisering, som verden har brug for lige nu.”– Mikkel Flyverbom, professor i kommunikation og digitale forandringer, CBS, formand for regeringens ekspertgruppe om tech-giganter og medlem af Digitaliseringsrådet og Dataetisk Råd ”Vi har mere end nogensinde brug for etikken som pejlemærke, når vi designer vores samfund. Kunstig intelligens, algoritmer og data er vigtige redskaber, hvad enten vi udvikler byplanlægning, produkter til boligen, selvkørende biler, nye former for undervisning eller digitale tjenester i sundhedsvæsenet. Men det er afgørende, at menneskets og fællesskabets interesser er i centrum. Derfor skal vi stille de rigtige spørgsmål undervejs. Her er Det digitale Etikkompas et godt værktøj til at fange blinde vinkler, util sigtede konsekvenser og skjulte bias i enhver form for designproces.”– Christiane Vejlø, direktør i Elektronista Media og medlem af Dataetisk Råd ”Respekt! Peter Svarre formår at gøre noget af det sværeste: at belyse, forklare og operationalisere et så komplekst emne som dataetik. Introduktionen er lige så fængende som en god roman, og den teoretiske indflyvning, der begynder med de græske filosoffer, er solid og velargumenteret. Bogen er den perfekte introduktion og appetitvækker for de mange, der bør indvies i dataetik. Et område, der endelig får den opmærksomhed, det fortjener, og som berører næsten alle – eller rettere sagt: bør gøre det.”– Philip Wegloop, ph.d., forandringsleder af digitale transformationer
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.