Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Rikke Christensen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Rikke Christensen
    137,95 kr.

    I bogen Meditationer for børn får du 12 skønne meditationer som passer til børn fra 4 årsalderen, og har ingen øvre aldersgrænse.Bogen er skrevet så du nemt kan læse meditationerne op for dit barn – så i sammen kan opleve denne magiske stund. Så du kan sige ordene, der giver dit barn selvtillid, healing og indre fred.Læs den ved puttetid, eller tag en pause midt på dagen.Læs den med kærlighed, fordi du har lyst til at give dit barn denne gave.Meditationer for børn kan også med stor effekt bruges i klasseværelset, børnehaven eller SFO´en. Bogen indeholder en guide til oplæseren, således at du selv uden erfaring, kan guide en gruppe børn i meditation, og opnå ro, glæde og større trivsel blandt børnene.Rikke Christensen er Mindfulness underviser, Healer og forfatter. Hun arbejder til dagligt med at undervise børn, unge og familier i Mindfulness og spirituel intuitionstræning. Læs mere om Rikke Christensen på www.engleborn.com / www.helsecenterroskilde.dk.

  • - Om kvinder i topledelse
    af Karen Wibling Solgård, Kirsten Harting, Mette Boysen, mfl.
    43,94 kr.

    Hvorfor er der kun omkring seks procent kvinder i toppen af dansk erhvervsliv, når de udgør 65 procent af optaget på de videregående uddannelser? Kan kvinderne ikke klare mosten? Er der for koldt på toppen? Eller tjekker de frivilligt ud af karrieren, så snart der kommer børn m.m. på hjemmebanen?Myter om magten handler om kvinder i dansk topledelse – eller rettere sagt om, hvorfor kvinderne ikke er der, og hvilken betydning det har for samfundet og de danske virksomheder.Bogen giver dig indblik i den reelle situation på toppen,og forfatterne giver deres ideer til, hvordan politikere, virksomheder og kvinderne selv kan arbejde med at ændre denne skævvridning.Få holdninger til og eksempler på, hvordan vi kan udnytte den danske talentmasse bedre. Læs også de kontroversielle indrømmelser fra mandlige topledere og insiderhistorier fra nogle af de kvinder, som bevæger sig omkring glasloftet.Borsen.dk gav denne bog 6 stjerner."Bogen er gennemarbejdet og har både sine kvantitative og kvalitative facts på plads. Den er nem at læse og god at få forstand af, ligesom oversigterne til sidst giver input til, hvordan både kvinderne selv, politikere, virksomheder og medier kan begynde at gøre noget mere ved talentreduktionens udfordringer." Læs hele anmeldelsen her

  • af Rikke Christensen
    127,95 kr.

    “Der er ingen tid at spilde. Natten er tættere på, end I regner med.”Solen er på vej ned over den lille landsby. Alt er fred og idyl – i hvert fald lidt endnu. For når tusmørket sænker sig, venter maren, natravnen og lygtemanden på at slå til, og nu er det op til jer at beskytte landsbyen mod nattens trusler.Væsenologi er et kooperativt kortspil for to personer, hvor I gennem både held, taktik og samarbejde skal beskytte jeres landsby fra folketroens væsner. Find de rette våden, hold øje med uret, og hold hovedet koldt, når natten falder på.

  • - Konkrete forløb til hele klassen med fokus på højtbegavede elever
    af Rikke Christensen & Kenneth Westerberg-Christensen
    397,95 kr.

    I 1-2-3 Differentiering – MATEMATIK er der differentierede forløb om chance og sandsynlighed, konstruktion og kommunikation om polygoner og økonomi og budgetlægning. 1-2-3 bøgerne giver læreren mulighed for at gennemføre differentieret undervisning, der udfordrer alle elever i klassen gennem tre fagspecifikke forløb med tilhørende opgaver uden at skulle planlægge det hele selv.Der er højtbegavede børn på alle skoler og i alle klasser. De har altid været der, de er i vores klasser i dag, og det skal de forhåbentlig blive ved med at være. Det er ikke et særligt storbyfænomen, en fiks idé eller noget der går over. Alligevel er der på de fleste skoler begrænset viden om, hvad det vil sige at være højt begavet, hvordan eleverne identificeres, og hvad man som fagprofessionel med fordel kan være opmærksom på, så også de højtbegavede elever trives og udvikler deres talent i skolen.Fra 2024 skal højtbegavede elever identificeres, og undervisningen differentieres ud fra elevens muligheder og mestringsniveau. Med 1-2-3 differentieret undervisning får alle elever, også de højt begavede, mulighed for at arbejde med opgaver, der matcher deres faglige niveau.I 1-2-3 Differentiering – MATEMATIK er der differentierede forløb om chance og sandsynlighed, konstruktion og kommunikation om polygoner og økonomi og budgetlægning.Bøgerne 1-2-3 Differentiering er målrettet til læreren, og forløbene er målrettet mellemtrinnet og fagene dansk, matematik og engelsk. Der er tre konkrete forløb med tilhørende opgaver klar til brug. Til hvert af de tre forløb i hvert hæfte er det en skematisk oversigt for, hvad klassen samlet skal lære undervejs og mestre til sidst – en slags læringsbuffet med synlige mål for alle elevers læring.Alle 1-2-3 bøger indledes med en introduktion til, hvad et vil sige at være højt begavet, og hvordan begavelsen kan vise sig i skolen. Alle børn er unikke og har brug for at blive mødt, som de er. Alligevel er der forhold, man som lærer med fordel kan være opmærksom på, når det kommer til højtbegavede børn. Både i forhold til at forstå deres tænkning og i forhold til planlægning, organisering og gennemførelse af undervisning.

  • - Konkrete forløb til hele klassen med fokus på højtbegavede elever
    af Rikke Christensen & Stine Høj
    397,95 kr.

    I 1-2-3 Differentiering – ENGELSK er der differentierede forløb om fantasy island, early og økonomi og inventions. 1-2-3 bøgerne giver læreren mulighed for at gennemføre differentieret undervisning, der udfordrer alle elever i klassen gennem tre fagspecifikke forløb med tilhørende opgaver uden at skulle planlægge det hele selv.Der er højtbegavede børn på alle skoler og i alle klasser. De har altid været der, de er i vores klasser i dag, og det skal de forhåbentlig blive ved med at være. Det er ikke et særligt storbyfænomen, en fiks idé eller noget der går over. Alligevel er der på de fleste skoler begrænset viden om, hvad det vil sige at være højt begavet, hvordan eleverne identificeres, og hvad man som fagprofessionel med fordel kan være opmærksom på, så også de højtbegavede elever trives og udvikler deres talent i skolen.Fra 2024 skal højtbegavede elever identificeres, og undervisningen differentieres ud fra elevens muligheder og mestringsniveau. Med 1-2-3 differentieret undervisning får alle elever, også de højt begavede, mulighed for at arbejde med opgaver, der matcher deres faglige niveau.I 1-2-3 Differentiering – ENGELSK er der differentierede forløb om fantasy island, early og økonomi og inventions.Bøgerne 1-2-3 Differentiering er målrettet til læreren, og forløbene er målrettet mellemtrinnet og fagene dansk, matematik og engelsk. Der er tre konkrete forløb med tilhørende opgaver klar til brug. Til hvert af de tre forløb i hvert hæfte er det en skematisk oversigt for, hvad klassen samlet skal lære undervejs og mestre til sidst – en slags læringsbuffet med synlige mål for alle elevers læring.Alle 1-2-3 bøger indledes med en introduktion til, hvad et vil sige at være højt begavet, og hvordan begavelsen kan vise sig i skolen. Alle børn er unikke og har brug for at blive mødt, som de er. Alligevel er der forhold, man som lærer med fordel kan være opmærksom på, når det kommer til højtbegavede børn. Både i forhold til at forstå deres tænkning og i forhold til planlægning, organisering og gennemførelse af undervisning.

  • - Konkrete forløb til hele klassen med fokus på højtbegavede elever
    af Rikke Christensen
    397,95 kr.

    I 1-2-3 Differentiering – DANSK er der differentierede forløb om Gys og gru, kortfilm og et escape-room-forløb. 1-2-3 bøgerne giver læreren mulighed for at gennemføre differentieret undervisning, der udfordrer alle elever i klassen gennem tre fagspecifikke forløb med tilhørende opgaver uden at skulle planlægge det hele selv.Der er højtbegavede børn på alle skoler og i alle klasser. De har altid været der, de er i vores klasser i dag, og det skal de forhåbentlig blive ved med at være. Det er ikke et særligt storbyfænomen, en fiks idé eller noget der går over. Alligevel er der på de fleste skoler begrænset viden om, hvad det vil sige at være højt begavet, hvordan eleverne identificeres, og hvad man som fagprofessionel med fordel kan være opmærksom på, så også de højtbegavede elever trives og udvikler deres talent i skolen.Fra 2024 skal højtbegavede elever identificeres, og undervisningen differentieres ud fra elevens muligheder og mestringsniveau. Med 1-2-3 differentieret undervisning får alle elever, også de højt begavede, mulighed for at arbejde med opgaver, der matcher deres faglige niveau.I 1-2-3 Differentiering – DANSK er der differentierede forløb om Gys og gru, kortfilm og et escape-room-forløb.Bøgerne 1-2-3 Differentiering er målrettet til læreren, og forløbene er målrettet mellemtrinnet og fagene dansk, matematik og engelsk. Der er tre konkrete forløb med tilhørende opgaver klar til brug. Til hvert af de tre forløb i hvert hæfte er det en skematisk oversigt for, hvad klassen samlet skal lære undervejs og mestre til sidst – en slags læringsbuffet med synlige mål for alle elevers læring.Alle 1-2-3 bøger indledes med en introduktion til, hvad et vil sige at være højt begavet, og hvordan begavelsen kan vise sig i skolen. Alle børn er unikke og har brug for at blive mødt, som de er. Alligevel er der forhold, man som lærer med fordel kan være opmærksom på, når det kommer til højtbegavede børn. Både i forhold til at forstå deres tænkning og i forhold til planlægning, organisering og gennemførelse af undervisning.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.