Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Trine May

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    427,95 kr.

    Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013I Fandango 5. Grundbog er den moderne børnelitteratur i fokus, og der arbejdes systematisk med elevernes udvikling som kompetente og glade litteraturlæsere.I første del af grundbogen arbejdes der med kapitlerne personkarakteristik, miljø, virkemidler, komposition, fortællere og synsvinkler, intertekstualitet og tema. I anden del præsenteres en forfatter (Bent Haller), en film (Æblet og Ormen) og en kunstner (Peter Callesen).

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    427,95 kr.

    Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013I Fandango 3. Grundbog er den moderne børnelitteratur i fokus, og der arbejdes systematisk med elevernes udvikling som kompetente og glade litteraturlæsere.I første del af grundbogen arbejdes der med kapitlerne personkarakteristik, miljø, virkemidler, komposition, fortællere og synsvinkler, intertekstualitet og tema. I anden del præsenteres en forfatter (Hanne Kvist), en film (Der var engang en dreng - som fik en lillesøster med vinger) og en kunstner (Julie Nord).

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    115,95 kr.

    Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013   Fandango 5. Arbejdsbog A knytter sig til kapitel 1-4 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    115,95 kr.

    Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013   Fandango 5. Arbejdsbog B knytter sig til kapitel 5-10 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.

  • - om den moderne børne- og ungdomslitteratur
    af Trine May
    248,95 kr.

    I 1967 udkom fem børnebøger, som skulle vise sig at få afgørende betydning for den danske børnelitteraturs udvikling. De fem bøger var Ole Lund Kirkegaards Lille Virgil, Cecil Bødkers Silas og den sorte hoppe, Halfdan Rasmussens Halfdans ABC, Flemming Quist Møllers Cykelmyggen Egon og Benny Andersens Snøvsen og Eigil og katten i sækken. Med udgangspunkt i de fem værker giver Trine May en status over børne- og ungdomslitteraturen anno 2017. Bogen afsluttes med et fagdidaktisk efterskrift.Pressen skriver: »Dansk børnelitteratur fremstår hos Trine May som noget helt særligt, og bogens katalog af forfattere og illustratorer fortjener bestemt stor opmærksomhed […]«- Anna Karlskov Skyggebjerg, Weekendavisen  »En fremragende, dybdegående og fyldestgørende bog om den danske børnelitteraturs fødsel og udvikling. […] En bog ethvert bibliotek bør have stående.«- Mette F. F Dyreborg, Lektør

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    115,95 kr.

    Læse/skriveguiden indeholder alle elevens notatark til Fandango 8. Vinkler på dansk.Her er læseforståelsesmodeller, som eleven kan notere i for at forstå, analysere og fortolke grundbogens tekster og andre udtryk. Og der er notatark, som eleven skal bruge i forberedelsen af de skriftlige opgaver.Det er tydeligt markeret, hvilke ark der knytter sig til de forskellige opgaver i grundbogen.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    115,95 kr.

    Fandango. Arbejdsbog A knytter sig til kapitel 1-4 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. I arbejdsbogen går tre spørgsmålstyper igen: 1. Faktuelle spørgsmål, der er opklarende spørgsmål i forhold til tekstens handling. 2. Refleksionsspørgsmål, der lægger op til at tænke over problemstillinger i teksten. 3. Overførselsspørgsmål, der lægger op til at perspektivere teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.

  • af Trine May & Marianne Skovsted Pedersen
    125,95 kr.

    Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Opgaverne i Fandango 2 Arbejdsbog støtter elevernes aktive sprogbrug og sproglige opmærksomhed gennem talesproglige og skriftsproglige aktiviteter. Ordklasser introduceres i en funktionel ramme, og elevernes egen opmærksomhed og ansvarlighed for at lære sig ukendte ord skærpes. Arbejdsbogen lægger sig op ad Fandango 2 Grundbog, hvor eleverne gennem dialogisk oplæsning arbejder med udviklingen af deres sprogforståelse og fiktionskompetence, bl.a. via enkle analytiske fokuspunkter.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    115,95 kr.

    Læse/skriveguiden indeholder alle elevens notatark til Fandango 9. Vinkler på dansk.Her er læseforståelsesmodeller, som eleven kan notere i for at forstå, analysere og fortolke grundbogens tekster og andre udtryk.Og der er notatark, som eleven skal bruge i forberedelsen af de skriftlige opgaver.Det er tydeligt markeret, hvilke ark der knytter sig til de forskellige opgaver i grundbogen.

  • - Vinkler på dansk
    af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    467,95 kr.

    GrundbogenI Fandango 8 – Vinkler på dansk udfordres eleverne med spændende tekster af bl.a. Mette Hegnhøj Mortensen, Kim Fupz Aakeson, Louis Jensen, Bent Haller og Dorthe Nors.  De stifter desuden bekendtskab med et spændende makkerpar i ny dansk børne- og ungdomslitteratur: Oscar K. og Dorte Karrebæk. Men der skal også arbejdes indgående med sociale medier og vores brug af dem, med intertekstuelle møder i litteraturen, med temaet trekantsdrama og med 1940’erne som periode. Og meget, meget mere … Hvert kapitel har sin danskfaglige vinkel. Arbejdet med skriftlig fremstilling ligger i naturlig forlængelse af litteraturlæsningen, og alle forløb evalueres med en synopsisopgave. Brugen af læseforståelsesstrategier er integreret i arbejdet med teksterne, sådan at analyse og fortolkningsaktiviteterne udspiller sig på baggrund af en grundig og velforberedt læsning af de litterære og faglige tekster. Aktivitetsniveauet er højt for alle elever, da der veksles mellem forskellige organisationsformer, som sikrer at alle kommer på banen.LærervejledningLærervejledningen til Fandango 8. Vinkler på dansk indeholder analyser af alle grundbogens litterære tekster som inspiration til læreren og dertil hjælp til at åbne grundbogens opgaver for eleverne. Vejledningen giver forslag til omsatte læringsmål for alle kapitler - og naturligvis henvisnng til de relevante færdigheds- og vidensmål fra Fælles Mål. Læse/skriveguideTil grundbogen findes et arbejdshæfte – en læse/skriveguide – hvor eleverne tager notater som forberedelse til forskellige former for samtale og forskellige skriftlige opgaver. Læse/skrive-guidens notatark er et stillads om elevernes læring, der sikrer deres forståelse og deltagelse, og som højner kvaliteten af den fælles dialog. i-bog Til systemet hører desuden en i-bog. I-bogen er en elektronisk udgave af den fysiske bog tilført nogle digitale ressourcer. Heri ligger bl.a. ekstra forløb til kapitlerne og tekster, som eleverne kan analysere på egen hånd. I-bogens noteapparat kan eleverne tage deres egne noter og løse opgaverne fra læse/skriveguiden, hvis notatark også ligger i i-bogen som skriv- og printbare pdf'er.Fandango 7-9 er et solidt grundbogsmateriale, der går i dybden med genrer, teksttyper og udtryksformer integrerer læsedidaktik og litteraturdidaktik sikrer, at alle elever er aktive i de faglige processer inddrager meningsfuld evaluering bygger bro mellem litteraturarbejde og skriftlig fremstilling

  • - Vinkler på dansk
    af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    467,95 kr.

    GrundbogenVinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Med Fandango 7 – Vinkler på dansk kommer eleverne rundt om hele danskfaget. Den bedste moderne ungdomslitteratur, nye vinkler på nye medier, et væld af genrer, intertekstuel læsning af ældre litteratur – det hele præsenteret i øjenhøjde med eleverne og deres verden.Hvert kapitel har sin danskfaglige vinkel. Arbejdet med skriftlig fremstilling ligger i naturlig forlængelse af litteraturlæsningen, og alle forløb evalueres med en synopsisopgave. Brugen af læseforståelsesstrategier er integreret i arbejdet med teksterne, sådan at analyse og fortolkningsaktiviteterne udspiller sig på baggrund af en grundig og velforberedt læsning af de litterære og faglige tekster. Aktivitetsniveauet er højt for alle elever, da der veksles mellem forskellige organisationsformer, som sikrer at alle kommer på banen.Fandango 7-9 er et solidt grundbogsmateriale, der·       går i dybden med genrer, teksttyper og udtryksformer·       integrerer læsedidaktik og litteraturdidaktik·       sikrer, at alle elever er aktive i de faglige processer·       inddrager meningsfuld evaluering·       bygger bro mellem litteraturarbejde og skriftlig fremstillingLæse/skriveguideTil grundbogen findes et arbejdshæfte – en læse/skriveguide – hvor eleverne tager notater som forberedelse til forskellige former for samtale og forskellige skriftlige opgaver. Læse/skrive-guidens notatark er et stillads om elevernes læring, der sikrer deres forståelse og deltagelse, og som højner kvaliteten af den fælles dialog.i-bogTil systemet hører desuden en i-bog. I-bogen er en elektronisk udgave af den fysiske bog tilført nogle digitale ressourcer. Heri ligger bl.a. ekstra forløb til hvert kapitel og tekster, som eleverne kan analysere på egen hånd. I-bogens noteapparat kan eleverne tage deres egne noter og løse opgaverne fra læse/skriveguiden, hvis notatark også ligger i i-bogen som skriv- og printbare pdf'er. LærervejledningLærervejledningen til Fandango 7. Vinkler på dansk indeholder analyser af alle grundbogens litterære tekster som inspiration til læreren og dertil hjælp til at åbne grundbogens opgaver for eleverne. Vejledningen giver forslag til omsatte læringsmål for alle kapitler - og naturligvis henvisnng til de relevante færdigheds- og vidensmål fra Fælles Mål. www.fandangoudskoling.gyldendaldkPå Fandango-udskolings hjemmeside finder du indgangen til i-bøgerne og desuden forskellige gratis resurser, bl.a. lister over alle primærteksters normalsidetal.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    115,95 kr.

    Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Fandango 3. Arbejdsbog B knytter sig til kapitel 5-10 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. I arbejdsbogen går tre spørgsmålstyper igen: 1. Faktuelle spørgsmål, der er opklarende spørgsmål i forhold til tekstens handling. 2. Refleksionsspørgsmål, der lægger op til at tænke over problemstillinger i teksten. 3. Overførselsspørgsmål, der lægger op til at perspektivere teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    115,95 kr.

    Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Fandango 6. Arbejdsbog A knytter sig til kapitel 1-4 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer. lærervejledning til det indledende kapitel, samt til kapitel 1. kan hentes her: Lærervejledning

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    1.037,95 kr.

    Fandango 5. Lærervejledning klæder læreren på fagligt og pædagogisk. Kapitler om den moderne litteraturpædagogik, om læsestrategier, computerspil, multimodalitet m.m. giver en nødvendig baggrundsviden for arbejdet med Fandango. Herudover er der side for side-vejledning med ideer og kommentarer til arbejdet med teksterne og de litterære begreber.

  • af Lene Herholdt, Bo Steffensen, Jeppe Bundsgaard, mfl.
    111,95 - 187,95 kr.

    Det har aldrig været vigtigere end nu at være opmærksomme på børns læselyst, for når de har lært at læse, holder de op med at læse – i hvert fald i bøger. Men det forunderlige er, at de fleste børn rent faktisk har masser af læselyst – bare det kan foregå i andre medier end bogen. Denne bog sætter fokus på læselyst, og hvorfor den er af så stor betydning for børns læring. Kan vi finde en balance mellem barnets verden og interesser og samtidig medtænke og sikre de dannelsesidealer, skolen bygger på? Hvis det lykkes, vil børnene både udvikle deres læseevner, opleve læseglæde og bliver klogere på sig selv og verden. Forfatterne giver en række bud på, hvordan vi som lærere, sammen med vores elever, kan arbejde hen imod målet at skabe, fremme og bevare læselysten. Artiklerne er præsenteret i en rækkefølge, hvor de tematisk hører sammen og kan gå i dialog med hinanden. Først sættes der fokus på vigtigheden af at blive en motiveret læser. Herefter sættes formidlingens rolle i spil. De sidste artikler koncentrerer sig om litteratur som kilde til læselyst. Se indholdsfortegnelsen her.Bogen henvender sig til alle, der beskæftiger sig med eller er optaget af læselystens betydning for børns læring.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    1.097,95 kr.

    I Fandango 7. Lærervejledning finder læreren grundig og bred støtte til forberedelsen af og selve arbejdet med Fandango 7 - Vinkler på dansk i undervisningen.Bogens første del er en generel introduktion til udskolingssystemet Fandango 7-9, hvor man bl.a. kan læse om baggrunden for litteraturvalget, arbejdsmetoder, organisering af undervisningen og praktiseringen af arbejdet med skriftlig fremstilling i Fandango 7-9.I bogens anden del finder man en grundig vejledning i det konkrete arbejde med grundbogens enkelte kapitler, tekster og opgaver. Her er der henvisning til de relevante kompetencemål og -områder fra Fælles Mål 2015 og forslag til læringsmål for de enkelte forløb. Man finder også bud på og inspiration til analyse og fortolkning af alle grundbogens litterære tekster og hjælp til at åbne de mest krævende opgaver for eleverne.Sidst i hvert kapitel gennemgås evalueringsopgaven og den tekst, der er udgangspunkt for arbejdet med skriftlig fremstilling i det pågældende kapitel.

  • af Trine May
    387,95 kr.

    Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Kernen i Fandango 2 Grundbog er den moderne børnelitteratur fra især billedbøger, som findes i deres helhed på Fandangos i-bog til 2. klasse. I slutningen af skoleåret introduceres også rene tekster som noveller og romanuddrag. Gennem dialogisk oplæsning arbejdes der med udviklingen af elevernes sprogforståelse og fiktionskompetence, bl.a. via enkle analytiske fokuspunkter.Opgaverne i arbejdsbogen støtter elevernes aktive sprogbrug og sproglige opmærksomhed gennem talesproglige og skriftsproglige aktiviteter. Ordklasser introduceres i en funktionel ramme, og elevernes egen opmærksomhed og ansvarlighed for at lære sig ukendte ord skærpes.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    115,95 kr.

    Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Fandango 7. Vinkler på dansk. Læse/skrivguide indeholder alle de notatark eleven har brug for i sit arbejde med Fandango 7.Notatarakene er dels læseforståelsesmodeller, som støtter eleven i at læse, forstå og fortolke grundbogens tekster, dels ark, der forbereder eleven i hans/hendes egen skriveproces.

  • af Trine May
    362,95 kr.

    Læs genrer med CL - KORTPROSA henvender sig til elever i 5.-7. klasse og indeholder tekster af Bent Haller, Tina Sakura Bestle, Louis Jensen og Kim Fupz Aakeson - og helt nye tekster af Søren Jessen, Hanne Kvist og Glenn Ringtved.Gennem forløbet med bogen veksles der mellem forskellige arbejdsformer. Klassen opdeles i en række basisteam, hvert på seks medlemmer, og ind imellem splittes disse team op i mindre enheder - afhængigt af den enkelte opgave. Efterhånden som eleverne læser og arbejder med teksterne, stykker de selv brikkerne sammen til en definition af kortprosa som genre.  Bogen er den myeste udgivelse i serien Læs genrer med CL, hvor der kastes lys på overordnede genreformater i arbejdet med litteratur på mellemtrinnet. Bag forkortelsen CL gemmer sig ordene Cooperative og Collaborative Learning - her i en nyudviklet, dansk form, hvor et danskfagligt indhold er koblet på grundtanken om, at eleverne konstruerer viden sammen.

  • af Trine May
    177,95 kr.

    Kom og læs litteratur er et fokuseret litteratursystem til indskolingen. Eleverne møder et varieret tekstrepertoire, skabt af vores allerstørste billedbogskunstnere, fem omhyggeligt udvalgte værker, som sætter hele følelsesspektret i spil. Eleverne arbejder med værkerne ud fra en kreativ og undersøgende tilgang, hvor fokus er på oplevelse, indlevelse, undersøgelse og fortolkning.Indimellem går klassen i det innovative hjørne. Det sker i Fantasilaboratoriet, hvor eleverne går på opdagelse i deres omgivelser, tænker alternativt og ser verden på nye måder.Scrapbogen er den enkelte elevs personlige samling af alt det, der fremstilles i løbet af skoleåret: tekster, fotos, tegninger, foldebøger, lyd og film.Eleverne skal arbejde med flg. billedbøger, som findes på scrapbogens i-bog, men som også kan købes i en samlet pakke med fysiske billedbøger:1. Kim Fupz Aakeson / Kamila Slocinska: Krapyl2. Louis Jensen / Lilian Brøgger: Milles malebog3. Glenn Ringtved / Charlotte Pardi: Her gik Victoria 4. Marianne Iben Hansen / Hanne Bartholin: Axels fødselsdag – Verdens allerbedste bil5. Rasmus Bregnhøi: Mis og MusTil materialet hører desuden en vejledning til læreren.Udkommer til 2. klasse i 2022.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    115,95 kr.

    Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013 Fandango 6. Arbejdsbog B knytter sig til kapitel 5-10 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    307,95 kr.

    Tænk, saks, papir har fokus på at udvikle elevernes innovative og entreprenante kompetencer.Gennem projektet kommer eleverne til at arbejde med nogle af de kreative tankeprocesser, der knytter sig til det at turde og kunne skabe forandring og innovation, samtidig med at de udvikler kompetencer indenfor danskfaglige områder som: multimodalitet, faglig læsning, interview og kommunikation.Kig i bogen

  • af Trine May
    324,95 kr.

    Læs genrer med CL - Romaner henvender sig til elever i 4.-6. klasse og indeholder uddrag fra tre nye børneromaner: Kim Fupz Aakesons Jeg er William, Hanne Kvists Dyr med pels - og uden og Tina Sakura Bestles Skyggefugl.Gennem forløbet med bogen veksles der mellem forskellige arbejdsformer. Klassen opdeles i en række basisteam, hvert på seks medlemmer, og indimellem splittes disse team op i mindre enheder - afhængigt af den enkelte opgave.Bogen er den femte udgivelse i serien Læs genrer med CL, hvor der kastes lys på overordnede genreformater i arbejdet med litteratur på mellemtrinnet. Bag forkortelsen CL gemmer sig ordene Cooperative og Collaborative Learning - her i en nyudviklet, dansk form, hvor et danskfagligt indhold er koblet på grundtanken om, at eleverne konstruerer viden sammen.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    997,95 kr.

    Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013 Fandango 4. Lærervejledning klæder læreren på fagligt og pædagogisk. Kapitler om den moderne litteraturpædagogik, om læsning, skrivning, kunst m.m. giver en nødvendig baggrundsviden for arbejdet med Fandango. Herudover er der side for side-vejledning med ideer og kommentarer til arbejdet med teksterne og de litterære begreber.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    257,95 kr.

    Fandango Sprog er sprog- og grammatikundervisning, der bygger på den australske genrepædagogik. Her er der fokus på sprogets funktion.Med Fandango Sprog  lærer eleverne sprog og grammatik på en sjov og meningsfuld måde. Her ses sproget altid i kontekst, og der er fokus på, hvordan sproget fungerer. Der tages udgangspunkt i autentiske eksempler, og eleverne udfordres til at tænke over deres egen og andres brug af sproget.De mange øvelser og øvrige aktiviteter i Fandango Sprog hviler på principperne i Cooperative Learning, så undervisningen er sikret variation, højt aktivitetsniveau, konstruktiv læring, evaluering og repetition. I Fandango 1 lærer eleverne de fire vigtigste grammatiske kategorier at kende, og i Fandango sprog 2 udbygges og uddybes denne viden, så eleverne tilegner sig den grammatiske grundviden, som kræves på mellemtrinnet.Fandango Sprog 1 og Fandango Sprog 2 er til mellemtrinnets elever. Bog 1 kan bruges i 3.-4. klasse og følges op med bog 2 i 5.-6. klasse. Man kan også bruge begge bøger på sidste del af mellemtrinnet. Fandango Sprog 2 indledes med repetiotion af det, eleverne lærer i Fandango Sprog 1. Sidst i bøgerne er der vejledning til læreren om principperne bag bøgerne og om undervisningen med dem.Fandango Sprog kan bruges helt uafhængigt af Fandangos grundbøger. Men arbejder man med Fandango-systemet, er Fandango Sprog den oplagte mulighed for at dækker den del af danskfagets sproglige dimension, som ikke er i fokus i Fandangos grundbøger.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    427,95 kr.

    Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013I Fandango 4. Grundbog er den moderne børnelitteratur i fokus, og der arbejdes systematisk med elevernes udvikling som kompetente og glade litteraturlæsere.I første del af grundbogen arbejdes der med kapitlerne personkarakteristik, miljø, virkemidler, komposition, fortællere og synsvinkler, intertekstualitet og tema. I anden del præsenteres en forfatter (Kim Fupz Aakeson), en film (Buldermanden) og en kunstner (HuskMitNavn).

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    115,95 kr.

    Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Fandango 4. Arbejdsbog A knytter sig til kapitel 1-4 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    115,95 kr.

    Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013   Fandango 4. Arbejdsbog B knytter sig til kapitel 5-10 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.

  • af Trine May
    362,95 kr.

    Læs genrer med CL - Noveller henvender sig til elever i 5.-7. klasse og indeholder noveller af Bent Haller, Karin Feit Almberg, Kim Fupz Aakeson, Louis Jensen - og en helt nyskrevet gyser af Kenneth Bøgh Andersen.Gennem forløbet med bogen veksles der mellem forskellige arbejdsformer. Klassen opdeles i en række basisteam, hvert på seks medlemmer, og indimellem splittes disse team op i mindre enheder - afhængigt af den enkelte opgave. Efterhånden som eleverne læser og arbejder med novellerne, stykker de selv brikkerne sammen til en egentlig definition af novellen som genre.  Bogen er den første udgivelse i en ny genreserie, Læs genrer med CL, hvor der kastes lys på overordnede genreformater i arbejdet med litteratur på mellemtrinnet. Bag forkortelsen CL gemmer sig ordene Cooperative og Collaborative Learning - her i en nyudviklet, dansk form, hvor et danskfagligt indhold er koblet på grundtanken om, at eleverne konstruerer viden sammen.

  • af Trine May & Susanne Arne-Hansen
    977,95 kr.

    Fandango 3. Lærervejledning klæder læreren på fagligt og pædagogisk.Kapitler om den moderne litteraturpædagogik, om læsning, skrivning, kunst m.m. giver en nødvendig baggrundsviden for arbejdet med Fandango. Herudover er der side for side-vejledning med ideer og kommentarer til arbejdet med teksterne og de litterære begreber.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.