Markedets billigste bøger
Dag-til-dag levering

Bøger udgivet af Bogforlaget Frydenlund A/S

Filter
Filter
Genre
  • (16)
  • (1)
  • (16)
  • (5)
Type
  • (25)
  • (1)
Format
  • (25)
  • (1)
Sprog
  • (26)
Pris
DKK
Serie
  • (1)
Sorter efterSorter Populære
  • - Børnemotorik i teori og praksis
    af Birte Servais Bentsen
    206,95 kr.

    Vi glemmer – både derhjemme og i institutionerne – at udfordre børnenes motoriske evner. I denne bog samler både den teoretiske og praktiske viden om børns motorik og bevægeomsorg.Børn elsker at bevæge sig; at løbe, hoppe, snurre rundt, slå kolbøtter og vende med hovedet nedad. Det handler om at tage vare på barnets motoriske udvikling, så det får de bedste muligheder for at udfolde sine bevægelser aktivt og produktivt.Alt for megen leg er i dag stillesiddende, og det kan skade børnene på længere sigt. Barnets bevægelser er en del af dets totaludvikling, og de hænger sammen med såvel den fysiske som den psykiske konstitution. Det er en kompliceret og mangesidig proces, som kræver de nære personers opmærksomhed og omsorg – og på trods af voksenverdenens travlhed må den respekteres og støttes.Bogens forfatter, Birte Servais Bentsen, har i årtier talt for, at børn skal bevæge sig. Og hun har påvist, hvordan motorik er med til at udvikle barnet. I denne bog har hun samlet sin viden og sine praktiske erfaringer i en sammenskrivning af sine tidligere bøger, ligesom nye kapitler og afsnit er kommet til.Bogen henvender sig til alle, der arbejder med børn, specielt spæd- og småbørn, f.eks. krops-, fysio- og ergoterapeuter, pædagoger, afspændingspædagoger, sundhedsplejersker og psykologer.

  • af Hanne Leth Andersen, Dorte Fristrup, Susana Silvia Fernández & mfl.
    138,95 kr.

    Kommunikativ sprogundervisning handler om at skabe sproglig aktivitet og interaktion i undervisningen.Den kommunikative sprogundervisning understøtter desuden elevernes refleksion over egne læringsmønstre og over sprogets rolle i forskellige sammenhænge – også uden for klasselokalet.Denne bog giver en lettilgængelig introduktion til moderne kommunikativ sprogundervisning. Bogen behandler sproget som et fleksibelt redskab til kommunikation mellem mennesker på tværs af kulturer og giver vejledning til, hvordan den kommunikative kompetence kan styrkes. Den bygger på erfarings- og forskningsbaseret viden og hjælper sproglæreren med at udvikle sin egen praksis.Bogen er ideel for den nye sproglærer, men giver også supplerende refleksionsmateriale til mere erfarne lærere. Den henvender sig til udskolingsniveauet i folkeskolen og alle niveauer i gymnasiet, på HF og på VUC.Bogen indgår i serien Didaktik, der er målrettet grundskolen og ungdomsuddannelserne. Alle bøger i serien går praktisk til værks, er fyldt med øvelser og baseret på den nyeste forskning inden for området.

  • af Torben Spanget Christensen
    177,95 kr.

    Bogen er skrevet til undervisningen i samfundsfag i grundskolen og på ungdomsuddannelserne og analyserer fagets formål og didaktiske formåen.Gennem historiske analyser af fagets historie i folkeskolen og gymnasiet indkredser forfatterne samfundsfags grundlæggende formål og indhold, som har varieret over tid og skoleform. På trods af variationen viser forfatterne, hvordan faget indeholder fire typer, som i praksis altid er til stede i det ene eller andet blandingsforhold: (i) Samfundsfag som samtale/livsverden, (ii) Samfundsfag som faglige metoder, (iii) Samfundsfag som indhold i form af samfundsmæssige processer og strukturer og (iv) Samfundsfag som videnskabsdiscipliner. Hver type diskuteres i forhold til fagets dannelses- og kompetencemål.Bogen giver også et udblik til samfundsfag i de nordiske lande og i Tyskland. Didaktisk-metodiske spørgsmål behandles ligeledes i bogen, herunder spørgsmål om aktualitet, tematisk tilrette­læggelse og induktiv undervisning, som spiller en stor rolle i faget. Endelig lægges der stor vægt på skrivning i samfundsfag. Forfatterne slutter derfor bogen af med en introduktion til forståelse af de forskellige skriftlige eksamensgenrer.Bogen indgår i serien Didaktik, der er målrettet grundskolen og ungdomsuddannelserne. Alle bøger i serien går praktisk til værks, er fyldt med øvelser og baseret på den nyeste forskning inden for området.

  • - – sporskifter, motiver, drivkræfter
    af Søren Kolstrup
    167,95 kr.

    Bogen ser på de motiver, drivkræfter og – ikke mindst – spor­skifter, der står bag den danske velfærds­model. Og den punkterer myten om, at vel­færdsgoderne skal ses som bestikkelse af middelklassen.Velfærdsstatens pionerer kæmpede for øget social, økonomisk og kønsmæssig lighed. De ville skabe en forebyggende velfærdsindsats, der kunne sikre sunde levevilkår, hindre sociale nedture og sikre samfundets evne til at genproducere sig selv, når nationens eksistens var truet på grund af krig og krise.I efterkrigstiden blev de sociale udgifter ofte anskuet som en rationel investering, der lønnede sig for hele samfundet, hvad enten det handlede om at aktivere samfundets intelligensreserve eller mobilisere kvinders deltagelse på arbejdsmarkedet.

  • - Vejen til øget awareness
    af Jesper Peter Rasmussen & Bjarne Busk
    206,95 kr.

    Bogen præsenterer en ny og moderne tilgang til det traditionelle gestaltarbejde. Gestaltterapien opstod i 1940’erne og er i dag udbredt og anerkendt i hele verden.Den tredje generation af gestaltarbejde, der beskrives i bogen, tager udgangspunkt i den nyeste hjerneforskning og i tilknytnings- og udviklingspsykologi. Terapien har et stærkt fokus på det udviklende i ressourcetænkning, på eksistentielle grundværdier og på den fænomenologiske metode. Ud fra disse fokus- og udgangspunkter skaber den dyb indsigt og bæredygtige forandringer for dem, der arbejder med den. Den moderne gestaltterapi er således en bredt funderet og fleksibel metode, som kan bruges i arbejdet med alt fra personlige udviklingsprocesser og personligt lederskab til stress, depression og traumer.

  • af John F. Taylor
    147,95 kr.

    En lydbog, der henvender sig direkte til børn med ADHD. Bogen giver børnene god indsigt i deres diagnose, og de lærer bl.a., hvordan de kan få bedre dage hjemme, i skolen og med venner, og hvordan de kan håndtere stærke følelser som vrede, angst og sorg.Flere og flere børn bliver diagnosticeret med ADHD – en diagnose, der giver dem en kaotisk hverdag, og som også påvirker deres familier og omgivelser. Som et ADHD-barn siger: »Det er, som om jeg har 10 tv-kanaler i mit hoved, og jeg ved ikke, hvilken kanal jeg skal se på«.Børnene har større udfordringer end andre ift. at passe ind, få venner, kunne følge med i skolen og meget mere. Ofte ved børn med ADHD godt, at omgivelserne ikke altid kan rumme dem, og de forsøger selv at kontrollere deres lidelse. Men det kan være svært, og det er ikke altid rart at være 'ham med ADHD':»Jeg kan ikke lide at blive stemplet med ADHD. Nogle mennesker tror, at det betyder, at jeg er mærkelig eller uintelligent«.Overlevelsesguiden er børnenes egen bog, der hjælper dem med at få mere styr på hverdagen. Bogen er fyldt med gode råd, quizzer (som bare er for sjov – man får heldigvis ikke karakterer for dem), huskelister, strategier og aktiviteter. Alt sammen er det med til at give barnet en større forståelse for diagnosen og effektive måder at håndtere den på.Bogen indeholder bl.a. kapitlerne:Hvad er ADHD?Gør hver dag bedre At få hjælp til ADHD Spis rigtigt Livet derhjemme Seks måder til at klare sig godt i skolen Syv måder at få og beholde venner Otte måder at håndtere stærke følelser på.Lydbogen er indtalt af Mathias Klenske.

  • - – et indblik i Islamisk Stat
    af Deniz B. Serinci
    108,95 kr.

    Denne bog går bag kulisserne hos Islamisk Stat. Den fortæller om IS’ opståen og udvikling, organisationens stærke mediebrug, dens store tilslutning og om verdenssamfundets – herunder Danmarks – indsats mod IS.Forfatteren har rejst i Nordirak og Syrien, hvor han har interviewet overlevende fra IS’ massakrer og fordri­velser. Sammen med disse interview giver han en grundig analyse af det, vi i dag ved om IS.Bogen belyser derudover, hvorfor Vestens – og Danmarks – muslimske unge drager til Mellemøsten for at slås for IS, ligesom den ser på, hvorfor befolkningerne i de erobrede områder i nogen grad støtter op om kalifatet.Med gennemgående cases sætter bogen også fokus på IS’ folkemord på de kurdiske ezidier og på byen Kobane, hvor IS for første gang led nederlag.

  • af Jonas Gabrielsen & Mette Møller
    177,95 kr.

    En ledertale er det ultimative redskab til at inspirere, motivere og skabe klarhed om virksomhedens eller organisationens retning – og det bedste kommunikationsredskab, du har!»Ledertalen kan betragtes som ledelseskommunika­tion­ens Rolls-Royce: Den store model for ledere, der forstår, at det er virksomhedens vigtigste kommunikationskanal«.Det udtaler Jesper Klit, tidl. direktør for bl.a. Nordisk Film, i dag kommunikationsrådgiver og ikke mindst bidragyder til denne bog.Bogen sætter spotlyset på den gode ledertale – både som retorisk genre og som et konkret redskab for direktøren, bestyrelsesformanden og andre ledere og kommunikatører.Bogen illustrerer og diskuterer hvorfor og hvordan, ledertalen med fordel kan betragtes som et led i organisationens strategiske kommunikation.»Vi ønsker at vise, hvorfor det er vigtigt at beskæftige sig med ledertalen, hvad der kendetegner den gode tale og ikke mindst hvilken rolle, den kan spille for både leder og for organisationen«, udtaler Jonas Gabrielsen, ph.d. og lektor i retorik på RUC.Han har sammen med retoriker Mette Møller redigeret bogen, der desuden har bidrag af Ulrik Bülow, Lene Skole, Johan Roos, Kell Jarner Rasmussen, Nadja Pass, Nico Mouton og som nævnt Jesper Klit.Bogen rummer både teoretiske og praktiske bidrag, og den er den første af sin slags i Danmark – skrevet af danske ledere, retorikere, kommunikationsrådgivere og forskere.

  • af Jacob Brøndum Pedersen, Claus Petersen & Anders Skov
    108,95 kr.

    Hvordan sætter man de rigtige digitale fodspor? Hvad er social identitet? Kan man stole på Wikipedia? Bliver man afhængig af Facebook? Er sociale medier godt for demokratiet?Selvom man som ung i dag kaldes ’digital indfødt’, kan man godt mangle digital dannelse. Digital dannelse i form af at kunne analysere og forstå oplysninger fra internettet, men også i form af at kunne varetage sin ’digitale identitet’ og kende de uskrevne regler for hensigtsmæssig opførsel og kommunikation på internettet.I denne bog fortæller forfatterne i korte og letlæste kapitler, hvad der er op og ned på web 2.0, Wikipedia, sociale medier som Facebook, og hvad vi skal være opmærksomme på

  • - – indsigt, mestring, lindring
    af Maiken Bjerg & Charlotte Jensen
    167,95 kr.

    En solid grundbog i arbejdet med børn, der har smerter. Og den første om emnet på dansk!Smerte er et komplekst fænomen, der griber ind i mange aspekter af barnets og familiens liv, og det er ikke altid enkelt at løse smerteproblematikker. Smerter påvirker barnets generelle overskud til at være nærværende, fokuseret og koncentreret og sågar dets oplevelse af grundlæggende tryghed.Bogen giver forældre og fagpersoner omkring barnet indsigt i smerten, oplevelsen af at kunne mestre den og ikke mindst redskaber til at lindre – og dermed mindske – følelsen af afmagt og hjælpeløshed. Den beskæftiger sig med børn i alderen fra 0 år og op til teenageårene. Bogen bygger på den nyeste teori og forskning, hvilket hele vejen igennem illustreres af cases. Bogen indfører i den psykologiske og neurofysiologiske forståelse af smerter og opstiller redskaber til håndtering af barnets smerter, således at de kommer til at fylde mindst muligt. Den ser f.eks. også på forældres møde med sygehusvæsenet, på problematikker vedrørende børn i narkose, på kroniske smerter, når behandlingen giver smerter, musikterapi, mindfulness, massage og meget mere. Ligeledes tages der hånd om nogle af de dilemmaer, fagfolk kan komme i, når de eksempelvis i forbindelse med en procedure påfører barnet smerte.Med udgangspunkt i denne bog bliver det muligt at give børn med smerter de bedste betingelser for at udvikle sig, trives, skabe sociale relationer og øge deres indlæringsmuligheder. Bogen henvender sig til fagpersoner, der arbejder med børn i sundhedsfagligt regi, og til forældre til børn med smerter. Den er desuden oplagt læsning for studerende på psykologistudiet samt på uddannelserne til sygeplejerske, fysio- og ergoterapeut.

  • - Om at anvende det ubevidstes symboler
    af Jørgen Groth
    167,95 kr.

    Denne bog handler om menneskelig udvikling, bevidsthed, og især om anvendelse af den del af bevidstheden, som vi ikke umiddelbart har kendskab til: det ubevidste. Bogen viser, hvordan drømme og symboler – forestillinger – fra det ubevidste kan bruges i vores udvikling.Gennem dialog mellem det bevidste og det ubevidste får vi mulighed for mere omfattende, ucensurerede informationer om vores måde at være på i verden.Drømme øger vores opmærksomhed på, hvem vi er. Jo mere vi ved, hvem vi er, jo bedre kan vi vælge – jo bedre kan vi leve vores liv.Drømme er klare budskaber fra det ubevidste, som kun kan tydes subjektivt via drømmerens oplevelse af drømmen eller symbolet.Bogen demonstrerer en drømmearbejdsmetode, som giver en øget forståelse af brugbarheden af de vigtige og nødvendige ressourcer, der ligger i vores ubevidste.

  • - – sprogarbejde i indskolingen og SFO
    af Heidi Honig Spring
    177,95 kr.

    Bogen går i dybden med de mindre elevers sprogbrug og tilbyder alternativer til sanktioner og forbud mod bestemte ord. For hvad er grimt sprog? Og er børns brug af ord som ’luder’ og ‘fuck’ altid krænkende?»Din luder!«, siger Bertram fra 1.A til sin lærer, der bliver sur og sender ham ud af klassen. Bertram bliver ked af det. Inden timen begyndte, hørte han nogle af de større elever sige ’luder’ til hinanden, og de havde det så sjovt! Bertram ville også bare være sjov …Bogen er skræddersyet til indskolingen og SFO’en og tager udgangspunkt i, at forbud og straf er udtryk for en instrumentel og endimensionel tilgang. Læreren/pædagogen skal i stedet være medoversætter af sproget og dets virkninger og sørge for, at eleverne reflekterer over, hvorvidt og hvornår ord kan vække anstød og ændre betydning.Bogen er sprængfyldt med opgaver og øvelser – lige til at tage med ud i klassen. Masser af tegninger gør det nemt for de yngste at følge med.

  • - – nøglen til livet
    af Jonas Gustafsson
    177,95 kr.

    Bogen handler om livshistoriefortælling som metode i psykosocialt rehabiliteringsarbejde. Metoden sætter fokus på og skaber sammenhæng i et menneskes samlede liv. Den syge ses som et helt menneske, hvor den dominerende fortælling ikke primært omhandler sygdom.Fortællearbejdet kan hjælpe videre i en recoveryproces og være med til at bryde en sygdomsfortælling, som ellers let kan blive den dominerende selvopfattelse hos mennesker, der på grund af deres sindslidelse er i langvarig kontakt med behandlingssystemer og sociale tilbud.Bogen rummer en række konkrete eksempler på anvendelse af livshistoriefortælling som metode og det udbytte, som fortællingen har haft for både brugere og medarbejdere.Det er en lettilgængelig og praksisorienteret bog om metoden. Bogen indeholder ni kapitler med fokus på praksiserfaringer fra forskellige målgrupper og forskellige fokusområder. Hertil kommer fire kapitler om teori og etik, og hvordan man kan komme i gang med brug af livshistoriefortælling. Bogen henvender sig både til fagfolk og studerende inden for de sociale og sundhedsfaglige områder. Det være sig pædagoger, social- og sundhedsassistenter, sygeplejersker, psykologer, ergoterapeuter og socialrådgivere, men bogen er også velegnet til brugere og pårørende.

  • af Dorte Ågård
    108,95 kr.

    En letlæst guide til hvordan man øger elevers motivation skrevet af en af Danmarks førende forskere inden for feltet.Bogen præsenterer relevant teori om motivation fra international forskning, som hidtil ikke har været brugt i Danmark. Med afsæt i denne forskning giver bogen med inspiration og praktiske anbefalinger et bud på, hvordan man som lærer også får anvendt teorien i praksis. Forfatterens overordnede pointe er, at elevers motivation er et resultat af deres skoleerfaringer og oplevelse af læreren. Derfor har man som lærer stor indflydelse på, hvordan eleverne vælger at engagere sig i skolearbejdet.Bogen henvender sig til undervisere, der gerne vil blive klogere på:• Hvad er det, der sætter elever i gang med og i stand til at arbejde engageret i skolen?• Hvordan påvirkes elevers motivation af mødet med skolen?• Hvad kan virke negativt på motivationen?• Hvilken rolle spiller lærerne ift. elevernes motivation?• Hvad kan læreren i praksis gøre for at styrke elevernes arbejdsglæde?Bogen indgår i serien Didaktik, der er målrettet grundskolen og ungdomsuddannelserne. Alle bøger i serien går praktisk til værks, er fyldt med øvelser og baseret på den nyeste forskning inden for området.

  • - – magt og normalisering i praksis
    af Oline Pedersen
    206,95 kr.

    Sundhedsplejersken skal vejlede og hjælpe familier med spædbørn ud fra Sundhedsstyrelsens anbefalinger om småbørnspleje. Hvordan gør hun det, uden at familien oplever det som tvang og kontrol?95 % af nyslåede forældre vælger at takke ja til tilbuddet om besøg af en sundhedsplejerske. Det private rum, sundhedsplejersken træder ind i umiddelbart efter fødslen, er ofte mættet af følelser, tvivl og ikke mindst en helt ny kropslighed. I denne intime sfære er forældre og barn modtagelige over for påvirkning udefra. Denne bog undersøger, hvordan forestillinger om det gode og sunde børne- og familieliv formidles og forhandles forældre og sundhedsplejerske imellem. Bogen tager udgangspunkt i et subtilt magtbegreb inspireret af Michel Foucault, hvor magt og påvirkning er snævert forbundet med hjælp og omsorg.Bogen bygger på et omfattende empirisk materiale bestående af etnografisk feltarbejde, interview og fokusgruppesamtaler fra forfatterens undersøgelser i en nordjysk kommune.Her er ny indsigt at hente for sundhedsplejersker, pædagoger og andre faggrupper med tæt borgerkontakt samt læsere med generel interesse for magtrelationer i velfærdsprofessionerne.

  • - Fænomenologisk eksistentiel metode i terapi
    af Lotte Lykke Frederiksen
    157,95 kr.

    Bogen beskriver storytelling som en måde at møde et andet menneske i en terapeutisk samtale. Historien bliver en øjenåbner og et godt alternativ til den rationelle og analyserende måde, som vi ofte tænker på.Bogens første del beskriver baggrunden for at anvende historier som en fænomenologisk og eksistentiel metode. Andel del beskriver 12 samtaleforløb og 12 tilhørende historier. Historierne er skrevet til en række unikke problemstillinger, men er i høj grad interessante for andre, der slås med lignende problemstillinger.Idealet for denne terapeutiske metode er en fælles proces, hvor terapeut og klient sammen kan skabe en fortælling og vokse af og med det. Det ene menneske har noget at berette, og den anden hjælper beskrivelser og nuancer frem uden at vurdere eller kategorisere.Med historien skabes overblik over et ellers kaotisk og kritisk forløb – og ikke mindst en kilde til forandring og håb.De 12 fortællinger handler om:StressKroniske smerterTraumerTab af erhvervsevneSorgDepressionMobningLavt selvværdAngstUdbrændthedAfhængighedKritisk sygdom.Bogen henvender sig primært til psykologer, psykiatere, læger, præster og andre, der møder mennesker, som er plaget af smerte, sorg, uro eller skam. Men også til de mennesker, der er stødt på en livskrise og har brug for en håndsrækning – og en meningsgivende historie – til at komme videre på.

  • - – leg som social inklusion og resiliens
    af Anne Bovbjerg
    118,95 kr.

    Børn har brug for mad og drikke for at kunne overleve, men leg for at leve. Og især for socialt udsatte børn kan legen være en måde at hele psykiske sår og rifter på.Denne bog fokuserer på legs positive betydning for socialt udsatte børn. Forfatteren har i mere end 20 år arbejdet med udsatte børn og familier, der har været præget af sygdom, sorg og kriser. I bogen viser hun, hvordan man kan bruge leg i arbejdet med social inklusion og hjælpe børn til at opbygge psykisk modstandskraft (resiliens).Bogen kommer rundt om legs betydning for børns udvikling og om institutioner og skolers afgørende betydning for, at især sårbare børn ikke lades tilbage i et tomrum. Hertil kommer kapitler om resiliensopbyggende lege, legegrupper og ‘frydlege’ som en genvej til fokus og affektregulering. Bogen slutter af med forslag til en række konkrete lege.Bogen henvender sig til pædagoger, lærere, sundhedsplejersker, børnesygeplejersker og lign. – forældre kan med fordel læse med.

  • - Muligheder og metode i Acceptance and Commitment Therapy
    af Susan Møller Rasmussen & Camilla Grønlund
    187,95 kr.

    Bogen går i dybden med metodens mange an­vendelsesmuligheder – set med danske behandleres øjne.Antologien introducerer til historien, teorien og metoden bag ACT og opsummerer de danske erfaringer med terapiformen, der har vundet stor international anerkendelse. En af ACT’s største styrker er dens fleksibilitet: Metoden og interventionerne er transdiagnostiske og kan tilpasses en lang række forskellige problemstillinger. Bogen beskriver, hvordan ACT-interventioner kan bruges i forhold til både depression, angst, afhængighedstilsande, kronisk smerte, børn med psykiske vanskeligheder, gruppebehandlinger og organisationsterapi.Bogens formål er således også at bidrage til det øgede fokus på ACT i Danmark og give danske behandlere mulighed for at snuse til ACT og forhåbentlig blive nysgerrige efter mere.Rundt om ACT henvender sig til psykologer, psykiatere, psykoterapeuter og andre behandlere.

  • - – i praksis
    af Rasmus Alenkær
    177,95 kr.

    Siden forfatterens første bog om Narrativ Team-refleksion har han arbejdet intenst med at udvikle metoden – resultatet præsenteres i denne bog, der er en ny og revideret udgave.Narrativ Team-refleksion er en refleksionsmetode for team og grupper. Den tager udgangspunkt i gruppens egne fortællinger, og gennem arbejdsspørgsmål, respons, genfortælling og tolkning leder den gruppen frem til en fælles løsning og nye, konkrete handlemuligheder.Bogen er en praktisk metodevejledning, skrevet af en praktiker og med praksis for øje. Den indeholder en lang række anbefalinger, overvejelser og teknikker, der henvender sig direkte til arbejdsgrupper såvel i skoleklasser som i offentlige og private virksomheder. Bogen er overskueligt opbygget, og hvert afsnit opsummeres af en faktaboks, der gør det let at skabe overblik over indholdet.I denne 2. udgave er iscenesættelsesmulighederne og målgruppen udvidet. Metoden henvender sig nu ikke blot til professionelle team, men fungerer også som udgangspunkt for social træning i elev- og brugergrupper, eksempelvis i folkeskolen eller i foreninger. Bogen henvender sig således til enhver, der ønsker at arbejde med metodiske, strukturerede og team-baserede refleksionsprocesser, hvad enten det er i rollen som procesleder eller deltager. Den er dermed oplagt læsning for konsulenter, psykologer, sygeplejersker, socialrådgivere, coaches, ledere, lærere og pædagoger – samt naturligvis for medlemmer af team og grupper.

  • - – guide til en bedre hverdag
    af Helle Kjærgård
    187,95 kr.

    Hvad kan forældre og andre i nærheden af et uroligt barn gøre for at få en bedre hverdag?Bogen giver forskellige mulige forklaringer på barnets uro og på, hvorfor det er så svært at opdrage. Og ikke mindst kommer forfatteren med forslag til, hvad man kan gøre for at skabe mere ro og få et bedre samspil med barnet. Forfatteren præsenterer de fem S’er i børneopdragelse: samspil, struktur, sund kost, stimulering og søvn.Børn forsøger i næsten alle tilfælde at være søde og samarbejde med deres forældre, men alligevel ender det ofte galt. De kan ikke holde sig i ro eller lade være med at løbe skrigende gennem huset. Her er det nødvendigt for forældrene – der også forsøger det bedste, de har lært – med mere viden om, hvorfor barnet er uroligt, og hvad man kan gøre. Det gælder både for de børn, der får en diagnose, og for de mange børn, som ’bare’ er mere urolige end deres kammerater.Bogen præsenterer den nyeste viden inden for børneneuropsykologien og neuropædagogikken, som i de senere år har givet os megen ny viden og langt flere handlemuligheder. Og den kommer med eksempler på, hvordan man kan få hverdagen i familien til at fungere bedre. På denne måde bygges der bro mellem moderne hjerneforskning og børneneuropsykologi på den ene side og familiernes praktiske hverdag på den anden.Bogen handler især om børn i alderen 5-12 år, men forældre til både yngre og ældre børn kan også hente inspiration til, hvordan de kan udvide deres handlemuligheder. Bogen kan også læses af pædagoger og andre, der arbejder med urolige børn.

  • - I børnehøjde
    af Pernille Strøbæk, Dorte Taudal Viftrup & Johan Simonsen Abildgaard
    69,95 kr.

    Psykologisk Set er et tidsskrift om psykologiske problemstillinger, som vi møder dem i vores hverdag. Nr. 93 har temaet: i børnehøjde.Fra hver sin vinkel giver artiklerne en række aspekter på børne- og ungdomsliv og et udvalg de udfordringer, nutidens børn står over for.Bidragyderne er Per Hove Thomsen, Sarah Ambs-Thomsen Trine Mørck Kristiansen, Katrine Barington og Christian Hageman.Målsætningen med Psykologisk Set er at fortælle om aktuel forskning, de nyeste resultater og strømninger inden for feltet psykologi og om de emner og problemer, psykologer beskæftiger sig med i deres hverdag.

  • - Psyke og soma: psykologien i hjernen
    af Pernille Strøbæk, Dorte Taudal Viftrup & Johan Simonsen Abildgaard
    69,95 kr.

    Psykologisk Set er et tidsskrift om psykologiske problemstillinger, som vi møder dem i vores hverdag. Nr. 89 har temaet: Psyke og soma: psykologien i hjernen.Temanummeret består af artiklerne:Stress, stresshåndtering og helbredDanmark og den mentale nedbrydningFriheden er afstressende – en socialpsykologisk tese om stressSov godt! – om søvn og stressStress – i behandlingLivet efter stress – udvikling og mulighederFra hver sin vinkel giver artiklerne en række aspekter på stress i arbejdslivet.Bidragyderne er Bobby Zachariae, Thomas Milsted, Finn Janning, Michael Rasmussen, Jeanett Bonnichsen og Pernille Rasmussen.Målsætningen med Psykologisk Set er at fortælle om aktuel forskning, de nyeste resultater og strømninger inden for feltet psykologi og om de emner og problemer, psykologer beskæftiger sig med i deres hverdag.

  • - Stress i arbejdslivet
    af Pernille Strøbæk & Johan Simonsen Abildgaard
    69,95 kr.

    Psykologisk Set er et tidsskrift om psykologiske problemstillinger, som vi møder dem i vores hverdag. Nr. 91 har temaet: Stress i arbejdslivetTemanummeret består af artiklerne:Stress, stresshåndtering og helbredDanmark og den mentale nedbrydningFriheden er afstressende – en socialpsykologisk tese om stressSov godt! – om søvn og stressStress – i behandlingLivet efter stress – udvikling og mulighederFra hver sin vinkel giver artiklerne en række aspekter på stress i arbejdslivet.Bidragyderne er Bobby Zachariae, Thomas Milsted, Finn Janning, Michael Rasmussen, Jeanett Bonnichsen og Pernille Rasmussen.Målsætningen med Psykologisk Set er at fortælle om aktuel forskning, de nyeste resultater og strømninger inden for feltet psykologi og om de emner og problemer, psykologer beskæftiger sig med i deres hverdag.

  • - Positiv psykologi
    af Pernille Strøbæk, Dorte Taudal Viftrup & Johan Simonsen Abildgaard
    69,95 kr.

    Psykologisk Set er et tidsskrift om psykologiske problemstillinger, som vi møder dem i vores hverdag. Nr. 92 har temaet: Positiv psykologi.Fra hver sin vinkel giver artiklerne en række aspekter på fænomenet positiv psykologi, og hvad der egentlig menes, når vi taler om positivitet og negativitet i psykologien.Bidragyderne er Finn Janning, Mette Bohn Jespersen, Anders Myszak, Louise Dinesen og Johan Simonsen Abildgaard.Målsætningen med Psykologisk Set er at fortælle om aktuel forskning, de nyeste resultater og strømninger inden for feltet psykologi og om de emner og problemer, psykologer beskæftiger sig med i deres hverdag.

  • - – sprogarbejde i skolens mellemtrin og udskoling
    af Heidi Honig Spring
    138,95 kr.

    Hvad er grimt sprog? Og er børns brug af ord som 'fuck' altid krænkende? Bogen går i dybden med elevers sprogbrug og tilbyder alternativer til sanktioner og forbud mod bestemte ord.Med udgangspunkt i analyseredskabet 'Sprogsneglen' undersøges det såkaldte grimme sprog. Forfatteren viser både, hvordan lærere og pædagoger kan håndtere elever, der taler grimt, og hvordan eleverne kan fortolke hinandens intentioner med sproget.Bogen indeholder en bred vifte af konkrete redskaber, som giver et alternativt bud på, hvordan man kan arbejde med sproget i skolens mellemtrin og udskoling. Med emner som sms-sprog og Facebook lægges der endvidere op til et samarbejde mellem elev, lærer og vejleder med et mål om øget trivsel og et inkluderende læringsmiljø.Bogen er både en øjenåbner og et konkret redskab til pædagoger, folkeskolelærere og AKT-vejledere, der arbejder med elevernes sprogbrug i skolens mellemtrin og udskoling.

  • - – en guide til perfektionistiske børn og unge
    af Jens Henrik Thomsen
    108,95 kr.

    Perfektionistiske børn og unge stiller alt for store krav til sig selv. Og det får negative konsekvenser, når de altid stræber efter det perfekte resultat. Bogen giver børnene værktøjer til at få noget godt ud af perfektionismen.Emma knokler med sine skoleting, og hun bruger så meget tid på dem, at hun aldrig har tid til at være sammen med sine veninder. De er efterhånden holdt op med at ringe til hende, for hun kan alligevel aldrig lege.I bogen følger vi tre børn, der lever i en hverdag, der efterhånden er blevet så besværlig, at den truer med at ødelægge alt for dem. Og her er tip og teknikker til, hvordan de finder vej ud af perfektionismens kløer, så de undgår at sidde fast i en situation, hvor de er triste, angste og handlingslammede.Bogen er skrevet direkte til børnene og de unge selv, men forfatteren anbefaler, at de læser den sammen med en voksen.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.