Tidligere bogreolen.dk  |  Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Bøger udgivet af Dafolo

Filter
Filter
Genre
  • (2)
  • (54)
  • (37)
  • (1)
  • (39)
  • (8)
  • (205)
  • (15)
  • (9)
Vis flere
Bogtype
  • (558)
  • (3)
Format
  • (393)
  • (116)
  • (6)
  • (5)
  • (5)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (550)
  • (6)
  • (1)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Serie
  • (2)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Tag
  • (21)
  • (21)
  • (21)
  • (21)
  • (21)
  • (21)
  • (21)
  • (21)
  • (12)
Vis flere
Sorter efterSorter Populære
  • af Anette Prehn
    321,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Serien Hjernevenner består af syv små bøger om hjernens spilleregler, som er skrevet, så de kan forstås og bruges fra cirka 10 år og opefter. Bogserien forklarer blandt andet, hvordan kan det være, at det nogle gange er svært at lære nye ting. Hvorfor man ofte bliver nervøs inden et oplæg i skolen. Hvad der sker, når sengetiden skrider. Hvordan man får mere overskud i sin hverdag. Hvorfor det kan være sundt at se verden fra forskellige perspektiver. Og ikke mindst hvordan kan hjernen trænes op til at tænke kreativt og ud af boksen. De syv minibøger i serien er:1. Stierne i hjernen2. Bliv ven med hjernens amygdala3. Gør hjernen til en medspiller4. Sov dig til en bedre hjerne5. Giv hjernen plads til udvikling6. Tag nye billeder med hjernen7. Din kreative hjerne. Anette Prehn er sociolog, prisvindende formidler og forfatter til en række bøger om hjernens spilleregler. Blandt andet har hun skrevet de populære Hjernesmart-bøger. Hun mestrer den særlige kunst at forklare svær viden på en enkel og jordnær måde, så den let kan forstås, huskes og gøre gavn i menneskers hverdag. Se mere på www.hjernesmart.dk. Seriens udgivelser anbefales varmt af kapaciteter som bl.a. hjerneforsker Troels W. Kjær, professor Per Schultz Jørgensen, familievejleder Lola Jensen og mad-entreprenør Claus Meyer. Lola Jensen, familievejleder, skriver om hele serien: 'Jeg er begejstret for Anette Prehns små, skønne bøger om hjernens finurligheder og muligheder. Som familievejleder gennem 33 år har jeg bemærket, hvordan familielivet i den grad har taget til i udfordringer for både børn og voksne. Der hviler et øget pres og større forventninger på næsten alle fronter. For at kunne hjælpe familier bedst muligt samler jeg på materialer, der har en enkel, ligetil og letforståelig tilgang til ellers ret svære emner. En tilgang, som ikke komplicerer, men klargør. Anette Prehns bøger i Hjernevenner-serien er fantastisk gode oplæg til læsning eller samtale med børn og unge for at hjælpe hjernens "vildspor" på ret kurs igen. ''Både gastronomi og forskning kan blive lovligt elitært og frakoblet almindelige menneskers liv. Men begge dele bør tilhøre folket, og det kræver en relevant, passioneret og jordnær formidling. Med Hjernevenner-serien skrevet til børn og unge tager Anette Prehn denne vigtige opgave på sig.' - Claus Meyer, mad-entreprenør

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Tilgange og metoder i pædagogstuderendes praktik
    af Birgitte Højberg
    438,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Praktikken i pædagoguddannelsen fylder godt en tredjedel af den samlede studietid og rummer nogle helt særlige muligheder for læring og udvikling. Læring i praktikken giver den studerende, praktikvejlederen og underviseren en dybere forståelse af, hvad praktik er, og hvordanlæreprocessen kan forstås, understøttes og kvalificeres gennem forskellige forskningsbaserede og caseinspirerede læringstilgange,-metoder og -redskaber. Bogen er skrevet til den nye pædagoguddannelse og kommer blandt andet ind på, hvordan kompetencemålene kan bruges som styrings- og måleredskab for den studerendes praktikforløb. Herudover beskriver bogen praktikkens prøver, arbejdet med praktikplaner, dokumentation af den studerendes læreproces, praktikvejledning, praktikforberedelse, studiedage, praktikbearbejdning samt praktikkens etiske aspekter og dilemmaer.Se bogens digitale materiale på www.dafolo.dk/profpædagog. Her findes en række forslag til selvstændige studieaktiviteter og yderligere læring i praktikken.Birgitte Højberg er uddannet socialpædagog og master i professionsuddannelse fra Aarhus Universitet, DPU. Hun er ansat som lektor i pædagogik og praktikkoordinator ved Professionshøjskolen UCC, Pædagoguddannelsen Sydhavn, hvorfra hun har mange års erfaring med praktikrelateret undervisning, vejledning og supervision, både af studerende, praktikvejledere og undervisere.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Stimuler børns læring, empati, indre ro og selvkontrol
    af Anette Prehn
    477,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvordan kan hjerneforskningen berige den pædagogiske erfaring og de metoder, som vi allerede har og bygger på? Og hvad kan vi med fordel vide om børns (og vores egne) hjerner, så vi kan gå lidt smartere til de hverdagssituationer, der nogle gange driller? Disse spørgsmål bliver udforsket i Hjernesmart pædagogik, som på letforståelig vis omsætter hjerneforskning til praktisk pædagogik. Bogen giver en indføring i hjernens spilleregler for alle, der indgår i relationer med børn og unge i hverdagen, og den præsenterer samtidig en række konkrete værktøjer, sange og lege til at stimulere børns læring, empati, indre ro og selvkontrol og derved styrke deres hjerner. Bogen er bygget op som en rejse til fem ”destinationer” i hjernen med masser af eksempler og konkrete redskaber, som inspirerer læseren til at bygge bro til egne erfaringer og gå nye veje i samspillet med børn. Bogen henvender sig til fagprofessionelle i dagligt samspil med børn i alderen 3 til 16 år. Forældre og andre interesserede kan også læse med. På www.hjernesmart.dk finder du videoklip, sange og øvelser fra bogen – klar til brug i din pædagogiske praksis.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - hos børn, unge og voksne med og uden sproglige vanskeligheder
    af Helle Iben Bylander & Trine Kjær Krogh
    422,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Sprogtilegnelse i et inkluderende perspektiv - hos børn, unge og voksne med og uden sproglige vanskeligheder (inkl. hjemmeside) Sproget udvikles i interaktion med relationskompetente voksne. Denne bog udgør et praksisnært, forskningsbaseret og interaktivt studiemateriale til praktikere og studerende. Den giver mulighed for, at læseren kan gøre sig praktiske erfaringer med sprogarbejde i en tryg ramme. I samarbejde med pædagoger er der til bogen produceret en række film, som – sammen med relevante klip fra YouTube og internetbaserede artikler – ligger på den tilhørende hjemmeside. Læseren afprøver således sin viden via bogens mange øvelser og refleksionsspørgsmål, der tager udgangspunkt i hjemmesidens materiale. På den måde gives der mulighed for at beskrive, vurdere og reflektere over sprogudvikling med udgangspunkt i autentiske børn og autentiske situationer. Udgangspunktet er et grundlæggende, inkluderende sprogsyn med fokus på interaktion og relation som drivkraft for sproglig udvikling og som udgangspunkt for forældreinddragelse. Med bogen i hånden bliver læseren i stand til at planlægge, udføre, dokumentere og evaluere pædagogiske processer, der fremmer mundtlig og skriftlig sprogtilegnelse hos børn, unge og voksne med særlige behov. Bogen henvender sig til studerende på pædagoguddannelsen, især i faget Dansk, kultur og kommunikation. Herudover kan den anvendes på pædagogers efter- og videreuddannelse og som inspirationsmateriale til praktikere, der ønsker at inddrage viden om sprog i tilrettelæggelsen af hverdagen med børn, unge eller voksne, herunder sprogvejledere og dagplejepædagoger.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Torben Næsby & Ekstern redaktion: Ida Kornerup
    451,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Pædagogens grundfaglighed. Grundbog til pædagoguddannelsen (inkl. hjemmeside)Pædagogens grundfaglighed – grundbog til pædagoguddannelsen er et forskningsinformeret, litterært bidrag ind i de kompetencemål, der er opstillet foruddannelsen. Derudover imødekommer bogen kravet om øget selvaktivitet ved også at være en aktiv opfordring til undervisere og studerende om at forfølge nogle af de pointer og vidensområder, kapitlerne berører. Dette kan gøres ved hjælp af bogens tilhørende hjemmeside, hvor der til hvert kapitel findes forslag til læsernes efterfølgende selvaktivitet.Forslag til selvaktivitet – individuelt og i grupper – findes på bogens hjemmeside: www.dafolo.dk/profpædagogBogen er inddelt i dele efter grundfaglighedens kompetenceområder. Hver del består af en række kapitler, der indledningsvist giver en generel beskrivelse af viden inden for et specifikt tema (”hvad ved vi om dette tema?”) samt peger på erfaringer med handlemuligheder, metode og didaktik i forhold til pædagogisk arbejde generelt. Sidste del af hvert kapitel giver eksempler fra praksis, og mange kapitler har anvisninger på, hvordan pædagogen kan bruge den fremstillede viden i praksis.Bogens indhold:Del 1: Uddannelse og dannelse1. Den moderne pædagog – dannelse, relevans og autoritet (Lars Qvortrup)2. Den studerendes selvaktivitet – når kommunikation om læring bliver det vigtigste (Preben Olund Kirkegaard og Kirsten Hyldahl) 3. Reference- og studiemetodik – biblioteket som platform (Pernille Frandsen)Del 2: Pædagogiske miljøer og aktiviteter 4. Kvalitet i pædagogisk praksis (Torben Næsby) 5. Børns læring – et interaktionistisk perspektiv (Torben Næsby)6. Neuropædagogik – neuroner og relationer (Anni Mortensen) Del 3: Profession og samfund 7. Børns rettigheder og medborgerskabsdannelse (Ida Kornerup og Mimi Petersen)8. Unge, uddannelse og netværk (Üzeyir Tireli) 9. Køn i pædagogisk praksis (Stine Thidemann Faber og Ana Lisa Valente) Del 4: Pædagogens praksis 10. Didaktik i dagtilbud (Ole Henrik Hansen) 11. Målsætning, dokumentation og evaluering (Tanja Miller og Margit Margrethe Nielsen) 12. Improvisation i et pædagogfagligt perspektiv (Kim Jerg og Kaare Werner Nielsen) 13. Kvalitative observationer som metode – om at undersøge pædagogisk praksis med fokus på deltagelse, interaktioner og sammenhænge (Kira SaabyeChristensen og Ida Kornerup) Se bogens indholdsfortegnelse Se bogens indledning Ekstern redaktion Ida Kornerup er lektor og cand.pæd. i almen pædagogik og didaktik. Ida har en ph.d. i uddannelsesforskning fra Roskilde Universitet og er ansat i forskningsprogrammet Læring og Didaktik, UCC, hvor hun blandt andet forsker i børns læring og udvikling af læringsmiljøer. Torben Næsby er lektor på pædagoguddannelsen ved UCN. Han er uddannetpædagog og cand.mag. i psykologi og pædagogik og er p.t. ph.d.-studerende ved LSP, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Helle Iben Bylander & Trine Kjær Krogh
    395,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Sprogets milepæle - Hvornår skal vi være bekymrede for et barns sproglige udvikling? (inkl. hjemmeside)Mange dagplejere, sundhedsplejersker, pædagoger og børnehaveklasseledere er i tvivl om, hvad et barn sprogligt forventes at kunne på et givent alderstrin.I denne bog præsenteres derfor en række forskningsbaserede, sproglige milepæle, der kan anvendes som målestok for at vurdere, om et barn har behov for støtte til den sproglige udvikling. Bogen tilbyder blandt andet et redskab, der er hurtigt og præcist at anvende, når pædagoger skal tage stilling til, om der er grund til at screene et barns sprog med henblik på en egentlig sprogvurdering.På bogens hjemmeside www.dafolo.dk/sprogetsmilepæle kan man blandt andet downloade prævurderingsredskabet og et samtaleark til forældresamtaler.Se indholdsfortegnelse, forord og indledning til bogen'Bogen bidrager til signifikant viden om sprogtilegnelsesvanskeligheder, og her-ved får sprogpædagogen et betydeligt redskab i forhold til at kunne vurdere, hvilke børn der er i risikogruppe for at udvikle sproglige vanskeligheder. Bogen er en gave - et must for alle sprogpædagoger (og alle sprogansvarlige) i dagtilbud. En øget bevidsthed om sprogets milepæle i kombination med målrettede sprogindsatser bør resultere i, at langt færre børn med sproglige vanskeligheder overses! En win-win-situation.' - Susanne Stoltenborg, sprogvejleder/sprogpædagog.'Bogens forfattere giver gavmildt læseren både teori og konkrete praksisredskaber, og disse formidles på en kompetent og læsevenlig måde. (…) Bogens tema er af forfatterne formidlet på en så grundlæggende og nuanceret måde, at det virkelig giver inspiration til både det generelle og det specifikke sprogarbejde med børn fra 0 til 7 år.' - Helle B. Brandt, master i specialpædagogik.'Præsentationen af de forskningsbaserede sproglige milepæle er velskrevet og overskuelig, og bogen er især stærk på de efterfølgende beskrivelser af indsatser til hvert sprogligt område. Dette gør bogen meget velegnet til pædagogisk praksis.' - Malene Slott Nielsen, ph.d., adjunktSerien Sprog, udvikling og læring sætter fokus på nogle vigtige problemstillinger i det spændende arbejde med børns sproglige læring og giver de voksne et godt fundament at arbejde ud fra. Serien ser på sprog ud fra flere forskellige perspektiver og indeholder såvel teoretiske som praktiske udgivelser.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - På opdagelsesrejse mod ukendte mål
    af Vicki June Sieling, Lene Tanggaard, Martin Spang Olsen, mfl.
    382,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Ambitionen med denne bog er at give næring og inspiration til en tiltrængt diskussion af den æstetiske fagligheds aktuelle vilkår på pædagoguddannelsen og ude i de pædagogiske praksisfelter i bredeste forstand. For hvad er det egentlig, de æstetiske udtryksformer har at tilbyde pædagogikken i dag? Dette højaktuelle spørgsmål er bogens centrale omdrejningspunkt, og hvert kapitel giver et særligt perspektiv på værdien af at revitalisere den æstetiske dimension i det pædagogiske arbejde med børn og unge. Bogen kan fungere som en bred grundbog både til modulerne på pædagoguddannelsens fællesdel og til alle de moduler på dagtilbuds- og fritidsspecialiseringerne, hvor de æstetiske udtryksformer og den praktisk-musiske faglighed spiller, eller potentielt kunne spille, en rolle. Bogen henvender sig desuden til de pædagogiske praksisfelter, hvor den forhåbentlig både kan give inspiration og nye idéer til det daglige arbejde med børn og brugere og vække til kritisk eftertanke og diskussion af nogle af de bredere samfundsmæssige udviklingstendenser og politiske dagsordener, som er med til at forme pædagogikkens mulighedsbetingelser i disse år.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af John Hattie
    588,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I Visible Learning fra 2009 skrev John Hattie læringshistorie i form af verdens hidtil mest omfattende forskningsoversigt: en syntese af over 800 meta-analyser af faktorer, der påvirker elevers læring. Aldrig tidligere har vi set så overbevisende dokumentation for, hvad der rent faktisk virker. Synliggørelse af læringen, blandt andet i form af tydelige læringsmål, er grundlæggende den væsentligste faktor i forhold til at forbedre elevernes resultater. I Synlig læring - for lærere er denne viden sat i relation til lærerens undervisningspraksis med konkrete strategier til praktisk gennemførelse i klasserummet. Bogen giver anvisninger til forberedelse, gennemførelse og vurdering af undervisning og læring og indeholder tjeklister og øvelser ikke blot til den enkelte lærer, men også til brug i teamet og på hele skolen. Synlig læring - for lærere henvender sig til lærere, lærerstuderende, skoleledere og andre, som vil have evidensbaserede svar på, hvordan man kan forbedre elevernes læring. Bogen udkom første gang i 2012 og foreligger for første gang i dansk oversættelse i foråret 2013.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Søren Smidt & Suzanne Krogh
    340,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Aktionslæring i pædagogisk praksis Aktionslæring er en metode, der kan bidrage til at understøtte pædagogisk udvikling rettet mod børnenes hverdagsliv og medarbejdernes faglighed. Samtidig kan aktionslæring være med til at sikre, at den pædagogiske udvikling baseres på viden og målformuleringer og bliver omsat til konkret praksis i hverdagen.Denne bog er en praktisk og overskuelig hjælp til institutioner, der arbejder med aktionslæring. I bogen præsenteres den didaktiske aktionslæringsmodel, og modellens ni arbejdspunkter gennemgås. Bogen henvender sig til ledere og medarbejdere i børnehaver og vuggestuer, 0-6-årsinstitutioner, fritidsinstitutioner, klubber, dagplejere og studerende ved grund-, efter- og videreuddannelser på dagtilbudsområdet. Om forfatterne: Suzanne Krogh er cand.psych. med speciale i børn og unges udvikling og lektor i pædagogik. Hun er privat konsulent, foredragsholder, underviser, familierådgiver og ledelsescoach. Søren Smidt er cand.psych., ph.d., chefkonsulent og forsker i Didaktik og læringsrum, UCC. Han er forfatter til en række artikler og bøger om pædagogik, børn, barndom og institutionalisering. Begge forfattere har ledet og deltaget i en lang række forsknings- og udviklingsprojektersamt aktionslæringsforløb inden for det pædagogiske felt.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Allan Stevn Bach, Karsten Hundeide, Mette Høyer, mfl.
    395,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Relations- og ressourceorienteret pædagogik - ICDPNyere forskning viser, at børns trivsel, udvikling og læring er tæt forbundet med kvaliteten af den kontakt, omsorg og opmærksomhed, børnene får fra deres nære omsorgsgivere. Formålet med denne bog er at sætte spot på betydningen af den relations- og ressourceorienterede pædagogik i professionelle omsorgsmiljøer via ICDP-programmet.Bogen indledes med et oversigtskapitel af Karsten Hundeide, som var en af initiativtagerne til ICDP-programmet. Herefter følger en række kapitler, som dækker emnerne:De professionelle voksnes betydning for barnets selvopfattelseKvaliteter i samspillet mellem voksen og barnInklusion og relationsarbejdeTilknytningsteori og ICDPD en professionelle kærlighed som forudsætningen for relationsarbejdeAt skabe mentaliserende miljøerNarrativitet og identitetImplementeringen af ICDP i praksisBogen henvender sig til studerende på lærer- og pædagoguddannelsen, lærere, pædagoger og andre professionelle omsorgsgivere, der interesserer sig for relations- og ressourceorienteret pædagogik. Der er også inspiration at hente til professionelle, som er i gang med eller har gennemført en ICDP-uddannelse

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Kendetegn, betingelser og perspektiver
    af Louise Klinge
    464,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Børn og unges relation til deres lærere er altafgørende for deres skolegang, både personligt, socialt og fagligt, og for deres fremtid. Derfor synes det paradoksalt, at den studerende under læreruddannelsen og den praktiserende lærer i efteruddannelsessammenhæng opøver kompetencer inden for eksempelvis fagdidaktik og klasseledelse, men i høj grad er overladt til sig selv i forhold til at udvikle sin relationskompetence. Det kan skyldes, at det relationelle kan virke for diffust eller for personligt at tale om, og kan man egentlig professionalisere sig selv?

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En forandring af undervisningen på alle skoler
    af Andy Hargreaves & Michael Fullan
    490,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I denne skelsættende bog gør to af verdens førende uddannelsesforskere op med myter, fejlslagne reformer og hurtige snuptagsløsninger i uddannelsessystemer verden over. I stedet for at tilbyde nye hurtige løsninger argumenterer Andy Hargreaves og Michael Fullan for, at man skal udvikle, værdsætte og udfordre det, man allerede har: lærerne. En langsigtet investering i dette aktiv giver nemlig langt større afkast – i form af dygtigere lærere, en professionel læringskultur og i sidste ende endnu dygtigere elever.Til at gøre det har forfatterne udviklet begrebet professionel kapital, der består af trekapitalformer:Menneskelig kapital, dvs. den enkeltes talent, engagement, viden og færdighederSocial kapital, dvs. mængden og kvaliteten af interaktioner og sociale relationer i gruppenBeslutningskapital, dvs. erfaring, dømmekraft og håndtering af kompleksitetGod undervisning forudsætter med andre ord individuelt kompetente lærere, engagerede lærere, der samarbejder, og lærere, der udøver dømmekraft i den konkrete undervisningssituation, det vil sige, som handler på grundlag af evidens og erfaring. Et af midlerne til det er professionelle læringsfællesskaber, der kan være den ramme, inden for hvilken den professionelle kapital kan investeres, vokse og give afkast. Som afslutning gives der handlingsanvisninger til at fremme professionel kapital til henholdsvis lærere, skoleledelse og forvaltning samt stater og interesseorganisationer.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Fortsatte magtkampe i praksis, pædagogik og politik
    af Lejf Moos & Red. John Benedicto Krejsler
    560,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Klasseledelsens dilemmaer Fortsatte magtkampe i praksis, pædagogik og politik Der er stor usikkerhed om, hvad der skal læres i skolen, og hvilke normer der skal gælde for socialt samvær. Der tales om disciplinkrise, og det frygtes, at børnene ikke lærer nok i skolen. Klasseledelse er derfor kommet på dagsordenen – i praksis, pædagogik og politik. På alle niveauer er der fokus på, hvordan der kan skabes ro og orden som baggrund for et læringsorienteret miljø i klasseværelset, samt hvilke midler læreren må have til rådighed og kunne mestre for at håndtere denne opgave.Klasseledelsens dilemmaer bidrager med viden om klassens praksis og forudsætningerne for udviklingen af læringsmiljøet, således at begrebet klasseledelse bedre kan forstås og praktiseres med reference til nordiske pædagogiske traditioner og værdier. Formålet med bogen er således at udvide diskussionen om klasseledelse, så den dækker bredere end lærerens adfærds- og læringsledelse. I bogen belyses klasseledelsens betingethed af:skolens organisering og ressourcer; politiske krav; sociale teknologier (elevplan, test); betydningen af skolens arkitektur og møblering; styringen af følelser og sanser;dynamik i lærerteam; dynamik mellem lærere og elever; betydningen af elevinteresser og ungdomskulturer; elevernes sociale baggrund;evidens og didaktik som ledelsesinstrument; nye krav til inklusion og differentiering;den særlige danske version af skoleklassen som familieagtigt fænomen; udblik til USA og Finland;og der redegøres for klasseledelsens historie fra tugt over disciplin og skældud til nutidens klasseledelse med fokus på såvel evidensinformeret ”viden om, hvad der virker” som på elevens selvledelse. Klasseledelsens dilemmaer er en grundbog i klasseledelse, der sætter klassen og dens ledelse under lup som det strategiske spillerum, lærere og elever må handle indenfor i en kompleks skolekontekst. Bogen henvender sig til alle med interesse for undervisning, læring og ledelse, særligt folkeskolelærere, ledere og studerende på alle niveauer.Besøg bogens hjemmeside på www.dafolo.dk/undervisningBogen er redigeret af John Benedicto Krejsler og Lejf Moos fra Institut for Uddannelse & Pædagogik (DPU) ved Aarhus Universitet, og kapitlerne er skrevet af: Frans Ørsted Andersen, Sally Anderson, Helle Bjerg, Ulf Brinkkjær, Konstancja Ford, Laura Gilliam, Lars Holm, Elsebeth Jensen, Christina Jørgensen, Malou Juelskjær, Hanne Knudsen, Klaus Kasper Kofod, John Benedicto Krejsler, Niels Kryger, Per Fibæk Laursen, Lejf Moos, Martha Mottelson, Sven Erik Nordenbo, Marta Padovan-Özdemir, Helle Plauborg, Birte Ravn, Lotte Rahbek Schou og Dorthe Staunæs.Se videoklip med introduktion til antologien Bogen har relevans for undervisere, skoleledere og lærerstuderende. (…) Det er en virkelig god bog, som er meget teoretisk velfunderet. Hvilket gør bogen til en stor hjælp for lærerstuderende både i forbindelse med opgaver på studiet og deres kommende virke i grundskolen.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter'Arbejder man med klasseledelse så er denne bog ikke til at komme udenom. Det er ikke en bog om 'classroom management' som er den engelsk-amerikanske version af fænomenet, men en bog der omfattende behandler den danske version af fænomenet eller skal jeg hellere sige arbejdsproceduren. Det er en omfattende bog på 398 sider, og den kommer hele vejen rundt, alle dilemmaerne kommer frem i lyset. Jeg må indrømme, at den absolut har fremmet min forståelse af klasseledelse i en dansk sammenhæng. Bogens 20 kapitler er skrevet af 23 forfattere og bogens redaktører, Moos og Krejsler, har gjort et godt stykke arbejde.' - Kai Pedersen, AKTbladet., januar 2015

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Legebog for børnehavebørn
    af Katrine Andersen & Balder Brøndsted
    395,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Bogen beskriver i alt 80 lege, der tilsammen udgør et bredt udvalg af lege med mange muligheder for at sammensætte et alsidigt legeprogram. Legene er tilpasset børnehavens fysiske rammer og inddelt i kategorier. Ud over legebeskrivelserne indeholder bogen en teoretisk del om blandt andet sansemotoriske grundbegreber samt beskrivelser af, hvordan man med fordel kan inddrage leg og bevægelse i arbejdet med de pædagogiske læreplaner.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Einar M. Skaalvik & Sidsel Skaalvik
    354,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Motivation for læringEn forudsætning for optimal læring i skolen er, at eleverne er motiverede for skolearbejdet. At motivere eleverne beskrives derfor som en af skolens og lærernes vigtigste opgaver. For at kunne gøre dette har lærerne brug for viden om motivation.Denne bog præsenterer en række konkrete bud på, hvordan man kan skabe de bedste betingelser for elevernes motivation for læring. Med udgangspunkt i forskning præsenterer de to forfattere de centrale teorier om motivation og udleder principper og praktiske implikationer for tilrettelæggelse af undervisningen for hver enkelt teori.Otte centrale motivationsteorier gennemgås systematisk i kapitelform: mestringsforventning (”self-efficacy”), faglig selvvurdering, målorientering, forventninger og værdier, indre og ydre motivation, selvattribution, selvværd og sociale relationer. Hvert kapitel indeholder desuden en case-analyse, praktiske implikationer og refleksionsspørgsmål, så læreren kan blive klædt på til at arbejde bedst muligt med motivation i undervisningssammenhænge. Bogen henvender sig direkte til lærere og lærerstuderende og andre, der beskæftiger sig med læringsmotivation i uddannelsessystemet eller ønsker en oversigt og indføring i centrale motivationsteorier.På bogens hjemmeside www.dafolo.dk/undervisning kan du blandt andet findede figurer og tabeller, der anvendes i bogen, samt refleksionsspørgsmål tilbogens kapitler. Einar M. Skaalvik er seniorforsker ved NTNU Samfunnsforskning ved Norges tekniskvitenskapelike universitet (NTNU) og tidligere professor i pædagogisk psykologi og forskningsmetode ved Pedagogisk Institutt, NTNU. Sidsel Skaalvik er seniorforsker ved NTNU Samfunnsforskning og tidligere professor i specialpædagogik ved Pedagogisk Institutt, NTNU.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Margit Margrethe Nielsen
    258,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Det ved vi om - Observation og pædagogisk analyse (Dagtilbud) inkl. hjemmeside Observation og pædagogisk analyse af observation er en vigtig forudsætning for god pædagogisk praksis. Når det pædagogiske personale er i stand til at finde frem til de relationer og mønstre, der er fremherskende i dagtilbuddet, og når de er i stand til at forstå og fortolke dem, kan de bruge den nye indsigt til at forandre og fremme trivsel, læring og udvikling for alle børn. I denne bog præsenteres forskningsbaseret viden og konkrete relationsbaserede metoder til dette vigtige arbejde. Bogen er blandt andet oplagt til brug i dagtilbud, der arbejder med LP-modellen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Ida Elisabeth Mørch
    354,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Korrekt stavning – underviserens håndbog i dansk retskrivning er en hjælp til lærere der underviser i danskfaget. Bogen falder i to dele. Den første del beskriver forudsætningerne for at kunne give sig i kast med det at lære den danske retskrivning. Den anden del beskriver mere specifikke retskrivningsregler, fx de vigtigste kommaregler, drilske ordpar og hyppige bøjningsproblemer. Gennem hele bogen vil de hyppige fejltyper blive vist og gennemgået, og hvor det er relevant, vil der være undervisningsperspektiver, tips og huskeregler der kan bruges som inspiration i undervisningen.Med Korrekt stavning – underviserens håndbog i dansk retskrivning har læreren hjælpen ved hånden når eleverne stiller spørgsmål som hvorfor vokalen i ”is” og ”frisk” i begge ord skrives med i selvom den udtales forskelligt, hvorfor man ikke må skrive ”forbryderne var anholdte” eller ”tre håndlavet chokoladestænger” eller hvornår det hedder henholdsvis ”hans” eller ”sin”. Bogen kan desuden bruges som opslagsbog af alle der har interesse i dansk retskrivning og korrekt stavning.Til bogen hører også en hjemmeside www.dafolo.dk/korrektstavning, hvor man finder inspiration til undervisningen i form af konkrete ideer til øvelser man kan lave med eleverne, fra indskoling til udskoling. Desuden findes et sæt quizzer som knytter sig til bogens afsnit om drilske ordpar og bøjning og retskrivning. Quizzerne er interaktive og kan bruges af såvel lærere som elever.Ida Elisabeth Mørch, videnskoordinator og cand.mag., er ansat ved Dansk Sprognævn. I det daglige arbejde er Ida redaktør på sproget.dk og sidder desuden i Sprognævnets spørgetelefon og besvarer sproglige spørgsmål af alle slags. Ida har skrevet formidlende artikler og svar til tidsskrifter og fagblade. Ida har tidligere været dansk lektor ved universitetet i Gdansk i Polen, og hun har desuden arbejdet på Center for Læseforskning på Københavns Universitet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - teamsamarbejde og undervisningsudvikling
    af Thomas R. S. Albrechtsen
    365,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Professionelle læringsfællesskaber - teamsamarbejde og undervisningsudviklingForventningerne og kravene til læreres professionalisme er stigende – ikke kun hvad angår den enkelte lærer, men i høj grad også hvad angår teamsamarbejde og andre former for professionelle fællesskaber. Spørgsmålet er, hvordan dette kan gribes an på den mest effektive måde. Hvordan kan man udvikle sig professionelt som lærer og deltage i et frugtbart samarbejde med sine kolleger med det hovedformål at forbedre sin undervisning og øge elevernes læringsudbytte? Et muligt svar herpå ligger i skolebaserede professionelle læringsfællesskaber.Ideen om professionelle læringsfællesskaber er ved at blive udbredt i mange uddannelsessystemer rundt omkring i verden. Denne bog giver den første danske introduktion hertil og et bud på, hvordan professionelle læringsfællesskaber kan bidrage til den daglige undervisningsudvikling. Bogen henvender sig både til praktiserende lærere, skoleledere, lærerstuderende og studerende på pædagogiske efter- og videreuddannelser, der interesserer sig for, hvordan man kan nytænke og videreud

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Grundbog til dagtilbudspædagogik
    af Michael Wahl Andersen, Palle Rasmussen, Stig Broström, mfl.
    539,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne grundbog er til specialiseringen i dagtilbudspædagogik på den nye pædagoguddannelse. Bogen anlægger et etisk og videnskabeligt perspektiv på dagtilbudspædagogik og pædagogisk praksis med det afsæt at præsentere den seneste viden på området af både danske og internationale forfattere, der på forskellig vis er knyttet til undervisning, udvikling og forskning inden for dagtilbudsfeltet. Læseren præsenteres for historiske og aktuelle problemstillinger og tænkemåder, ikke mindst empirisk viden om disse, og der lægges i den forbindelse vægt på at understøtte den studerendes evne til at kunne træffe beslutninger, skønne og handle professionelt ud fra såvel forskningsviden, professionsviden som praksisviden.Bogen behandler bekendtgørelsens fire kompetenceområder for dagtilbudsspecialiseringen i fire dele: 1) Barndom, kultur og læring - 2) Profession og organisation - 3) Relation og kommunikation - 4) Samarbejde og udvikling.Hver del består af en række kapitler, der på forskellig vis bidrager til at perspektivere dele af den aktuelle viden og forskning inden for kompetenceområdet. Hvert kapitel indeholder forslag til den studerendes selvaktivitet – både individuelt og i grupper.Forslag til selvaktivitet findes på bogens hjemmeside.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Michael Wahl Andersen
    340,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Der skal billeder på matematikken! Matematiske billeder, sprog og læsning giver et indblik i, hvordan man kan arbejde med elevernes mentale billeddannelse i matematikundervisningen, og hvordan den sproglige dimension kan styrke og guide deres arbejde med problemløsningsopgaver. Bogen kommer desuden ind på nogle af de sprogelige problematikker, som knytter sig til matematikundervisning af elever, der har dansk som andetsprog. I Matematiske billeder, sprog og læsning stilles der skarpt på sproget og kommunikationen som lærerens redskab i undervisningen. Der gives eksempler på, hvordan lræeren kan arbejde målrettet og systematisk med dette for at kvalificere elevernes matematikkompetencer. Der inddrages løbende en række øvelser, aktiviteter og opgaver og gives afslutningsvist et forslag til, hvordan man kan planlægge og gennemføre et undervisningsforløb i faglig læsning med fokus på matematik. Bogen vil være inspirerende læsning for både lærere, konsulenter, specialundervisere og lærerstuderende med interesse for matematik og matematikundervisning. Michael Wahl Andersen er uddannet lærer, er lektor i matematik og psykologi samt cand.pæd.psych. med speciale i elever, der ikke lykkes i matematik. Han har skrevet bøger, artikler og rapporter om matematik, sprog og læsning og er lærebogsforfatter til blandt andet matematiksystemet Kontext.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - livet mellem land og hav, Lønstrup, Hirtshals, Skagen, Frederikshavn, Sæby, Læsø
    af Ines Geishauser
    309,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Læseren tages med på en rejse gennem Jyllands nordligste del, dette enestående landskab mellem Nord- og Østersøen. I centrum står mødet med mennesker, der er præget af landet mellem havene, og som igen sætter deres præg på landet – med en livsstil af få ord og beskedenhed parret med åbenhed og naturlighed. Mennesker, der kender landsdelens sande skatte, som i dag er både kostbare og luksuriøse: frisk luft, rent vand, frihed, vidde, oprindelighed. Fotografier viser ikke kun det spektakulære landskab, men skærper også blikket for dagligdagens skønhed. »En ægte nordjysk coffeetable-bog« - Søren Skov, Nordjyske Stiftstidende »En underskøn bog med oprindelighed og originalitet i teksterne, der griber om hjertet – og billeder så generøse, at de nogle gange tager pusten fra læseren.« - Marianne Cornett, Nordjyske Stiftstidende »Et kunstværk, som stråler af kærlighed, kreativitet og kvalitet. I enhver forstand en fremragende bog.« - Erik Sørensen, borgmester Frederikshavn Kommune Denne bog er blevet til udendørs, under den vide himmel. Med sand på kameralinsen og en notesbog flænget af vinden. Den er blevet til ud fra møder med mennesker, som i nogle timer har lånt os deres øjne og fortalt, hvordan deres liv er knyttet sammen med landskab og natur. Vi så stranden med ravsamlerens øjne, himlen med malerens øjne og havet med fiskerens øjne. Og vi oplevede vidden som et enestående særkende for denne landsdel. Horisontens vidde, himlens vidde og vidde i form af frihed og åbenhed i menneskenes hjerter. Ines Geishauser stammer fra Sydtyskland. Hun er cand.mag. i germanistik og retorik fra Freiburg og København og har arbejdet som journalist blandt andet hos Südwestrundfunk og Stuttgarter Zeitung. I nogle år har hun boet i Nordjylland med familien og arbejder nu som underviser og forfatter. Bogen findes i en dansk og en tysk udgave.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Jørgen Gleerup, Steen Visholm, Kenneth J. Gergen, mfl.
    425,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Det er sund fornuft at forholde sig kritisk til sig selv og til sine omgivelser. Der kan være brug for at gå nye veje, og det kan være nødvendigt at se egne og andres antagelser og handlinger efter i sømmene. At forholde sig refleksivt og kritisk - at kunne gå distancen i moderne ledelse - det er essensen ved den kritiske leder. Hensigten med denne antologis 11 artikler er at tilbyde ledere og andre interesserede i såvel private som offentlige virksomheder indblik i, hvordan man kan være en kritisk leder. De internationale og danske bidrag tilbyder en bred vifte af forståelser af det at være en kritisk leder. Artiklerne forholder sig kritisk til de klassiske ledelsesidealer og opfordrer i stedet til, at ledere og ledelse gribes langt mere refleksivt og kritisk an, end der måske har været tradition for.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  •  
    342,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    DSA-vejledning – dansk som andetsprog og den interkulturelle skole i praksis tager udgangspunkt i de vejledningsbehov, lærerne har – og dermed også i de temaer, som den enkelte vejleder i dansk som andetsprog kan blive stillet over for at skulle vejlede om. Det er ambitionen at give den faglige vejleder inspiration og redskaber til – med faglig viden og overblik – at vejlede med fokus på elevernes undervisningsmæssige situation og behov. Samtidig tilbyder bogen vejlederen konkrete redskaber til at imødekomme de dilemmaer, som kollegerne kan opleve som barrierer i forhold til de tosprogede elevers skolegang. For at kunne vejlede nogen, også sine kolleger, er man nødt til at kunne lytte til og tage udgangspunkt i de problemstillinger, som opleves som relevante nu og her. Hver for sig og samlet giver artiklerne inspiration til, hvordan bogens temaer kan introduceres for og drøftes med kollegerne.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Legebog for vuggestuebørn
    af Katrine Andersen & Balder Brøndsted
    423,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Leg så benene vokser - Legebog for vuggestuebørn »Mine ben er blevet længere!« udbryder Silje på 2 år stolt. »Så kan jeg hoppe!« Sådan indledes denne dejlige bog om bevægelseslege med børn i 0-3-års-alderen. Siljes hopperi breder sig til resten af rød stue – og med bogen i hånden kan det brede sig til din børnegruppe også. Leg så benene vokser er skrevet for at give læseren lyst, inspiration og praktiske redskaber til at lave bevægelseslege med helt små børn. Bogen beskriver i alt 66 lege, der er inddelt i kategorierne: Startlege Lege med bevægelsesvariationer Remser- og sanglege Fange- og gemmelege Opgave- og orienteringslege Fantasilege Vilde lege Voksen-barn-lege Rekvisitlege Motorikbaner Massage og afspænding Ud over legebeskrivelserne indeholder bogen en teoretisk del, som sætter fokus på de pædagogiske muligheder, der ligger i at lave bevægelseslege med børn. Bogens primære målgruppe er vuggestuepersonale, men dagplejere, gymnastik- og idrætsinstruktører samt forældre, vil også kunne få glæde af indholdet. En del af bogens lege vil også kunne bruges til større børn. Bogen er en efterfølger til den populære bog Leg så hjernerne banker – Legebog for børnehavebørn (Dafolo 2008). »Leg så benene vokser er en energisk bog om vuggestuebørns kropslige leg. Den udgør en kæmpe inspirationskilde til de voksne i vuggestuen og er et meget brugbart værktøj for styrkelse og udvikling af vuggestuebørns kropslighed og bevægelsesmønstre, der er kilde til deres læring og udvikling. De beskrevne lege er en sand guldgrube, de er designet til vuggestuebørn og er lige til at bruge løs af. Bogen giver et optimistisk løfte om mere målrettet og reflekteret kropslighed og bevægelse i vuggestuen. Bogen hilses stærkt velkommen.« - Stig Broström, lektor, ph.d. i småbørnspædagogik ved Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Kulturskabende dialoger
    af Marianne Grønbæk, Henrik Pors & Jonas Grønbæk Pors
    354,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    VækstModellen tilbyder en struktur for samtaler, der sikrer et fokus på det, der virker og går godt, som er fundamentet for succesfulde forandringer. Alles holdninger og tanker kommer frem, og dialogen styres, så alle kommer til orde, og der tales i et fremtidsorienteret sprog. Der laves konkrete aftaler. Problemer italesættes, men får ikke lov at være styrende. De fungerer i stedet som det ståsted, hvorfra man kan tale om muligheder og ønsker som den drivkraft, der skaber forandringer. VækstModellen er baseret på at skabe dialoger frem for argumentsamtaler, og i løbet af de mange år, som VækstModellen er blevet anvendt i forskellige organisationer, har den vist sig at være intet mindre end kulturskabende. De professionelle skaber med VækstModellen fundamentet for en dialogbaseret og handlingsorienteret kultur. Bogen er den tredje om VækstModellen, og den viser ved en blanding af cases fra virkeligheden og overvejelser fra personerne bag modellen, hvordan metoden har vist sig at være ikke blot et dialogredskab, men meget mere end det.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - At udvikle tænkefærdigheder i dagtilbud
    af Jenni Clarke
    302,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Børn er nysgerrige på verden fra det øjeblik, de bliver født. De indsamler information, udforsker, danner sig ideer og holdninger og drager konklusioner på grundlag af deres egne unikke erfaringer. Kimen til udviklingen af tænkefærdigheder er således lagt ganske tidligt. Denne bog ser nærmere på, hvordan fagprofessionelle kan støtte denne naturlige tendens og arbejde på at skabe gode læringsmiljøer, hvor tænkefærdighederne kan blomstre. Bogens DEL 1 handler om, hvad tænkefærdigheder er, og præsenterer metoder til at hjælpe børn til at udvikle disse færdigheder. Her introduceres også begrebet 'vedvarende fælles tænkning' som en måde at tænke og interagere med børn. DEL 1 sætter også fokus på den voksnes rolle i at støtte udviklingen af tænkefærdigheder, samt hvordan man skaber et miljø for tænkning i dagtilbuddet. DEL 2 giver konkrete eksempler på undersøgelser og udfordringer, der kan få små og større børn til at tænke, og som kan bidrage til at udvikle deres tænkefærdigheder. Hver aktivitet er beskrevet trin for trin med forslag til nyttigt ordforråd og tips til at fastholde tænkningen undervejs.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Helle Alrø, Anette Skipper Jørgensen, Mikael Skånstrøm, mfl.
    326,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I denne bog rettes fokus direkte mod feedback i et af skolens største fag: matematik. Læringsmålstyret undervisning og læringssamtaler mellem elever og lærere kalder på forskellige former for feedback, og en moderne fagundervisning må planlægges med øje for, hvordan eleverne kan modtage og give feedback til hinanden og til læreren. Feedback i matematik tager afsæt i områder/discipliner/arbejdsformer fra matematikfaget og kobler dem med forskellige former for feedback. Fokus er på de områder, hvor samtale og dialog er i spil i forvejen, og bogen lægger dermed også op til øget brug af samtale og dialog i et matematikfag, som per tradition har et udpræget "opgaveregningsfokus". Udgivelsen følger dermed også op på de dele af Forenklede Fælles Mål i matematik, som retter sig mod sproglig udvikling og kommunikation i faget.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - 5 stk. A2
    af Anette Prehn
    558,95 kr.
    Fragt 49,95 kr.

    De fem plakater henvender sig til de store børnehavebørn samt elever i indskoling og på mellemtrin - samtidig vil deres voksne også have stor glæde af at kigge med. Plakaterne fungerer som venlige påmindelser om, hvordan hjernen kan blive en medspiller i dagligdagen, og danner derved udgangspunkt for at styrke børns indre ro, selvkontrol og læring. De fem plakater er: Kend din hjerne Tramp gode stier i hjernen Vend sproget - og gør hjernen til en medspiller Bliv ven med din amygdala Brug klisterpapir - og få mere plads i arbejdshukommelsenPlakaterne er illustreret og tilrettelagt af Mai-Britt Bernt Jensen. Plakaterne bygger på Anette Prehns bestseller fra 2015, Hjernesmart pædagogik

    • Fragt
    • 49,95 kr.
  • - Didaktiske design og læringspotentialer i grundskolen
    af Malene Erkmann & Eva Petropouleas
    326,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    En håndsrækning til at inddrage programmering meningsfuldt i grundskolen! Verden er blevet digitaliseret. Alle steder omkring os holder sensorer øje med vores blodtryk, tilbagelagte kilometer og skraldespanden, vi er lige ved at bakke ind i. Data samles i en stadig større strøm omkring os og behandles af algoritmer, der sender informationer videre til vores telefon, vores bil eller ud på nettet. Den, der kender koderne, har adgang til flere informationer om os, end vi selv har overblik over. Koderne er blevet et nyt sprog, som alle er afhængige af, men kun få mestrer. Der er derfor mange grunde til, at der også i folkeskolen er en stigende interesse for kodning og programmering.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - tænkestrategier mod mobning
    af Helle Rabøl Hansen
    342,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Bogen tilbyder et analyseværktøj til lærere og skolepædagoger, der gerne vil udfordre systematiske udstødelsesprocesser og mobbemønstre i skoleklassen. Parentesen udtrykker en tænkt bevægelse, hvor der sættes parentes om enkeltindivider, og fokus rettes mod hele det sociale grundlag i klassen, som individerne agerer ud fra. Bogen indeholder forslag til støttende og solidariske initiativer rettet mod især de elever, der har fået positionen som ofre for mobning, eller de elever, der er rædselsslagne for at blive mobbet og derfor tilpasser sig eller trækker sig. Håbet er, at alle elever i klassen profiterer af, at der arbejdes med klassens fælles liv. Bogen har til formål at tilbyde veje til skoleliv uden isolation, social udstødelse og andre forhold, der truer elevers livsduelighed. Metoden bygger på praksiserfaringer og ny dansk forskningsviden om skoleklassekultur og mobning. Der er ikke tale om en metode, der tilbyder faste målbare standarder eller fikserede obligatoriske aktivitetstiltag. Metoden er i højere grad designet til tanker, dialoger og praksis i lokale lærer-pædagog-team, der gerne vil inspireres med strategier, som sigter mod at styrke hele skoleklassens sociale liv. Til bogen hører hjemmesiden www.dafolo.dk/parentesmetoden.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.