Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger udgivet af Granhof & Juhl ApS

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - A Practical Guide to Navigating Across Cultures
    af Annette Dahl
    407,95 kr.

    With global business expansion relying on us to work across different cultures and time zones more than ever before, we’re more likely to experience cultural misunderstandings in our global work. Misunderstandings occur naturally in cross-cultural collaboration, which can leave us feeling frustrated and angry, cause low productivity and can stop global teamwork in its tracks. However, managed properly, cultural differences can create drive, innovation and new perspectives. In ‘Global Perspectives: A Practical Guide to Navigating Across Cultures, intercultural trainer and one of Denmark’s leading experts in cross-cultural collaboration and global leadership, Annette Dahl talks about her experience of helping leaders and businesspeople everywhere develop a common language that transcends cultural and geographical boundaries. Leaning on interviews and case stories, the book offers you an easier way to talk about cultural issues at work with your global partners, employees and colleagues. Using hands-on tools for navigating across cultures, you’ll be better prepared to deal with all kinds of situations where cultural differences are involved. Based on years of cultural training development, Annette Dahl provides you step-by-step guidance on how to: pay attention to differences and similarities; make a fair comparison between your own and your global colleague’s culture; and develop new perspectives for smoother cross-cultural collaboration and communication. ‘Global Perspectives: A Practical Guide to Navigating Across Cultures’ is about developing cultural awareness for business leadership in the globalized world – competencies that are essential for global success in the 21stcentury.

  • - i danske organisationer
    af Andreas Granhof Juhl & Ole Lauge Sørensen
    321,95 kr.

    Hvad er ”den magiske ingrediens”, der skaber succesfulde organisationer? Al organisationsundersøgelse og -forandring handler om svaret på dette spørgsmål. Det er det spørgsmål, bogens forfattere, Andreas Granhof Juhl og Ole Lauge Sørensen, har undersøgt gennem de sidste 20 år. Som mange andre er forfatterne kommet frem til et svar, som på sin vis både er nyt og gammelt: Øg den psykologiske tryghed! I bogen undersøges og beskrives en række danske organisationer fra private IT-virksomheder til skoler, plejecentre, hospitals- og universitetsafdelinger. På tværs af disse eksempler undersøges det, hvorfor psykologisk tryghed er vigtig for opgaveløsningen og læringskulturen i organisationen. Og hvordan medarbejdernes idéer kan være drivkraft for organisatoriske omstillingsprocesser, når et modigt og eksperimenterende miljø etableres. Store dele af bogen er skrevet med det sigte at inspirere ”hånden”: metoder i spændingsfeltet mellem mødepraksisser, feedback, måling af psykologisk tryghed og framing af kulturen. Andre dele af bogen er skrevet med sigte på ”ånden”, altså det sæt af grundantagelser og menneskesyn der danner grundlag for psykologisk tryghed. Begge dele er inkluderet, fordi bogens primære sigte er praktikere, både ledere og medarbejdere, og det beskrives, hvordan alle har mulighed for at bidrage til et psykologisk trygt miljø.

  • - Gentænkning af viden, fag og organisation
    af Søren Willert, Andreas Granhof Juhl, Katrine Copmann Abildgaard & mfl.
    347,95 kr.

    Bogen tager afsæt i projekt Den videnproducerende skole, der var et fælles skoleudviklingsprojekt mellem 7 kommuner. De indsamlede projekterfaringer tydeliggør, hvordan skoler og skoleforvaltninger kan profitere af at invitere medarbejdere ind i en systematisk og målrettet videnproducerende praksisform. De deltagende skoler og kommuner har således mødt reformkravene ved at organisere sig som videnproducerende organisationer. Der er blevet arbejdet ud fra devisen, at når de fagprofessionelle arbejder med videnproduktion på egen skole, sker der samtidig en styrkelse af såvel undervisningskvalitet som af faglig kompetenceudvikling. Frem for at hente viden og kompetencer udefra gennem kurser og konsulentbidrag, der erfaringsmæssigt er vanskelige at indarbejde i arbejdshverdagen, blev der i projektet arbejdet internt på skolerne med at producere og anvende lokal viden med sigte på udvikling af praksis. Bogen giver indblik i måder, hvorpå organisationer kan arbejde videnproducerende og gennemgår metoder som prøvehandlinger, positiveafvigelse og prototyper.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.