Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger udgivet af Libris

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Få forretningsmæssig succes i en digital verden
    af Anders Baron & Brian Andersen
    207,95 kr.

    Udnyt din virksomheds fulde potentiale på nettetDenne bog er skrevet i dyb frustration over erhvervslivets digitale status quo. En frustration der bliver stærkere, når vi ser, hvordan klassiske danske virksomheder spilder deres unikke potentiale på internettet. Aldrig før er noget med så endeløse muligheder i den grad blevet misbrugt, spildt og ignoreret. Og det gælder for alle typer virksomheder. Uanset om de laver sko, gaffeltrucks, konsulentydelser, forsikringer eller grillpølser.Der er brug for nye værktøjer, som hører nu- og fremtiden til. Der er brug for større fokus på at skabe værdi, vækst og forretning.Her kan du lære, hvordan du rent praktisk kan arbejde strategisk, med de unikke muligheder nettet tilbyder dig – uanset hvilken type virksomhed, du ønsker at bringe succesfuldt ind i den digitale tidsalder.

  • af Libris Redaktion
    108,94 kr.

    Dette hæfte er baseret på bogen "Digital fotografering, Bind 0" af John Nyberg.– Forstå hvad blænde, lukkertid og ISO er– Lær hvad forskellige objektiver kan– Få gode tommelfingerregler om landskabs-, portræt- og makrofotografi– Bliv bedre ved at udfordre dig selv med små fotomarathon– Få inspiration til smukke kompositionerDigitalkameraer giver dig et væld af funktioner. Men de fleste nøjes ofte med kameraets altoverskyggende autofunktion, hvor det eneste, vi skal gøre, er at pege på motivet og trykke udløserknappen ned. Heldigvis kan det også give fine billeder – men ikke altid. For kameraets autofunktion er hurtig, men også upræcis. Autofunktionen får ikke altid taget hensyn til alle de vilkår, som du fotograferer under, og derudover ved den intet om hvilket udtryk du gerne vil give billedet.Du kan få meget ud af at komme bare et enkelt skridt videre. Det er det, som dette hæfte handler om: At komme i gang og at tage et skridt videre. At få taget billeder, der er mere interessante og som mere præcist gengiver det, som du gerne vil vise.Du kan sagtens læse hæftet fra start til slut. Men hæftet er også et praktisk opslagsværk, hvor hver side sætter fokus på en udfordring eller et spørgsmål.

  • - Fra kollegieværelse til børskandidat
    af David Kirkpatrick
    207,95 kr.

    Facebook er en af verdens hurtigst voksende virksomheder og et verdensomspændende internetfænomen. På mindre end fem år er selskabet vokset fra ingenting til en global virksomhed med et website med over 750 millioner brugere. Selskabet blev startet på et kollegieværelse af den da 19-årige Mark Zuckerberg, der har gjort Facebook til en aktør, som spiller en vigtig rolle både socialt og politisk. Forfatteren David Kirkpatrick har af Mark Zuckerberg fået ucensureret adgang til virksomhedens nøglemedarbejdere og -regnskaber. Han giver på baggrund heraf et veldokumenteret bud på Facebooks betydning – før, nu og i fremtiden.

  • af Leander Kahney
    87,95 kr.

    Bestseller nu i paperback - inklusiv LYDBOGSteve Jobs var en af verdens mest succesfulde topledere. Han var benhård, karismatisk og med en nærmest overjordisk sans for at udvælge de rigtige ideer på det rigtige tidspunkt. Og så har han gjort marketing til en event-disciplin som dækkes af samtlige medier over hele kloden. Under Steve Jobs´ ledelse har Apple opnået utrolige resultater: Selskabet er gået fra nær fallit til at slå Google og Microsoft i markedsværdi Apple har revolutioneret musikbranchen med iPod og den digitale medietjeneste iTunes. iPhone har totalt ændret magtbalancen i det globale mobiltelefonmarked Apple har opfundet en helt ny forretningsmodel for software, musik og medier Med iPad har selskabet skabt en helt ny kategori af personlige computereHvordan tænkte Steve Jobs?Men hvad drev denne serieiværksætter og topleder? Og hvad tænkte han? Leander Kahney, den tidligere redaktør for det amerikanske teknologimagasin Wired, satte sig for at besvare disse spørgsmål. Og han nåede frem til syv væsentlige personlighedstræk ved Steve Jobs. Ingen biografi kommer tættere på Steve Jobs end Leander Kahneys."Leander Kahney forklarer fra mange vinkler, hvorfor Apple er en ener i ligaen over verdens mest spændende virksomheder - på godt og ondt*. Også hans viden om konkurrenternes produkter - og især et bankende hjerte for tech og musik - fører læseren dybt ind i Apples og til dels Pixars hemmelige forretningsrum. Ahaoplevelser og højdepunkter er der mange af. Især kapitlet om innovation, hvor strategien bag Apples kampagner og stores formidles og i slutningen, hvor Kahney analyserer Tim Cooks evne til at overtage lederrollen hos Apple giver hjertebanken."Susanne Ingemann Faber, Group Media Relations, Danske Bank, bragt i Kommunikatøren | 15.12.2010

  • - Det handler om menneskelige relationer
    af Steen Hildebrandt
    234,95 kr.

    Professor Steen Hildebrandt er en af Danmarks førende kapaciteter indenfor ledelse. Han har i årtier arbejdet for at gøre virksomheder og ledelse mere menneskelig. Overalt i samfundet, fra virksomheder til hospitaler, til universiteter og folkeskoler, har Steen Hildebrandts tanker sat sine aftryk. Denne bog samler Steen Hildebrandts vigtigste indspark til ledelsesdebatten i Danmark gennem de sidste 5 år. Det gennemgående tema for bogen er, at ledelse er det vigtigste råstof vi har i Danmark. Men det er et råstof, der skal arbejdes med. Det er ikke noget vi blot kan trække op af jorden, eller ned af hylden. Ledelse er noget vi til stadighed skal arbejde med for at udvikle vores samfund nu og i fremtiden. “Steen Hildebrandt er empatisk og indsigtsfuld. Han er nysgerrig og udviklingsparat. En vidende professor med et stort hjerte." - Alfred Josefsen, adm. direktør for Irma“Steen Hildebrandt har en enestående evne til at sætte ord på, hvad der er vigtigt indenfor ledelse, både på den korte og på den lange bane.” - James Høpner, udviklingschef i Djøf Efteruddannelse"Steen Hildebrandt er for mig et mennesker, der rækker langt ud over sig selv, hvilket, i vores moderne verden, kan være en sjælden vare." - Renée Toft Simonsen, bestyrelsesmedlem i Børn livskundskab

  •  
    87,95 kr.

    TCP/IP er betegnelsen for den samling af protokoller, der gør det muligt at etablere sikker og stabil datakommunikation mellem edb-systemer af forskelligt fabrikat - såvel internt i virksomhederne som ud i verden. Kendskab til TCP/IP er derfor en absolut nødvendighed for alle, der beskæftiger sig med datakommunikation. Billigbogsudgaven af 2. gennemreviderede udgave af TCP/IP-bogen giver en grundig og systematisk introduktion til TCP/IP-protokolsuiten, dens historie og udvikling samt de enkelte protokollers anvendelse.Med udgangspunkt i anerkendte referencemodeller gennemgår bogen protokollernes forskellige opgaver i forbindelse med transport af data mellem maskiner, kabler, routere og applikationer. Bogen sætter også fokus på sikkerheden i IP-baserede netværk (IPSec og SSL), og den gennemgår NAT-teknikkens (Network Address Translation) særlige anvendelse af TCP/IP. Der er endvidere gode råd at hente om brugen af TCP/IP i lokalnet med hhv. Windows- og Unix-maskiner, og endelig indeholder bogen et selvstændigt kapitel om den nye version 6 af IP-protokollen, der opfattes som en nødvendighed i fremtidens totale Internet.Bogens forfatterne har begge mange års erfaring inden for datakommunikation. Jakob Mose er uddannet cand. mag. og arbejder som systemingeniør med rådgivning i Internet-teknologi og IP-baserede netværk. Jan Ferré er civilingeniør og arbejder med levering af Internet-forbindelser til danske forskningsinstitutioner.IndholdsfortegnelseIndledning 1. TCP/IP - en protokolfamilie Tekniske standarder 2. Model for datakommunikation OSI-modellen DoD-referencemodellen Anvendelse af referencemodellerne 3. Oversigt over TCP/IP-suiten Betegnelser for data Klienter, servere og hosts 4. Linklaget Kabler og signalteknologi Lokalnet Frame Trafik-segmentering med broer og switche WAN Anvendelse af serielle linier Maksimal pakkestørrelse 5. Netværkslaget IP-protokollen Strukturen af en IP-pakke Fragmentering og defragmentering IP-numre, netmaske og gateway Hjælpeprotokollen ARP Fejlhåndtering på netværkslaget Programmet Ping Programmet Tracert Network Address Translation, NAT IGMP 6. Routing gennem Internet Hvorfor routing? Andre former for trafikseparering Forskelle mellem bro og router Routing i hovedtræk Routerprotokoller Distance Vector Routing med RIP RIP 2 Link State Routing med OSPF Gruppering af net Eksterne routerprotokoller Multicast-routing 7. Fremtidens Internet-protokol Hvad er nyt i IP version 6? Nye adresser Andre nyheder i IP version 6 Ipng-datagrammet 8. Sikker IP Symmetrisk og asymmetrisk kryptering VPN-teknologier: SSL og IPSec Anvendelse af kryptering 9. Transportlaget Portnumre Transportprotokollen UDP 10. Dynamisk konfiguration BOOTP DHCP 11. Anvendelse af maskinnavne DNS, et hierarki af navne DNS, et hierarki af navneservere WINS - Windows Nameserver DDNS - Dynamisk DNS 12. Transportprotokollen TCP TCP´s opgaver TCP-headeren 13. Applikationslaget Telnet FTP SMTP - elektronisk post POP IMAP Integration med lokalnet - Mail-gateway Network News Det globale informationsnet 14. TCP/IP i praksis TCP/IP i lokalnettet TCP/IP og Novell NetWare 5.x TCP/IP-funktioner i Windows Anvendelse af TCP/IP med Windows 9x Anvendelse af TCP/IP med Windows NT Anvendelse af TCP/IP med Windows 2000 Anvendelse af TCP/IP med Linux 15. Om vækst og tilpasning Ordforklaringer Stikordsregister

  • - Medarbejderens guide til profitabel kreativitet
    af Ulrik Merrild
    87,95 kr.

    Mange taler om innovation, men ikke helt så mange oplever den i virkeligheden. Innovation kommer ikke af sig selv. Den skabes af dig og dine kolleger. I bærer innovationen fremad.De modeller og systemer, som vi møder på kurser og konferencer, kan støtte innovationen, men systemer skaber ikke innovationen.Det er dig, der kan gøre forskellen. Det mest fantastiske er, at det er helt ligegyldigt, hvor du er i organisationen. For uden din hjælp sker der intet. Du er den afgørende brik, som kan bringe din virksomhed videre, så den tænker innovativt som en helt naturlig del af hverdagen.

  • - Insanely great quotes
     
    87,95 kr.

    En samling af citater fra Steve Jobs, tidligere topchef for Apple. Steve Jobs har stået bag iPod, iPhone og iPad. Han har gjort Apple til en af verdens førende it-virksomheder, og han er kendt for sine innovative evner og sine fremragende præsentationer. Med denne bog får du 111 citater af manden, der er kendt for at være en stor retoriker.

  • af Adam Lashinsky
    257,95 kr.

    Skrevet på baggrund af masser af interviewsDu får indblik i Apples særlige organisationskoncepter som ”DRI” og Top 100. Du får eksklusiv og ny viden om hvordan Apple udvikler produkter. Hvordan håndterer Apple overgangen til tiden efter Steve JobsInside Apple afdækker de hemmelige systemer, taktikker og ledelsesstrategier der gjorde det muligt for Steve Jobs og hans virksomhed at lancere en stribe produkter med kultstatus og at inspirere mennesker og virksomheder verden over. Inside Apple er en dybdeborende undersøgelse af en unik virksomhed - og dens økosystem af leverandører, investorer, medarbejdere og konkurrenter. Men bogens pointer om Jobs, om lederskab, design, udvikling og marketing af produkter er universel. Her er noget for enhver der ønsker at tilføre sin virksomhed personlige karriere lidt Apple-magi. Forfatteren, Adam Lashinsky er senior redaktør ved Large for Fortune. I 2008 forudså han i en forsidehistorie for magasinet Fortune, at den dengang ukendte Tim Cook ville afløse Steve Jobs som CEO.

  • - 24 inspirationsartikler med aktuelle trends og praktiske eksempler
    af Klaus Lund
    227,95 kr.

    KUNDEORIENTERING – 24 inspirationsartikler med aktuelle trends og praktiske eksempler henvender sig til alle ledere, som ønsker inspiration og praktiske eksempler på, hvordan man kan arbejde med ”Kundeorientering”; herunder Customer Experience Management, Net Promoter Score, Service Design, Zero Moment of Truth og mange andre af tidens aktuelle begreber og værktøjer. Med sit brede faglige indhold giver KUNDEORIENTERING – 24 inspirationsartikler med aktuelle trends og praktiske eksempler viden og hjælp til virksomhedslederens indsats mod en mere kundeorienteret virksomhed. Det gavner både kunderne og virksomheden. Bogens 24 inspirationsartikler er inddelt i 5 dele:Del 1: Det ”nye” i Customer Experience ManagementDel 2: KundeorienteringstrendsDel 3: Kundefokuseret ledelse – det rette mindsetDel 4: Net Promoter Score, business casen og ambitionsniveauet for kundetilfredshedDel 5: Implementering af en kundeorienteret kultur.Bogen er skrevet af adm. direktør Klaus Lund, Klaus Lund & Partnere, som har mere end 25 års erfaring med arbejdet i at skabe mere kundeorienterede virksomheder. Klaus Lund har tidligere udgivet otte managementbøger inden for kundeorientering bl.a. ”Introduktion til Service Management”, ”Total Quality Management”, ”CRM – Implementering af kundeorienteret ledelse” og ”Business Excellence”.

  • af Jeff Jarvis
    167,95 kr.

    Hvad Ville Google Gøre? er lige dele profeti, tankeeksperiment, manifest og overlevelsesmanual. Det er en bog, hvor forfatteren Jeff Jarvis ruller Googles udvikling baglæns for at uddrage 40 klare og enkle regler at styre og leve efter i den nye åbne tidsalder baseret på netværk og foræringsøkonomi. Han kaster lys over internetgenerationens nye verdenssyn; hvordan det udfordrer og nedbryder men også åbner for et utal af nye muligheder. Hans praktiske og ikke mindst visionære udredning giver dig god indsigt i, hvordan alle – virksomheder, regeringer, stater og enkeltpersoner – kan og skal udvikle sig i Google-tidsalderen for ikke at tabe terræn. Jarvis foretager en række tankeeksperimenter, hvor han bl.a. forestiller sig en bil, der er designet af bilisterne selv og et globalt universitet, hvor de studerende designer deres eget pensum. Han ser passagererne i et fly som et socialt netværk, og han drømmer om en open source-restaurant, hvor kunderne bidrager med opskrifter og ideer til menukortet. Derudover gennemgår han helt konkret en række industrier og institutioner, der hurtigt vil kunne drage nytte af bogens centrale spørgsmål. Resultatet er en forbløffende, bevidstgørende bog, der i sidste ende slet ikke handler om Google, men om dig. Jeff Jarvis er journalist, internetguru og pioner inden for blogging-genren, og du kan bl.a. møde ham på hans blog BuzzMachine.

  • af Frank Toft-Nielsen
    87,95 kr.

    Ingen kan komme udenom branding. Små og store virksomheder, politikere, erhvervsledere, jobsøgende - alle der ønsker at skille sig ud fra mængden og få en plads i nogens bevidsthed.Med denne håndbog får du mange nyttige råd og eksempler på hvordan succesfuld branding kan foregå, men også hvordan det kan slå fejl. Alt afhænger af situationen.Hvis du vil lære, hvordan man brænder igennem med sit produkt, sin organisation, sin service eller sig selv? Kort sagt, hvordan man brander?Så har du fat i den helt rigtige bog.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.