dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Bøger udgivet af Pind og Bjerre

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Pernille Pind
    312,95 kr.

    Med åben og undersøgende matematikundervisning kan de dygtigste elever udfordres mere og bedre. Men åbne opgaver giver også de svageste elever mulighed for at give gode svar på præcis de samme opgaver, som de allerdygtigste finder svar til. En mulighed for ægte faglig inklusion. Åbne opgaver fokuserer på kreativ matematik, hvor man formulerer spørgsmål og hypoteser, man ræsonnerer, argumenterer, drager konklusioner og fremlæger, diskuterer, forsvarer og forklarer disse. Bogen gennemgår seks typer åbne opgaver: Svaret er givet, manglende oplysninger, regnehistorier, undersøgelser, modellering og nye begreber. Verden er åben - det skal matematikundervisningen da også være.

  • - i matematikundervisningen
    af Pernille Pind & Erik Bjerre
    355,95 kr.

    Bogen introducerer modellering generelt og præsenterer en teori for, hvordan man kan arbejde med matematiske modeller i skolen. Der gennemgås 11 konkrete eksempler på modeller, som eleverne kan udvikle i klassen, og 5 eksempler på modeller, som eleverne kan analysere.Matematisk modellering er et område, hvor matematikken møder omverdenen og tager fat i matematiklivets store spørgsmål såsom: hvad ønsker man svar på, hvad kan man få svar på, hvordan får man det, og hvor godt stemmer resultaterne overens med den verden, de skal spille ind i. Denne bog hjælper lærere med at undervise i modellering både i udskolingen i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Eleverne vil opnå en forståelse af, at man kan stille spørgsmål til de valg, der ligger bag enhver matematisk model ved selv at udvikle og analysere modeller og ikke blot anvende modeller.

  • af Pernille Pind & Erik Bjerre
    183,94 kr.

    Bogen bygger bro mellem skolen og forældre, og introducere forældre til nutidens matematikundervisning, både i forhold til fagligt indhold og pædagogiske metoder. Bogen demonstrerer, at matematik ikke nødvendigvis er svært, og at selv det svære godt kan være spændende. Hvert kapitel indledes med en historie om problemer i lektielæsningen. Den vigtigste faglighed gennemgås, og der fortælles, hvordan man kan vurdere hvordan ens barn klarer sig. Der gives derudover en lang række gode råd til hvordan man kan hjælpe sit barn videre. Bogen har forord af Professor Niels Egelund, der bl.a. skriver: Jeg ønsker læserne god fornøjelse med bogen, der gør noget kompliceret og abstrakt enkelt og dagligdags.

  • - Håndbog i matematikundervisning
    af Pernille Pind
    333,94 kr.

    Bogen er henvendt til matematiklærere i grundskolen. Gennem 21 kapitler gennemgås hvert af matematikundervisningens faglige områder ud fra følgende perspektiver: Elevernes forudsætninger (sprogligt og mentalt), faglig progression fra indskoling til udskoling, den matematiske faglighed, almindelige fejltagelser, hjælpemidler.Bogen tager udgangspunkt i, hvad man som lærer oplever i klassen, og er en håndrækning til både den erfarne underviser, som ønsker at spejle egne holdninger og erfaringer, til den usikre lærer, som har brug for faglig støtte, og til den helt almindelige lærer, som ønsker at lære om elevernes møde med matematikken. For den lærerstuderende vil bogen være en uvurderlig hjælp til praktikperioderne.

  • - fra tælling til regning
    af Pernille Pind
    37,95 kr.

    En letlæst introduktion til, hvordan man knækker regnekoden og forebygger matematikvanskeligeheder. Hæftet er en orientering om gode strategier for talbehandling i første og anden klasse.

  • - Matematikaktiviteter i børnehaveklassen
    af Margit Holm
    442,95 kr.

    Matematik i børnehaveklassen starter med matematisk opmærksomhed. Denne bog samler en lang række velafprøvede matematikaktiviteter for børnehaveklasser, hvor eleverne kan opleve matematikken konkret og alsidigt. Alle aktiviteter er beskrevet med variationer. Aktiviteterne kan også bruges i indskolingen. Med bogen følger adgang til download af materialer til undervisningen og PowerPoint-præsentationer til arbejdet med subitizing. Bogens målgruppe er undervisere i børnehaveklassen og indskolingen. Bogen er skrevet af Margit Holm, som arbejder på Center for Skole og Læring på Professionshøjskolen Absalon og på Pedersborg Skole i Sorø.

  • - Logiske grublere, der gør dig skarp
    af Adam Case
    147,95 kr.

    77 logiske grublere, som virkelig kan slibe hjernen, så den bliver helt skarp på matematisk logik.Bogen rummer også nogle nyttige metoder til at arbejde med logik – og naturligvis en facitliste.

  • af Pernille Pind & Erik Bjerre
    248,94 kr.

    “Læs selv matematik” er spændende matematiske viden, man kan læse sig til. Bogen behandler 15 emner af meget forskellig karakter, hvor et matematisk emne tages op og fortælles med fakta og med sammenhæng til verden omkring os og historien bag os. De 15 emner strækker sig fra de danske talord over korttricks til fraktaler. Gennem de første emner kan de yngste videbegærlige få stillet deres sult, hvor de ældste muligvis først bliver mætte gennem de sidste kapitler. Hvert emne afsluttes med nogle opgaver, der mere har karakter af en lille matematisk undersøgelse end en traditionel regneopgave. Der er facitliste til alle opgaver bag i bogen.

  • af Pernille Pind
    343,95 kr.

    Pernille Pinds store guide til algebraundervisning fra 1. klasse til ungdomsuddannelsen.Bogen er opdelt i 3 dele: Første del handler om at tænke og udtrykke sig generelt: Opdage sammenhænge, udtrykke sig algebraisk og beskrive sammenhænge med symboler og bogstaver. Anden del handler om at ræsonnere og argumentere generelt: Behandle algebraiske udtryk som et redskab når man selv løser problemer og bruge algebraen når man argumenterer overfor andre. Herunder brug af algebraiske fliser, der er et konkret materiale, som er et gennemgående hjælpemiddel til dette arbejde. Tredje del handler om fortolke algebraiske udtryk: Lære at læse algebraiske udtryk og forholde sig til dem. Bogen henvender sig primært til lærere og lærerstuderende.

  • - En undersøgelse af billedfiltrets politik
    af Magnus Pind
    157,95 kr.

    Billeder af ansigter er allestedsnærværende: i sociale medier, selfies, på film og tv. I et samfund hvor fotomanipulation, overvågning og ansigtsgenkendelse er hverdagsfænomener, har billedet af ansigtet en uhyggelig magt til at dømme hvem der er inde og ude, smuk og uskøn, normal og unormal. Denne udgivelse fra Magnus Pind Studio afslutter et forløb på over to års udvikling af projektet Gaussian Blur, en performance-installation om det støjende ansigt. Udgivelsen her består af fire digte af Marie Mathilde Harm Skousen og Ronja Johansen, et essay af Magnus Pind samt billeder.De fire digte behandler temaer som ansigtet, fejl og skønhed. Essayet omhandler teknologierne bag billedet af ansigtet. I et forløb der går fra 1800-tallets kompositportrætter til nutidens computervision trækker essayet en tråd imellem Gauss-kurvens brug i digitale billedfiltre til normalfordelingen i statistik, og hvordan denne matematiske kurve er blevet brugt og misbrugt.

  • - Bog og undervisningsmateriale
    af Pernille Pind & Erik Bjerre
    953,94 kr.

    Bog på 292 sider og undervisningsmateriale på 60 sider.Bogen introducerer modellering generelt og præsenterer en teori for, hvordan man kan arbejde med matematiske modeller i skolen. Der gennemgås 11 konkrete eksempler på modeller, som eleverne kan udvikle i klassen, og 5 eksempler på modeller, som eleverne kan analysere.Undervisningsmaterialet er kopi-materiale til alle 16 aktiviteter. Materialet kan direkte uddeles til eleverne eller gennemgås i klassen. Matematisk modellering er et område, hvor matematikken møder omverdenen og tager fat i matematiklivets store spørgsmål såsom: hvad ønsker man svar på, hvad kan man få svar på, hvordan får man det, og hvor godt stemmer resultaterne overens med den verden, de skal spille ind i. Dette materiale hjælper lærere med at undervise i modellering både i udskolingen i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Eleverne vil opnå en forståelse af, at man kan stille spørgsmål til de valg, der ligger bag enhver matematisk model ved selv at udvikle og analysere modeller og ikke blot anvende modeller.

  • af Pernille Pind
    67,95 kr.

    Systematisk træning af regnestrategier til plus. I hæfte 2 øves disse strategier: Andre venner, bytte om, naboer plus 1, naboer minus 1, fyld op til 10, plus 10, plus 9 og del op ved 10.

  • af Pernille Pind
    67,95 kr.

    Systematisk træning af regnestrategier til plus. I hæfte 1 øves disse strategier: En mere, en mindre, pluspar, pluspar plus 1, pluspar minus 1, 10'er venner, 10'er venner plus 1, 10'er venner minus 1.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.