Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger udgivet af Pressto

Filter
Filter
Genre
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Type
  • (7)
Format
  • (5)
  • (2)
Sprog
  • (7)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (0)
  • (0)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Sorter efterSorter Populære
  • - Hvordan Oscar lærte at gå på toilettet
    af Claus Riis & Birgitte Meldgaard Larsen
    173,95 kr.

    Hr. Pølle er en sjov bog til børn, som enten synes det er svært at gå på toilettet eller skal til at lære det.Det er en lige-ud-ad-landevejen fortælling, som barnet kan leve sig ind i, grine af, lære af – og tage til sig, så det ikke bliver et problem at lære at bruge toilettet. Og med Claus Riss' sjove finurlige tegninger og tekst vil historien om Hr. Pølle også få et smil frem hos de voksne.Desuden indeholder bogen et kapitel henvendt til debbvoksne, hvor psykolog Birgitte Meldgaard Larsen beskriver, hvordan forældre og pædagoger kan hjælpe børn fra 4 år og op, der har svært ved at blive renlige.Det er et problem, der rammer mange: I hver eneste klasse i indskolingen er der typisk mindst én elev, der endnu ikke er blevet renlig. Og selv i de lidt ældre klasser har 1-2 pct. af alle børnene stadig problemer med selv at gå på toilettet.Børnene oplever det som pinligt og ydmygende, og de bliver ofte mobbet. Og forældre, lærere og pædagoger har svært ved at finde ud af, hvordan de kan hjælpe barnet eller den unge til at få løst problemet. Psykolog Birgitte Meldgaard Larsen arbejder med disse børn og deres forældre, og hendes positive resultater skyldes ikke mindst historien om Hr. Pølle, som hun har udviklet og fortæller børnene.

  • - En håndbog om borderline
    af Simon Kratholm Ankjærgaard
    218,95 kr.

    I bogen fortæller 16 borderline-ramte i alle aldre nuanceret og hudløst ærligt om, hvordan det er at have borderline, og fem pårørende fortæller om at leve med en, der har diagnosen. Diagnosen gennemgås grundigt, og bogen beskriver de nyeste behandlingsmetoder på området, hvor der er sket meget store fremskridt de seneste år. I modsætning til tidligere er det i dag muligt at slippe fri af diagnosen.Borderline er en af de psykiatriske sygdomme, der er flest negative fordomme omkring. Bogen afliver mange af disse myter og giver en nuanceret beskrivelse af hverdagen for og med en person med borderline.Forfatteren er journalist, og hans kone fik som voksen diagnosen borderline.

  • af Ross W. Greene
    258,95 kr.

    Der er stigende fokus på børn, der er urolige, hyperaktive eller på anden måde adfærdsvanskelige. De skaber uro i klasserne og har svært ved at håndtere moderne pædagogiske metoder med ´ansvar for egen læring´, gruppearbejde og projekter. Læ­rere, pædagoger og forældre står ofte magtesløse, da de ikke har brugbare pædagogiske redskaber til hverken at rumme disse børn inden for skolens normale rammer eller til at hjælpe dem til at løse deres problemer. Samtidigt er udgifterne til specialundervisning vokset, uden at det har haft nogen mærkbar effekt på problemet. På baggrund af mange års forskning og praktiske erfaringer har den amerikanske psykolog Ross W. Greene udviklet en ny og anderledes pæ­dagogisk metode til ikke alene at tackle, men også at hjælpe børn med adfærdsproblemer. Samarbejdsbaseret Problemløsning kalder Greene sin model, og grundantagelsen er, at børnenes adfærdsmæssige udfordringer skyldes, at de ikke mestrer en række kognitive færdigheder og sociale kom­petencer. Ved at kortlægge de manglende færdigheder og derefter målrettet lære børnene at mestre dem eller kompensere for dem, ændres disse børns adfærd i løbet af kort tid mærkbart i positiv retning. Ross W. Greene har tidligere skrevet bogen Det eksplosive barn, hvor Samarbejdsbaseret Problemløsning introduceres. Fortabt i skolen, er en videreudvikling af metoden, og alle eksempler og dialoger stammer fra hver­dagssituationer i skolen med de udfordrende børn. Bogen giver således både teoretisk viden og praktiske værktøjer at arbejde videre med. Hans metode anvendes med succes i USA på både almindelige skoler, specialskoler, institutioner og i ungdomsfængsler. "Det er befriende, at Ross W. Greene vil have os til at se på, hvilke kognitive færdigheder børnene mangler at lære, i stedet for at kata­logisere børn og putte dem i bestemte kas­ser. Der ligger en verden af respekt i Ross W. Greenes to grundholdninger – at børn gør det rigtige, hvis de kan, og at begge parter skal høres og tages alvorligt i en konflikt. Forfatteren viser os, hvordan vi med en kær­lig og empatisk tilgang til de udfordrende børn kan skabe helt anderledes, positive for­andringer. Det er en rigtig god bog."- Renée Toft Simonsen, psykolog, børnebogsfor­fatter og ambassadør for ADHD-foreningen "Fortabt i skolen giver en fremragende indføring i, hvordan vi når frem til aldrig mere at tænke på børn med adfærdsmæssige problemer som vores manipulerende, mobbende og kontrollerende modstandere. Den indeholder konkrete, brugbare værktøjer, og det er en bog, der er svær at slippe. Alle læsere ønskes en rigtig god rejse mod nye erkendelser af de kognitive færdigheder, som disse børn mangler at lære, og som kan være baggrunden for deres sociale, følelsesmæssige og adfærdsmæssige udfordringer."- Karin Lykkegaard, skoleleder på Nordskovens friskole, hvor man arbejder med Samarbejds­baseret Problemløsning. "Bogen bør være bibel for alle, der arbej­der med børn med adfærdsproblemer. Der er bare så mange guldkorn i den. Jeg kan kun anbefale Fortabt i skolen."- Boye Baun, afdelingsleder ved Schuberts Min­de Skolehjem, et behandlingshjem for børn og unge med psykosociale og emotionelle vanskeligheder. "Vi kunne i hvert fald som minimum halvere antallet af børn, der ikke kan rummes i skolen” Torben Juel Sørensen, leder af Nyborg Heldagsskole. "En lærerig bog, der kan anbefales på det varmeste til alle lærere.” Anmeldelse af Jette Kantsø på folkeskolen.dk

  • - En guide til en bedre hverdag
    af Anne-Mette Sohn Jensen
    258,95 kr.

    Dit sensitive barn er skrevet på baggrund af erfar­inger og eksempler fra flere end 50 forældre om alt fra søvn, mad, legekammerater og venskaber over søskende til nedsmeltninger, højtider, tøj, der krad­ser, og meget mere. Bogen indeholder desuden en gennemgang af den nyeste forskning på området og er spækket med gode råd, andre forældres erfaringer og faglige betragtninger omkring hverdagslivet med et sensi­tivt barn. Særligt sensitive børn har mange ekstra udfordring­er i en hverdag, der er tætpakket med aktiviteter og måske uro i børnehave eller skole. Men med den rette viden hos forældre, lærere, pædagoger og andre voksne i barnets hverdag kan disse udfordringer sagtens tackles. Forfatteren er cand.pæd. i pædagogisk psykologi på Aarhus Univer­sitet med speciale i særlig sensitivitet. Hun holder foredrag og rådgiver om emnet over hele landet.

  • - for børn med autisme og særligt sensitive børn
    af Thomas Neumann
    139,95 kr.

    Naturvejleder Thomas Neumann fortæller i denne bog om, hvordan man ”lokker” børn med autisme og særligt sensitive børn ud i naturen. Det har de nemlig ofte svært ved, for de mange uvante lyde og lugte eller tanken om farlige eller ”ulækre” dyr, kan være så afskrækkende, at forældre og pædagoger må opgive at få barnet overtalt til at tage med.Bogen indeholder et væld af helt konkrete forslag til, hvordan man kan få gode naturoplevelser sammen med de udfordrede børn. Der er forslag til aktiviteter tilpasset alle årstider, alle aldre og alle former fra natur: stranden, skoven, engen eller vandløbet.Og forslagene kan naturligvis også bruges, selv om barnet ikke har autisme eller på anden måde er særligt sensitiv.Thomas Neumann er ansat i Danmarks Naturfredningsforening som naturvejleder og far til et barn med autisme. Thomas er en erfaren formidler og en efterspurgt naturekspert, der bl.a. med jævne mellemrum medvirker i P1 Morgen og f.eks. som ekspert i TV 2 Frihuset.

  • - Livet efter atomkrigen
    af Susan Southard
    247,95 kr.

    Hvordan var det at overleve som offer for den atombombe, der 9. august 1945 var med til at presse Japan til at overgive sig, og dermed førte til afslutningen af 2. verdenskrig i Asien? Det fortæller Susan Southard om i denne gribende beretning, hvor fem overlevende hibakusha (atombombeofre) er omdrejningspunkt for en beretning, der føres helt frem til i dag. Bogen handler ikke kun om kampen for at overleve i tiden efter atombomben, der dræbte cirka 74.000 mennesker og sårede andre 75.000. Den handler også om de mange fortielser og direkte løgne, både de amerikanske og de japanske myndigheder kom med i mange år i et forsøg på at skjule katastrofen omfang. Om smerten ved at skulle leve med strålings-relaterede skader på kroppen, frygten for at give genetiske sygdomme videre til børn og børnebørn, omverdenens reaktioner – og den kamp mod (atom)krig og for nedrustning, som mange af ofrene engagerede sig i. Susan Southard har boet i Japan, hun taler sproget og har brugt over 10 år på at researche denne bog, der er blevet rost til skyerne i USA. Citater: ”Nagasaki: Livet efter atomkrigen” er samvittighedsfuld, lidenskabelig, og medfølende historie, når den er allerbedst.” John W. Dower, der fik en Pulitzer-pris for bogen ”Embracing Defeat: Japan in the Wake of World War II”. ”Denne bog er den mest ekstraordinære beskrivelse, der nogensinde er begået af en amerikansk forfatter. "Dr. Tomonaga Masao, tidligere direktør for Nagasaki Atomic Bomb Hospital. "Halvfjerds år efter begivenheden, hvor vores hukommelse begynder at falme, bringer denne bog begivenhederne og deres eftervirkninger til live igen – og tvinger os til at genoverveje begrundelsen for at påføre andre så meget elendighed. "David Pilling, Asien-redaktør, Financial Times, og forfatter til ”Bending Adversity: Japan and the Art of Survival.” Markedsføring: Bogen vil bl.a. blive markedsført i forbindelse med festivalen Historiske Dage, hvor den vil være emnet for et debatmøde.

  • - Et komisk heltedigt
    af Sten Stenbæk
    97,95 kr.

    “10 år med Muhammed” er et satirisk og humoristisk tilbageblik på alt det, der er sket i de første 10 år, efter Muhammedtegningerne første gang blev trykt i Jyllands-Posten. Det sker på vers, og sagens mange parter dyppes alle i forfatterens syrebad af underfundig humor og vid. Ingen skånes – hverken høj eller lav, venstre- eller højreorienteret, kristen eller muslim.”10 år med Muhammed” er samtidig så detaljeret i sin gennemgang af de mange dramatiske begivenheder, at den fungerer glimrende som historieundervisning, hvor læseren får genopfrisket dramaets mange detaljer og de kringelkroge, udviklingen tog. Intelligent humor, viden og historisk perspektiv – alt i samme langdigt!

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.