Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Kom ind i sproget - Stine Kragholm Knudsen - Bog

Bag om Kom ind i sproget

Kom ind i sproget kvalificerer folkeskolens faglærere til at møde flersprogede elever med den særlige faglighed, der knytter sig til dansk som andetsprog. Gennem faglige forløb og andre praksiseksempler viser forfatterne, hvordan lærere kan tilrettelægge stilladserende og sprogudviklende undervisning i og på tværs af klassetrin i skolens fag. Vigtige emner i bogen er: sprogbaseret undervisning: samtale, ordforråd og literacyvurdering, analyse af læremidler med særligt blik for sprog og sproglig udvikling, evaluering af elevsprog, inddragelse af forældre som ressource, udslusning af elever fra modtagelsesklasse- til almenundervisning Hvert kapitel afsluttes med studieopgaver, der understøtter den studerendes refleksioner over, hvordan det læste hænger sammen med andre fag og egen erfaring, og hvordan det kan inspirere og udvikle undervisningen. Undervisning af flersprogede elever er en del af læreruddannelsens obligatoriske fagområde 'Pædagogik og lærerfaglighed'. Forfatterne har alle erfaring med undervisning i dansk som andetsprog på læreruddannelsen og videreuddannelsen og erfaring med at samarbejde med folkeskolelærere om udvikling af undervisning.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788750053750
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 344
  • Udgivet:
  • 15. Januar 2021
  • Udgave:
  • 2
  • Størrelse:
  • 174x240x28 mm.
  • Vægt:
  • 735 g.
  • 1-2 hverdage.
  • 29. Marts 2023
På lager

Normalpris

Fordelspris

Anmeldelser af Kom ind i sproget

    Beskrivelse af Kom ind i sproget

    Kom ind i sproget kvalificerer folkeskolens faglærere til at møde flersprogede elever med den særlige faglighed, der knytter sig til dansk som andetsprog. Gennem faglige forløb og andre praksiseksempler viser forfatterne, hvordan lærere kan tilrettelægge stilladserende og sprogudviklende undervisning i og på tværs af klassetrin i skolens fag.
    Vigtige emner i bogen er:
    sprogbaseret undervisning: samtale, ordforråd og literacyvurdering, analyse af læremidler med særligt blik for sprog og sproglig udvikling, evaluering af elevsprog, inddragelse af forældre som ressource,
    udslusning af elever fra modtagelsesklasse- til almenundervisning

    Hvert kapitel afsluttes med studieopgaver, der understøtter den studerendes refleksioner over, hvordan det læste hænger sammen med andre fag og egen erfaring, og hvordan det kan inspirere og udvikle undervisningen.

    Undervisning af flersprogede elever er en del af læreruddannelsens obligatoriske fagområde 'Pædagogik og lærerfaglighed'.

    Forfatterne har alle erfaring med undervisning i dansk som andetsprog på læreruddannelsen og videreuddannelsen og erfaring med at samarbejde med folkeskolelærere om udvikling af undervisning.

    Forlagets beskrivelse af Kom ind i sproget

    Kom ind i sproget kvalificerer folkeskolens faglærere til at møde flersprogede elever med den særlige faglighed der knytter sig til dansk som andetsprog. Gennem faglige forløb og andre praksiseksempler viser forfatterne hvordan lærere kan tilrettelægge stilladserende og sprogudviklende undervisning i og på tværs af klassetrin i skolens fag.

    Vigtige emner i bogen:

    sprogbaseret undervisning: samtale, ordforråd og literacyvurdering
    analyse af læremidler med særligt blik for sprog og sproglig udvikling
    evaluering af elevsprog
    inddragelse af forældre som ressource
    udslusning af elever fra modtagelsesklasse til almenundervisning.

    Alle kapitler har studieopgaver der understøtter den studerendes refleksioner over hvordan det læste hænger sammen med andre fag og egen erfaring, og hvordan det kan inspirere og udvikle undervisningen.

    Med denne 2. udgave følger tre helt nye kapitler om andetsprogstilegnelse, lytteforståelse og semantiske bølger - væsentlige perspektiver og analyse og planlægningsværktøjer til undervisningen. De øvrige kapitler er revideret og opdateret i forhold til ny forskning og lovgivning.

    Undervisning af flersprogede elever er en del af læreruddannelsens obligatoriske fagområde 'Pædagogik og lærerfaglighed'.

    Forfatterne har alle erfaring med undervisning i dansk som andetsprog på læreruddannelsen og videreuddannelsen og erfaring med at samarbejde med folkeskolelærere om udvikling af undervisning.

    Brugerbedømmelser af Kom ind i sproget



    Find lignende bøger
    Bogen Kom ind i sproget findes i følgende kategorier:

    Gør som tusindvis af andre bogelskere

    Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.