Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Metodebogen - Noona Elisabeth Jensen - Bog

- Studie- og undersøgelsesmetoder på pædagoguddannelsen

Bag om Metodebogen

Metodebogen præsenterer forskellige studiemetoder i pædagoguddannelsen og sætter dem i relation til udviklingen inden for uddannelsen og i det pædagogiske felt. Udgangspunktet er pædagoguddannelsens placering mellem profession og akademisering. Hensigten er at dække de pædagogstuderendes behov for at diskutere de krav og udfordringer, de møder i deres uddannelse. Bogen stiller derfor skarpt på det forhold, at de studerende både skal kvalificere sig til en praktisk profession og bruge videnskabelige metoder i løbet af uddannelsen. Bogen behandler desuden den sociale læring, der finder sted i uddannelsen, ligesom den beskæftiger sig med den undervisning, der foregår på studiet, dels for at de studerende kan få et indblik i nogle af de overvejelser, der gøres i forbindelse med undervisning, dels for at underviserne kan få et andet perspektiv på undervisning end deres eget. Metodebogen henvender sig således både til pædagogstuderende og undervisere på pædagoguddannelsen. De pædagogstuderende vil kunne genkende deres egen situation, det pædagogiske hverdagsarbejde og de specifikt pædagogfaglige problemstillinger i bogen. Noona Elisabeth Jensen er cand.phil. i pædagogik, lektor i pædagogik ved Pædagoguddannelsen Sydhavn, Professionshøjskolen UCC.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788702384055
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 304
  • Udgivet:
  • 4. Maj 2023
  • Udgave:
  • 3
  • 1-2 hverdage.
  • 26. September 2023
På lager

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Metodebogen

Metodebogen præsenterer forskellige studiemetoder i pædagoguddannelsen og sætter dem i relation til udviklingen inden for uddannelsen og i det pædagogiske felt. Udgangspunktet er pædagoguddannelsens placering mellem profession og akademisering. Hensigten er at dække de pædagogstuderendes behov for at diskutere de krav og udfordringer, de møder i deres uddannelse. Bogen stiller derfor skarpt på det forhold, at de studerende både skal kvalificere sig til en praktisk profession og bruge videnskabelige metoder i løbet af uddannelsen. Bogen behandler desuden den sociale læring, der finder sted i uddannelsen, ligesom den beskæftiger sig med den undervisning, der foregår på studiet, dels for at de studerende kan få et indblik i nogle af de overvejelser, der gøres i forbindelse med undervisning, dels for at underviserne kan få et andet perspektiv på undervisning end deres eget. Metodebogen henvender sig således både til pædagogstuderende og undervisere på pædagoguddannelsen. De pædagogstuderende vil kunne genkende deres egen situation, det pædagogiske hverdagsarbejde og de specifikt pædagogfaglige problemstillinger i bogen. Noona Elisabeth Jensen er cand.phil. i pædagogik, lektor i pædagogik ved Pædagoguddannelsen Sydhavn, Professionshøjskolen UCC.

Forlagets beskrivelse af Metodebogen

Få en grundig præsentation af grundlæggende studie- og undersøgelsesmetoder, som er centrale i pædagoguddannelsen. Bogen henvender sig til studerende på pædagoguddannelsen og kan bruges som et redskab til at  håndtere de praktiske og videnskabelige krav og udfordringer, de møder i deres uddannelse. Med denne bog får de pædagogstuderende en følgesvend gennem hele uddannelsen, som en systematisk og metodisk hjælp til at læse det pædagogiske hverdagsarbejde og de specifikt pædagogfaglige problemstillinger.

I 3. udgave er alle kapitler gennemskrevet og opdateret i forhold til nyere litteratur og udviklingstendenser, og der er tilføjet kapitler om merit- og sporskifteuddannelsen, læring, dannelse og trivsel, peerfeedback og det at øve og træne i pædagoguddannelsen.

Noona Elisabeth Jensen er cand.phil. i pædagogik, lektor i pædagogik ved pædagoguddannelsen, KP.

Brugerbedømmelser af Metodebogen



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.