Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Bag om Morgendagens pædagoger

Denne bog til morgendagens pædagoger præsenterer grundlæggende pædagogisk viden og er et bidrag til at styrke kommende pædagogers grundfaglighed. Kravene om tættere kobling mellem teori og praksis i den nye pædagoguddannelse er videreført i bogen, der er tematisk opbygget og veksler mellem teoretiske og forskningsbaserede kapitler og kapitler rettet mod anvendelse i praksis. Denne opbygning vil forhåbentlig lægge kimen til gode diskussioner og refleksioner mellem teori og praksis, mellem uddannelse og profession. Emnerne er: aktionsforskning, anerkendelse, børn og unges perspektiver, børnefællesskaber, forskning i egen praksis, forældresamarbejde, inklusion, innovation og entreprenørskab, kollegial feedback, professionsidentitet, pædagogisk dokumentation, refleksion, relationer, små udsatte børn, transfer, tværprofessionelt samarbejde Bogens 18 forfattere udgør en bred vifte af forskere, undervisere, konsulenter inden for det pædagogiske område og praktikere, som her deler deres erfaringer fra et vellykket udviklingsarbejde. På den måde repræsenterer bogen både det specialpædagogiske samt dagtilbuds- og fritidsområdet. Bogen kan inddrages i undervisningen fra 1. år på pædagoguddannelsen og henvender sig desuden til alle, der arbejder i, eller som kommer til at arbejde i den pædagogiske profession.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788711354711
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 336
  • Udgivet:
  • 19. August 2014
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 173x240x29 mm.
  • Vægt:
  • 726 g.
  • 1-2 hverdage.
  • 10. December 2022
På lager

Online pris

Fordelspris

Beskrivelse af Morgendagens pædagoger

Denne bog til morgendagens pædagoger præsenterer grundlæggende pædagogisk viden og er et bidrag til at styrke kommende pædagogers grundfaglighed. Kravene om tættere kobling mellem teori og praksis i den nye pædagoguddannelse er videreført i bogen, der er tematisk opbygget og veksler mellem teoretiske og forskningsbaserede kapitler og kapitler rettet mod anvendelse i praksis. Denne opbygning vil forhåbentlig lægge kimen til gode diskussioner og refleksioner mellem teori og praksis, mellem uddannelse og profession. Emnerne er: aktionsforskning, anerkendelse, børn og unges perspektiver, børnefællesskaber, forskning i egen praksis, forældresamarbejde, inklusion, innovation og entreprenørskab, kollegial feedback, professionsidentitet, pædagogisk dokumentation, refleksion, relationer, små udsatte børn, transfer, tværprofessionelt samarbejde Bogens 18 forfattere udgør en bred vifte af forskere, undervisere, konsulenter inden for det pædagogiske område og praktikere, som her deler deres erfaringer fra et vellykket udviklingsarbejde. På den måde repræsenterer bogen både det specialpædagogiske samt dagtilbuds- og fritidsområdet. Bogen kan inddrages i undervisningen fra 1. år på pædagoguddannelsen og henvender sig desuden til alle, der arbejder i, eller som kommer til at arbejde i den pædagogiske profession.

Forlagets beskrivelse af Morgendagens pædagoger

Denne bog til morgendagens pædagoger præsenterer grundlæggende pædagogisk viden og er et bidrag til at styrke kommende pædagogers grundfaglighed.
Kravene om tættere kobling mellem teori og praksis i den nye pædagoguddannelse er videreført i bogen, der er tematisk opbygget og veksler mellem teoretiske og forskningsbaserede kapitler og kapitler rettet mod anvendelse i praksis. Denne opbygning vil forhåbentlig lægge kimen til gode diskussioner og refleksioner mellem teori og praksis, mellem uddannelse og profession.
Emnerne er: aktionsforskning, anerkendelse, børn og unges perspektiver, børnefællesskaber, forskning i egen praksis, forældresamarbejde, inklusion, innovation og entreprenørskab, kollegial feedback, professionsidentitet, pædagogisk dokumentation, refleksion, relationer, små udsatte børn, transfer, tværprofessionelt samarbejde
Bogens 18 forfattere udgør en bred vifte af forskere, undervisere, konsulenter inden for det pædagogiske område og praktikere, som her deler deres erfaringer fra et vellykket udviklingsarbejde. På den måde repræsenterer bogen både det specialpædagogiske samt dagtilbuds- og fritidsområdet. Bogen kan inddrages i undervisningen fra 1. år på pædagoguddannelsen og henvender sig desuden til alle, der arbejder i, eller som kommer til at arbejde i den pædagogiske profession.

Brugerbedømmelser af Morgendagens pædagoger



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.