Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering
Sensemakingaf Christian Madsbjerg Du sparer 41% ift. forlagets pris Spar 41%

Sensemaking

- Et forsvar for menneskelig intelligens

Bag om Sensemaking

I en verden, hvor algoritmer og kunstig intelligens anses for at være løsningen på alt, er mennesket blevet synonymt med fejl og uforudsigelighed. Men den nuværende besættelse af algoritmer og big data er foruroligende, mener forretningsrådgiveren Christian Madsbjerg. I sin nye bog, Sensemaking, tager han et provokerende opgør med beundringen af Silicon Valley og samtidens ekstremt stærke tro på de formelle videnskabers forklaringsevne. Ved hjælp af interviews med bl.a. investor George Soros, arkitekt Bjarke Ingels og EU-kommissær Margrethe Vestager beskriver han, hvordan virksomheder og ledere i stedet er nødt til at bruge menneskelige egenskaber – vores menneskelige intelligens, om man vil – for at løse de udfordringer, de står overfor. Som medstift er af ReD Associates har Christian Madsbjerg arbejdet for nogle af verdens største virksomheder, deriblandt Ford, WalMart, LEGO, Adidas, Chanel, Procter and Gamble og Coca Cola, for at hjælpe dem med at løse nogle af deres vanskeligste udfordringer og med at udvikle klare fremtidsstrategier. Og hvordan har han gjort det? Madsbjerg kalder sin metode for sensemaking (meningsskabelse), og i bogen gennemgår han metodens fem bærende principper, som kan anvendes af alle – lige fra ledere og politikere til undervisere, iværksættere og andre, der har interesse i at forstå, hvordan ægte forandring kan finde sted i den digitale tidsalder.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788740030495
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 224
  • Udgivet:
  • 19. September 2017
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 153x226x21 mm.
  • Vægt:
  • 478 g.
  • 148,00 kr.
  • 250,00 kr.
  • 102,00 kr. (41%)
  • 39,95 kr.
  • 1-2 hverdage
  • 19. August 2020
Eller spar samlet 51% som medlem
  • 123,00 kr.
  • 127,00 kr. (51%)
  • 39,95 kr.

Forudsætter medlemskab (ingen binding)
1. uge gratis, herefter 79 kr./md. og kan opsiges når du vil.
Andre bøger af Christian Madsbjerg
Vis alle titler
Beskrivelse af Sensemaking
I en verden, hvor algoritmer og kunstig intelligens anses for at være løsningen på alt, er mennesket blevet synonymt med fejl og uforudsigelighed. Men den nuværende besættelse af algoritmer og big data er foruroligende, mener forretningsrådgiveren Christian Madsbjerg. I sin nye bog, Sensemaking, tager han et provokerende opgør med beundringen af Silicon Valley og samtidens ekstremt stærke tro på de formelle videnskabers forklaringsevne. Ved hjælp af interviews med bl.a. investor George Soros, arkitekt Bjarke Ingels og EU-kommissær Margrethe Vestager beskriver han, hvordan virksomheder og ledere i stedet er nødt til at bruge menneskelige egenskaber – vores menneskelige intelligens, om man vil – for at løse de udfordringer, de står overfor. Som medstift er af ReD Associates har Christian Madsbjerg arbejdet for nogle af verdens største virksomheder, deriblandt Ford, WalMart, LEGO, Adidas, Chanel, Procter and Gamble og Coca Cola, for at hjælpe dem med at løse nogle af deres vanskeligste udfordringer og med at udvikle klare fremtidsstrategier. Og hvordan har han gjort det? Madsbjerg kalder sin metode for sensemaking (meningsskabelse), og i bogen gennemgår han metodens fem bærende principper, som kan anvendes af alle – lige fra ledere og politikere til undervisere, iværksættere og andre, der har interesse i at forstå, hvordan ægte forandring kan finde sted i den digitale tidsalder.
Brugerbedømmelser af Sensemaking


Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Sensemaking findes i følgende kategorier:
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.