Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Proppet med hverdagseksempler sætter han fingereren på de ømme punkter, vi alle kan relatere os til i såvel arbejds- som hjemmesituationer, men ligeså vigtigt giver han konkrete råd til, hvordan man overkommer mange af de benspænd, vi oplever, og får sat fut på forandringerne.I bogen finder du blandt andet ud af Hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor forandringer går så langsomt Hvad en hummer kan lære dig om, hvorfor kollegaerne er demotiverede Hvorfor Randers Kommunes strategi ligner angrebsmanualen fra D-dag (og hvorfor det ikke er et kompliment) Hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres ’mindset’ Hvorfor motivation er overvurderet, og hvad du skal gøre i stedet Hvorfor det er en konkurrencefordel at være uambitiøsBogen er ligesom Jytte fra Marketing målrettet alle, der arbejder med forandringer på alle niveauer i en organisation. Uanset om den organisation er en kommune, en virksomhed eller et parforhold.
At være iværksætter er at skabe noget nyt, det er at gå ind i det ukendte og starte projekter, hvor man på forhånd ikke kan overskue udfaldet eller finansieringen. Serieiværksætterne Mads Faurholt og Lars Tvede har skabt en række nye virksomheder ud af gode ideer, og de viser her, hvordan man gør.Denne guide giver svar på, hvordan man klarer det enorme arbejdspres i en startup-virksomhed, laver effektiv marketing for få midler, vinder vigtige ordrer, bygger stærke team samt rejser penge, udvikler produkter og sælger dem. Hvordan du får overskuddet eller stopper, mens legen er god, har de også input til.
Never Split the Difference is a riveting piece penned by Tahl Raz, published by Cornerstone in 2017. This book is a masterclass in negotiation techniques, offering a fresh perspective on the art of negotiation. Raz, an acclaimed author, takes the reader on a journey through high-stakes negotiations revealing the skills that helped him and his colleagues succeed where it mattered most. This book is not just for professionals but for anyone who wants to improve their negotiation skills. Published by Cornerstone, this book has been appreciated worldwide for its unique approach and practical advice. Written in English, it's a must-read for those seeking to make a difference in their professional and personal lives.
A new, updated and expanded edition of this New York Times bestseller on how to reconstruct your life so it's not all about work Forget the old concept of retirement and the rest of the deferred-life plan - there is no need to wait and every reason not to, especially in unpredictable economic times. Whether your dream is escaping the rat race, experiencing high-end world travel, earning a monthly five-figure income with zero management, or just living more and working less, this book is the blueprint. This step-by step guide to luxury lifestyle design teaches: * How Tim went from $40,000 dollars per year and 80 hours per week to $40,000 per MONTH and 4 hours per week * How to outsource your life to overseas virtual assistants for $5 per hour and do whatever you want * How blue-chip escape artists travel the world without quitting their jobs * How to eliminate 50% of your work in 48 hours using the principles of a forgotten Italian economist * How to trade a long-haul career for short work bursts and frequent 'mini-retirements'. This new updated and expanded edition includes: More than 50 practical tips and case studies from readers (including families) who have doubled their income, overcome common sticking points, and reinvented themselves using the original book as a starting point * Real-world templates you can copy for eliminating email, negotiating with bosses and clients, or getting a private chef for less than 5 a meal * How lifestyle design principles can be suited to unpredictable economic times * The latest tools and tricks, as well as high-tech shortcuts, for living like a diplomat or millionaire without being either.
Manipulation er den reviderede udgave af Klaus Kjøllers bog fra 1991. Den har siden udgivelsen solgt 25.000 eksemplarer i.Bogen handler om, hvordan man manipulerer med andre mennesker for at få sin vilje. Den er derfor blevet kaldt den ækleste bog. Men det er også en bog der kan ændre ens liv.Bogen viser, hvordan man opfatter hinanden, og hvordan man styrker sit image over for ´modstanderen´. Den gennemgår persontyper og en lang række metoder, som man kan bruge til at manipulere i forskellige situationer: Hvordan får man sin vilje over for tryghedsnarkomaner, karrieremagere, fanatikere, skrankepaver. Skal man hidse sig op, snakke modstanderen efter munden, gøre hende utryg, bekræfte hendes opfattelse osv.?Bogen er også en vaccination mod manipulation: Hvordan undgår man at blive manipuleret? Hvad, hvem og hvornår skal man passe på?Denne nye, reviderede udgave er tilpasset det nye årtusindes skærpede krav og ændrede livsvilkår, og det har gjort den om muligt endnu mere nødvendig. Med sine nye kapitler om indoktrinering (systematisk manipulation) og hjernevask er den yderst relevant i en tid, hvor medierne er fulde af f.eks. terrorangst og nye fjendebilleder.
Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden.De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger.Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne.Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen.Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere.Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere.
Det opløftende budskab i bogen Fremtidens organisation har givet genklang hos læsere i hele verden. De har – en samtale ad gangen – gjort det til et sandt mund til mund fænomen. Bogen har hjulpet med at ændre samtalen fra, hvad der er galt med dagens form for ledelse til, hvad der er muligt. Den inspirerer tusindvis af organisationer – virksomheder og non-profit foretagender, skoler og hospitaler – til at indføre radikalt mere sjælfulde og formålsorienterede fremgangsmåder. Bogen giver bred genklang, men ikke alle kan afsætte tid til en tætskrevet ledelsesbog på 360 sider. Denne illustrerede udgave formidler hovedtankerne i den oprindelige bog og gengiver mange af dens historier fra det virkelige liv på en livfuld og engagerende måde. Bliv ikke overrasket, hvis du finder det svært at lægge bogen fra dig og læser den nærmest i et stræk. Velkommen til samtalen om organisationers næste udviklingstrin.
Are you just playingor playing to win?Strategy is not complex. But it is hard. Its hard because it forces people and organizations to make specific choices about their futuresomething that doesnt happen in most companies.Now two of todays best-known business thinkers get to the heart of strategyexplaining what its for, how to think about it, why you need it, and how to get it done. And they use one of the most successful corporate turnarounds of the past century, which they achieved together, to prove their point.A.G. Lafley, former CEO of Procter & Gamble, in close partnership with strategic adviser Roger Martin, doubled P&Gs sales, quadrupled its profits, and increased its market value by more than $100 billion in just ten years. Now, drawn from their years of experience at P&G and the Rotman School of Management, where Martin is dean, this book shows how leaders in organizations of all sizes can guide everyday actions with larger strategic goals built around the clear, essential elements that determine business successwhere to play and how to win.The result is a playbook for winning. Lafley and Martin have created a set of five essential strategic choices that, when addressed in an integrated way, will move you ahead of your competitors. They are: What is our winning aspiration? Where will we play? How will we win? What capabilities must we have in place to win? What management systems are required to support our choices?The stories of how P&G repeatedly won by applying this method to iconic brands such as Olay, Bounty, Gillette, Swiffer, and Febreze clearly illustrate how deciding on a strategic approachand then making the right choices to support itmakes the difference between just playing the game and actually winning.
Simon Sineks internationale bestseller START WITH WHY på dansk. En nyklassiker i managementlitteraturen.Hvorfor er nogle mennesker og virksomheder mere innovative; banebrydende og succesfulde end andre? Og hvordan kan det være; at de er i stand til at gentage succesen igen og igen?Fordi i business drejer det sig ikke om; HVAD du gør – det vigtige er; HVORFOR du gør det.Steve Jobs; brødrene Wright og Martin Luther King havde én ting til fælles: De var drevet af deres HVORFOR.Denne bog har gået sin sejrsgang verden rundt med sin friske og innovative tilgang til ledelsesfilosofi; og hvad der skal til for at inspirere andre.
Mange års frustrationer over den udvikling det offentlige sundhedsvæsen har gennemgået, blev fundamentet for overlæge i ortopædkirurgi, Steffen Jacobsens erindringsbog “Hvis De lige vil sidde helt stille, frue, dr. Jacobsen er ny på afdelingen”. Gennem selvoplevede anekdoter serverer overlægen et morsomt og til tider tragikomisk indblik i et sundhedsvæsen, der beskæftiger sig mere med regneark end med dets patienter.Det er tydeligt at mærke, at Steffen Jacobsen er en erfaren samfundsdebattør, og den debatterende forfatter og erfarne læge lægger ikke fingre imellem, når han leverer sin knivskarpe analyse af de danske sygehuse. Bogen er ikke bare god underholdning, den er fyldt med tankevækkende beretninger om et system, vi selv er med til at fastholde, og den kan klassificeres som vaskeægte samfundssatire.
Entrepreneurs and leaders face big questions every day: What's the most important place to focus your effort, and how do you start? What will your idea look like in real life? From three partners at Google Ventures, this book presents a unique five-day process for solving tough business problems, proven at more than 100 companies.
New York Times-bestseller, der har solgt over 1 mio. eks.Tilbyder redskaber og lette strategier til at ændre dårlige vanerJames Clear er en af verdens førende eksperter inden for opbygning af vaner, og han giver i denne bog praktiske strategier, der lærer dig nøjagtigt, hvordan man danner gode vaner, bryder med de dårlige og lærer at mestre de små ændringer, der fører til store resultater.Bogens hovedpointe er, at vaner bedst ændres i meget små skridt – ved at lede efter en lillebitte forbedring i alt, hvad man gør, i stedet for “alt eller intet”-løsninger. Efterhånden som handlingen gentages, vokser vanen sig stærkere og slår rod. Hver gang du gentager en vane, styrker du nemlig det neurale kredsløb, der associeres med denne vane, og derfor er gentagelse noget af det vigtigste i forhold til at automatisere vaner.Andre gode pointer fra bogen:Lav en implementeringsstrategi: Hvornår vil du præcis gøre hvad og hvor?Vi bliver ændret af den verden, der omgiver os: Man kan indrette sig til gode vaner (gem chokoladen! Sæt løbeskoene frem! Læg telefonen ind i et andet rum!)Fokuser på at skabe systemer. Fix dit input, og dit output løser sig selv: Formålet med at sætte mål er at vinde spillet – formålet med at opbygge systemer er at blive ved med at spille.Byg ovenpå allerede eksisterende vaner: 'Efter NUVÆRENDE VANE vil jeg NY VANE'James Clear er forfatter, oplægsholder og konsulent med fokus på vaner og udvikling. Hans arbejde har bl.a. kunnet ses i New York Times, Time Magazine og CBS’ This Morning. Hans hjemmeside, jamesclear.com, har hver måned millioner af besøg, og over 100.000 abonnerer på hans populære nyhedsbrev.Bogen udgives i samarbejde med WElearn A/S, og bogens forord er skrevet af Henrik Dresbøll, forfatter bag bogen Få det til at ske.
The Five Dysfunctions of a Team is a compelling, insightful book by Patrick M. Lencioni. Published by John Wiley & Sons Inc in 2002, this book has made waves in its genre. The book delves into the fundamental causes of organizational politics and team failure. Lencioni, with his profound understanding of the subject, presents a powerful model and actionable steps that can be used to overcome common hurdles and build a cohesive, effective team. This is a must-read for anyone looking to improve team dynamics and foster an environment of trust and productivity. Don't miss out on this enlightening read from John Wiley & Sons Inc.
Dalio "shares the unconventional principles that he's developed, refined, and used over the past forty years to create unique results in both life and business--and which any person or organization can adopt to help achieve their goals"--Amazon.com.
Bogen udkommer ultimo november. Det er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel. Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark (på engelsk). Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.
'David Marquet is the kind of leader who comes around only once in a generation ... his ideas and lessons are invaluable' Simon Sinek, author of Start With WhyCaptain David Marquet was used to giving orders. In the high-stress environment of the USS Santa Fe, a nuclear-powered submarine, it was crucial his men did their job well. But the ship was dogged by poor morale, poor performance and the worst retention in the fleet. One day, Marquet unknowingly gave an impossible order, and his crew tried to follow it anyway. He realized he was leading in a culture of followers, and they were all in danger unless they fundamentally changed the way they did things. Marquet took matters into his own hands and pushed for leadership at every level. Before long, his crew became fully engaged and the Santa Fe skyrocketed from worst t first in the fleet. No matter your business or position, you can apply Marquet's approach to create a workplace where everyone takes responsibility for their actions, people are healthier and happier - and everyone is a leader.
Brought to you by Penguin.In her latest book, five-time #1 New York Times bestselling author Dr Brene Brown, writes, "e;If we want to find the way back to ourselves and each other, we need language and the grounded confidence to both tell our stories, and to be stewards of the stories that we hear. This is the framework for meaningful connection."e;In Atlas of the Heart, Brown takes us on a journey through 87 of the emotions and experiences that define what it means to be human. As she maps the necessary skills and lays out an actionable framework for meaningful connection, she gives us the language and tools to access a universe of new choices and second chances - a universe where we can share and steward the stories of our bravest and most heart-breaking moments with one another in a way that builds connection.Over the past two decades, Brown's extensive research into the experiences that make us who we are has shaped the cultural conversation and helped define what it means to be courageous with our lives. Atlas of the Heart draws on this research, as well as Brown's singular skills as a researcher/storyteller, to lay out an invaluable, research-based framework that shows us that naming an experience doesn't give the experience more power, it gives us the power of understanding, meaning and choice.Brown shares, "e;I want this to be an atlas for all of us, because I believe that, with an adventurous heart and the right maps, we can travel anywhere and never fear losing ourselves. Even when we have no idea where we are."e;(c) Brene Brown 2021 (P) Penguin Audio 2021
Influence, New and Expanded UK, is a remarkable book penned by the renowned author, Robert B Cialdini. Published recently in 2021, this book is a must-read for those who are intrigued by the power of persuasion and influence. The genre of this book can be best described as a fascinating blend of psychology and business, which Cialdini masterfully intertwines to provide a deeper understanding of the mechanisms behind influence. HarperCollins Publishers Inc, a globally recognized publishing house, has brought this enlightening piece of literature to the market. The book is written in English, making it accessible to a wide range of readers. Influence, New and Expanded UK, is not just a book but a comprehensive guide to understanding and navigating the complex world of influence and persuasion.
Imagine a world where almost everyone wakes up inspired to go to work, feels trusted and valued during the day, then returns home feeling fulfilled. This is not a crazy, idealized notion. Today, in many successful organizations,great leaders are creating environments in which people naturally work together to do remarkable things.In Leaders Eat Last, Simon Sinek, internationally bestselling author of Start With Why, investigates these great leaders from Marine Corps Officers, who don't just sacrifice their place at the table but often their own comfort and even their lives for those in their care, to the heads of big business and government - each putting aside their own interests to protect their teams. Sinek argues that this is what it means to be a leader and asks are you a leader?'As refreshingly simple and easy to follow as it is thought-provoking' Management Today
Legendary leadership and elite performance expert Robin Sharma introduced The 5am Club concept over twenty years ago, based on a revolutionary morning routine that has helped his clients maximize their productivity, activate their best health and bulletproof their serenity in this age of overwhelming complexity.
Som leder skal man kunne træffe beslutninger og kommunikere viden på et kvalificeret grundlag. Den undersøgende leder giver et samlet overblik over samfundsvidenskabelige metoder til indsamling og anvendelse af data, der på kvalificeret måde kan indgå i empiriske undersøgelser og dermed som led i udførelsen af ledelsesopgaven. Bogen ser specifikt på dataindsamlingen fra lederens perspektiv og kombinerer korte fremstillinger af teori og metode med praktiske eksempler fra konkrete ledelsessituationer. På denne måde relateres de samfundsvidenskabelige metoder til de praktiske ledelsesopgaver, som mange ledere står med, og som ofte indebærer, at lederen må påtage sig rollen som dataindsamler og bruger af data i egen organisation.Den undersøgende leder henvender sig først og fremmest til studerende på lederuddannelser på diplom-, HD- og masterniveau og andre videregående uddannelser, hvor der undervises i samfundsvidenskabelige metoder i en ledelsesmæssig kontekst. Bogen kan også med fordel læses af ledere, der står over for at skulle undersøge forhold i egen organisation eller i organisationens nærmeste omverden.Bogens forfattere har indgående kendskab til brugen af samfundsvidenskabelig metode i forskningsmæssig og praktisk sammenhæng gennem mange års erfaring med ledelse og organisation såvel som med undervisning på bl.a. diplom- og masteruddannelser.
Sammen med en lang række af Danmarks absolut bedste sportsfolk undersøger forfatterne – en fodboldtræner og en ledelsesforsker – hvad det har af konsekvenser, når man ikke primært er motiveret af at vinde, men føler sig forpligtet af sit talent til at sætte sig spor på anden måde. Ofte bliver de misforstået med et potentielt talenttab til følge.Vi tror ofte, at topatleters primære drivkraft er at vinde. At de sætter sig mål, og at deres karriere og motivation kulminerer, når de løfter trofæet eller får guldmedaljen om halsen. Men langt fra alle har det sådan. De atleter, hvis primære drivkraft ikke er at vinde, bliver ofte misforstået i en verden, der hylder de ydre præstationer. Når de bliver mødt med præstationskrav og resultatmål, mister de motivationen, de mister meningen med at dyrke deres sport, og de mister sig selv. I mødet med præstationskulturen indstiller nogle karrieren, før den overhovedet er kommet i gang, mens andre præsterer ringere og ringere, fordi deres flamme ikke længere brænder rent. Nogle bliver sat af holdet, fordi de bliver opfattet som arrogante, fordi de ikke motiveres af de målsætninger, de mødes med. Alt i alt er der risiko for et ødelæggende talenttab, hvis man ikke forstår, hvad disse atleter er drevet af, og hvordan de skal ledes.Talent tabes dog ikke kun i sportens verden. Det tabes også i erhvervslivet og i skolesystemet og andre steder, hvor den målstyrede præstationskultur dominerer. Målstyring motiverer nogle, men langt fra alle, og den motiverer slet ikke originalerne og de kreative og innovative talenter. Bogens casestudie af elitesport skal derfor illustrere et større talenttab: Det talenttab, vi som samfund ikke har råd til og derfor er forpligtet til at forhindre. Forfatterne viser gennem interviews med atleterne og arketypeanalyser, hvor store forskelle der er i, hvad der motiverer den enkelte atlet til store præstationerDeltagerne i bogen er Mikkel Kessler (boksning), Rikke Møller Pedersen (svømning), Frederik Løchte Nielsen (tennis), Pierre-Emile Højbjerg (fodbold), Rasmus Henning (triatlon), Sara Slott (hækkeløb), Rene Holten Poulsen (kajak), William Kvist (fodbold), Lisbeth Seierskilde (dressurridning), Michael Maze (bordtennis).
Introducing 'INSPIRED', a captivating book by the renowned author, Marty Cagan from Silicon Valley Product Group (SVPG). This book, published in 2018, is a must-read for anyone interested in understanding the intricacies of product management. Marty Cagan, with his vast experience in the Silicon Valley tech scene, provides invaluable insights and advice that are as relevant today as they were at the time of publication. The genre of this book is best described as a blend of business strategy and technology, making it an excellent resource for both budding entrepreneurs and seasoned professionals. Published by the esteemed John Wiley & Sons Inc, 'INSPIRED' is a testament to Cagan's expertise and passion for product management. Don't miss out on this enlightening read!
FÅ JA NÅR DU FORHANDLER præsenterer en simpel, universelt anvendelig metode til at gennemføre såvel forhandlinger om private, personlige konflikter som forhandlinger i embeds medfør – med godt resultat uden brug af mindre pæne metoder.FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fremlægger en gennemprøvet, præcis og veltilrettelagt forhandlingsstrategi. Ved at følge bogens anvisninger bliver du i stand til at nå forhandlingsresultater, der er til fordel for begge parter og dermed et godt grundlag for fremtidige relationer til forhandlingspartneren. Bogens strategi kan anvendes med succes i alle slags forhandlinger, fra familiestridigheder til internationale overenskomster.FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fortæller, hvordan du bærer dig ad med at holde personen og problemet adskilt, fokusere på interesser, ikke på standpunkter – og etablere præcise mål ved forhandlingernes start. Hvordan du samarbejder om at finde frem til gensidigt fordelagtige forslag og forhandler med modstandere, der er stærkere, som ikke følger spillereglerne eller bruger beskidte tricks.FÅ JA NÅR DU FORHANDLER hviler på videnskabelige undersøgelser i forbindelse med The Harvard Negotiation Project. Bogen repræsenterer en milepæl i forhandlingsteknikkens udvikling og giver dig et værktøj i hænde, som kan gøre dine forhandlinger mere resultatrige.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.