Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
BILLEDBOGEN I BØRNEHAVEN – en praksisguidePRAKSIS Indeholder 5 konkrete forløb til arbejdet med billedbøger i børnehaven. · Lille Frø af Jakob Martin Strid · Mis med de blå øjne af Egon Mathiesen · Ringen af Ida Jessen · Første Fakta Hunde af Troels Gollander · A, B, kom og se af Marianne Iben Hansen TEORI · Kort teoretisk gennemgang af dialogisk oplæsning og formålet med at praktisere det i børnehaven. ORGANISERING · Inspiration til organisering af arbejdet og indretning af tematiske læserum. SERIEBESKRIVELSE En praksisguide er en serie, som sætter fokus på en række relevante pædagogiske områder inden for dagtilbudsområdet. Serien sætter særligt fokus på den praktiske udøvelse af læreplanstemaerne tilsat en kort og let tilgængelig teoretisk gennemgang. Udgivelserne er henvendt til børnehavepædagogen, børnehaveassistenten og den pædagogstuderende.
Digital dannelse i dagtilbud - en praksisguide indeholder 14 inspirerende praksisrettede forløb med digitale aktiviteter på iPad til medilæringsarbejdet i dagtilbud. Pædagogen bliver guidet gennem forløbene, får beskrevet, hvordan aktiviteterne dokumenteres og hvordan man kan komme videre med aktiviterne.DIGITAL DANNELSE - HVORDAN?Desuden giver bogen en teoretisk beskrivelse af, hvordan pædagogogen kan komme godt i gang med at arbejde med digital dannelse. Kim Byrding har udviklet en model med 'digital dannelse' i centrum. Modellen tager udgangspunkt i seks temaer, der hver for sig og tilsammen har stor betydning for, hvordan den digitale dannelse kan tage et godt afsæt i dagtilbuddet.DIGITAL DOKUMENTIONDokumentation af hverdagen i dagtilbud har som udgangspunkt til formål at formidle dokumentation til forældre eller over for forvaltningen. Dettte sker ud fra et voksenperspektiv. Ved at gøre dokumentationen digital kan børnene gøres aktive i formidlingen af deres egen hverdag.
Udviklingen af sprog er afgørende for børns udvikling, trivsel og fremtidige muligheder. Da en sproglig forsinkelse kan være svær at indhente på et senere tidspunkt, er sprogarbejdet i dagtilbuddene helt afgørende.Denne bog handler netop om dagtilbuddenes sprogarbejde og sprogpædagogik. Fra konkrete ideer til hvordan der skabes et rigt sprogligt miljø, der støtter op om barnets literacy – altså de tale- og skriftsproglige erfaringer, barnet allerede er i besiddelse af. Til det enkelte dagtilbuds strategi for, hvordan sprogarbejdet tilrettelægges, udføres, dokumenteres og evalueres.I bogens første del gives der ideer til 5 konkrete forløb til sprogarbejdet. Aktiviteterne kommer rundt om samtlige sprogpædagogiske mål og understøtter dermed det enkelte barns sprogtilegnelse og sprogudvikling. Aktiviteterne retter sig primært mod de 3-6 årige, men vil med justeringer kunne bruges med de ældste vuggestuebørn og de yngste skolebørn.Bogens anden del beskriver det teoretiske fundament og argumentationen for sprogarbejdet. Her kan du finde faglige begrundelser for forløbene og inspiration til processen med at udforme og implementere en strategi for en samlet sprogpædagogik som en naturlig del af det daglige pædagogiske arbejde. SERIEBESKRIVELSEEn praksisguide er en serie, som sætter fokus på en række relevante pædagogiske områder inden for dagtilbudsområdet.Serien sætter særligt fokus på den praktiske udøvelse af læreplanstemaerne tilsat en kort og let tilgængelig teoretisk gennemgang.Udgivelserne er henvendt til børnehavepædagogen, børnehaveassistenten og den pædagogstuderende.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.