Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Bog 2 – Klimakoblingen – klimaudfordringen i et virksomhedsperspektivPåvirkningerne på klimaet skyldes andet end vores fossile energi og løses ikke alene med en omlægning til vedvarende energi. Virksomhederne kæmper med at opgøre deres klimapåvirkninger i hele værdikæden, og hvis virksomhederne skal lykkes, så kræver det en helhedsorienteret tilgang til bæredygtighed og grøn omstilling.Klimakoblingen – klimaudfordringen i et virksomhedsperspektiv giver en forståelse af, hvad der skaber klimaforandringer, og hvordan den grønne omstilling kobler til en klimaneutral omstilling. Mange af de tiltag, virksomhederne bør implementere, hvis de vil arbejde seriøst med klimaneutralitet, er ofte også en god forretning. Ikke kun forbrugerne, men også EU og Danmark har høje klimaambitioner, og virksomhederne rammes af lovgivning de næste 10 år. Klimakoblingen – klimaudfordringen i et virksomhedsperspektiv indeholder værktøjer til, hvordan virksomhederne konkret kan arbejde med virksomhedernes klimaaftryk, opgørelse af deres klimapåvirkning og prioritering af indsatserne, så de bliver neutrale i hele værdikæden og bidrager til en grøn omstilling.Klimakoblingen er anden bog i en serie om grøn omstilling, der udgives samlet. Bøgerne er skrevet til virksomhedsledere og alle, der gerne vil forstå sammenhængen mellem klimaudfordringerne, Cirkulær Økonomi og verdensmålene i et virksomhedsperspektiv. Bøgerne skaber en grundlæggende forståelse for de komplekse problemer, som bæredygtighed og grøn omstilling dækker over, og er en vejledning, til hvordan virksomhederne kommer i gang.
Bog 1 – Cirkulær Økonomi i et virksomhedsperspektivBæredygtighed og genbrug af eksisterende resurser i en Cirkulær Økonomi bliver virksomhedernes vigtigste strategiske dagsorden, en vigtigere dagsorden end digitalisering. Bæredygtighed er ikke længere noget, virksomhederne bare skal kommunikere lidt om ved siden af det, de plejer at gøre. Det er den eneste måde, de kan være konkurrencedygtige på i fremtiden.Cirkulær Økonomi i et virksomhedsperspektiv giver et indblik i, hvad Cirkulær Økonomi er, og hvad der driver omstillingen i værdikæderne i virksomhederne. Cirkulær Økonomi i et virksomhedsperspektiv præsenterer en række værktøjer og et metodeapparat til virksomhedens ledelse, så de kan planlægge omstillingen af deres produktion, deres produkter og deres forretningsmodel.Cirkulær Økonomi i et virksomhedsperspektiv er første bog i en serie om grøn omstilling, der udgives samlet. Bøgerne er skrevet til virksomhedsledere og alle, der gerne vil forstå sammenhængen mellem klimaudfordringerne, Cirkulær Økonomi og verdensmålene i et virksomhedsperspektiv. Bøgerne skaber en grundlæggende forståelse for de komplekse problemer, som bæredygtighed og grøn omstilling dækker over, og er en vejledning til, hvordan virksomhederne kommer i gang.
Bog 3 – Verdensmålene som virksomhedens vigtigste planVerdensmålene skal nås i 2030, og de påvirker virksomhedernes værdikæder på helt nye måder. Verdensmålene skal løse alvorlige problemer, og kun hvis virksomhederne kan integrere dem i forretningen, bliver de en del af det grønne eventyr. De eksisterende virksomheder er udfordret af at kunne tiltrække medarbejdere, og der er et purpose gap mellem den måde, virksomhederne er vant til at drive forretning på, og de forventninger, fremtidens kunder og medarbejdere har.Verdensmålene som virksomhedens vigtigste plan giver en indføring i verdensmålene og hjælper virksomhederne med at bruge verdensmålene aktivt som et strategiværktøj. Verdensmålene som virksomhedens vigtigste plan er også en debatbog om, hvordan vi får fornyet kapitalismen. Ophobningen af kapital på ganske få hænder er ikke til gavn for virksomhederne, og virksomhedernes uhindrede adgang til naturresurser er slut. Derfor skal vi diskutere fremtidens markedsvilkår for at sikre lige konkurrencevilkår og lige adgang til markederne til gavn for virksomheder, forbrugere og jordens tilstand.Verdensmålene som virksomhedens vigtigste plan er tredje bog i en serie om grøn omstilling, der udgives samlet. Bøgerne er skrevet til virksomhedsledere og alle, der gerne vil forstå sammenhængen mellem klimaudfordringerne, Cirkulær Økonomi og verdensmålene i et virksomhedsperspektiv. Bøgerne skaber en grundlæggende forståelse for de komplekse problemer, som bæredygtighed og grøn omstilling dækker over, og er en vejledning til, hvordan virksomhederne kommer i gang.
Boks med bøgerne:Cirkulær Økonomi i et virksomhedsperspektivKlimakoblingen – klimaudfordringerne i virksomhedsperspektivVerdensmålene som virksomhedens vigtigste plan+ Casesamling af danske virksomhederVerdensmålene som virksomhedens vigtigste plan er tredje bog i en serie om grøn omstilling, der udgives samlet. Bøgerne er skrevet til virksomhedsledere og alle, der gerne vil forstå sammenhængen mellem klimaudfordringerne, Cirkulær Økonomi og verdensmålene i et virksomhedsperspektiv. Bøgerne skaber en grundlæggende forståelse for de komplekse problemer, som bæredygtighed og grøn omstilling dækker over, og er en vejledning til, hvordan virksomhederne kommer i gang.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.