Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Matematik for mig er et materiale til undervisning af elever med matematikvanskeligheder. TilgangMatematik for mig henvender sig til elever i 1.-6. klasse. Serien består af en række overskuelige engangshæfter og en lærervejledning, som gør det muligt at arbejde grundigt og systematisk med at udvikle elevernes matematiske kompetencer. Hvert hæfte er bygget op om et fagligt emne: talforståelse, en af de fire regningsarter, brøker, procent eller decimaltal. I Matematik for mig er tempoet roligt, opgaverne anskues fra flere forskellige vinkler, og materialet lægger op til at understøtte læringen med spil og konkrete materialer. LærervejledningLærervejledningen indeholder en grundig introduktion til teorierne bag Matematik for mig, herunder viden om hvad der kan forstås som vanskeligheder i matematik og hvordan disse vanskeligheder kommer til udtryk. I lærervejledningen gives der konkrete forslag til, hvordan specialundervisning i matematik kan opbygges og organiseres, og som lærer får man god støtte i den omfattende side-til-side vejledning, som findes til alle seriens elevhæfter.
Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med matematikvanskeligheder.TilgangMatematik for mig henvender sig til elever i 1.-6. klasse. Serien består af en række overskuelige engangshæfter og en lærervejledning, som gør det muligt at arbejde grundigt og systematisk med at udvikle elevernes matematiske kompetencer.Hvert hæfte er bygget op om et fagligt emne: talforståelse, en af de fire regningsarter, brøker, procent eller decimaltal.I Matematik for mig er tempoet roligt, opgaverne anskues fra flere forskellige vinkler, og materialet lægger op til at understøtte læringen med spil og konkrete materialer.IndholdUdgangspunktet for dette hæfte er addition af etcifrede tal. Hæftet åbner for flere tankeområder og strategier relateret til regningsarten addition.Anbefalede konkrete materialer:CenticubesBlandede mønterPengesedler
Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med matematikvanskeligheder.TilgangMatematik for mig henvender sig til elever i 1.-6. klasse. Serien består af en række overskuelige engangshæfter og en lærervejledning, som gør det muligt at arbejde grundigt og systematisk med at udvikle elevernes matematiske kompetencer.Hvert hæfte er bygget op om et fagligt emne: talforståelse, en af de fire regningsarter, brøker, procent eller decimaltal.I Matematik for mig er tempoet roligt, opgaverne anskues fra flere forskellige vinkler, og materialet lægger op til at understøtte læringen med spil og konkrete materialer.IndholdI dette hæfte er det målet, at eleven tilegner sig forståelse af subtraktion. Der sættes fokus på forskellige måder at tænke subtraktion på. Der lægges vægt på, at eleven får mulighed for at oversætte fra konkrete situationer til matematisk symbolsprog og omvendt - fra symbolsprog til konkrete hændelser i hverdagen.Anbefalede konkrete materialer:Blandede mønterPengesedlerCenticubesTerninger.
Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med matematikvanskeligheder.TilgangMatematik for mig henvender sig til elever i 1.-6. klasse. Serien består af en række overskuelige engangshæfter og en lærervejledning, som gør det muligt at arbejde grundigt og systematisk med at udvikle elevernes matematiske kompetencer.Hvert hæfte er bygget op om et fagligt emne: talforståelse, en af de fire regningsarter, brøker, procent eller decimaltal.I Matematik for mig er tempoet roligt, opgaverne anskues fra flere forskellige vinkler, og materialet lægger op til at understøtte læringen med spil og konkrete materialer.Anbefalede konkrete materialer:CenticubesCuisenaire-regneklodserGeobrikker
Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med matematikvanskeligheder.TilgangMatematik for mig henvender sig til elever i 1.-6. klasse. Serien består af en række overskuelige engangshæfter og en lærervejledning, som gør det muligt at arbejde grundigt og systematisk med at udvikle elevernes matematiske kompetencer.Hvert hæfte er bygget op om et fagligt emne: talforståelse, en af de fire regningsarter, brøker, procent eller decimaltal.I Matematik for mig er tempoet roligt, opgaverne anskues fra flere forskellige vinkler, og materialet lægger op til at understøtte læringen med spil og konkrete materialer.Anbefalede konkrete materialer:CenticubesPengesedlerBlandede mønter
Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med matematikvanskeligheder. TilgangMatematik for mig henvender sig til elever i 1.-6. klasse. Serien består af en række overskuelige engangshæfter og en lærervejledning, som gør det muligt at arbejde grundigt og systematisk med at udvikle elevernes matematiske kompetencer. Hvert hæfte er bygget op om et fagligt emne: talforståelse, en af de fire regningsarter, brøker, procent eller decimaltal. I Matematik for mig er tempoet roligt, opgaverne anskues fra flere forskellige vinkler, og materialet lægger op til at understøtte læringen med spil og konkrete materialer. Anbefalede konkrete materialer: Centicubes Cuisenaire regneklodser Geobrikker
Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med matematikvanskeligheder.TilgangMatematik for mig henvender sig til elever i 1.-6. klasse. Serien består af en række overskuelige engangshæfter og en lærervejledning, som gør det muligt at arbejde grundigt og systematisk med at udvikle elevernes matematiske kompetencer.Hvert hæfte er bygget op om et fagligt emne: talforståelse, en af de fire regningsarter, brøker, procent eller decimaltal.I Matematik for mig er tempoet roligt, opgaverne anskues fra flere forskellige vinkler, og materialet lægger op til at understøtte læringen med spil og konkrete materialer.Anbefalede konkrete materialer:CenticubesCuisenaire regneklodserGeobrikker
Dette er et engangshæfte til undervisning af elever med matematikvanskeligheder.TilgangMatematik for mig henvender sig til elever i 1.-6. klasse. Serien består af en række overskuelige engangshæfter og en lærervejledning, som gør det muligt at arbejde grundigt og systematisk med at udvikle elevernes matematiske kompetencer.Hvert hæfte er bygget op om et fagligt emne: talforståelse, en af de fire regningsarter, brøker, procent eller decimaltal.I Matematik for mig er tempoet roligt, opgaverne anskues fra flere forskellige vinkler, og materialet lægger op til at understøtte læringen med spil og konkrete materialer.IndholdUdgangspunktet for arbejdet med dette hæfte er talforståelse, og der arbejdes med afsæt i hverdagssituationer.Anbefalet konkrete materialer:CenticubesBlandede mønterPengesedlerTerninger
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.