Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne bog handler om ledere og medarbejderes målrettede arbejde med at skabe rammer for tillid i Region Sjælland. Arbejdet med og erfaringerne fra det store og meget ambitiøse projekt Tillid og Samarbejde beskrives fra både et teoretisk og et praktisk perspektiv. Bogen indeholder bidrag fra ledere på alle ledelsesniveauer på tværs af fag og hierarkier samt fra de konsulenter, der har været med i projektet.Lederne beskriver blandt andet, hvordan processen har skabt kvalitetsforbedringer i de beslutninger, der træffes, og hvordan øgede muligheder for at bruge den enkeltes faglige og personlige kompetencer, professionelle stillingtagen og handlekraft skaber resultater, der er meget mere værd, end man kan måle på bundlinjen.
Offentlige organisationer med en høj kvalitet i det tværgående samarbejde – den relationelle kapacitet – har mere tilfredse borgere, højere faglig kvalitet og er mere effektive. Høj relationel kapacitet betyder også en mindre grad af udbrændthed og højere jobtilfredshed blandt medarbejderne.Hvis offentlige organisationer skal lykkes med at håndtere de mest komplekse velfærdsopgaver, så er netop det tværfaglige samarbejde en meget vigtig strategisk ledelsesindsats. Forståelsen for og kompetencerne til at finde løsninger på tværs, når og hvor opgaverne kræver det, er i sidste ende afhængig af en samlet ledelsesindsats.Bogen Relationel kapacitet giver et sammenhængende bud på, hvorfor vi har brug for at opbygge en høj grad af relationel kapacitet, hvad begrebet relationel kapacitet dækker over, og hvordan offentlige organisationer trin for trin kan arbejde med det i praksis.Bogen henvender sig til ledere, konsulenter og medarbejdere.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.