Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne bog henvender sig til børn i alderen 9-12 år og handler om, hvordan det er at have ADHD. Bogen er skrevet som en letlæsningsbog, men er også velegnet som højtlæsningsbog. Bogen henvender sig til barnet selv, til venner, familie og skolelærere. Formålet er et øge kendskabet til diagnosen samt at øge forståelsen hos barnets omgivelser for, hvordan det er at leve med ADHD. Vi vil fremhæve de stærke sider, som diagnosen medfører, vi vil vise det, som er positivt, men vi vil også vise, hvordan det føles både i skolen og derhjemme. Vores ønske er at øge skolernes kendskab til dette skjulte, men udbredte handicap. På den måde begrænses fordommene, og der bidrages til at ændre på den måde, vi opfatter ADHD – og børn med ADHD. Bogen handler om Alice på 11 år, som bor alene med sin mor. Vi følger hende derhjemme og i skolen, og vi er også med hende på besøg hos Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center (BUC). Vi vil formidle, hvor hårdt det kan være at have denne diagnose, samt hvad skolen og omgivel- serne kan gøre for at støtte barnet. Bogen fungerer både som højtlæsning for grupper og som letlæsning for barnet selv. Vi valgte, at hovedpersonen skulle være en pige, fordi meget af den tidligere forskning og litteratur har været baseret på drenge. Vi vil derfor fokusere på piger med ADHD, så også de kan genkende sig selv. Malin Roca Ahlgren Susanne Israelsson Stenberg
Denne bog henvender sig til børn i alderen 9-12 år og handler om, hvordan der er at have ADHD. Bogen er skrevet som en letlæsningsbog, men er også velegnet som højtlæsningsbog. Bogen er en efterfølger til "Sejt med ADHD" af samme forfattere. Denne gang har forfatterne fokuseret på, hvordan det er at få en bonusfamilie, at blive storesøster, og hvordan alting fungerer for hovedpersonen Alice i skolen. Bogen indeholder beskrivelser af hvordan det kan være for et barn, som ikke kan kontrollere sin impulser, og hvordan der er at have mennesker omkring sig, som er uforstående overfor det at have ADHD. Bogen henvender sig primært til barnet selv, til familien og til lærere i skolen. Formålet er at udbrede kendskabet til ADHD samt øge forståelsen hos de personer. Også i denne bog gøres meget ud af at fremhæve de fordele, som diagnosen giver - både for at mindske fordomme og for at bidrage til en bedre opfattelse af ADHD. Malin Roca AhlgrenSusanne Israelsson Stenberg
Bogen handler om Lisa på 13 år, der bor med sin mor og sin kat Columbus. Lisa spiller guitar og Minecraft. Og så lider hun af angst.Lisa får ofte pludselige angstanfald, både derhjemme og i skolen. Hun er følsom over for høje lyde, uventede situationer, og når der stilles for mange krav til hende. I skolen er det sundhedsplejersken Sofie, der tager sig af hende, når hun har det værst. Derhjemme er det hendes forstående og tålmodige mor, der forsøger at hjælpe.I bogen beskrives Lisas kontakt med det børn- og ungdomspsykiatriske center, BUC. Her møder Lisa klassekammeraten Alice, der har ADHD. Alice var hovedpersonen i de to foregående bøger i serien, Sejt med ADHD og Jeg har ADHD. Pigerne bliver hurtigt venner og finder styrke i hinandens selskab.Ideen med denne bog, er at sætte fokus på og øge bevidstheden om børn og unge, der lider af angst. Bogen er tænkt som en støtte - både til angstramte børn og til deres bekymrede forældre og lærere, som har brug for at vide mere om, hvordan hverdagens udfordringer opleves, når man lider af angst.
Julia sparkede til døren og mødte blikket fra Mike, hendes matematiklærer. Han var stoppet op og havde lagt en hånd på hendes skulder. Julia trådte straks et skridt tilbage for at få hånden væk. Mike lagde hovedet på skrå. Julia kunne mærke det. Hun vidste det, og hun så det, selvom hun ikke kiggede på ham. Hun havde prøvet det før. Men der var ingen, der kunne forstå det, ingen der kunne forstå hende.Første skoledag i 7. klasse. Julia og hendes klassekammerater Lisa og Alice har fået ny lærer. Desuden er pigerne i 7.C allerede begyndt med deres blikke og hvisken. Skolestart er ikke, som Julia håbede, men med hjælp fra en forstående far, erfarne lærere og en støttende vejleder vender det. Julia og skolen har indset, at Julia er i besiddelse af nogle helt særlige superkræfter.Julias superkræfter er en bog om asperger, og den kan forhåbentlig støtte forældre og deres børn samt personalet på skoler.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.