Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Jeg får øje på et ansigt er en hyggelig fortælling med en humoristisk slutning. Den handler om en dreng, som går en tur med sin bedstefar. På deres tur får drengen øje på de mønstre, som naturen skaber, som fx ansigtet i skyen og ansigtet i træet. Man kan også se sit eget ansigt, når man spejler sig i ruden. Bogens illustrationer understøtter teksten og skaber samtidig en god ramme for samtaler, fx om hvad man kan opleve i naturen, hvis man bruger sin fantasi.LET-tal: 9Læseguider til dagtilbud, børnehaveklassen og dansk som andetsprog for de yngste elever.Læseguiderne kan frit hentes fra forlagets hjemmeside.Bogen har fast sætningsstruktur, og teksten består af to linjer på hver side. Bogen er egnet til den allerførste læseundervisning. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen, kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning
Dyrenes haler er en fagbog om hvilke funktioner dyrenes haler har. Nogle bruges til at holde balancen med, andre til at svømme med, til at styre med eller til at narre fjenden med!LET-tal: 12Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede og 1-2 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Oscar skal sove hos Felix er en bog om to drenge, der skal sove sammen. De hopper i sengen og har det sjovt. Felix’ far siger godt nok, at de skal stoppe, og at de skal hoppe ude i havnen. De hopper helt vildt, og det går galt!LET-tal: 10Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede – nogle med talebobler –og 1-3 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Karate er en fagbog, hvor eleverne kan lære om stød, spark og parade. Bogen er ikke kun oplagt til samtale om at dyrke sport, men også til samtaler om, hvordan man kan passe på hinanden, selv om man faktisk dyrker kampsport.LET-tal: 8Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur og fire linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning
Min far og mor og mig er en fortælling om en pige, som på nogle områder ligner sin mor og på andre områder ligner sin far. Bogen handler også om at drille. Er det ok, at far spiser pølsen? Er det ok, at pigen tager mor gummistøvler? Hvornår er drilleriet sjovt, og hvornår er det ikke?LET-tal: 9Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur med 4 linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. Der er talebobler i billederne, som også skal læses. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning
Karl og Oliver er en bog om to drenge, som har det dejligt sammen. De aftaler via sms at Karl skal tage sin banjo med. De hygger sig med at gå tur med hunden. Om aftenen spiller Karl banjo, og Oliver lytter. De kigger stjerner. Hvad mon de får øje på?LET-tal: 9Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede – nogle med talebobler –og 1-3 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Jeg er hurtig handler – ligesom den klassiske fortælling Haren og skildpadden – om nogle dyr, som løber om kap, og hver især mener at være hurtigst. I vores udgave er det faktisk sneglen, som vinder. Men er det en fair måde at vinde på? Bogen lægger op til samtale om fair play.LET-tal: 10Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur og fire linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning
Sommerfesten er en fortælling om en dreng, som har inviteret sine venner til fest. Det er ikke en helt almindelig fest, for alle er klædt ud. De har en dejlig dag med hinanden. Bogen kan både lægge op til samtale om, hvad man kan lave, når man er sammen og om at give plads til alle.LET-tal: 9Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur med 4 linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. Der er talebobler i billederne, som også skal læses. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning
Gæt et dyr er både en fagbog og en gådebog. Læseren skal gætte hvilket dyr, der er på næste side ud fra et billede og lidt tekst, fx Hvilket dyr føles slimet? eller Hvilket dyr har en meget tyk hud? Bogen kan bruges som udgangspunkt for samtale om, hvordan dyr (eller ting) kan føles forskelligt. Det er også oplagt at bruge bogen som udgangspunkt, når eleverne skal skrive deres egne gådebøger.LET-tal: 10Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur med 4 linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. Der er talebobler i billederne, som også skal læses. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning
Tid til frokost starter ganske uskyldigt, med en abe, som plukker tre bananer til frokost og en hare, som snupper fire gulerødder fra en landmand. Men hvad mon der sker, når krokodillen ven frokosttid kommer forbi fem på en legeplads? Mon krokodillen spiser dem frokost?LET-tal: 12Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur med 4 linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. Der er talebobler i billederne, som også skal læses. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning
Jeg vil lære at flyve handler om en papegøje, som gerne vil lære at flyve, for det har papegøjens far sagt, at den skal. Men hvordan gør man? Kænguruen hjælper efter bedste evne. Mon det lykkes? Bogen lægger op til samtale om at være hjælpsom, om medfødte egenskaber og om at være kreativ. Bogen er også velegnet til samtaler om betydningen af anførselstegn og forskellen mellem at sige og at spørge.LET-tal: 9Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur og fire linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning
Hvem scorer? Det grønne og det hvide hold spiller basketball. En af de grønne har bolden, hun kaster videre til en anden grøn spiller. De løber op ad banen. Mon de scorer?LET-tal: 8Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede – nogle med talebobler –og 1-3 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Hvem er det, der banker? lægger op til, at læseren gætter, hvem det er, der kommer på besøg. Man kan kigge på fødderne under havelågen og læse, hvad gæsten fortæller om sig selv. Gad vide, hvem der kommer på besøg til sidst? Bogen er oplagt som udgangspunkt for formulering af elevernes egne gådebøger.LET-tal: 11Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur med 4 linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. Der er talebobler i billederne, som også skal læses. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning
Når enden er god … er en af fem bøger om samme familie: far, mor, Emil, Hugo og Luna, samt hunden Bella og katten Mini. Dagen starter rigtig dårligt: Brødet brænder på, Luna spilder mælk, og Emil taber sit. krus. Far foreslår, at de alle sammen tager en tur til byen. Det ender med at blive en god dag: Når enden er god, er alting godt!LET-tal: 10Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede – nogle med talebobler –og 1-3 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Bella løber væk er en af fem bøger om samme familie: far, mor, Emil, Hugo og Luna, samt hunden Bella og katten Mini. Børnene skal holde Bella, mens far og mor går på indkøb. Det går godt, indtil Bella får øje på en kat. Bella slipper løs, render efter katten … men afledes af den gode duft af mad fra boderne.LET-tal: 10Der er udarbejdet Læseguide og Aktivitetsark til bogen. Begge kan hentes fra forlagets hjemmeside.På dette trin skal eleverne begynde at anvende deres lydstrategier, når de skal læse ordene. Der er mange højfrekvente ord i teksterne og i langt størstedelen af ordene er begyndelseslyden i ordet identisk med begyndelsesbogstavets standardlyd.Bogen har billede – nogle med talebobler –og 1-3 linjers tekst på hver side. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:• Sproglig opmærksomhed• Fonologisk opmærksomhed• Ordforråd• Forståelse• AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Vil du dele? er en fortælling om en mand, der tager madkurven med på skovtur. I skoven er der også nogle dyr, og de er sultne. Men manden vil ikke dele, og det synes dyrene ikke om! Bogen lægger op til samtale om at holde på sit eller dele med andre.LET-tal: 11Læseguide, som kan hentes fra forlagets hjemmesideBogen har fast sætningsstruktur og fire linjer på hver side, undtaget dog sidste side hvor bogens pointe afsløres. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning
På vej til skole er en fantasifuld fortælling om nogle usædvanlige elever, der er på vej til en ikke helt almindelig skole. Læreren ankommer også på sin helt egen måde. Bogens tegninger understøtter teksten og skaber samtidig en god ramme for samtaler om fx forskelige måder at transportere sig på, forskellige personer eller om børnenes skolevej.LET-tal: 6Læseguider til dagtilbud, børnehaveklassen og dansk som andetsprog for de yngste elever.Læseguiderne kan frit hentes fra forlagets hjemmeside.Bogen har fast sætningsstruktur og kun en linje på hver side. Bogen er egnet til den allerførste læseundervisning. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen, kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Mit skateboard er en fortælling om en dreng, som gør sig klar til en tur på skateboardet. Turen ender lidt uheldigt. Bogens tegninger understøtter teksten og skaber samtidig en god ramme for samtaler fx om hvad man kan gøre, for at beskytte sig selv, når man står på skateboard eller kører på cykel, men også om, hvorfor det er vigtigt at huske at se sig for.LET-tal: 7Læseguider til dagtilbud, børnehaveklassen og dansk som andetsprog for de yngste elever.Læseguiderne kan hentes på forlagets hjemmeside.Bogen har fast sætningsstruktur og kun en linje på hver side. Bogen er egnet til den allerførste læseundervisning. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen, kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
LET-tal: 6Læseguider til dagtilbud, børnehaveklassen og dansk som andetsprog for de yngste elever. Læseguiderne kan hentes på forlagets hjemmeside.Bogen har fast sætningsstruktur og kun en linje på hver side. Bogen er egnet til den allerførste læseundervisning. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen, kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Jeg skal sove er en fortælling om en pige, som skal til at sove. Forældrene siger godnat og lukker døren. Men hun lægger sig ikke til at sove lige med det samme! Bogens tegninger understøtter teksten og skaber samtidig en god ramme for samtaler fx om hvad nogle børn kan finde på, inden de lægger sig til at sove.LET-tal: 6Læseguider til dagtilbud, børnehaveklassen og dansk som andetsprog for de yngste elever.Læseguiderne kan hentes fra forlagets hjemmeside.Bogen har fast sætningsstruktur og kun en linje på hver side. Bogen er egnet til den allerførste læseundervisning. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen, kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Jeg skal op er en fagbog om forskellige børn, der skal op i forskellige transportmidler eller op ad trapper. Men i rutsjebanen skal man ikke kun op – man skal også ned igen! Bogens fotografier understøtter teksten og skaber samtidig en god ramme for samtaler om forskellige transportmidler og oplevelser med og i disse.LET-tal: 9Læseguider til dagtilbud, børnehaveklassen og dansk som andetsprog for de yngste elever.Læseguiderne kan hentes fra forlagets hjemmeside.Bogen har fast sætningsstruktur, og teksten består af to linjer på hver side. Bogen er egnet til den allerførste læseundervisning. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen, kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Under vandet er en fagbog om, hvad man kan se under vandet. Bogens fotografier understøtter teksten og skaber samtidig en god ramme for samtaler fx om hvad der lever under vandet, og om oplevelser med at svømme og kigge under vand.LET-tal: 7Læseguider til dagtilbud, børnehaveklassen og dansk som andetsprog for de yngste elever.Læseguiderne kan hentes her.Bogen har fast sætningsstruktur og kun en linje på hver side. Bogen er egnet til den allerførste læseundervisning. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen, kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Jeg danser med en abe er en humoristisk fortælling om en pige med mange venner. Hun danser, sjipper, hopper osv. med sine venner. Hun skriver også sammen med en af dem. Bogens illustrationer understøtter teksten og skaber samtidig en god ramme for samtaler om at have venner og lege med hinanden.LET-tal: 8Læseguider til dagtilbud, børnehaveklassen og dansk som andetsprog for de yngste elever.Læseguiderne kan hentes fra forlagets hjemmeside.Bogen har fast sætningsstruktur, og teksten består af to linjer på hver side. Bogen er egnet til den allerførste læseundervisning. På indersiden af omslaget er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen, kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
LET-tal: 6Bogen har fast sætningsstruktur og kun en linje på hver side. Bogen er egnet til den allerførste læseundervisning. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen, kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.Gratis læseguider til-dagtilbud,-børnehaveklassen-dansk som andetsprog for de yngste elever.
Mudder er en fortælling om en dreng, som leger i mudderet, så han får mudder på tøjet, på tæerne og i håret – og så får mor et knus! Bogens tegninger understøtter teksten og skaber samtidig en god ramme for samtaler fx om leg, om at blive snavset og om at snavse andre til.LET-tal: 6Læseguider til dagtilbud, børnehaveklassen og dansk som andetsprog for de yngste elever.Læseguiderne kan hentes fra forlagets hjemmeside.Bogen har fast sætningsstruktur, og teksten består af to linjer på hver side. Bogen er egnet til den allerførste læseundervisning. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen, kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning
Op og ned er en humoristisk fortælling om nogle dyr, der vipper. Den ene kommer op, når den anden kommer ned igen. Men hvis man har noget siddende løst på hovedet, så kommer det altså også ned igen! Bogens illustrationer understøtter teksten og skaber samtidig en god ramme for samtaler om at vippe, at lege sammen – eller at få noget i hovedet!LET-tal: 7Læseguider til dagtilbud, børnehaveklassen og dansk som andetsprog for de yngste elever.Læseguiderne kan hentes fra forlagets hjemmeside.Bogen har fast sætningsstruktur, og teksten består af to linjer på hver side. Bogen er egnet til den allerførste læseundervisning. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen, kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Min milkshake er en humoristisk fortælling om, hvordan en kænguru laver sig en milkshake. Det er samtidig en bog, der handler om tallene fra 1-6. Bogens illustrationer understøtter teksten og skaber samtidig en god ramme for samtaler om tal og måske også om at lave en lækker drik?LET-tal: 8Læseguider til dagtilbud, børnehaveklassen og dansk som andetsprog for de yngste elever.Læseguiderne kan hentes fra forlagets hjemmeside.Bogen har fast sætningsstruktur, og teksten består af to linjer på hver side. Bogen er egnet til den allerførste læseundervisning. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen, kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Kæmpen er en fortælling om en dreng, der finder forskellige store ting, som alle sammen viser sig at tilhøre Kæmpen. Bogens tegninger understøtter teksten og skaber samtidig en god ramme for samtaler om eventyr og fantasi.LET-tal: 7Læseguider til dagtilbud, børnehaveklassen og dansk som andetsprog for de yngste elever.Læseguiderne kan hentes på forlagets hjemmeside.Bogen har fast sætningsstruktur og kun en linje på hver side. Bogen er egnet til den allerførste læseundervisning. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen, kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Nej! er en lille fortælling om en dreng, som gerne vil prøve forskellige ting. Forældrene synes, det meste er for farligt, og de siger derfor Nej! Bogens detaljerede tegninger underbygger teksten og skaber samtidig en god ramme for samtaler fx om hvad det kan være farligt at gøre.LET-tal: 6Læseguider til dagtilbud, børnehaveklassen og dansk som andetsprog for de yngste elever.Læseguiderne kan frit hentes fra forlagets hjemmeside.Bogen har fast sætningsstruktur og kun en linje på hver side. Bogen er egnet til den allerførste læseundervisning. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen, kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Lavet af sand er en fagbog med fotografier af flotte sandskulpturer. Fotografierne understøtter teksten og skaber samtidig en god ramme for samtaler fx om skulpturer, om sandslotte eller om noget, som de selv har bygget.LET-tal: 7Læseguider til dagtilbud, børnehaveklassen og dansk som andetsprog for de yngste elever.Læseguiderne kan frit hentes fra forlagets hjemmeside.Bogen har fast sætningsstruktur, og teksten består af to linjer på hver side. Bogen er egnet til den allerførste læseundervisning. På indersiden af omslaget (se foto) er ideer til, hvordan der med udgangspunkt i bogen, kan arbejdes med de fem kompetenceområder:-Sproglig opmærksomhed-Fonologisk opmærksomhed-Ordforråd-Forståelse-AutomatiseringDet er de fem kompetenceområder, som kendetegner den balancerede begynderundervisning i læsning.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.