Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Nils Thorsen har i over tyve år skrevet portrætter af danskere, vi troede, vi kendte. Drevet af en grundlæggende nysgerrighed, da det gik op for ham, at mennesker ikke alene er forskellige - vi lever også i hver vores verden. Alt, vi oplever, er præget af det sind, det opleves igennem. Bogen indeholder artikler med blandt andre Ritt Bjerregaard, Klaus Rifbjerg, Jan Gintberg, Lars Hedegaard og Eske Willerslev.
Mit privatliv er en bog med fotografier i fire farver, og en roman. Fotografen er Tomas Espedal, og billederne dokumenterer hans liv og omgivelser de sidste femten år: Her er billeder af Tomas Espedals venner og familie, af de huse han har boet i, skrivebordene han har skrevet ved, hotelsengene han har sovet i. I samspillet mellem fotografierne og teksten som ledsager dem, skitseres en udvikling af et kunstnerliv, af hvordan liv og skrivekunst i Espedals tilfælde er uløselig knyttet til hinanden, ja nærmest hvordan liv og kunst bliver et, sådan som han fremstiller det i bøgerne han har skrevet siden årtusindskiftet. Bogen er baseret på forfatterens omfattende billedmateriale. Tomas Espedal viser sig at være en eminent fotograf, med et skarpt blik for at se motiver der hvor de fleste af os ikke ville finde på at lede efter dem.» … en både rørende og gribende fortælling om et liv.« – Politiken 5 hjerter»Fotografierne er så smukke og dybe og spiller stærkt sammen med Espedals altid distinkte, musikalske prosa.« – Berlingske 5 stjerner»Et lille mesterværk.« – Kristeligt Dagblad 5 stjerner
Hvordan portrætterer man mennesker, der ikke længere er blandt os? Den udfordring kaster fotograf Helga Theilgaard sig over med værket De Rodløse – vi der er tilbage, hvor hun stiller skarpt på livet og ikke mindst overdødeligheden blandt hjemløse. Sløret af sorthvide plamager fremstår de opløste ansigter ugenkendelige. Som et vidnesbyrd om de mennesker som i 2008 stod foran Helga Theilgaards kamera i atelieret i København og fortalte deres historier. Men som i 2021 ikke længere var, da hun forsøgte at genfinde dem. Det barske liv på gaden havde overhalet både dem og hende inden om. Efter at have opsøgt byens væresteder, herberger og gadens netværk var Helga Theilgaard rystet. Tretten ud af de tredive hjemløse, hun havde portrætteret i 2008, var døde af sygdom, selvmord eller misbrug. Flere var forsvundet. Og andre var så syge, at de ikke har haft mulighed for at mødes med hende igen. Erkendelsen af, at næsten halvdelen af de mennesker, hun tidligere havde portrætteret, nu var døde - de fleste alt for tidligt – fik Helga Theilgaard til at ændre projektets karakter. Mens de tilbageværende hjemløse blev genfotograferet, blev portrætterne af de afdøde først gravet ned og senere udsat for en kemisk proces og indscannet på ny. På den måde er værket en visuel fortælling om overdødeligheden blandt hjemløse mennesker, der kan forvente at leve knap 19 år kortere end mennesker med fast bopæl. En fortælling om, at de vægge, de fleste af os kalder hjem, ikke kun beskytter mod fordømmende blikke, men også skærmer vores krop, når livet slår fra sig. Og ikke mindst en påmindelse om den enorme ulighed, der stadig hersker i Danmark.
Fåes i ny udgave isbn 9788792816962
Du har et job, men drømmer om at blive iværksætter.Du har en god idé, men ved ikke, hvordan du forvandler idéen til en succesfuld virksomhed.Du drømmer om at blive iværksætter, men mangler en god idé.Du er allerede iværksætter og vil gerne skabe mere vækst.Din startup går godt – nu går du efter den helt store succes.Alle iværksættere drømmer om stor succes, men kun få lykkes. Det er der flere årsager til. I bogen fortæller 20 danske stjerneiværksættere, tech-ikoner og self-made-milliardærer alt det, de ville ønske, de havde vidst, dengang de startede deres iværksætterkarriere. Hør blandt andre Johan Bülow, Mathilde Mackowski, Martin Thorborg og Louise Herping Ellegaard give deres bedste råd.DEN STORE SUCCES viser de afgørende skridt, der er, fra du får en god idé, til den store succes indtræffer. Gennem fire faser – forberedelse, opstart, vækst og succes – bliver du guidet gennem vigtige overvejelser og beslutninger. Den fortæller også, hvad du gør, hvis du gerne vil starte dit eget, men ikke har en idé, hvordan investorer tænker, og hvad der er vigtigst at fokusere på, når du skal have andre med ombord i din startup.Forfatterne Anders Bjergegaard og Martin Bjergegaard er brødre og erfarne iværksættere. De har startet mange virksomheder, blandt andet tandlægekæden Godt Smil og virksomhedsfabrikken Rainmaking. I dag driver de kapitalfonden Bjergegaard Rode & Co., som investerer i startups og unge vækstvirksomheder.
Immediately when Bård Breivik got the diagnosis of a terminal cancer he startetd digging up the battle axe. He decided not only to fight back, but to create an extended art project to fight his own war. Craftsman as he was, he shaped his personal tomahawk and with a strong belief in unconditional resistance he drew up a canning plan to make the disease into art. He fearlessly stared at death in white eye without a blink.
Danmark er fuld af mennesker med en drøm om en bedre verden, der bare går i gang og skaber en lille del af den selv – i hverdagen og i fællesskab. Derfor har vi i tre år lavet portrætter af hverdagsaktivister. 130 er det blevet til, og de er nu samlet i denne bog.Aktivismen har mange ansigter, og hverdagsaktivismen kalder på vores egen evne til at finde nye løsninger. Den er nødvendig fordi, vi kan forny demokratiet og være medskabere af samfundet. Den er nødvendig fordi vi har brug for nye fællesskaber, som vokser frem nedefra. Og den er nødvendig fordi, vi alle er eksperter i vores egne liv, og gennem handling kan vise nye veje til håndteringen af store samfundsudfordringer.Om forlagetSager der Samler er et sted og en platform for selvorganiserede borgerinitiativer i Aarhus. Siden 2012 har det været et levende eksperimentarium for nye organiseringsformer og nye løsninger, som udspringer af vores egen handlekraft som borgere. Læs mere på www.sagerdersamler.dk og på www.rethinkactivism.org.
Ingen dansk regent er blevet så rigt portrætteret som Hendes Majestæt Dronning Margrethe 2. Igennem de mere end 50 år, hvor hun var Danmarks dronning, har en lang række af meget forskelligartede kunstnere skabt portrætter af hende – fra Franciska Clausen, Michael Kvium og Rigmor Mydtskov over Thomas Kluge, Bjørn Nørgaard og Niels Strøbek til Jørgen Boberg, Pia Schutzmann og Allan Otte. Lige siden hendes ungdom har kunst betydet noget helt særligt for Dronning Margrethe, og det nære samarbejde mellem maler og model og deres fælles interesse for kunsten spiller en tydelig rolle i mange af værkerne.I En dronnings portrætter udfolder kunstkritiker Peter Michael Hornung 30 af de bedste portrætter, der er blevet til fra Dronning Margrethes tiltrædelse i 1972 til abdikationen i 2024. Portrætterne er moderne bidrag til en mere end 500 år gammel tradition, som forfatteren trækker tråde til ved at inddrage portrætter af nogle af Danmarks tidligere dronninger, ligesom han præsenterer portrætter af Hendes Majestæt Dronning Mary, skabt mens hun endnu var kronprinsesse.Peter Michael Hornung er kunsthistoriker og kunstkritiker ved dagbladet Politiken. Han er desuden forfatter til en lang række kunstfaglige bøger.
Frans Hals is one of the most important portrait painters of all time. Like Rembrandt, the famous Dutch Baroque master's striking portraits of the bourgeoisie and social outsiders are distinguished by their extraordinary vividness and accurate depiction. His sketch-like paintings, executed with bold brushstrokes, had a decisive influence on modernist painting. This comprehensive publication coincides with the first major survey exhibition of Hals' oeuvre in more than thirty years. FRANS HALS (1582/84-1666) was born in Antwerp, the son of a cloth merchant. In 1610 he was accepted into the Haarlem Guild of St. Luke. Hals created hundreds of genre paintings, individual, and group portraits and enjoyed great public prestige. Despite his fame during his lifetime, it was not until the nineteenth century that he was enthusiastically rediscovered by the Impressionists and Realists.
Die Publikation präsentiert Skulpturen, Videos, Leinwände und Teppiche von Halil Altindere und erscheint anlässlich seiner Einzelausstellung in der Pilot Galerie in Istanbul (23.11.2023 - 20.01.2024).Halil Altindere (*1971 in Mardin/Türkei, lebt und arbeitet in Istanbul) setzt sich in seinen Arbeiten häufig mit konkreten politischen Inhalten auseinander, auch mit Bezug auf seine kurdischen Wurzeln und der Multikulturalität in der türkischen Gesellschaft. In seinen Werken beschäftigt er sich mit einer Vielzahl an Fragestellungen und beleuchtet Methoden des Widerstands gegen Macht und Unterdrückung, wobei er sich mit Themen wie Subkulturen, Geschlechterrollen, Popkultur oder der Struktur und Macht von Kunst- und Finanzsystemen beschäftigt.Die Publikation versammelt Arbeiten der letzten drei Jahre, in denen zunehmend die Grenzen zwischen Kunst und Leben Altinderes verschwimmen. Die Folgen der Pandemie, die die Welt erschütterte, finden ebenso Widerhall in seinen Werken wie die neue Vater-Rolle des Künstlers. Darüber hinaus macht Altindere zunehmend von den Möglichkeiten künstlicher Intelligenz Gebrauch und setzt KI-Technologie als eine Art persönlichen Assistenten ein, der eine aktive Rolle im Produktionsprozess seiner Werke einnimmt.
Das Buch, das zugleich als Dokumentation der gleichnamigen Ausstellungspräsentation im Haus Mödrath dient, präsentiert frühe Arbeiten aus der Privatsammlung Wilhelm Otto Nachf. Gezeigt werden vor allem Werke solcher Künstlerinnen und Künstler, die in den späten 1980er- und frühen 1990er-Jahren im Rheinland arbeiteten, als Köln neben New York das weltweite Zentrum der zeitgenössischen Kunst war.Über die Jahre formte sich bis heute eine Sammlung, die einen subjektiven Einblick in die damalige Kölner Kunstlandschaft liefert und erstmalig in dieser Form in Haus Mödrath zu sehen ist.Ergänzt werden Ausstellung und Katalog um Künstler und Kunstwerke, die sich diesem Kölner Zeitabschnitt unmittelbar anschlossen und einen wichtigen Schwerpunkt der heutigen Sammlung bilden.Mit Arbeiten von: Albert Oehlen, Andreas Schulze, Anna und Bernhard Blume, Antony Gormley, Blalla W. Hallmann, Christopher Wool, Fischli/Weiss, Georg Herold, Gregor Schneider, Günther Förg, Hiroshi Sugimoto, Isa Genzken, Jochen Lempert, John Bock, Joseph Beuys, Jürgen Klauke, Kai Althoff, Katharina Sieverding, Marcel Odenbach, Peter Duka, Rob Scholte, Roman Signer, Rosemarie Trockel, Siegfried Anzinger, Sigmar Polke, Thomas Zipp, Walter Dahn
US artist Heather Sheehan, who has lived in Cologne since the mid-1990s, combines elements of performance, textile sculpture, installation and video art, analog black and white photography, poetry and narrative in her work to explore and present individual mythology.For her project Sylta, the whaler's widow who cries (2020-2024), the artist combined a sequence of 40 black and white self-portraits, a short story and the costume she sewed herself into a visual and verbal narrative. Isolated with an analog camera and typewriter in a thatched house on the coast of an island in the Wadden Sea of the North Sea, Sheehan felt herself transported into the role of a pregnant widow of a whaling captain. In the short story Ich bin Sylta, she reveals the startling synchronicity of experiencing fiction during the creative process.
Nationalmuseets samling af 415 tegnede og malede portrætter og dragtbilleder tager dig med på en tidsrejse i det danske samfund igennem 300 år. Kendte og ukendte ansigter toner frem, kjoler bruser og hårkunst sitrer i enkle stregtegninger, lette akvareller, minutiøse miniaturer og detaljerige oliemalerier.Her møder du drengen Ingwer, oldingen Drachenberg, den titulære biskop Aspach, godsejeren og kommerceråden Hammond samt bryggeren og lysestøberen Møller – de sidste tre med hustru. Du hilser på beværtersken Henriette Pätges, skibsføreren og ostindiefareren Lange, ringeren Niels Rytter, guvernøren Rigelsen Bjørn, gøgleren professor Tribini, porcelænsmaleren Else Petersen, christianitten Skovtrolden, skuespillerinden Bodil Kjer og mange flere. Her er mænd i farverige dragter og hvidpudrede parykker med bukler, kortklippede herrer i sort med hvide, stive fadermordere samt mænd i habit og slips med vandkæmmet hår og sideskilning. Her er små drenge i kjole og faldhat. Her er kvinder i snøreliv og korsetter – i bløde empirekjoler, i folderige kjoler med skinkeærmer eller i glatte kjoler i lange, slanke linjer. Her er en overflod af bånd og sløjfer, kyser, kapper, pandekrøller, bævrenåle og brystbuketter. Til daglig er billederne spredt i udstillinger og aflukkede magasiner. Her er de for første gang samlet, så du kan udforske mangfoldigheden eller fordybe dig i det enkelte møde. Alle billederne er gengivet i bogen, og registrene gør det let at finde bestemte personer og steder. DANSKERNES BILLEDSKAT. Befolkning og Påklædning er på én gang et arbejdsredskab for forskere og en skatkiste for alle at gå på opdagelse i con amore.Med bidrag af Mikkel Venborg Pedersen.Katalogets forfatter Mona Rasmussen er fhv. registrator ved Nationalmuseet, Nyere Tid.
This latest volume in The Met’s acclaimed How to Read series explores the meaning of portraiture across time and cultures—from funerary masks to realism to abstraction
Kathrin Landa (b. 1980) is a graduate of the prestigious Hochschule für Grafik und Buchkunst in Leipzig and devotes her art entirely to portrait painting. Her highly acclaimed works live from their expressive objectivity. This catalogue, with an introduction by Michael C. Maurer, showcases the broad spectrum of her work to date, from commissioned pieces to artistic analyses of people at their emotional limits. In his insightful observations, the author Christoph Kolk traces the poetry of her paintings. Stern journalist and couples therapist Nina Poelchau examines Landa's double portraits and finds that they reveal existential patterns of human relationships. Lastly, writer, artist and curator Martin Oswald explains the creation of a portrait from the perspective of the sitter. This richly illustrated publication is more than just a monograph-it is also a work about the very essence of portraiture.
Anziehend und abstoßend zugleich ist Francis Bacons Bildnis seines ersten Lebenspartners Peter Lacy. Das monumentale "Portrait" aus dem Jahr 1962 war lange Zeit vor der Öffentlichkeit verborgen. Kurz nach seiner Entstehung erwarb es der italienische Regisseur Michelangelo Antonioni und es blieb jahrzehntelang in Privatbesitz. Dabei entpuppt es sich als ein Schlüsselwerk, das an einem Wendepunkt entstand. Markus Rath führt erstmals diese Stränge zusammen und bettet das Gemälde in Bacons Bildwelt ein. Der englische Maler bekennt sich darin zu einer biografisch orientierten Gegenständlichkeit, konzentriert sein kompositorisches Schema auf den bühnenartigen Innenraum und forciert den Kontrast zwischen flächigem Grund und farbgesättigter Figur - wegweisende kompositorische Verfahren, die sein Spätwerk entscheidend prägen sollten.
¿Forest Spirit Grayscale Coloring Book¿A wonderful detailed forest characters coloring book The coloring book includes66 pp.A4whtie backs (no pushing through, ideal for framing)spirits of the forestspirits made of wood and rootsplants and treesSoftcoverA perfect gift for all mystic, fantasy fans, for lovers of Gaia mother earth and nature spirits people.
With his first photographic album, Christian Heymann embarks on an emotional and personal journey. In dark, melancholic and beautiful shots, the photographer processes the failed relationship with his girlfriend.Faced with the desire for an open relationship, Heymann found himself in a calamitous situation, which was quickly characterized by envy and jealousy and subsequently developed a disturbing dynamic. The waning love, the appearance of other partners, and the constant struggle for affirmation left Heymann feeling numb. His book shows the complicated process of mutual alienation and is simultaneously an attempt both to come to terms with what he and his girlfriend experienced and to find each other in a new way.Photographs marked by vulnerability and emotional froideur mix with sensitive still lifes and threatening landscape scenes to create a poignantly atmospheric narrative that reveals a deep and intimate view into the state of mind of those portrayed.
Love Coloring Faces? This forest-themed book filled with a diversity of portraits is waiting for you!This unique coloring book features beautiful portraits of an array of women's faces framed by forest-themed florals or accompanied by woodland creatures. Twenty-five portrait illustrations have bold, natural lines on single-sided pages. This book is suitable for colored pencils, light marker or pastel and pages are not perforated.Portraits are one of the most important subjects for artists and these illustrations are designed to inspire artistic expression for a variety of skill levels. For coloring book fans (teens and adults), faces are uniquely enjoyable to color. Relax with some coloring and enjoy Jen Racine's interpretation of Faces in the Forest.
Hier und JetztAïcha hat einiges erlebt: Als Adoptivkind nach Frankreich gekommen, ist sie dort in schwierigen Verhältnissen aufgewachsen. Heute lebt sie auf Mallorca und hat sich voller Konsequenz in das Abenteuer Malerei gestürzt. Ihre Bilder sind unmittelbar, unverstellt - sie sind, was die Biografie der Künstlerin anbelangt, geprägt von einer tiefen Authentizität, die die BetrachterInnen zum Eintauchen in ihre Lebensumstände einlädt. Lebensgroß begegnen einem die Figuren auf den großformatigen Bildern jüngeren Datums, die den Dialog mit uns auf Augenhöhe suchen. Aïcha malt sich ihre Geschichte von der Seele. In ihrer Bilderwelt kehrt sie zurück in ihre Kindheit und Jugend, meistert sie die Dinge des alltäglichen Lebens, orchestriert sie die kleinen Geschichten. Und doch ist im Hintergrund stets etwas Bedrohliches, fast eine düstere Stimmung zu erahnen. Der Bildaufbau wirkt dabei klassisch, die Interaktion der Bildgegenstände ist formal völlig souverän konzipiert, die Motive teilen sich bei der Betrachtung unmittelbar mit. Aïcha könnte eine herausragende Akteurin der Art Brut gewesen sein, doch sie malt im Hier und Jetzt, so dass ihre gewaltige Bildsprache ist nicht anders als sensationell zu nennen ist.
Clenched, raw and pressingly urgent: Chaïm Soutine's vivid paintings are testimonies to a sense of human vulnerability and an existence on the margins of society. Intensely colored, his meaty impasto portraits are thrown onto the canvas with broad brushstrokes, while his agitated, frenetic landscapes and paintings of slaughtered animals are expressions of an intense hunger for life and, at the same time, a deep alienation in an unsteady world that offers no support. Despite the recognition his work received, Soutine remained an outsider throughout his life, a stranger to the social manners of his adopted home in France. This catalogue focuses on the early masterpieces and series he created between 1919 and 1925: Under the overarching theme of emigration and uprooting, the contributions reveal the traces of Soutine's Jewish origins in his work, illuminating the significance of his motifs from the fringes of society as well as of blood and animal carcasses as metaphors; and show the influences of Soutine's art up to the present day. CHAÏM SOUTINE (1893 - 1943) grew up in a shtetl near Minsk - a youth marked by poverty, religious rigor and social exclusion. In 1913 he arrived in Paris and moved into the artist residence "La Ruche" (the "Beehive"), working alongside artists such as Chagall and Modigliani. Fleeing the Nazis, he died in 1943, but the international attention his work had received since the 1920s continued to have great influence on post-war art, inspiring Abstract Expressionism, new figurative painting as well as contemporary artists.
Im Venedig der Renaissance ergründeten Meister wie Bellini, Giorgione, Palma Vecchio und Tizian das Wesen von Mensch und Natur sowie deren Verhältnis zueinander mit nie dagewesener Intensität. Anhand bedeutender Porträt- und Landschaftsdarstellungen zeigt der attraktive Band die bahnbrechenden Neuerungen der venezianischen Malerei, die bis weit in die Moderne wirkten.Die Malerei der Lagunenstadt besticht nicht nur durch die Fülle der Farben und Nuancen des Lichts, sondern auch durch das besondere Einfühlungsvermögen, mit dem sich die Künstler ihren Darstellungen widmeten. Es entstanden feinsinnige Porträts, verführerische Idealbildnisse und Historienbilder, deren eigentliche Protagonistin die stimmungsvolle Landschaft ist. Eindrücklich befragt das Buch diese Meisterwerke hinsichtlich ihrer hohen Innovationskraft, ihrer Entstehungszusammenhänge und zeitgenössischen Lesarten.KÜNSTLERGiovanni Bellini | Paris Bordone | Giovanni Cariani | Cima da Conegliano | Giorgione | Bernardino Licino | Lorenzo Lotto | Sebastiano del Piombo | Tintoretto | Tizian | Palma Vecchio u. a.
Self-staging, self-exposure, self-erasure - these are the themes that Michaela Moscouw (*1961) worked on uncompromisingly, excessively and memorably over three decades. Until the early 1980s, the Viennese artist painted abstract pictures, then she destroyed her entire oeuvre and filmed herself doing it. She thus changed medium and since then has exclusively used the means of photography. She obsessively pursued concepts and designs of an aestheticised body experience.For her self-stagings as a radical act and expression of personal emotionality, she acted like an actress rehearsing different roles, questioning gender-specific clichés and body images. She worked on the terrain of VALIE EXPORTS, Friederike Pezolds or Renate Bertlmanns.Today, Michaela Moscouw lives in seclusion in Vienna. Her works have been continuously destroyed, yet works by her have survived in public and private collections. The catalogue presents the preserved photographic work, from early large-format self-portraits in black and white to the colour images from the early 2000s.Published on the occasion of the exhibition Michaela Moscouw, Anwesend Abwesend, Francisco Carolinum, Linz from 10.02. - 14.05.2023
The lives, works and imagery of women artists, patrons and icons in Renaissance ItalyThe story of the Renaissance in Italy is often told through the work of great male artists such as Michelangelo, Raphael, Donatello and Leonardo. But what about the female half of the population? By exploring works made by, for, or about women, this book aims to reconsider a period of creative ingenuity and artistic excellence from their often-overlooked perspective.Drawing on the rich collection of paintings, ceramics, textiles, illustrated books and prints at the Museum of Fine Arts, Boston, this publication focuses on images of feminine power, both sacred and secular, telling the stories of saints such as Mary Magdalen as examples of strength and ascetic devotion, Biblical heroines such as Judith as civic and domestic role models, and the mythical sorceress Medea as the ideal of a heroic nude. Women also asserted their presence as artists, artisans and patrons: Sofonisba Anguissola, Lavinia Fontana, Artemisia Gentileschi, Vittoria Colonna, Isabella d'Este and Eleonora Gonzaga are just some of the strong women who shaped the life and art of the Italian Renaissance.
Holbein at the Tudor Court focuses on the internationally significant collection of portraits by Hans Holbein the Younger in the Royal Collection. These portraits, in drawing, miniature and painting, date almost exclusively from Holbein¿s period as the pre-eminent artist at the court of Henry VIII. This richly illustrated publication has essays on the artist, his sitters and on the history of his work in the Royal Collection, and a series of entries on individual works ¿ looking at both on the work of art and on the identity of the sitter featured, and uses, where possible voices from the period (as found in letters, poems, administrative records and diplomatic accounts) to bring alive the world of the sixteenth-century English court.
David Hockney: Normandy Portraits accompanies a major exhibition on David Hockney at the National Portrait Gallery, London. It reveals new portraits painted in Hockney's Normandy Studio between 2020 and 2022. David Hockney: Normandy Portraits illustrates around 40 acrylic on canvas works painted by Hockney at his Normandy studio - depicting his friends and visitors, including his partner JP, pop-star sensation Harry Styles, and the artist himself. This image-led book product will showcase a series of some previously unseen portraits, through 48 pages, uninterrupted by text, to allow readers to engage directly with the artworks that will be on display at the National Portrait Gallery as well as some added exclusives. These works highlight the ongoing importance of portraiture within the artist's practice and demonstrate his sentiment that 'drawings and paintings ... are a lot better than photographs to give you a sense of the person'. Hockney returned to painting after an intensive period spent depicting the Normandy landscape using an iPad. The portraits were painted quickly and directly onto the canvas without under drawing. As Hockney has said 'to do a portrait slowly is a bit of a contradiction'.
The “ready-to-go” patterns in Customize Your Cross-Stitch: Friends and Family come with tips and tricks for customization so you can create your very own personalized pieces.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.