Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Dansk design nu er den første samlede fremstilling af dansk design i det 21. århundrede. Gennem 40 rigt illustrerede temaartikler og 20 interviews kaster bogen lys over den komplekse udvikling inden for de seneste 15 års design i Danmark. Fra opbruddet i 1980’erne og 1990’erne til nutidens mangfoldighed, retrotendenser og det vide spektrum af nye designere og arkitekter.Bogen kommer bredt rundt om begrebet design med ikoniske eksempler fra beklædning, legetøj, møbler, køkkendesign, grafisk design, lyddesign, kunsthåndværk, industrielt design og arkitektur, ligesom den også forholder sig til designpolitik, bæredygtighed og velfærdsdesign.Dansk design nu er redigeret af forskningschef på Designmuseum Danmark Lars Dybdahl og indeholder bidrag af en række af landets førende designeksperter.
NY UDGAVE FEBRUAR 2025VISUEL IDENTITET – Designprocessen er den første bog på dansk, der giver et sammenhængende overblik over hele processen bag design af visuel identitet – fra brandstrategi til lancering. Bogen beskriver den generelle proces i fem faser med teori og best practice, herunder opbygning af brandidentitet, hensyn til funktionalitet, positionering og implementering. Bogens teori understøttes af et sjældent, og rigt illustreret, indblik i nyere cases fra tolv af Danmarks mest prisvindende designbureauer. Udvikling af visuel identitet kræver tæt samarbejde mellem designkøber og -sælger. Som deltager i et visuel identitetsprojekt er det derfor vigtigt at kunne kommunikere om design, branding og implementering ved hjælp af de rigtige fagtermer. Hensigten med bogen er, at den skal fungere som en fælles reference for alle involverede parter.
"Katte Hjerter" indeholder skabeloner til 12 julehjerter med kattemotiver. Bogen indeholder komplet forklaring, så det er let at gå i gang med hjerterne.”Katte Hjerter” har også lidt fakta om katte og desuden en del gamle ordsprog, citater og talemåder om katte. "Katte Hjerter" indbyder til nemt mersalg: fx glanspapir, skæreplade, limstift og skalpel.
"Revised and expanded third edition of the essential guide to how typefaces are constructed and how to use them"--
Han var manden, der med et skarpt sind og en spids blyant var med til at sætte Danmark på verdenskortet, men alligevel er det de færreste, der kender ham. Nu fortælles historien om ”Danmarks hoftegner” Ib Antoni i bogen MANDEN DER TEGNEDE DANMARK.Vi kender hans plakater med farvestrålende Tivoli-lamper, den ikoniske klovn Charlie Rivel og den marcherende livgarder med sin gigantiske bjørneskindshue, der huser en lille fuglerede på toppen. Alligevel er der ikke mange, der kender til manden bag de velkendte streger, selvom han tegnede for både danske virksomheder som Carlsberg og Tuborg og udenlandske virksomheder som Life Magazine, Shell og Unicef. Hans værker var fast inventar, når Udenrigsministeriet, Turistrådet og Landbrugets Afsætningsråd arrangerede fremstød for danske varer, dansk kultur og dansk eventyrlighed i udlandet, og han blev ofte hyret i forbindelse med royale events.Nu fortælles historien om en af verdens mest eftertragtede reklametegnere, der i løbet af sit korte og intense liv bl.a. tegnede for et af New Yorks største reklamebureauer på Madison Avenue som en af de såkaldte Mad Men og blev verdensberømt, fordi hans plakater var – og stadig er – med til at skab eden danske fædrelandsfortælling om det lille eventyrland med læskende øl, kvalitetsost og ikoniske møbler, der åbnede op for masseturismen, og som stadig tiltrækker besøgende fra hele verden.Gennem forfatter og journalist Sara Alforts omfattende detektivjagt optrevles den ualmindeligt produktive kunstners liv, der fører fra barndomsbyen Esbjerg til hans møder med prinser, prinsesser, konger og dronninger fra hele verden. Jagten fører til den svenske prins Bertil Bernadotte, schlagerdronningen Gitte Hænning, den danske ambassadør i Washington og datteren af Antonis verdensberømte ven, entertaineren Victor Borge – for blot at nævne nogle få:“Det er simpelthen så vildt at tænke på, at historien om Ib Antoni var gået i glemmebogen. Dels fordi han levede et helt utroligt liv, men også fordi han reelt var en af Danmarks største og internationalt anerkendte plakatkunstnere”, fortæller Sara Alfort, der har været vidt omkring i sin research om”Danmarks hoftegner”.
Designfaget gennemgår en transformation i disse år. Før gik designeres arbejde hovedsagligt ud på at formgive objekter og håndtere specifikke designopgaver. Nu er designere ikke kun formgivere, men også projektledere, og de skal kunne indgå i alle dele af en designproces fra første idé til endeligt resultat. Designfaget er blevet mere interdisciplinært, og nutidens designere konfronterer anderledes krav end deres forgængere. Design What ?#%! dokumenterer og præsenterer den historiske udvikling, som har fundet sted indenfor designfaget fra de tidlige forsøg på at dokumentere designprocedurer ved Bauhaus-skolen i 1920’erne til nyere trends og forskning i designprocesser. Design What ?#%! er den første faglitterære tegneserie, der ndes om dette emne. Lektorer ved Danmarks Designskole, Ida Engholm og Nanna Norup, vil både fortælle og vise læseren, hvad der rører sig i designfeltet. De formidler designhistorie i overensstemmelse med tidens tværdisciplinære tendenser.
Making and Breaking the Grid: A Graphic Design Layout Workshop (Third Edition) is the ultimate resource for designers who want to understand the rules of the grid, so they can get better at breaking them.
This book explores colour palettes in graphic design that surprise, engage, challenge and grab our attention. Colour is one of the essential elements of many branding designs. It can help give an identity personality and warmth, express emotion, communicate messages in an unconscious and subtle way and it can keep or navigate the viewer's interest, drawing the eye and making elements stand out. This book explores colour palettes in graphic design that surprise, engage, challenge and grab our attention - the combinations that maybe shouldn't work but just do. These are palettes that break the established rules and laws we have been taught about colour theory and remind us that colour can be fun as well as meaningful.
Her er bogen til art directors og alle dem, der drømmer om at blive det."Grundbog for Art Directors" er en samling af råd, regler og retningslinjer for at lave god kreativ kommunikation. Målet er at højne kreativiteten og skabe relevante, originale og inspirerende løsninger, der ikke tidligere er set.Da originale løsninger ofte er fantastiske, netop fordi de bryder reglerne og går imod konventionerne, er denne bog et godt udgangspunkt. Det er en absolut fordel at kende reglerne, når man vil bryde dem.Bogens hovedkapitler:Art directors værktøjskasseDen kreative procesMedierPå bureauetWebsites & awards
With Logos that Last, learn key concepts and transformational techniques for creating iconic visual branding.
Grafisk design fra A til Z handler om kunsten at sætte kommunikation i et visuelt system. Al form for grafisk design skabes gennem en proces, hvor flygtige tanker omsættes til et koncept, og løse idéer bliver til virkelighed. Slutproduktet er visuel kommunikation, som er i stand til at servere selv det mest indviklede budskab, så det kan forstås af en bred gruppe modtagere. Denne bog handler om de mange facetter, der omgiver visuel kommunikation, og hvordan de påvirker forståelsen af et budskab. Uanset om du har en privat blog, ejer en webshop, står for kommunikationen i et firma, arbejder med reklame og marketing eller bare drømmer om at gøre det, er der inspiration at hente. Forfatteren giver dig sine personlige råd baseret på mere end 30 års erfaring som grafisk designer. Det er råd fra den virkelige verden - testet 100-vis af gange gennem årene af forfatteren selv.
Experimental Type deals with experimental design strategies in typography and graphic design. The issue presents projects incorporating the accident into the design process, works based on mistakes and inaccuracy, fonts that derive from a concept or a system-in the end work that experiment or goes unconventional ways in design. The publication showcases cutting edge approaches as well as new experimental procedures, from processing to ai-generated typefaces or variable fonts. The different works offer glimpses into spaces that were explored by pushing conventions, limitations, and thoughts to the next level.The issue is based on Slanted Magazine #40-Experimental Type, which sold out shortly after publication. This issue 2.0 is extended by some works and appears completely in black and white print.
Dieses nach Sichtung Tausender von Werbeanzeigen sorgfältig zusammengestellte Buch präsentiert die Krönung der amerikanischen Printwerbung im Zeitalter der "Big Idea". Die bunten und originellen Kampagnen malen ein faszinierendes Bild der 1950er- und 1960er-Jahre und dokumentieren, wie die Angst vor dem Kalten Krieg immer mehr dem sorgenfreien Kapitalismus der Mad-Men-Ära wich, in der hemmungslos gequalmt und gesoffen wurde. Die Bilder, die digital überarbeitet wurden, um eine optimale Reproduktionsqualität zu erzielen, sind von einer bestechenden Schärfe und Farbintensität. Sie brachten einst ihr Zielpublikum mit der Verlockung ungeahnter Möglichkeiten dazu, alles nur Erdenkliche zu kaufen - von Hüfthaltern bis Handfeuerwaffen, Autos bis Zahnpasta, Flugreisen bis Küchengeräten. Dieses mal schockierende, mal amüsante und inspirierende Panorama eines vergangenen Marketing-Milieus ist zugleich Zeitdokument und Referenzwerk für innovatives Design und witzige Werbung.
This expansive publication follows up on TASCHEN's Information Graphics with more than 280 contemporary and vintage visualizations to help us understand our world, including seven fold-out spreads. Spanning the present state, and historical shaping, of society, culture, technology, economics and the environment, this is at once a showcase of...
"Idébogen" er til dig med den uhæmmede kreativitet. Bogen indeholder forskellige praktiske værktøjer, metoder, inspiration og andre god råd, som hjælper dig til at organisere og realisere dine idéer. Bogens formål er at ramme bredt, og den er altså en guide til både den grafiske designer, musikeren og tekstforfatteren."Idébogen" giver dig teknikker til, hvordan du bedst håndterer dine idéer, men samtidig illustrerer den også, hvordan du i første omgang får idéerne. Bogen indeholder kapitler som får dig til at tænke originalt og får dig til at bruge din underbevidsthed. Den indeholder desuden en række praktiske øvelser.[Bogen en uændret i forhold til tidligere udgave, som udkom på Grafisk Litteratur under isbn 9788791171857]
Visuelle udtryk skaber forskellige følelsesreaktioner. Derfor er det som formgiver af visuel kommunikation afgørende at have forståelse for, hvordan form bliver til følelse hos modtageren af et visuelt understøttet budskab.Visuel kommunikation i et følelsesperspektiv er både en teoretisk indføring i, hvordan vi som mennesker forstår og fortolker visuelle stimuli, og en præsentation af praksisorienterede redskaber, der hjælper formgivere med at udvikle de mest velegnede visuelle koncepter for deres kunder. Bogen introducerer to nye analyseredskaber, Følelseshjulet og Kataloget over visuelle greb, som kan bruges til at kortlægge et verbalt budskabs følelsesprofil og finde profilens visuelle modparter. Med denne nye tilgang til formgivning får man mulighed for at italesætte den værdi, visuelle koncepter kan tilføre et kommunikationsprodukt.Bogen henvender sig til såvel praktiserende visuelle kommunikatører som til studerende, der er interesserede i at skærpe kommunikationen om visuel formgivning og blive mere bevidste om, hvordan de i deres arbejde oversætter ord til visuelle symboler, figurer og former.
Kunstig intelligens – Brug af AI i den trykte og digitale produktion er en guide til brugen af kunstig intelligens i Adobe CC 2024. I bogen beskrives, hvordan du kan integrere de nyeste AI-baserede Adobe-funktioner og services i produktionen og dermed opnå store tidsmæssige og økonomiske besparelser, samt opnå resultater som aldrig før har været mulige.Bogen gennemgår også brugen af en af de mange tekst-til-billede generatorer der findes, nemlig Leonardo .ai, der bliver regnet for et af de bedste af sin slags. Med dette vil du kunne generere AI-billeder i en meget høj kvalitet klar til produktionen.Med bogen får du også en baggrundsviden om fordele og mulige faldgrupper i forhold til brugen af AI-generede billeder i produktionen.I bogen lærer du blandt andet om:Overvejelser om brugen af AI-generede billederBrug af Adobe Firefly til oprettelse af AI-generede billederBrug af AI-funktionerne i Adobe PhotoshopBrug af AI-funktionerne i Adobe InDesignBrug af AI-funktionerne i Adobe IllustratorBrug af Leonardo.ai til generering af AI-billederOprettelse af tekst-prompts til generering at billederEfterbearbejdning af billeder
"Wie ein Hund!" sagte er, es war, als sollte die Scham ihn überleben. Mit diesem Satz beendet Franz Kafka seinen Roman "Der Prozess" und benennt ein zentrales Thema seines Schaffens: Die Scham. Sie und viele andere mit dem Werk Kafkas verbundene Themen haben den Schriftsteller tatsächlich überlebt und als "kafkaesk" eine allgemeingültige und immerwährende Eigenständigkeit erlangt. Dort, wo Angst, Verzweiflung, unheimliche und klaustrophobische Verhältnisse, bürokratische Enge sowie Machtmissbrauch herrschen, wird oft eine gedankliche Brücke zu Kafka geschlagen. Daraus haben viele Künstler*innen, die im Zentrum der Ausstellung stehen, wichtige Impulse erhalten. In diesem Katalog werdenPositionen der Kunst des 20. und 21. Jahrhunderts zusammengefasst, die sich explizit oder implizit auf Kafka beziehen. Figuren aus Erzählungen und Romanen von Franz Kafka führen die einzelnen Themen ein: Der Offizier aus der "Strafkolonie", Gregor Samsa aus der "Verwandlung", Karl Rossmann aus "Der Verschollene", der Landvermesser K. aus dem "Schloss", das namenlose Tier aus dem "Bau" und natürlich Josef K. aus dem "Prozess".Der Katalog sprengt dabei die bildungsbürgerliche Kafka-Rezeption und richtet sich an ein breites Publikum. Comics führen niedrigschwellig in die Thematik ein und zeigen unterschiedliche Facetten der einzelnen Protagonisten aus Kafkas Schriften.Ed.: Helena Pereña. Künstler*innen:da Applebroog, Louise Bourgeois, Berlinde De Bruyckere, Janet Cardiff & George Bures Miller, David Claerbout, Robert Crumb, Robert Gober, Rodney Graham, Andreas Gursky, Mona Hatoum, Roni Horn, Teresa Hubbard / Alexander Birchler, Tetsuya Ishida, Sebastian Jung, Franz Kafka, Konrad Klapheck, Alfred Kubin, Maria Lassnig, Via Lewandowsky, David Zane Mairowitz, Margot Pilz, Paula Rego, Germaine Richier, David Rych, Anri Sala, Heidrun Sandbichler, Thomas Schütte, Chiharu Shiota, Michael Sommer, Ignacio Uriarte, Maja Vukoje, Jeff Wall, Franz Wanner, Cathy Wilkes
A book featuring Grace Marquis's step-by-step process on focus grid making during the fall 2023 semester in Ohio University's Graphic Design Program.
This is a collection of the best work done in 2023 by David Apricot, a raising star in the graphic arts scene in Australia. The collection contains what is hands down the best generative AI work being done out there - maybe anywhere in the world. The fact that the work often looks like hand-drawn paintings or having been made with traditional artist techniques is a testament to the artist's determination to avoid labels about process and focus on the content. David Apricot is primarily an Expressionist, but is also deeply interested in the abstractions and decorative pattern of his Australian heritage. Not being aboriginal, he avoids explicit aboriginal symbolism (the rainbow serpent, secret churinga stones, and the like) but feels free to take inspiration from contemporary Australian Aboriginal masters such as the great Ronnie Tjampitjinpa and Judy Napangardi Watson.Note that because these works are entirely digital, a sampling of them is available as NFTs. Information about buying those works is discussed in the book. These works are also available for purchase through print-on-demand technology, or even as signed, collectable art prints. Please contact the artist for more details.
This issue of Slanted is not about war. It's about amazing people from the creative industry in and from Ukraine, trying to live a "normal" life, working super hard and giving their best, showing that culture and design cannot be separated. Slanted Magazine #43 is dedicated to the Ukrainian design scene. Despite the impossibility of visiting studios on location as in previous issues of Slanted Magazine, extensive contacts in the Ukrainian design scene helped to put together this diverse and complex magazine. This selection of works by Ukrainian designers, typographers and graphic designers was carefully chosen from 1,500 submissions - they exemplify the independence and resilience of Ukrainian design.
X/100 - Expect Nothing - Appreciate EverythingThe motto of this year's 100 Best Posters is enticing and keeps its promise: Every year, the association 100 Beste Plakate e. V. honors the most outstanding and creative poster designs from Germany, Austria and Switzerland. The accompanying yearbook has long since established itself as the standard reference for creators in the graphic and design scene. The 2023 yearbook presents the winning posters from the "100 Best Posters 23" competition in large-format illustrations, with information on the content aspects and the context in which they were created. It discusses current poster design and highlights trends.In addition, there is a contact register of all designers as well as directories of clients and printers.
The term "Studio Practice" not only describes the place where art and design are created. It also refers to the complex process between thinking and creating in which creativity is made possible on a daily basis. Every artist and every designer works differently, follows different routines and is inspired by different things, places and encounters. New works are created and formed from ever new sources.We talk to artists and graphic designers about the routines and techniques they use to shape their daily work and surprise themselves time and again. A magazine full of inspiring examples that takes readers on a journey to and through very different studio practices.Some Magazine is a visual culture publication that offers a behind-the-scenes look at the "invention of images" and is aimed at artists and designers. It is written, designed and produced by design and art students under the direction of Prof. Sven Völker and is an integral part of the experimental graphic design seminar at the University of Applied Sciences in Potsdam. Perhaps due to its dynamic nature as a student project, Some Magazine has successfully established itself in the indie magazine scene over the years.
In August 2023, Slanted Publishers is going on a trip to Tbilisi, Georgia and Yerevan, Armenia. The aim is to explore the impact of the war in Ukraine on the local culture and design scene. Numerous conversations and interviews provide deep insights into people's lives and work.The introduction is by Wojciech Górecki and Krzysztof Strachota, both respected experts in the region who work for the Center for East European Studies (OSW) and head the department for Turkey, the Caucasus and Central Asia. The photo series were contributed by students from Dortmund University of Applied Sciences and Arts, who have maintained close links with Georgia for several years.
Wie stellen Künstler sicher, dass ihr Werk auch in späteren Jahrhunderten noch bekannt ist? Wie erreichen sie ein geographisch fernes Publikum? Um 1600 lautet die Antwort darauf: durch Druckgraphik. Mit hochkarätigen Werken zeigen Hendrick Goltzius (1558-1617) und Peter Paul Rubens (1577-1640) wie man auf diese Weise internationalen Erfolg erzielte.Da leicht zu vervielfältigen und zu verschicken, avancierte die Druckgraphik um 1600 zum perfekten Gesandten im kunstdiplomatischen Dienst der eigenen Sache. Anhand von 160 virtuosen Kupferstichen zeigt der Band, wie innovativ und strategisch klug Goltzius und Rubens das Medium nutzten, um das Publikum zu betören, Begehrlichkeiten zu wecken und die eigenen künstlerischen Neuschöpfungen zu verbreiten. Neben den Gemälden wurden die Stiche zu begehrten Sammelobjekten, die die Karriere der beiden Maler entscheidend beflügelten.
"This volume presents for the first time a curated selection of essays written over the last 30 years by leading design thinker and educator, Tevfik Balcioglu. With a focus on Turkish and British design, his writing examines questions of national and transnational design history and provides a critical insight into contemporary global design issues. Structured into four thematic sections with contextualizing introductions, this anthology addresses various aspects of design history, theory, education and practice. Essays look at the impact of industrialization and globalization on design cultures and highlight local and global design developments from the late 20th century to the present day. They cover reproduction techniques and technological progress in recent decades, the changing nature of mass-produced objects and the introduction of new methods, systems, shapes, forms and styles over time. Addressing issues relating to education and practice, case studies draw on Balcioglu's work at various institutions such as Izmir University of Economics, Turkey where he established a faculty of design departments and introduced a new model of integrated programmes, and Kent University, UK where he established the BA (Hons) 3D Design course. His writing explores the nature and transferability of knowledge in the design field through critical analysis of the emergence of new degree programmes, the evolution of design education and the relationship between theory and practice"--
This book presents a design research on the basalt fiber, a natural mineral material with important characteristics, and investigates the material's properties, production techniques, and most common uses, while also delving into aspects yet to be improved. The work presents a part of original research in between art and design, in which concepts, prototypes, and ideas are proposed, aimed at the enhancement of basalt fiber also from an esthetic point of view and not only from a performance one. By working on its perceived qualities and creative and formal potential, it is possible to support and extend the use of this material in many areas of design, including product, exhibit, cultural industries, and fashion. Considering that environmental regulations are increasingly stringent, the use of basalt fiber may in some cases be more advantageous than other popular technical fibers, both because of its own performance characteristics and specifically because of its inherent sustainability.
The internationally renowned design agency Turner Duckworth presents stories and advice gathered from 30 years of working with the world's biggest brands No other design company has worked with as many significant brands as Turner Duckworth, the company behind the visual identities of Amazon, McDonald's, Coca-Cola, and even Metallica. Published on the occasion of their 30th anniversary, I love it. What is it? showcases Turner Duckworth's philosophies, learnings, and adventures from three decades of working with major brands and presents the firm's unique and optimistic outlook, along with hints, tips, and the inside scoop on what makes successful brands tick. The book, a fascinating anthology of essays, think pieces, and 150 color illustrations that explore the power of instinct in brand design, includes a selection of their familiar but captivating work alongside 20 contributions from leading voices of the design, business, and marketing worlds that explore creativity, instinct, failure, and more. Features texts from leaders in the fascinating but often-hidden worlds of design and branding, including: Moira Cullen (Former Design Director, Coca-Cola North America); Morgan Flatley (Executive Vice President, Global Chief Marketing Officer and New Business Ventures, McDonald's); Linda Lee (Chief Marketing Officer, Campbell Meals & Beverages); Stefan Sagmeister (Designer, Sagmeister Inc.); Jessica Spence (President of North America, Beam Suntory); and more. |The internationally renowned design agency Turner Duckworth presents stories and advice gathered from 30 years of working with the world's biggest brands| Turner Duckworth is a design agency that creates unmistakable identities for the world's leading brands. They have won countless top awards, including the inaugural Cannes Grand Prix for Design, the D&AD Collaboration Award, and induction into the Clio Hall of Fame. Gyles Lingwood is Professor of Business Creativity at the University of Lincoln, UK. Lingwood's creative client work has been awarded by D&AD, British Interactive Media Association, and the US Creativity Awards.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.