Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Revideret udgave. Rolex er et ikon og selve symbolet på et klassisk armbåndsur fra Schweiz med en historie, som strækker sig over mere end et århundrede. Det var et Rolex, som sad på håndleddet af sir Edmund Hillary, da han besteg Mount Everest. Og det var et Rolex Deep Sea Special, som fulgte Jacques Piccard ned i dybet, da han dykkede de knap 11.000 meter ned i Marianergraven. For den moderne mand er et Rolex et fascinerende stykke mekanik og et symbol på, at du er der, hvor du gerne vil være i livet. Her indvies du i historien og anekdoterne bag alle Rolex-modeller som Submariner, Explorer og Daytona. Vi viser, hvordan du investerer i et Rolex, og ikke mindst, så hjælper vi dig med at undgå de mange forfalskninger samt forklarer, hvad de såkaldte ’Frankenstein’-ure er for noget. DEN STORE BOG OM ROLEX er lige dele blær og romantik, men også stil og klassiske dyder, og naturligvis rendyrket begejstring over den fascinerende mekanik. Derudover giver vi den moderne mand den perfekte undskyldning for at købe et Rolex, som ingen kvinde kan argumentere imod … Jens Høy er mode- og livsstilsjournalist, kendt fra bl.a. Berlingske, Erhvervsbladet og TV 2, og inkarneret Rolex-kender. Christian Frost er journalist og forfatter og har tidligere lavet Den store bog om ure sammen med Kristian Haagen.
Hvad tænkte PH, da han designede sine ikoniske lamper? Hvorfor er Margretheskålen godt design? Og hvad er design egentlig?'Den lille bog om dansk design' formidler designernes arbejde med problem, proces og produkt i øjenhøjde med børn. Den handler om æstetik og skønhed, men mest om glæden ved det gode håndværk, kærligheden til materialet og med PH's ord "at turde og at lege".Bogen fortæller historien bag det gode design, som vi alle kender og omgiver os med. Vi støder både på klassikere som den ikoniske PH-lampe, Royal Copenhagen stel og Kay Bojesen aben. Bogen er skrevet i et sprog, så både unge og gamle kan være med.Marie Hugsted er uddannet tekstildesigner og lærer, og har i mange år formidlet dansk design i indland og udland, samt skrevet undervisningsmateriale om design for Designmuseum Danmark og Trapholt.
Dansk design nu er den første samlede fremstilling af dansk design i det 21. århundrede. Gennem 40 rigt illustrerede temaartikler og 20 interviews kaster bogen lys over den komplekse udvikling inden for de seneste 15 års design i Danmark. Fra opbruddet i 1980’erne og 1990’erne til nutidens mangfoldighed, retrotendenser og det vide spektrum af nye designere og arkitekter.Bogen kommer bredt rundt om begrebet design med ikoniske eksempler fra beklædning, legetøj, møbler, køkkendesign, grafisk design, lyddesign, kunsthåndværk, industrielt design og arkitektur, ligesom den også forholder sig til designpolitik, bæredygtighed og velfærdsdesign.Dansk design nu er redigeret af forskningschef på Designmuseum Danmark Lars Dybdahl og indeholder bidrag af en række af landets førende designeksperter.
Verner Panton er internationalt kanoniseret på linje med Wegner, Mogensen og Kjærholm. Samtidig er han uegal og ekspressiv i forhold til den danske designkanon og dens klassiske nøgterne funktionalisme. Bogen tager udgangspunkt i Panton som pioner for vigtige nybrud i efterkrigstidens designhistorie, ligesom hans værk placeres i forhold til en nutidig kontekst.Panton spillede en central rolle som en af samtidens mest innovative nytænkere af produktionsteknologi, materialer og af de oplevelsesmæssige og æstetiske sider af design. Både i et designhistorisk og samtidigt lys er Verner Panton en af de store internationale design-figurer, men på trods af hans enorme betydning både designhistorisk og i forhold til nutiden, findes der endnu ikke en udfoldet bog om hans værk.Lektor og Ph.d. ved Kunstakademiets Designskole, Ida Engholm, og lektor og Ph.d. ved Københavns Universitet, Anders Michelsen, har skabt et tankevækkende og mangfoldigt portræt af én af Danmarks mest toneangivende designere.
Design blev det kulturelle fænomen, som satte Danmark på verdenskortet midt i det 20. århundrede. Brandet Danish Design opstod i 1949, da amerikanske journalister begyndte at skrive om danske møbler fra Snedkerlaugets møbeludstilling i København. Hans J. Wegners ”Den runde stol” kaldte de ”The Chair” – ”Stolen”. Det blev ikke kun starten på et stort eksporteventyr, men også en udfordring for de danske designere, som blev verdenskendte for deres besættelse af at skabe den perfekte stol.Stolen er designernes prøvesten og designhistorikernes yndlingsobjekt. Den berører og spejler den krop, den skal bære med arme, ben, sæde og ryg. Og så er stolen et af vores mest kulturbærende designobjekter, og fortæller om den tid og det samfund, den er skabt i. Bogens særlige greb er, at den i ord, tegninger og billeder vil vise, at danske stole bygger på historiske møbeltyper, som forfines og raffineres i det uendelige.Budskabet og forklaringen på dansk møbelkunsts succes internationalt er, at dansk møbelkunst er baseret på fremme-de kulturer og på ældre tiders bedste frembringelser.
Danmark er en af verdens førende designnationer. Dansk design er kendetegnet ved høj kvalitet, en tydelig æstetisk profil og et socialt engagement. De produkter og løsninger, der omgiver os, er udtryk for en unik designkultur, der har bidraget væsentligt til velfærdsudviklingen og placeret Danmark centralt som en innovativ og kreativ region. “Quick guide to design thinking” er den første bog i den nye ambitiøse “Danish design series“. I et kort og indbydende format formidler serien historiske og aktuelle designemner, der er relevante for læsere i Danmark og resten af verden. Bogen præsenterer up to date-researchmodeller og -metodebeskrivelser, der gør det let at få overblik over den aktuelle debat om designtænkning.Design i dag kendetegner ikke kun genstande, men også en tilgang til udviklingsprocesser, hvor designgreb som fx tegning og udarbejdelse af prototyper spiller en rolle. Der har udviklet sig en disciplin af designtænkning, hvor ånd og hånd på nye måder bidrager til hinanden. I “Quick guide to design thinking” går professor ved Kunstakademiets Designskole Ida Engholm helt tæt på begrebet designtænkning og viser det fra et dansk perspektiv.Ida Engholm har tidligere udgivet ‘Panton – Miljøer, farver, systemer, mønstre’ (2017), og i samarbejde med Lars Dybdahl ‘Dansk design nu’ (2016) og ‘101 Danske designikoner’ (2014).
Hvad tænkte PH da han designede sine ikoniske lamper? Hvorfor er Margretheskålen godt design? Og hvad er design egentlig?Den lille og om dansk design formidler designernes arbejde med problem, proces og produkt i øjenhøjde med børn. Den handler om æstetik og skønhed, men mest om glæden ved det gode håndværk. kærligheden til materialet og med PH’s ord ”at turde at lege”. Bogen fortæller historien bag det gode design, som vi alle kender og omgi- ver os med. Vi støder både på klassikere som den ikoniske PH-lampe, Royal Copenhagens stel og Kay Bojesens abe.Bogen er skrevet i et sprog, så både unge og gamle kan være med. Marie Hugsted er uddannet tekstildesigner og lærer, og har i mange år formidlet dansk design indland og udland, samt skrevet undervisningsmateriale om design for Designmuseum Danmark og Trapholt.
"Hjem" er titlen på tredje nummer af HÅNDVÆRK bookazine. I bookazinet har Rigetta Klint fordybet sig i fænomenet hjemme, som kan have så mange betydninger og individuelle kendetegn. Det handler om at føle sig hjemme, hvad enten det drejer sig om et hjem i bogstavelig forstand eller om i overført betydning at have hjemme i et håndværk, et materiale eller et landskab. HÅNDVÆRK bookazine no. 3 byder dig velkommen hjem!
Værket Designeren Arne Jacobsen er den komplette historie om Arne Jacobsens virke som industriel designer. Med afsæt i værkerne, ikke-realiserede projekter, korrespondance og andre kilder beskrives hans vigtige arbejde på dette område.Projektet er ambitiøst idet, der ligger et stort forudgående researcharbejde bag. Forfatterne har været langt nede i arkiverne for at finde tegninger, fotos og breve, der tilsammen skaber billedet af Arne Jacobsen som en af Danmarks største designere. Bogen er rigt illustreret og udkommer i et generøst grafisk udstyr.Arne Jacobsens møbler, lamper, tekstiler, ure, tabletop og bygningsapteringer står som markante fyrtårne i international designhistorie.
Fjerde nummer af HÅNDVÆRK bookazine bærer titlen ”Plantebaseret”. HÅNDVÆRK bookazine har et stærkt rodnet, og dette nummer går helt bogstaveligt tilbage til rødderne; til naturen og dens materialer, til planterne som inspirationskilde, som udgangspunkt for produktion af materialer og som kilde til liv – et liv som er afhængig af biernes overlevelse og i det hele taget af naturens kredsløb. Alt dette rummer HÅNDVÆRK bookazine no. 4 – som altid med et fokus på materialer og processer som en forudsætning for en bæredygtig praksis inden for områderne håndværk, kunsthåndværk og design.
Dansk design: Ganske enkelt beskriver den ofte fremhævede men hidtil ikke forklarede enkelhed i dansk design. Bogen gennemgår, hvad enkelhed er, og hvordan den har slået rod i dansk design. Tre fænomener spillede en særlig rolle: Professor Kaare Klints Møbelskole på Kunstakademiet, Københavns Snedkerlaugs udstillinger og FDB’s tidlige møbelindsats. Enkelheden i dansk design hænger også snævert sammen med funktionalismen, den stilretning der har præget dansk design i det tyvende århundrede. Efter gennemgangen af forudsætningerne for enkelheden i dansk design præsenterer bogen et righoldigt udvalg af det bedste i dansk design præget af enkelhed. Præsentationen er organiseret omkring seks temaer, der belyser designet fra uventede vinkler. Temaerne er udenlandsk inspiration, fleksibilitet, monokomponenter, geometri, orden og skulptur. Monokomponenter dækker over produkter skabt af ét stykke materiale. Bogens slogan, at fravælge det overflødige og fremhæve det væsentlige, beskriver kernen i funktionalismen og udgør forfatterens råd til designproducenter i en ressourcefattig fremtid.
Børge Mogensen – möbel mit format er den tysksprogede udgave af Børge Mogensen – møbler med holdning, der udkom sidste år på Strandberg Publishing. Bogen placerer den danske møbelarkitekt som formgiver og kritiker i sin samtid.Børge Mogensen var en af Danmarks mest betydningsfulde møbelarkitekter, og i mere end 30 år skabte han møbler, der siden kom til at gå under betegnelsen klassikere.Bogen gennemgår Mogensens spændende arbejdsmetoder, ligesom den præsenterer hans kendte og populære møbler.Værket er rigt illustreret med arbejdstegninger, skitser, fotos af Børge Mogensens møbler og huse samt fotografier fra privatlivet.
I 1850’erne blev kurvemøbler fast interiør på det velhavende borgerskabs kursteder og badehoteller. I løbet af 1900-tallet fandt møblerne vej til danske hjem som arkitekttegnede møbler og indskrev sig i historien om ’Danish Modern’. Og for mange danskere rimer kurvemøbler på de klassiske danske sommerhuse, siden møblerne i 1950’erne blev fast interiør i sommerlandets sorte træhuse. I 1970’erne blev kurvemøbler fortrængt af nye måder at indrette sig på. Stål og plastik fandt vej til danske hjem, og kurvemøblerne rykkede igen ud i havestuen og i de sommerhuse, som i mellemtiden var blevet populære i takt med, at danskerne fik bil og mere fritid. Som denne bog viser, har kurvemøbler i dag fået en renæssance som vintagemøbler og som nyproducerede møbler fra Østen.Birgit Lyngbye Pedersen, født 1961, er designhistoriker, billedredaktør og medforfatter til flere bøger, bl.a. om møbelarkitekten Finn Juhl.
Helps you to find out all about the design movements of the last 150 years from Arts and Crafts to Bauhaus. This book tells how design has influenced the look and functionality of the objects we use every day from telephones and cameras to toys, furniture and fashion.
The first authoritative monograph on the life and work of the celebrated Danish-American designer Jens Quistgaard - an unsung hero of Danish Modern and Mid-century Modern design Jens Quistgaard (1919-2008), considered one of the founders of Scandinavian Modern style, spent 30 years as chief designer at the American company Dansk Designs, resulting in more than 4,000 products. His design philosophy - that utilitarian, everyday items should function harmoniously - influenced his approach to everything from spoons and pans to crockery and pepper mills, and is as relevant today as it was half a century ago. Quistgaard's work is represented at major museums in Europe and the USA, including Design Museum Denmark, MoMA, New York, and the British Museum, London, with many of his designs still in production to this day. With never-before-seen sketches, archival photography, case studies, ephemera, and an illustrated inventory of his designs, this book delves deep into Quistgaard's life and work to reveal his critical contribution to design history.
Stel er både personlige fortællinger og nationale historier. I Danmark er vi stolte af vores musselmalede stel, og uanset om man er opvokset med et stel fra Den Kongelige Porcelainsfabrik eller har spist af IKEAs tallerkener, så er der et væld af følelser, minder og historier forbundet med de tallerkener og kopper, vi sætter på bordet. I ‘Danske stel – fra blå blomster til grove glasurer’ præsenterer journalist og forfatter Lars Hedebo Olsen 20 ikoniske stel, der sammen viser den danske tradition for at skabe stel i forskellige typer keramik: porcelæn, fajance og stentøj. Læs blandt andet om det overdådige Flora Danica, de gamle klassikere som Mågestellet og Blå blomst, de nyere bestsellere som Blå Mega Riflet og Elements samt Gurli Elbækgaards rustikke Brugsting. Stel er en integreret del af vores kulturhistorie. En historie, der går mere end 250 år tilbage til dengang, hvor elegante porcelænsstel var forbeholdt kongehuset og adelen, der havde råd til at investere i håndmalede tallerkener, fade, skåle og kopper. Med tiden har stellene fundet vej til hele befolkningen, og historien er stadig levende. Både fordi der fortsat produceres nye typer af stel, fordi vi genopfinder brugen af stel, og fordi vi stadig samler på stel, blot på nye måder. I dag blandes stel på kryds og tværs, og Musselmalet, Ursula og Tranquebar står side om side med lokal, hånddrejet keramik og loppefund.Bogens rigt illustrerede indledning giver et indblik i danskernes forhold til stel i lyset af tidernes skiftende tendenser, når det kommer til både dekorationer, design, opdækninger og levevis.Lars Hedebo Olsen er journalist og cand.mag. i historie og litteraturvidenskab. Han har siden 2007 været ansat på Politiken, hvor han skriver om design, kunsthåndværk og kulturhistorie. Lars Hedebo Olsen er desuden forfatter til en række bøger om dansk design, bl.a. ‘Danske designere – Børge Mogensen‘ og ‘Bjørn Wiinblad – en livskunstner‘. Bogens billeder af optaget af fotograf Brian Buchard.
A global survey of 100 of the most creative and innovative product designers working today Designed For Life showcases 100 of the most exciting designers around the world and, through their work, shines a lens on what is happening at the forefront of contemporary product design. The boundaries between design, art, craft, fashion, and architecture have been blurred in recent years and a new generation of designers has emerged, working across different fields and genres. Products illustrated in the book range from furniture, lighting, and objects, to limited editions, glassware, and office systems, making Designed for Life the ideal route to new talent throughout the field of product design and the perfect way to assess exactly what is being created in the design scene today Chosen by an international line up of influential industry experts - design critics, museum curators, entrepreneurs, journalists, and gallerists - the nominated designers comprise young product designers who have emerged in the last few years, but who have already produced outstanding, creative, and innovative pieces of design, such as Mac Collins, Nifemi Marcus-Bello, Minjae Kim, and Mimi Shodeinde as well as more established designers including Jasper Morrison, India Mahdavi, and Jonathan Olivares. This fascinating book illustrates the new materials, processes, and technologies being utilized; the radically different styles being created; and the growing importance of sustainability, diversity, and inclusivity in design. These designers believe design can build a better world and a better life. Featured designers include: Barber Osgerby; BIG-GAME; Ronan and Erwan Bouroullec; Stephen Burks Man Made; Formafantasma; GamFratesi; Martino Gamper; Gunjan Gupta; Marlène Huissoud; Moisés Hernández; Industrial Facility; Misha Khan; Max Lamb; Kwangho Lee; Sabine Marcelis; Objects of Common Interest; Julie Richoz; Soft Baroque; Jomo Tariku; Faye Toogood; and Bethan Laura Wood. Nominators for the 100 designers are: Mark Adams; Glenn Adamson; Chrissa Amuah; Spencer Bailey; Marc Benda; Anders Byriel; Aric Chen; Maria Cristina Didero; Alexis Georgacopoulos; Marianne Goebl; Marva Griffin; Anniina Koivu; Cecilia León de la Barra; Tuija Makkonen; Ana Mallet; Tapiwa Matsinde; Justin McGuirk; Ambra Medda; Rossella Menegazzo; Jonathan Olivares; Francesca Picchi; Libby Sellers; Zhuo Tan; Maria Veerasamy; Ben Watson; Demetria White; and Jane Withers. |A global survey of 100 of the most creative and innovative product designers working today| Phaidon Editors Kelsey Keith is the brand creative director at Herman Miller, a contributor at Elle Decor , and the former editor-in-chief of Curbed and deputy editor at Dwell .
Universal Principles of UX is a comprehensive, cross-disciplinary encyclopedia for user experience designers.
HÅNDVÆRK bookazine no. 7 inviterer dig med på besøg hos arkitekten, designvirksomheden, smeden, gørtleren, mureren, snedkeren og tækkemanden blandt andre og viser dig, hvordan man fremstiller badeværelsesfliser med et højt indhold af nedknuste gamle mursten. Du stifter bekendtskab med at male med æggeolie-tempera, og i tilgift får du løst og fast om tekstiler, glas, keramik og mad og drikke.Fra Editors letter af Rigetta Klint:"Måske kunne du tænke dig at gå op i skala i et kommende nummer af HÅNDVÆRK"?, spurgte en tilhører, som er arkitekt, for nogle måneder siden, da jeg forelæste om mit arbejde med HÅNDVÆRK bookazine. Hun fortsatte: "for du ved vel, at der fra 2023 skal føres klimaregnskab i byggebranchen. Først indføres krav til den maksimale CO2-udledning pr. kvadratmeter pr. år for nybyggeri over 1000 m2. Fra 2025 gør kravene sig gældende for alt nybyggeri". Det havde jeg hørt om, og jo, jeg ville gerne gå op i skala for at beskæftige mig med byggeri og bygningshåndværk, jeg var faktisk allerede godt i gang. Så godt i gang at jeg for længst havde forstået, at der er mange interesser på spil, når der bygges og restaureres, og jeg havde forstået, at det at beskæftige sig med arkitektur og bygningshåndværk handler om meget mere end at gå op i skala. Frem for alt er byggebranchen ‘big business’ og – i forhold til føromtalte og allestedsnærværende klimaregnskab – en af de store haner at skrue på. Hvor der er vilje, er der vej. Ikke kun i forhold til at begrænse CO2-belastningen. I mine interviews har vi talt om materialer i bred forstand, om æstetik, om arbejdsprocesser og arbejdslivserfaring og livserfaring og om uddannelse. Indhold: interview, reportage, inspirationFormat: bookazineSprog: dansk Sideantal: 160 Format: 215 x 280 mm (softback) Papir: 150g HÅNDVÆRK tror på, at nærmeste genvej til en bæredygtig og langtidsholdbar praksis går gennem kendskab til, og respekt for, materialer og håndværksfærdigheder. HÅNDVÆRK bookazine formidler en levende foranderlig håndværks-, kunsthåndværks- og designpraksis. HÅNDVÆRK handler om mad, mode og interiør, men mest af alt om mennesker.
HÅNDVÆRK bookazine no. 6 interesserer sig for ressourcer Naturen er en ressource; de råvarer, vi henter i naturen, er ressourcer; den energi, vi forbruger, når vi omformer naturressourcerne til materialer og efterfølgende til objekter og produkter, er en ressource. Uddannelse er en ressource, ligesom erfaring og netværk er det. Baggrund, personligt energiniveau og talent er også ressourcer. I dette nummer vil du blive introduceret til vævning og møbelpolstring, mølleri, brødbagning, fårehold og produktion af uldgarn, foruden en lang række andre tekstile fibre. Vi ser også på fremstilling af designobjekter i blandt andet træ, keramik, glas, søgræs og pap og på kunsten at kreere dufte.Indhold: interview, reportage, inspirationFormat: bookazineSprog: dansk Sideantal: 160 Format: 215 x 280 mm (softback) Papir: 150g HÅNDVÆRK tror på, at nærmeste genvej til en bæredygtig og langtidsholdbar praksis går gennem kendskab til, og respekt for, materialer og håndværksfærdigheder. HÅNDVÆRK bookazine formidler en levende foranderlig håndværks-, kunsthåndværks- og designpraksis. HÅNDVÆRK handler om mad, mode og interiør, men mest af alt om mennesker.
The fourth issue of HÅNDVÆRK bookazine bears the title "Plant-based". HÅNDVÆRK bookazine has a strong root system, and this issue quite literally goes back to the roots; to nature and its materials, to the plants as a source of inspiration, as a starting point to produce materials and as a source of life – a life which depends on the survival of the bees and in general on the cycle of nature. HÅNDVÆRK bookazine no. 4 contains all of this – as always with a focus on materials and processes as a prerequisite for a sustainable practice in crafts, craftsmanship, art, and design.
Design blev det kulturelle fænomen, som satte Danmark på verdenskortet midt i det 20. århundrede. Brandet Danish Design opstod i 1949, da amerikanske journalister begyndte at skrive om danske møbler fra Snedkerlaugets møbeludstilling i København. Hans J. Wegners ”Den runde stol” kaldte de ”The Chair” – ”Stolen”. Det blev ikke kun starten på et stort eksporteventyr, men også en udfordring for de danske designere, som blev verdenskendte for deres besættelse af at skabe den perfekte stol.Stolen er designernes prøvesten og designhistorikernes yndlingsobjekt. Den berører og spejler den krop, den skal bære med arme, ben, sæde og ryg. Og så er stolen et af vores mest kulturbærende designobjekter, og fortæller om den tid og det samfund, den er skabt i. Bogens særlige greb er, at den i ord, tegninger og billeder vil vise, at danske stole bygger på historiske møbeltyper, som forfines og raffineres i det uendelige.Budskabet og forklaringen på dansk møbelkunsts succes internationalt er, at dansk møbelkunst er baseret på fremmede kulturer og på ældre tiders bedste frembringelser.
Arne Jacobsen and his architecture represent a line of work that spans all of the characteristic developments of the 20th century ranging from Neoclassicism to the International Style by way of Nordic Functionalism. Spanish architect and author Félix Solaguren-Beascoa has published a comprehensive study of Jacobsen's work, divided into three volumes from 1926 - 1971. This publication is structured similarly to Le Corbusier's Oeuvre Complète and includes previously unpublished material, offering a detailed look at Jacobsen's career.
Bookazine no. 11 handler om træ i bredeste forstand og tager dig med på besøg hos virksomheden, som forvalter møbelarven efter Finn Jul, en anden portrætteret håndværker bryder med alle konventioner og skaber sine møbler af affald.I bookazinet taler Rigetta Klint med en violinbygger og en pilefletter og besøger et kirsebærvineri. Du kan lære om skovdrift og følge med på skovbad eller på Forest Retreat og få indblik i teknikken shou sugi ban.Desuden får du adgang til et nybygget håndværkerkollegie, og sidst, men ikke mindst, kan du følge med, mens en tre meter høj træskulptur tager form.
Building the ordinary into the extraordinary - brick by brick. This first official book for Adult Fans of LEGO® takes the reader on a visually stunning journey from the very earliest hollow bricks to the complex shapes and building techniques of today. LEGO bricks are design icons and marvels of engineering. Virtually unchanged for over fifty years, the brick is still at the very centre of LEGO's ethos: each brick connects to every other brick, allowing the construction of almost anything you can imagine. LEGO minifigures may be the friendly faces of the LEGO world, but bricks in all their different shapes and forms are its very foundation. The Secret Life of LEGO® Bricks explores the brick's rich history in full colour and unparalleled detail. Granted unprecedented access by the LEGO Group, Daniel Konstanski has interviewed design masters, element testers and the so-called 'rock stars', the set designers, to reveal for the first time how and why new LEGO bricks are made. This is the book the fans have always wanted: a truly behind-the-scenes look at the story of the beloved LEGO brick and the company which makes it, with a wealth of exclusive visual material from the LEGO Archive in Billund.
With offices in Milan and New York, Lissoni & Partners has a 30-year history in developing international projects in the fields of architecture, landscape, interior, product, and graphic design, as well as acting as art director for a range of prestigious companies.Led by Piero Lissoni, the practice combines a range of expertise with a tailored approach that sets it apart, establishing a stylistic code and a visual identity that are clearly recognizable. The works are inspired by a sense of rigor and simplicity and are characterized by a regard to detail, coherence, and elegance with particular attention to proportion and harmony.Piero Lissoni is creative director for Alpi, B&B Italia, Boffi, Living Divani, Lema, Lualdi, Porro, and Sanlorenzo, for whom he also designs an extensive range of products. Recognized as one of the masters of contemporary design, he has worked with many international brands including Alessi, Antrax, Atlas Concorde, Bonacina 1889, Cappellini, Cassina, Cotto, De Padova, Fantini, Fendi Casa, Flos, illycaffè, Janus et Cie, Kartell, Kerakoll, Knoll, Olivari, Salvatori, and Tecno.Organized around different fields of intervention, the practice comprises Lissoni Casal Ribeiro for masterplans, landscape design, and architecture; Lissoni Associati for interior design, product design, art direction, and fit-outs; and Lissoni Graphx for graphic design, visual communication, and brand identity, while Lissoni New York develops architecture and interior design projects for the American continent.The book, edited by Stefano Casciani, is the first far-reaching monographic study on Lissoni, richly illustrated with photographs, floor plans, and sketches. It is structured by theme and includes Lissoni’s most important projects for industrial and residential architecture, as well as commercial and public spaces, museums displays, boats, graphic design, and product design.
In den letzten Jahren ist rund um das Thema Kaffee ein kleiner Design-Kosmos entstanden. Cafés, Kaffeebars und unabhängige Röstereien sind Anziehungspunkte in jeder Stadt und locken mit origineller Innenarchitektur ihre Gäste. Die Bandbreite ihres visuellen Auftritts, ihrer Logos und Verpackungen reicht dabei von Letterpress und Vintage über Sixties bis zur Gen Z.Designing Coffee beleuchtet diese Vielfalt, von minimalistischen japanischen Kaffeebars, die an Teehäuser erinnern, über Spielarten des kalifornischen Diners bis zu schicken Cafés in Paris oder Mailand. Dabei werden nicht nur Einrichtung und Grafik gezeigt - Kaffee-Expertin Lani Kingston beschreibt, was Gäste heute verlangen und was man wissen sollte, um eine eigene Kaffeebar zu eröffnen.
"Today's radically complex problems require people to lead with design. Changemakers is an essential playbook for designers and nondesigners who want to drive change at work, at home, and in their communities. Groundbreaking designers Maria Giudice and Christopher Ireland armed with insights from some of today's top minds in business, tech, and social justice offer a pragmatic, people-centered approach to change"--
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.