Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Den Danske Sang har i de senere år oplevet en sand renæssance, og coronakrisen har for alvor fået danskerne til at synge med - selv på landsdækkende tv. Sangene har en helt særlig evne til at samle os og skabe glæde i en ellers trist og udfordrende tid. De bygger på en fælles kulturarv samtidig med, at de er konstant forandring. En af dem, der for alvor har fået Danmark til at synge med, er komponist og chefdirigent for DR Pigekoret Phillip Faber. Phillip Faber har en enorm viden om, indsigt i og ikke mindst kærlighed til den danske sangskat, som han i bogen deler ud af. Han ved alt om sanghistorie, tekster, melodier, og hvad hemmeligheden er bag en velskrevet sang. Hans talent for at komponere har senest udmøntet sig i sangen “Og Gud Sang”, der har fået den ære, at være blandt de udvalgte sange i den nyeste udgave af Højskolesangbogen. Når man læser bogen kan man virkelig mærke, at det er et emne, der ligger Phillip Fabers hjerte nær, og glæden ved den danske sangskat smitter af på læseren. I bogen søger han også at undersøge, hvad det er, der gør netop den danske sang så særlig, og hvorfor den betyder så meget for os. Hvis du får lyst til at bryde ud i sang, når du læser bogen, indeholder bogen tekst og melodi på nogle af de mest elskede sange, så du nemt kan synge med. Rigtig god fornøjelse med at synge Den Danske Sang.
I bogen Komplet sangteknik beskriver forfatteren Cathrine Sadolin en banebrydende og innovativ tilgang, der er meget nyttig for alle, som er interesserede i stemmen, både professionelle og begyndere. Teknikkerne kan bruges i alle stilarter indenfor sang. Bogen anbefales internationalt af sangere, sanglærere, skuespillere, talepædagoger og læger. Udgivelsen findes også på 9 andre sprog.
Det kan være blufærdigt, når man skal synge for børn, hvis ikke man har store tanker om sin egen sangstemme, men man gør det alligevel for at distrahere eller trøste, når barnet er ked af det. Eller i kådhed, når man bliver grebet af stemningen i en rigtig god leg. Og børn elsker lyden af deres voksnes stemmer. Det er faktisk noget af det bedste, de ved. Det helt lille spædbarn kan genkende lydene inde fra maven, og kombinationen af en velkendt stemme og en god melodi kan virke helt meditativt for et barn.Det er et grundvilkår, når vi synger, at vi viser sårbarhed. Og hvilket bedre sted at vise det end sammen med vores børn? Sang handler nemlig ikke nødvendigvis om at optræde eller præstere, det handler mindst lige så meget om fællesskab og nærvær.I denne bog vil du få redskaber til at lære din stemme bedre at kende og måske blive bevidst om, hvordan du bruger den, eller netop ikke bruger den. Hvad kan din stemme i forvejen, og hvordan kan du bruge det i musik. Du vil blive overrasket over, at din stemme kan mere, end du tror.Bogen er inddelt i temaer som: sang og mod, sang og de store følelser, sang og omsorg, sang og sjov, sang og fællesskab. Inden for hver kategori er her både velkendte klassikere og nyere sange, Katrine hjælper os med at synge. I bogen vil du bl.a. finde tekster og noder til: Langt ude i skoven, Trøstesangen, Fy fy skamme, Ulvesangen, Vi har lejrbål her og mange og mange flere.Bogen er skrevet klogt og ligetil af Katrine Muff og illustreret af Line Jensens velkendte streg.
RST Ressource Stemme Træning + rytmisk improvisation. En helt ny og unik metodik til rytmisk sang udviklet af stemmespecialisten Hans Toft-Olsen. Bogen introducerer det banebrydende Toft-Olsen’s Apple som visualiserer alle stemmens klangfarver i et nyudviklet materiale der giver dig musikalsk overblik og indsigt på en pædagogisk måde. RST hjælper dig ind til kernen af din unikke stemme. Det er simpelt, men ikke let. Bogens tilblivelse er støttet af Statens Kunstråd og anbefales til rytmisk sangundervisning på Konservatorier, MGK, Musikskoler, Højskoler, Folkeskolen mv. Bogens mange øvelser finder du også som video og audio i RST biblioteket på www.rytmisksangteknik.dk Hans Toft-Olsen er en af europas mest nytænkende stemmespecialister og han har undervist, vejledt og trænet flere end 1000 stemmer. Han er tilknyttet Stemmeakademiet, Stemmedoktor samt Det Jyske Musikkonservatorium. Med sin specielle baggrund som både sangpædagog og privatpraktiserende logopæd (talepædagog) er Hans Toft-Olsen vant til at arbejde med rytmisk sang og sangteknik, klangdannelse, støtte, formidling, performance, samt det personlige udtryk på højeste æstetiske niveau. Han har i de sidste 30 år arbejdet med alle stemmetyper, og har via sin unikke viden og tilgang til stemmen, vejledt og undervist både professionelle sangere og skuespillere samt stemmer i erhvervslivet. Beskikket af Kulturministeriet til musikkonservatoriernes censorkorps. Bachelor-, kandidat- og solistuddannelserved musikkonservatorierne og Operaakademiet.
I en ny banebrydende bog formulerer sangpædagog Anne Rosing sit bidrag til en dyb forståelse af kroppens betydning for sangstemmen. Bogen beskriver det, der i det professionelle sangmiljø - ikke bare i Danmark, men også i internationale kredse - er kendt som Anne Rosing Metoden. Med udgangspunkt i mange års studier af såvel klassiske som rytmiske elite-sangere har Anne Rosing skabt en kropslig og sangteknisk metode, som kan spores tilbage til 1800-tallets berømte Bel Canto skole, og som bygger på to grundpiller: Sangerkrop og Kernestemme. Metoden er indtil nu blevet formidlet i mesterlæreform, men med Anne Rosings bog ”Fra sangerkrop til kernestemme” kan såvel sangere som sangpædagoger, korledere, logopæder og alle andre, som ønsker at tilegne sig grundig viden om sangstemmen, tilegne sig metoden. Bogen er det første danske bidrag til det, som i den nyeste udenlandske sangpædagogiske litteratur kaldes for “somatisk sangpædagogik”. Det er sangpædagogik, der understreger kroppens altafgørende betydning for sangstemmen. Metoden tilgodeser og udvikler sangerkroppen og derigennem kernestemmen. Kernestemmen er kendetegnet ved stor overtonerigdom og en særlig klanglig brillans, såvel som stor slidstyrke og gennemslagskraft. Bogen indeholder både en teoretisk og en praktisk del, så læseren kan forstå anatomien og fysiologien bag metoden samt arbejde konkret med de sangtekniske og kropslige øvelser. Anne Rosing beskriver desuden den særlige udfordring, det er for sangere, at de ikke kan adskille sig fra deres instrument, som f.eks. en musiker kan. Man ER instrumentet. Bogen er rigt illustreret med over 100 illustrationer, som understøtter den anatomiske forståelse af sanginstrumentet samt udførelsen af de mange øvelser. Om Anne Rosing Anne Rosing er sangpædagog, talelærer og kropsterapeut og har igennem mange år undervist på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium, Rytmisk Konservatorium og Musikvidenskabeligt Institut på Københavns Universitet. Hun har derudover været sangpædagog for et stort antal professionelle sangere, sangpædagoger og korledere både i Danmark og udlandet. I 2014 oprettede hun Anne Rosing Instituttet i Hellerup, hvor sangere inden for alle genrer fra rock og pop til musical og opera bliver undervist med udgangspunkt i metoden. Ud over det bliver der på instituttet undervist i sangpædagogik, stemmebrug og rehabilitering.
Akkompagnatøren kan med få virkemidler få fællessangen til at løfte sig! Bogen giver forslag til, hvad pianisten kan gøre, for at fællessangen fungerer godt. Hvor langt skal forspillet være? Hvad gør man mellem versene? Er det nødvendigt at spille melodi? Hvorfor bliver man nervøs? Disse og mange andre emner bliver belyst i en bog, der er meget praktisk funderet. Alle eksemplerne er i 4 forskellige niveauer, der spænder fra den let-øvede til eksperten. Tilmed findes alle eksempler på bogens digitale ressourceside, hvor man kan se eksemplerne blive spillet. Bogen er til dig, der ønsker enten at starte på at spille til fællessang eller blot videreudvikle dit spil.
In this highly anticipated sequel to A Cappella Arranging, Deke Sharon and Dylan Bell provide even more tools and insights to help musicians hone and master the craft of a cappella arranging-including new creative principles and theoretical techniques to expand the palate as well as arranging in various musical genres.
This book is an exploration of the vocal artistry that has been lost through the years. Shaw provides practical exercises and techniques for restoring the lost techniques of singing, and explores the musical and cultural significance of these techniques. This book is a must-read for anyone interested in the history of music and vocal performance.This work has been selected by scholars as being culturally important, and is part of the knowledge base of civilization as we know it.This work is in the "public domain in the United States of America, and possibly other nations. Within the United States, you may freely copy and distribute this work, as no entity (individual or corporate) has a copyright on the body of the work.Scholars believe, and we concur, that this work is important enough to be preserved, reproduced, and made generally available to the public. We appreciate your support of the preservation process, and thank you for being an important part of keeping this knowledge alive and relevant.
First published in 1845, the New and Improved Camp Meeting Hymn Book is a collection of hymns chosen specifically for camp meetings, an important religious gathering of the 19th century. This book includes hymns for both public and private worship, as well as for occasions such as weddings and funerals. With contributions from some of the most prominent hymn writers of the time, this book is a valuable resource for musicians, historians, and anyone interested in the history of American religious music.This work has been selected by scholars as being culturally important, and is part of the knowledge base of civilization as we know it.This work is in the "public domain in the United States of America, and possibly other nations. Within the United States, you may freely copy and distribute this work, as no entity (individual or corporate) has a copyright on the body of the work.Scholars believe, and we concur, that this work is important enough to be preserved, reproduced, and made generally available to the public. We appreciate your support of the preservation process, and thank you for being an important part of keeping this knowledge alive and relevant.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.