Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Sæt en af landets mest læste forfattere sammen med en af landets dygtigste illustratorer. Resultatet bliver en fantastisk ny samling bibelhistorier.Ida Jessen (f. 1964), debuterede i 1989, og har skrevet romaner, noveller og børnebøger. Ida Jessen har modtaget en lang række priser, blandt andre De gyldne Laurbær (2009) og Gyldendalprisen (2009).Ida Jessen er medlem af Det Danske Akademi. Sammen med Hanne Bartholin har hun skabt serien om elefantungen Carl.Hanne Bartholin (f. 1962), er særligt kendt for sine børnebogsillustrationer og har modtaget flere priser, blandt andre Kulturministeriets Illustratorpris (2001) og Chen Bochui International Children’s Literature Award (2015). Endvidere har Hanne Bartholin udstillet sine værker og udgivet bøger i mange lande, blandt andet i Korea, Spanien, Japan og Sverige.AnmeldelserHenriette Bacher Lind, Jyllands-Posten:"Ida Jessens 'Bibelhistorier' er et sandt mesterværk. Den store danske forfatters børnebibel bliver svær at overgå de næste mange årtier ... Naturligvis skal Ida Jessen skrive en børnebibel. Og naturligvis bliver den brillant ... kun få kan formidle så umiddelbart og enkelt og dog så dybt og rigt, som det sker her ... Ida Jessen har sproget, overblikket, erfaringen, modet og ikke mindst fortroligheden med de bibelske tekster, som kan løfte genfortællingerne op i deres helt egen genre og ramme en stil, som er uden alder og forfaldsdato ... Ida Jessen digter, mens hun fortæller, og de gamle historier rejser sig og lever og går lige i hjertet. Hun siger det, lige som det skal siges." SEKS STJERNERThomas Bredsdorff, Politiken:"Enkelt sprog, indfølende psykologi, respekt for historien - og et smil ... De er så slidstærke, de bibelhistorier. De har det som kærligheden, de tåler alt og kan alligevel genkendes. Ida Jessens behandling af dem er præget af stor respekt og velgørende smil". FEM HJERTERKristian Ditlev Jensen, Weekendavisen:"Når man først har læst historierne, glemmer man dem aldrig igen."Svend Skriver, Kristeligt Dagblad:"Smuk, elegant og nærværende genfortælling af Bibelen ... Det er et klart, smukt og flydende sprog. Meget velegnet til oplæsning ... Ida Jessen og Hanne Bartholin har skabt en fornem indgang til det kristne univers med deres nye bog". FEM STJERNER.
Studiebibelen er et uundværligt redskab til arbejdet med at læse og studere Bibelens tekster. Baseret på solid forskning giver Studiebibelen en enestående indgang til Bibelens på én gang fremmede og velkendte verden.Studiebibelen indeholder:Den autoriserede oversættelse af Bibelen med de gammeltestamentlige apokryfe skrifterIndledninger til alle de bibelske skrifterDetaljerede kommentarer til samtlige teksterFaktabokse, som uddyber centrale bibelske begreber og temaerGeografiske kortKommentarer og indledninger er skrevet af landets førende bibelforskere og er redigeret af professor Hans Jørgen Lundager Jensen (Aarhus Universitet), lektor Bodil Ejrnæs (Københavns Universitet) og lektor Geert Hallbäck (Københavns Universitet).Studiebibelen henvender sig til studerende og alle, der beskæftiger sig professionelt med Bibelen, og til enhver med indgående interesse i de bibelske skrifter.
Bjarne Reuter har her begået en stemningsfuld gendigtning af juleevangeliet. Bogen er illustreret med vidunderlige akvareltegninger af Kamilla Wichmann. En nat i Betlehem er perfekt som højtlæsningsbog i familien i juletiden.Drengen Boaz er ude at lede efter sin tykke kat Jetro. Men i skumringstimen er Betlehem fuld af soldater og fremmede mennesker. Boaz finder katten, der har gemt sig under den onde kong Herodes’ bærestol, og skynder sig ud i natten, væk fra Herodes.I den gådefulde nat møder Boaz tre stjernetydere på kameler. De har fulgt et mærkeligt lys på himlen helt fra Østerland til Betlehem. Han tager de fremmede med hjem til sin fars hus, hvor også en ung mand og hans gravide kone har fået lov til at overnatte i stalden.Det bliver en nat som ingen andre nætter …
I MyldreBibelen kan børn og deres voksne dykke ned i Esben Hanefelt Kristensens smukke og livlige illustrationer og gennem leg lære otte centrale fortællinger fra Bibelen at kende.MyldreBibelen er en stor og farverig papbog, der giver rig mulighed for at fordybe sig og gå på opdagelse.Illustrationerne er forsynet med opgaver, som børnene kan løse, og som hjælper dem ind i fortællingens univers.Samtidig er bogen en lille børnebibel, der fortæller fire centrale historier fra Det Gamle Testamente og fire centrale historier fra Det Nye Testamente.MyldreBibelen er en oplagt dåbs- eller fødselsdagsgave, for der er noget for alle i bogen:De helt små børn kan udforske de detaljerede og farverige billeder, og måske finde den hvide due, der gemmer sig på alle opslag.De lidt større børn kan også høre genfortællingerne og løse finde- og tælleopgaverne.
Paulus har spillet en central rolle for tænkningen i vores del af verden. Vi får her en introduktion til hans tanker og ideer. Paulus tilbyder nemlig – helt løsrevet fra den kristne ramme, han befinder sig i – løsninger på problemer, vi også står med i dag. For at forstå den betydning, Paulus har på vores tanker, må vi forstå Paulus på hans egne, historiske præmisser. Paulus var et geni. Men han var også en konkret og levende person. Han skabte ene mand et nyt og altomfattende livsgrundlag for hele sin samtid. At følge dette arbejde og se, hvordan hans indsats folder sig ud, er i sig selv spændende. Det gennemgåede tema i Paulus’ breve er identitet. Og her bliver Paulus særdeles relevant, for identitet er kommet for at blive. Men identitet rummer også en udfordring. Hvordan kan vi hver især vinde anerkendelse af vores særlige identitet? Og hvordan kan vi samtidig leve i det nødvendige fællesskab? Troels Engberg-Pedersen giver en helt moderne analyse af identitet og identitetspolitik og viser, at en kerneidé hos Paulus leverer en løsning på vor tids identitetspolitiske spørgsmål.
Hvem er Jesus egentlig?Det lyder som et retorisk spørgsmål, men det er faktisk ikke så enkelt at svare på. For er han Gud i menneskeklæder eller blot en jødisk håndværker med lidt ekstra karisma? JESUS giver en guidet tur gennem tidernes skiftende forståelser af Jesus – fra jødisk messias og kristen frelser til kættersk helt og muslimsk profet.BIBELSELSKABETS HÅNDBIBLIOTEK er en serie af små fagbøger, der udforsker væsentlige temaer og begreber i Bibelen.Forfatterne er eksperter på deres områder, og bøgerne er skrevet i et sprog, som man kan forstå.
BIBELEN PÅ HVERDAGSDANSK Dette er Bibelen på hverdagsdansk – en bibel på almindeligt, letlæseligt og lettilgængeligt hverdagsdansk. Oversættelsen gengiver Bibelens budskab i et mundret sprog og i klare formuleringer. Hver enkelt bog indledes med en kort historisk og indholdsmæssig oversigt. Inklusivt er bibelske kort og en emneopdelt guide til Bibelen, så man hurtigt kan finde det emne, man ønsker at læse om.Nyt design giver endnu bedre læseoplevelse- Nyt luftigt design er først og fremmest designet for optimal læsbarhed.- Teksten er i én spalte som i en almindelig bog. Et mindre format og større skrifttype gør linjernes længde tilpas overskuelige. Derudover fremstår poesien bedre i et én-spalte layout.- Tre specialdesignede skrifttyper lavet til bibler, gør ordene lette at læse.- Tekst i to forskellige farver gør et opslag interessant og overskueligt.- Noterne giver info uden at forstyrre teksten, da de er placeret i højre hjørne og henvist til fra en diskret orange firkant i teksten.
Her er historien om Jesus Kristus og om kristendommens begyndelse, som den bliver fortalt i Bibelen. Det er på én gang religiøse og eksistentielle grundfortællinger og vigtig kulturarv. Her kan man læse og blive klogere på sig selv, på vores kultur og på den store fortælling om Gud og mennesker.Den Nye Aftale 2020 er Det Nye Testamente i en nudansk oversættelse. Det er eksperter, der har oversat teksten fra græsk og bearbejdet den til moderne dansk med fokus på flow og forståelighed. Bibelselskabets nudanske udgave af Det Nye Testamente er siden udgivelsen af første udgave i 2007 blevet en rigtig nyklassiker. Denne udgave rummer en række justeringer og følger teksten fra Bibelen 2020, 2. udgave 2020. Bagest i bogen er der desuden oversigter over de mest kendte og centrale tekster i Den Nye Aftale og ideer til, hvor man kan begynde sin læsning.
Die handliche Ausgabe mit griechisch-englischem Wörterbuch (von Barclay M. Newman) ist eine wertvolle Hilfe für alle, die mit dem Vokabular des griechischen Neuen Testaments noch nicht vollständig vertraut sind. Das griechisch-englische Wörterbuch deckt den kompletten Wortschatz des Neuen Testaments ab.
Paulus’ Brev til Galaterne er skrevet i ca. år 55 og er placeret i Det Nye Testamente i den del, man kalder Paulusbrevene. Genre- og indholdsmæssigt er skriftet beslægtet med hans senere brev til romerne. Men det er mere kaotisk, fortvivlet og lidenskabeligt. For galaterne er ved at sætte den frihed over styr, som Kristus havde vundet til dem, og som Paulus havde formidlet til dem gennem evangeliet. I denne bog forsøger Leif Andersen at sætte sig ind i, hvad det er for et drama, der udspiller sig i menigheden. Og i os. For bogen er også et spejl for vores egen kamp for friheden. Og vores egen sære kamp imod friheden.Leif Andersen (f. 1952) er cand.theol., pastor emeritus samt lektor emeritus fra Menighedsfakultetet i Aarhus. Har skrevet en række bøger om tvivl, om lidelsens problem og om praktisk teologi, deriblandt lærebøger om prædikenlære og sjælesorg.
Det Nye Testamente illustreret med værker fra kunstens historie har længe været en af Bibelselskabets mest værdsatte udgivelser.Teksten er fra den autoriserede bibeloversættelse af 1992, og illustrationerne er en perlerække af nogle af de smukkeste kunstværker, der har fortolket det kristne budskab igennem tiden.Illustrationerne spænder fra Van Gogh, Gauguin, Rembrandt og Memling over smukke skulpturer af f.eks. Markus Lüpertz og Jean Fautrier til nyere tids anerkendte kunstnere som Asger Jorn, Arne Haugen Sørensen, Thomas Kluge, Michael Kvium og mange, mange flere.
"ALL sacred writings contain an outer and an inner meaning. Behind the literal words lies another range of meaning, another form of knowledge. According to an old¿age tradition, Man once was in touch with this inner knowledge and inner meaning. There are many stories in the Old Testament which convey another knowledge, a meaning quite different from the literal sense of the words. The story of the Ark, the story of Pharaoh's butler and baker, the story of the Tower of Babel, the story of Jacob and Esau and the mess of pottage, and many others, contain an inner psychological meaning far removed from their literal level of meaning. And in the Gospels the parable is used in a similar way." -from the Preface. The New Man is an effort to elaborate the Gospels in light of this inner truth, in order to guide man along the necessary journey he must undertake to avoid violence and self-destruction.
The bestselling study Bible designed by women specifically for women---now available in the beautiful and timeless King James translation.
Denne kommentar til Lukasevangeliet udmærker sig på flere punkter. For det første dateres Lukasevangeliet relativt sent til omkring 120-140 e.Kr. og dermed i en historisk kontekst tæt på de tidlige kristne apologeter. For det andet betragtes Lukasevangeliet som bibelsk genskrivning ikke alene af Markusevangeliet, men også af Matthæus- og Johannesevangeliet. For det tredje læses Lukasevangeliet intratekstuelt med inddragelse af Apostlenes Gerninger, hvorved evangeliet fremstår som første del af et samlet hele: Det lukanske dobbeltværk. Endelig lægges der vægt på Lukasevangeliets inkluderende teologi, både socialt og etnisk, sådan som det blandt andet kommer til udtryk i kommentarens mange tematiske ekskurser. Samlet set er der således tale om en Lukaskommentar med en egen profil.
For centuries, Paul, the apostle who ?saw the light on the Road to Damascus? and changed dramatically from zealous Pharisee persecutor to devoted follower of Jesus, has been one of the church's most widely cited early teachers. Yet for leading New Testament scholar and Anglican bishop N. T. Wright, most Bible scholars and pastors have not fully grasped what Paul was actually doing and why.In focusing on Paul's letters and theology, Wright argues, they have, in short, overlooked the essence of the man's life and the extreme unlikelihood of what he achieved. In response, Wright offers a new way of understanding one of the most famous Christian figures. Wright draws attention to Paul the man?the man who survived assassination attempts, imprisonments, and shipwrecks all while inventing new language and concepts for faithfully translating Jesus's story for the Gentile world. In this pioneering new account, Wright celebrates Paul's humanity, arguing that this is the best context for understanding him and ultimately for appreciating how he invented new paradigms for how we understand Jesus. ?The problem,? Wright explains, ?is that while Paul is central to any understanding of early Christianity, we cannot understand him without taking full account of the pre-Christian Jewish beliefs and hopes that he believed had been fulfilled in Jesus.? Only when we consider Paul in this manner can we move on to understanding how he led the way for Christianity to conquer the Roman world.
"This book will prove to be a most effective weapon… against the debunking and skeptical attitudes toward the Gospels that are so prevalent, not only in academe, but also on the street, among young people who, sadly, are leaving the Churches in droves." - Robert Barron, author of Catholicism For well over a hundred years now, many scholars have questioned the historical truth of the Gospels, claiming that they were originally anonymous. Others have even argued that Jesus of Nazareth did not think he was God and never claimed to be divine.In The Case for Jesus, Dr. Brant Pitre, the bestselling author of Jesus and the Jewish Roots of the Eucharist, goes back to the sources-the biblical and historical evidence for Christ-in order to answer several key questions, including: • Were the four Gospels really anonymous? • Are the Gospels folklore? Or are they biographies? • Were the four Gospels written too late to be reliable? • What about the so-called "Lost Gospels," such as "Q" and the Gospel of Thomas? • Did Jesus claim to be God? • Is Jesus divine in all four Gospels? Or only in John? • Did Jesus fulfill the Jewish prophecies of the Messiah? • Why was Jesus crucified? • What is the evidence for the Resurrection? As The Case for Jesus will show, recent discoveries in New Testament scholarship, as well as neglected evidence from ancient manuscripts and the early church fathers, together have the potential to pull the rug out from under a century of skepticism toward the traditional Gospels. Above all, Pitre shows how the divine claims of Jesus of Nazareth can only be understood by putting them in their ancient Jewish context.
Der Text der 5. Auflage des Greek New Testament wird in der Reader's Edition mit kontextangepassten Übersetzungen aller seltenen Wörter ins Englische am Fuß jeder Seite ergänzt. Alle Wörter, die im gesamten Neuen Testament weniger als 30 Mal vorkommen, werden übersetzt. Außerdem enthält die Ausgabe Anmerkungen zu den wichtigsten Text-Abweichungen zwischen ausgewählten griechischen Handschriften. Ein hochwertiges Handwerkzeug für Sprachinteressierte, die ihre Kenntnisse im biblischen Griechisch erweitern und vertiefen wollen.
Hvem var Jesus? Det spørgsmål har mennesker bakset med i to tusindeår. I ord og billeder fortæller Esben Hanefelt Kristensen og Henning Toft Broom Jesu liv – 28 nedslag i alt. Fra A til Å.Mennesket Jesus vækker stadig undren,inspirerer os, glæder os og trøster os. Men hvem var han egentlig? Gennem 28 billeder og tekster, fra Atil Å, følger bogen hans vandring frem mod Jerusalem. En tur med glæde og sorg,sygdom og død. Og en tur med fuglefløjt fra træernes bladhang og skumsprøjt oghøje bølger på Genesaret Sø. Bogens fortryllende billeder og ordgiver nyt liv til de mange fortællinger om Jesus.
Teologer og humanister analyserer, hvordan Bibelen indgår i et betydnings-skabende netværk under kulturens overflade og dukker op i konkrete konfigurationer.Artiklerne handler om vidt forskellige emner, som litteratur og billedkunst, kogebøger og ledelses-litteratur, musik og drama, rugemødre og sexarbejdere.
Jesus - som Matthæus så ham er en bog om Jesus set med evangelisten Matthæus´ øjne. Bibelforskningen har gennem et par århundreder været ivrig efter at finde bag om evangelierne til den historiske Jesus. Moderne bibelforskning tvivler på, at det muligt at finde ret meget historisk sikkert om Jesu liv, lære og gerninger. Det er sikkert rigtigt. Derimod er der rigeligt stof til at skrive om, hvilken betydning Jesus har haft.Niels Thomsen, tidligere rektor for præstehøjskolen i Løgumkloster, skriver om, hvorledes evangelisten Matthæus har forstået Jesus. De andre evangelister, har gjort det samme. Evangelierne både ligner hinanden og er forskellige. Sommetider er der direkte modsætninger. Også i Matthæus' eget evangelium møder vi mennesker, der forstod Jesus helt forskelligt. Niels Thomsen regner mangfoldigheden for en rigdom. Den viser, at Jesu betydning ikke kan spærres inde i et system, hverken filosofisk, politisk eller teologisk.Han er levende. Vi kan bruge vore egne erfaringer, og kan udvide forståelsen ved bruge andres.
Hvad vil de os i dag – Paulus, Peter, Johannes og Jakob? De skrev breve til deres tids menigheder, fordi de havde et vigtigt ærinde og noget at fortælle til folk i Efesos, Rom og Korinth. I kirken læses brevene op ved søndagens gudstjeneste, fordi de også har noget at sige i vores konkrete sammenhæng. Men hvad? Epistelklip er et forsøg på at folde paulusteksten ud. Stemmerne og genrerne er mange. Bogen er således en kreativ polyfoni, hvor modsætninger og brydninger tjener til at perspektivere tanken og talen om Gud. Præmissen er at tiden der er gået har skabt en afstand til teksten. Verden ser anderledes ud end på Paulus’ tid og det moderne menneske står midt i sit moderne liv og skal have hverdagen til at fungere og koderne og nøglerne til forståelsen af tilværelsen har ændret sig. Det kalder på en sproglig og teologisk nytolkning. Ambitionen er derfor at afsøge hvordan vi lever troens liv på vores sted ved at udskifte den sociale, kulturelle, økonomiske og religiøse ramme med nutidens, så epistlen bliver en replik til vores tid. Den mere dogmatiske læsning er således sat til side til fordel for en modig, skæv, fri, nysgerrig, æstetisk og eksistentiel læsning. Pressen skriver: Den nye bogudgivelse Epistelklip er en kreativ gendigtning af epistelteksterne til 1. tekstrække. Bogens legesyge udgangspunkt giver stof til eftertanke og inspiration til prædiken. - Kirke.dk ★★★★ Epistelklip er en lærd og vovet polyfoni, der ofte lykkes med at løfte Paulus og Bibelens øvrige brevskrivere ind i en 2018-virkelighed. - Kristeligt Dagblad En af de sidste mange års vigtigste udgivelser for prædikanter. - Præsteforeningens Blad Epistelklip er en spændende bog at gå på opdagelse i, man får vendt sine tanker og holdninger og bliver udfordret på de mange forskellige tilgange til epistelteksterne, og 'epistlen bliver en replik til vores tid'. - Kirkekultur.nu
Markusevangeliet er det andet skrift i Det Nye Testamente. Evangelierne er de bøger, der følger Jesu fødsel, liv, lære, død og opstandelse. Af Bibelens fire evangelier minder de tre første om hinanden i indhold, ordlyd og komposition. Markusevangeliet anses for det ældste af evangelierne, som de andre evangelister dermed har kendt, og er nok affattet omk. år 70. Det er sandsynligvis skrevet til de kristne, der ikke først har været jøder.Markus lader Jesus træde midt ind i historien. Og den midt-ind-i-hed lader Gammeltoft-Hansen være blikket og nøglen til en læsning, der har nutidigheden som omdrejningspunkt. En nutidighed for samtiden, og en nutidighed for os, der læser i dag. Hele fortællingen er en begyndelse. Den slutter ikke, men begynder hele tiden. Tiden er inde! Så vi begynder med Markus, og går med ham rundt ved vandet, i bjergene, på markerne, i byerne, blandt folket og i øde egne.Og så hilser vi også på Paulus.Christiane Gammeltoft-Hansen (f. 1969) er cand. theol. fra KU og præst ved Lindevang Kirke på Frederiksberg. Har været medforfatter til en række bøger med tekster til gudstjenesten, samt bidraget til Kirkesangbogen og 100 salmer. Hun er salmedigter og bønnemager. Hun er formand for KORLIV - folkekirkens kororganisation og medlem af Kirkeministeriets dåbskommission.
Bibelens store linjer og mange stemmer er en samlet præsentation af Bibelens mangfoldige univers. Forfatterne opridser de store linjer, temaer og fortællinger, som væver sig ind og ud af kristendommens hellige bog, Bibelen. Samtidig viser de, hvordan mange stemmer kommer til orde i de forskelligartede tekster. Undervejs præsenterer forfatterne Bibelens tilblivelseshistorie, dens genrer og hvordan den er blevet læst og fortolket gennem tiden. Bogens sidste del inspirerer med udvalgte læsninger om temaerne Gud og Mennesker og levet liv.Bibelens store linjer og mange stemmer kan både bruges i undervisningssammenhæng og af fagfolk og den kan læses af mennesker, der ønsker en tilgængelig indføring i Bibelens tekst, form og indhold. Kirsten Nielsen professor dr.theol. har i årene 1971-2009 undervist og forsket i Det Gamle Testamente ved Det Teologiske Fakultet i Aarhus.Gertrud Yde Iversen cand.theol. og ph.d. i Ny Testamente har som teolog, seminarielektor og præst beskæftiget sig med de bibelske tekster i oversættelse, fortolkning og undervisning.
Der er noget på spil i brevet; det handler om det gode og det onde, om lyset og mørket. Kirsten Jørgensen har ladet sig inspirere af Paulus’ brev til at skrive et brev til den 2-årige Ejner; et brev, han skal læse, når han bliver voksen. På tværs af tiden og med et fikspunkt i en nær slægtning, der døde i koncentrationslejr under 2. verdenskrig, skriver hun til Ejner om netop det, der optog Paulus, og som stadig optager os: tilværelsens indre og ydre kampe. Kirsten Jørgensen (f. 1960), cand.theol. og cand.mag. i historie, provst på Frederiksberg og præst i Godthaabskirken. Har skrevet flere bøger og er medforfatter til de tre bønnebøger: Himlen i dine fodsåler og Gudstjenestens bønner I og II samt Epistelklip.
Det handler om død og liv, om tro, håb og kærlighed og Guds ønske om at redde menneskene. Det Nye Testamentes historier om Jesus og kristendommens begyndelse er på en gang uforgængelig kulturarv og et fundament for tro. Det er fortællingen over dem alle.Anna Sophie og Pauls Seidelins oversættelse er et godt sted at starte læsningen.Oversættelsen udkom første gang i 1974 og blev hurtig populær på grund af dens drive og sproglige melodiøsitet.Nu udkommer oversættelsen i en jubilæumsudgave med efterord af Ida Jessen.
De nytestamentlige apokryfer er navnet på en gruppe af tidlige kristne tekster, der ikke fandt optagelse i den kristne kanon. Ikke desto mindre er det spændende læsning, der giver et indblik i den mangfoldighed af skrifter, som fandtes i den tidlige kristendoms historie.De nytestamentlige apokryfer har både litterært og religiøst mange lighedspunkter og berøringsflader med Det Nye Testamente. De enkelte skrifter er forsynet med indledning og bibliografi. Til studiebrug og for den bibelinteresserede.Oversættelse, indledninger og noter ved Jørgen Ledet Christiansen og Helge Kjær Nielsen.
Hebræerbrevet er placeret i Det Nye Testamente og hører til i gruppen af breve, der ikke er skrevet af Paulus. Forfatteren er ukendt. Hebræerbrevet er svært at datere præcist, men vi befinder os omk. år 100 e.Kr. Brevet er et af de såkaldte ‘katolske breve’, dvs. almindelige breve, der ikke er skrevet til en bestemt befolkningsgruppe, men til de kristne menigheder som sådan. Hebræerbrevet giver et rigt indblik i, hvordan man i generationerne efter Jesu død tolkede troen, og hvordan man skulle forstå Det Gamle Testamente.Thomas Reinholdts fokus er i forlængelse heraf at følge og vise bevægelsen fra loven til løftet og at pointere troen som et fælles anliggende – i modsætning til en forestilling om troen som privat og individuel.
In a Tiantai theology, conventional truth is conventionally arisen, which means that such truth is never set once and for all, but is to be cherished and rethought in new circumstances, whether interreligious or scientific--but always in critical consonance with its ancient embodiments. Contexts shift frameworks, but life in Christ is translatable across cultures. Christian faith and theology discourage the assumption that the point of it can be clearly pinned down. God's appearance to Elijah out of the whirlwind is an eternal reminder of the paltriness of all human perspectives. Symbolic worlds of faith and wisdom are not themselves finished products. Because it has a past and a future, the cosmos itself is unfinished. Christian creeds ought not be defended as last-word ideological positions and bastions against relativity, but instead recognized in their cultural contexts and affirmed as grammars of communal and personal assent.
This volume is the sequel to its companion volume The Historical Argument for the Resurrection of Jesus during the Deist Controversy. It comprises a thorough examination of the New Testament materials undergirding the historicity of Jesus' resurrection, focusing on Jesus' empty tomb, his post-mortem appearances, and the origin of his disciples' belief in Jesus' resurrection. This revised edition includes Appendices in response to the competing views of J. Robinson, J. D. Crossan, G. Ludemann, and D. Allison.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.