Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Viden om læring og læreprocesser spiller i dag en central rolle i mange forskellige sammenhænge og danner baggrund for vurderinger og afgørelser med vidtrækkende betydning. Dette gælder ikke mindst inden for pædagogik og didaktik, udvikling af læringsressourcer, organisationsudvikling, arkitektur og design af uddannelsesinstitutioner, samt lovgivning og reformarbejde inden for uddannelse, undervisning og pædagogik.AT UNDERSØGE LÆRING fokuserer med afsæt i empiriske undersøgelser på, hvordan man kan udforske læring og læreprocesser, og hvilke krav man bør stille til forskningsprocessen. Dermed behandler bogen også det fundamentale spørgsmål om, hvad man kan forstå ved viden om læring og læreprocesser. Bogens temaer og spørgsmål udgør tilsammen de dele i vidensproduktionens maskinrum , som skal spille sammen for at tilvejebringe videnskabelig viden.Forfatterne inddrager eksempler fra aktuel uddannelsesforskning samt fra forskning knyttet til udviklingen af teorier om læring generelt.
ΒΑΣΙΣ er en dansksproget grammatik i oldgræsk beregnet for undervisningen i gymnasiet og ved anden tilsvarende begynderundervisning.Bogen indeholder en beskrivelse af det klassiske attiske sprogs grundlæggende morfologi og syntax og har desuden en række hjælpemidler til arbejdet med tekstlæsning og skriftlige opgaver. Den grammatiske gennemgang er opdelt i 20 nummererede afsnit som er inddelt efter decimalklassemetoden og omhandler lyd og skrift (1), morfologi (2–10), syntax (11–17), orddannelse (18) samt morfologisk og syntaktisk analyse (19–20). Herefter følger en lignende, kortere beskrivelse af de andre græske dialekter ud fra deres forskelle fra attisk.Bogens første nummererede afsnit om lyd og skrift indeholder desuden kortfattede beskrivelser af en række af de lydmæssige udviklinger der sproghistorisk førte frem til det klassiske græske sprog. Disse gives for at støtte indlæringen af tilsyneladende uregelmæssigheder i morfologien ved at give forklaringer på hvorfor visse uregelmæssige former ser ud som de gør.Bogen indeholder desuden en række hjælpemidler til den studerende:Forrest i bogen findes en indholdsfortegnelse som er opbygget som et systematisk index og giver brugeren et hurtigt overblik over bogens opbygning. Desuden findes en ny, grundig vejledning i hvordan man som studerende kan forstå og udnytte bogens opbygning i praksis.Bag i bogen kan oversigten over de 60 almindeligste uregelmæssige verbers grundformer og indexet over vanskelige verbalstammer hjælpe den studerende med at finde frem til ugenkendelige verbalformer i en tekst, mens den fuldstændig oversigt over alle bøjningsformer af verbet i paradigme I–V hjælper til at identificere præcis hvilken form af verbet der er tale om. Det alfabetiske index viser hvor en lang række grammatiske begreber behandles i bogen, mens Index Græcitatis indeholder græske ord og endelser med henvisning til hvor de behandles.Allerbagest i bogen findes Chilias, en liste over de 1.000 almindeligste substantiver, adjektiver, verber og adverbier som sammen med funktionsord kan udgøre op til 60–80% af ordforrådet i en gennemsnitlig græsk tekst.Denne fjerde udgave af ΒΑΣΙΣ er den mest gennemreviderede udgave hidtil. Der er tilføjet en ny brugervejledning, systematikken i decimalklasseinddelingen er strammet op, og der er foretaget utallige småjusteringer i indholdet for at klargøre teksten og forbedre eksempler, herunder en grundlæggende omformulering i hvordan objekter analyseres og en tilføjelse ved verberne i Chilias af hvilke kasus deres objekter normalt står i. Der er ligeledes tilføjet tidssvarende mønsterbesvarelser af syntaktiske analyser som er forsynet med tre eksempler på de for tiden gængse måder at opstille besvarelser på i gymnasiets undervisning. For første gang siden første udgave i 1994 er hele bogen desuden opsat påny, i et mindre og mere brugervenligt format end tidligere udgaver.
WIE GEHT’S? er en grammatikbog, der kobler grammatik med mundtlighed og skriftlighed.WIE GEHT’S? udvikler elevernes kommunikative kompetence gennem en opgavetypologi, hvor eleverne både tilegner sig konkret grammatisk viden og trænes i anvendelsen af den via mundtlige og skriftlige opgaverOpgaverne er opbygget som paraktiviteter, der lægger op til dialog, og hvor eleverne i samarbejde løser opgaverne. Der arbejdes med autentiske tekster, og herved får man også inspiration til, hvordan grammatik kan integreres i den øvrige sprogundervisning.WIE GEHT’S? dækker de grundlæggende grammatiske områder. Bogen består af 12 kapitler og over 200 opgaver.WIE GEHT’S? henvender sig til elever og kursister på alle de gymnasiale uddannelser og kan anvendes på både A-, B- og C-niveau.
A Concise Contrastive Grammar of English is a pedagogical introduction to English grammar for Danish students of English at bachelor level. At the same time the book is a practical tool of reference for the Danish-speaking English teacher.The reader is guided through the labyrinth of the English grammatical landscape and is introduced to English grammar as well as to basic sentence analysis. The book gives a systematic description of English and covers all the major areas of English grammar. It contains definitions and explanations as well as a large number of examples from a wide range of material (newspapers, magazines, literature, spoken language, etc.).Special attention has been paid to areas that are known to cause problems for Danes who are learning English at a fairly advanced level. Wherever relevant, parallels have been drawn to Danish grammar, and the most important differences between Danish and English have been highlighted.The present fifth edition is the result of a thorough revision. Some sections have been completely or partially rewritten; others have been adjusted in various ways. As with previous editions, the purpose in doing this is to bring the book up to date and make it more helpful for the users, and these have once again helped us in the process with recommendations and suggestions.The reader may be interested in knowing that there are two workbooks which can be used together with the textbook, i.e. A Concise Contrastive Grammar of English for Danish Students. Workbook, 2nd ed. and A Self-Study Workbook with Answer Key, both by Lise-Lotte Hjulmand.
Die Grammatik bygger på et kommunikativt sprogsyn og danner en helhed med den tilhørende øvebog. Hvert afsnit indledes med en grundig begrebsintroduktion, som eksemplificerer, forklarer og øver begreber og terminologi. Alle eksempler hentet fra moderne sprogbrug. Die Grammatik giver sammen med øvehæftet mulighed for undervisningsdifferentiering og selvstudie.
Tysk minigrammatik er en opslagsbog for elever på alle niveauer. Den er hurtig og nem at finde rundt i, så du finder hurtigt den bøjningsform eller grammatiske løsning, du lige mangler.
Tal fransk som en franskmandPrøv på fransk! er et nyt bud på en lærebog i begynderfransk for unge og voksne. Den er målrettet begynderkurset på ungdomsuddannelsen og på aftenskolen. Der er fokus på fransk talesprog, som franskmænd selv taler sproget. Det er det basale sprog, man har brug for, når man besøger et fransktalende land – når man køber ind, lejer cykler, går på café og restaurant, tager til vinsmagning – og møder nye mennesker, hvor man skal fortælle om sig selv, sine interesser og sit liv.Modeldialoger og QR-koder med lydKapitlerne er bygget op omkring en illustreret dialog, som man både kan læse og lytte til. Idéen er at dialogen tjener som input til selv at kunne sige sige noget, og man opfordres til at lytte, gentage, sige ord og udtryk for sig selv – eller med en makker. Lister med flere ord og udtryk supplerer dialogen, så man får noget at arbejde med – og så man kan variere det, man gerne vil sige. QR-koder linker direkte til lyden, som også ligger på fagogkultur.dk/+Web.OpgaverLytteøvelser, mundtlige og skriftlige opgaver bagest i bogen giver flere muligheder for at træne.Prøv på fransk! er til holdundervisning, selvstudium eller din parlør på turen til Frankrig.
Get Your Grammar - Facitliste indeholder løsniner til størstedelen af opgaverne i Get Your Grammar.Get Your Grammar er en engelsk grundgrammatik til 8.-10. klasse, der bygger på et funktionelt og kommunikativt sprogsyn. Get Your Grammar har en overskuelig og lettilgængelig struktur, som er bygget op omkring ordklasserne. Bogen indeholder otte kapitler, der med kortfattede grammatiske forklaringer hurtigt og sikkert klæder eleverne på til at arbejde med grammatikken.Get Your Grammar indeholder bl.a. kommunikative aktiviteter, tekstbaserede opgaver i forskellige genrer, kreative skriveopgaverog spil. De varierede og elevaktiverende opgaver har tydelig progression. Opgaverne lægger op til, at eleverne arbejder med sproget kreativt, i kontekst og i dialog med hinanden.
Get Your Grammar er en engelsk grundgrammatik til 8.-10. klasse, der bygger på et funktionelt og kommunikativt sprogsyn. Get Your Grammar har en overskuelig og lettilgængelig struktur, som er bygget op omkring ordklasserne. Bogen indeholder otte kapitler, der med kortfattede grammatiske forklaringer hurtigt og sikkert klæder eleverne på til at arbejde med grammatikken.Get Your Grammar indeholder bl.a. kommunikative aktiviteter, tekstbaserede opgaver i forskellige genrer, kreative skriveopgaverog spil. De varierede og elevaktiverende opgaver har tydelig progression. Opgaverne lægger op til, at eleverne arbejder med sproget kreativt, i kontekst og i dialog med hinanden.Der findes et selvstændigt facithæfte, Get Your Grammar - Facitliste, med løsninger til størstedelen af bogens opgaver.
København er Danmarks hovedstad og største by. Men hvordan blev København til København, og hvordan er det at leve i byen?Det kan du blive lidt klogere på i denne bog, der i kort form fortæller hele historien. Om byens opståen ved vandet, krige og katastrofer, industrialisering og udbygning, de forskellige kvarterer, arkitektur, cykelkultur, udeliv og meget, meget andet.Hvad er det for eksempel, der gør, at København flere gange er blevet udnævnt til den bedste by i verden at bo i?Hvis du gerne vil vide så meget som muligt om København – på kortest mulig tid – så er dette bogen for dig.
Dansk Udtaleordbog bruger international lydskrift (IPA) og er et uundværligt værktøj, når man skal lære dansk som fremmedsprog. Der er ingen normerede regler for dansk udtale, men mange holdninger til, hvordan dansk skal lyde. Målet med Dansk Udtaleordbog er at gengive den upåfaldende normaludtale, dvs. fravær af hørbart geografisk tilhørsforhold og stigmatiserende eller forældet udtale, ved at samle op på flere årtiers udtaleforandringer.Using the International Phonetic Alphabet (IPA), Contemporary Danish Pronunciation is pivotal in learning Danish as a second language. It provides today’s unmarked pronunciation, i.e. absence of dialect and stigmatizing or archaic cues. Contrary to popular belief, Danish pronunciation is predictable from the written word, however based on a deep phonological analysis rather than morphology.Ruben Schachtenhaufen (f. 1975), ph.d., fonetiker, forsker og underviser i dansk udtale, lydskrift, fonetik og fonologi ved Københavns Universitet. Han står bag udtaleordbog.dk, schwa.dk og bogen Ny dansk fonetik (2023), som følger konventionerne i det internationale fonetiske alfabet (IPA). Schachtenhaufen har udviklet værktøjer, der på baggrund af fonologiske og morfologiske regler kan omdanne skrevne ord til lydskrift, som afspejler dansk udtalevariation.Michael Bach Ipsen (f. 1986) har redigeret flere af Modersmål-Selskabets udgivelser om bl.a. dialekter og nabosprog og er forfatter til en illustreret ABC på vendelbomål, Michaels ABC på wæjlbomol (2024). Med sin baggrund i sprogvidenskab fra Københavns og Lunds Universitet har han bidraget til Dansk Udtaleordbog med et både diakront og synkront syn på variation i dansk.Mikael Fabrin (f. 1971) har siden 2019 undervist i dansk som andetsprog på Danmarks Pædagogiske Universitet og på sprogcentre helt fra niveau A1 til B2, hvor retningslinjer for naturlig dansk udtale er et vigtigt hjælpemiddel. Under inddragelse af sin undervisningserfaring har han som led i sin specialisering i funktionel-kognitiv lingvistik ved Københavns Universitet medvirket til udarbejdelsen af Dansk Udtaleordbog.
Weitere Informationen zu diesem Produkt finden Sie unter www.klett.de.
Weitere Informationen zu diesem Produkt finden Sie unter www.klett.de.
Weitere Informationen zu diesem Produkt finden Sie unter www.klett.de.
Weitere Informationen zu diesem Produkt finden Sie unter www.klett.de.
Mit dem Heft Vokabeltraining aktiv können Wortschatzabfragen im thematischen Zusammenhang geübt werden. Es enthält die komplette Wortschatzliste aus dem Schulbuch und bietet Sätze und Bilder zum Einprägen der neuen Wörter und Wendungen sowie abwechslungsreiche Übungen und motivierende Rätsel zur Festigung des Lernwortschatzes. Mit allen Lösungen zur Selbstkontrolle.
Weitere Informationen zu diesem Produkt finden Sie unter www.klett.de.
Weitere Informationen zu diesem Produkt finden Sie unter www.klett.de.
Weitere Informationen zu diesem Produkt finden Sie unter www.klett.de.
Este volumen parte del extraordinario conocimiento generado en los últimos años para facilitar y mejorar la enseñanza de la gramática tanto a estudiantes nativos como a no nativos, y se alinea, en concreto, con el desarrollo de la Gramática Orientada a las Competencias (GROC) y con la aplicación de principios de la lingüística cognitiva en el ámbito del Español como Lengua Extranjera (ELE). El estudio se acota a las relaciones que se producen en las estructuras ditransitivas, especialmente con verbos de transferencia y trayectoria. La exploración de dichas relaciones deriva en la elaboración de materiales y herramientas para que el análisis del lenguaje resulte de utilidad, con el propósito de dotar a los estudiantes de un conocimiento gramatical significativo y operativo.
Weitere Informationen zu diesem Produkt finden Sie unter www.klett.de.
Weitere Informationen zu diesem Produkt finden Sie unter www.klett.de.
Weitere Informationen zu diesem Produkt finden Sie unter www.klett.de.
Weitere Informationen zu diesem Produkt finden Sie unter www.klett.de.
Über 100 Englisch-Tests zu allen wichtigen Themen Jedes Blatt ein Test zum intensiven Üben und Überprüfen Abwechslungsreiche Aufgaben und ausführliche Lösungen Mit Punktevergabe und Kurzrückmeldung zu deinem Lernstand Topfit in den nächsten Test oder die nächste Klassenarbeit!
Dansk Udtaleordbog bruger international lydskrift (IPA) og er et uundværligt værktøj, når man skal lære dansk som fremmedsprog. Der er ingen normerede regler for dansk udtale, men mange holdninger til, hvordan dansk skal lyde. Målet med Dansk Udtaleordbog er at gengive den upåfaldende normaludtale, dvs. fravær af hørbart geografisk tilhørsforhold og stigmatiserende eller forældet udtale, ved at samle op på flere årtiers udtaleforandringer.Using the International Phonetic Alphabet (IPA), Contemporary Danish Pronunciation is pivotal in learning Danish as a second language. It provides today’s unmarked pronunciation, i.e. absence of dialect and stigmatizing or archaic cues. Contrary to popular belief, Danish pronunciation is predictable from the written word, however based on a deep phonological analysis rather than morphology.Ruben Schachtenhaufen (f. 1975), ph.d., fonetiker, forsker og underviser i dansk udtale, lydskrift, fonetik og fonologi ved Københavns Universitet. Han står bag udtaleordbog.dk, schwa.dk og bogen Ny dansk fonetik (2023), som følger konventionerne i det internationale fonetiske alfabet (IPA). Schachtenhaufen har udviklet værktøjer, der på baggrund af fonologiske og morfologiske regler kan omdanne skrevne ord til lydskrift, som afspejler dansk udtalevariation.Michael Bach Ipsen (f. 1986) har redigeret flere af Modersmål-Selskabets udgivelser om bl.a. dialekter og nabosprog og er forfatter til en illustreret ABC på vendelbomål, Michaels ABC på wæjlbomol (2024). Med sin baggrund i sprogvidenskab fra Københavns og Lunds Universitet har han bidraget til Dansk Udtaleordbog med et både diakront og synkront syn på variation i dansk.Mikael Fabrin (f. 1971) har siden 2019 undervist i dansk som andetsprog på Danmarks Pædagogiske Universitet og på sprogcentre helt fra niveau A1 til B2, hvor retningslinjer for naturlig dansk udtale er et vigtigt hjælpemiddel. Under inddragelse af sin undervisningserfaring har han som led i sin specialisering i funktionel-kognitiv lingvistik ved Københavns Universitet medvirket til udarbejdelsen af Dansk Udtaleordbog.
24 fantastiske danskere er til alle, der udover at lære dansk også gerne vil vide mere om Danmarks kultur og historie. Det kan fx være kursister på danskuddannelse 3 modul 4-5 eller danskstuderende ved udenlandske universiteter (CEFR B1-B2). Bogen består af 12 kapitler, der hver præsenterer to fantastiske danskere og deres samtid – fra kongen Harald Blåtand til kokken Dak Wichangoen. Det historiske bringes i dialog med nutiden, og der er lige mange fantastiske kvinder og mænd med.I alle kapitler er der ud over læsefærdighed fokus på at lytte, tale og skrive. Der er grammatikøvelser, udtaletræning, lytteøvelser, researchopgaver, samtaleøvelser og diskussionsoplæg, hvor alle har mulighed for at komme på banen. I hvert kapitel lægger en kreativ skriveøvelse desuden op til at træne udtryksfærdighed inden for forskellige genrer.På bogens hjemmeside 24danskere.ibog.gyldendal.dk ligger foruden alle lydfiler også oplæg til videre læsning i form af uddrag af skønlitterære tekster, som relaterer sig til de portrætterede personer.
हमारी पूरी तरह से संरचित प्रारंभिककर्ता के लिए किताब करना कोरियन भाषा को सीखने को सरल बनाती है! यह प्रैक्टिकल जानकारी से भरपूर है और आसान, कदम-कदम पर गाइड के साथ यह मदद करता है कि आप कोरियन को पढ़ने, लिखने और बोलने में तेजी से सीख सकें कोरियन भाषा का आदर्श परिचयऐतिहासिक हंगुल वर्णमाला के बारे में सब कुछ जानेंपूर्ण स्ट्रोक ऑर्डर आरेख और लेखन निर्देशकट कर रखने और रखने के लिए हंगुल फ्लैश कार्ड्स150+ पेजों के ऊपर, कैलीग्राफी प्रैक्टिस और क्विज़ सहित!उच्चारण और नियमों के विस्तृत मार्गदर्शिकायह कोरियन किताब वयस्कों और बच्चों के लिए उपयुक्त है, पूरी तरह से नौसिखिए से लेकर उन लोगों तक जो अपने हंगुल लेखन कौशल में सुधार करना चाहते हैं। हमारे स्व-अध्ययन अभ्यास और कैसे-लिखने शैली के प्रैक्टिस पेज उपयुक्त स्तर के कोरियन के लिए सम्पूर्ण प्रक्रिया को सरल बना देंगे।आपके शिक्षक, जेसन लोवे, आपको हंगुल लिपि के बारे में सभी आवश्यक जानकारी प्रदान करेंगे, जिससे आपको जल्दी से शुरू करने के लिए पर्याप्त विवरण मिलेगा। पुस्तक में उच्चारण नियमों का व्यापक अवलोकन, अभ्यास के लिए शुरुआती शब्दावली वाला एक खंड, कोरियन में संख्याओं को पढ़ने और लिखने पर मार्गदर्शन, मूल लिखावट को समझने के लिए युक्तियाँ और बहुत कुछ शामिल है।
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.