Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Undervisningsmidler: klassiske sprog: litteratur

Her finder du spændende bøger om Undervisningsmidler: klassiske sprog: litteratur. Nedenfor er et flot udvalg af over 15 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Susanne Høeg
    162,95 kr.

    Ovid indeholder digtet ""Militat omnis amans"" (Enhver elsker gør krigstjeneste). Teksten stammer fra Ovids tidligste digtsamling, Amores, som blev udgivet kort før vor tidsregnings begyndelse. Samlingens erotiske digte stod i skarp modsætning til kejser Augustus' moralpolitik, og var en af årsagerne til, at Ovid blev forvist fra Rom. Grammatikgennemgangen afsluttes i dette hæfte med verbernes perfektum-system, participier og absolut ablativ. OVID er det tredje af fire selvstændige hæfter i ""Latinserien"". Første bind i serien er: Begynderstykker, og andet bind er Catul. Hæfterne er beregnet til begynderundervisningen i gymnasiet og hf.

  • - 4. Bind
    af Susanne Høeg & Margit Kiil Jørgensen
    162,95 kr.

    SENECA – God latin 4 er det fjerde hæfte i serien God latin. Hæftet rummer uddrag af stoikeren Senecas Breve til Lucilius og skriftet Om mildhed. Alle tekster er forsynet med oversættelse og fuldstændigt glosseret. Desuden er der til hvert stykke huskegloser og ordbogsgloser. Serien God latin er samlet et bud på et pensum for latin C. De to første hæfter i serien AUGUSTUS og CATUL opbygger det grammatiske grundlag, og AUGUSTUS rummer seriens grammatik. Med CATUL gives et eksempel på senrepublikkens digtning, med seriens tredje hæfte OVID introduceres tidlig kejsertids digtning og i dette sidste hæfte introduceres kejsertidens prosa.Ud over serien God latin findes desuden hæftet KLOG PÅ SPROG – latin i almen sprogforståelse.

  • af Susanne Høeg
    162,95 kr.

    Catul indeholder kun originaltekster. Catuls digte, de første kærlighedsdigte på latin, var provokerende i samtiden og blev tidligt glemt af en mere puritansk eftertid. Den tidlige renæssance fandt Catul frem, og siden har kærlighedshistorien mellem den unge digter og hans elskede Lesbia været en levende del af den vestlige verdens bevidsthed, når det drejer sig om indsigt i kærlighedens væsen. Grammatikken koncentrerer sig især om verbalsystemet, men også pronominer og substantiver behandles. Catul er det andet af fire selvstændige hæfter i ""Latinserien"". Hæfterne er beregnet til begynderundervisningen i gymnasiet og hf. - Første bind i serien er: Begynderstykker.

  • - 1. Bind
    af Susanne Høeg
    197,95 kr.

    AUGUSTUS – God latin1 er det første hæfte i en ny serie. Hæftet rummer konstruerede latinske begyndertekster, som samler op på latin­undervisningen i almen sprogforståelse, går nogle skridt videre og lægger fundamentet til læsning af latinske originaltekster. De lange linjer i romersk historie trækkes fra den mytiske fortid og frem til kerneperioden i latin med fokus på overgangen fra republik til kejsertid og nøglepersonerne Cæsar og Augustus.  Antikke perspektivtekster i oversættelse supplerer de latinske tekster.  Hæftet rummer desuden seriens samlede BASISGRAMMATIK. AUGUSTUS – God latin 1 danner en sproglig og kulturhistorisk ramme for læsning af originale latinske tekster, som seriens tre andre udgivelser er et bud på: CATUL – God latin 2, OVID – God latin 3 og SENECA – God latin 4. Tilsammen dækker hæfterne kravene til latin på C-niveau. Uden for serien findes desuden KLOG PÅ SPROG – latin i almen sprogforståelse.

  • - Tekster, oversættelser og gloser
    af Jens Peter Jensen
    105,95 - 262,95 kr.

    Forfatteren, lektor emer. i tysk, dansk, latin og oldtidskundskab, har samlet en række tekster, der viser forskellige religionshistoriske udviklingslinjer i Romerriget og middelalderens tysk-romerske kejserrige. Samlingen af tekster er målrettet og henvender sig primært til studerende i faget religionshistorie med fokus på latinske tekster; den er kronologisk ordnet og omfatter tekster fra 218 f. Kr. til 1487 e. Kr. Det gennemgående didaktiske motiv er teksternes religiøse indhold med henblik på kult, varselstagning, kampen for og imod kristendommen samt udbredelsen af denne i middelalderens litteratur. Tekstsamlingen rundes af med Thomas Aquinas’ gudsbevis og Heksehammerens ensidige fordømmelse af kvinder, der stemples som hekse. Selv om tekstuddragene selvfølgelig kun udgør en minimal brøkdel af det enkelte forfatterskab, formår de alligevel at give et indblik i forfatterens måde at skrive og tænke på. Derudover har forfatteren gloseret teksterne så tæt, at læseren efterhånden og gennem stadig gentagelse får opbygget et ordforråd på latin. Forfatteren har forsøgt at oversætte til et moderne dansk uden for store stilistiske spring og altid med fokus på, at læseren i så høj grad som muligt kan følge den latinske originaltekst. Da fag som religionshistorie, antropologi, filosofi og oldtidskundskab tiltrækker flere og flere studerende i disse år og interessen i offentligheden netop fokuserer på en dialog om religiøse værdier over for sekulariseringstendenser i verden af i dag, udgør denne tekstsamling et aktuelt indslag i den moderne debat.

  • af Justin J Van Rensburg
    179,95 kr.

    Transcripts and translations of authentic Hebrew manuscripts of Revelation, James and Jude.

  • af Henning Schützendorf
    172,95 kr.

    Arbeitsheft Gymnasium - Latein - Caesar: Britannien-ExpeditionPassend für den Einsatz im Lektüreunterricht im Fach Latein. Ausgewählte lateinische Texte zur Britannien-Expedition bieten eine intensive Beschäftigung mit Cäsars Bellum Gallicum. Flexibel einsetzbares Arbeitsheft für die beliebte Eingangslektüre zu Cäsars Commentarii de bello Gallico - gleich im Klassensatz bestellen! Die einzelnen Texte sind in fünf Phasen aufgeteilt: Der Beginn der Britannien-Expedition, Probleme für die Römer, Das Wetter hilft den Britanniern, Die Britannier greifen erneut an, Der Erfolg römischer Taktik Optische und strukturelle Hilfen, die ab der zweiten Phase reduziert werden, unterstützen bei der syntaktischen Erschließung des Textes Zur Vorentlastung der lateinischen Texte werden abwechslungsreiche Aufgaben zu grammatikalischen Themen sowie Vokabelhilfen angeboten Vielfältige Zusatzmaterialien wie anschauliche Bilder und moderne Texte ermöglichen einen vertieften Zugang Zahlreiche Lernvideos zu grammatischen Themen einfach per QR-Code abrufbar: Ablativus absolutus, Participium coniunctum, Gerundium und Gerundiv, Komparation von Adjektiven, Konjunktive im Hauptsatz Mit herausnehmbarem LösungsheftTechnische Hinweise: Die Lernvideos sind über einen Link online abrufbar (auch als QR-Code für Tablet und Smartphone)

  • - En analyse af Afroditeskildringen hos Hesiod, Homer og i de Homeriske Hymner
    af Kristoffer Maribo Engell Larsen
    187,95 kr.

    Den tidligste litteratur, der er bevaret fra den græske verden, er fortællende, episke digte, der i varierende omfang skildrer gudernes oprindelse, historie og forhold til menneskene. Afrodite, den græske gudinde for sex og forførelse, er blandt de græske guder, der hyppigst optræder i den tidlige græske poesi.Dette til trods har Afrodite ikke nydt megen opmærksomhed i forskningslitteraturen. Afrodite i den tidlige græske epik udgør således den første systematiske analyse af Afroditeskildringen hos Homer, Hesiod og i de Homeriske Hymner.Med perspektiver til sumerisk digtning og til det babylonske epos Gilgamesh bidrager bogen ligeledes til forskningen i den mesopotamiske kulturs påvirkning af den tidlige græske poesi og mytologi.

  • - Vers på andres rim
    af H.C. Andersen
    223,95 kr.

  • - Eventyr fra glemmebogen
    af H.C. Andersen
    178,95 kr.

  • - 16 eventyr om tro og håb
    af H.C. Andersen
    133,95 kr.

  • - Kultur og identitet i klasserummet
    af Helle Rørbech
    67,95 - 189,95 kr.

    Hvordan kan undervisningen i grundskolen funderes i en dynamisk og kompleks forståelse af kultur og identitet?Mellem tekster stiller et aktuelt almendidaktisk spørgsmål og undersøger det med danskfagets litteraturundervisning som eksempel.Mellem tekster præsenterer fire læreres meget forskellige strategier over for kulturelle forskelle og tager læseren med på besøg i deres klasser. Ved at fokusere på dynamikken i klassernes samtaler om litterære tekster peger bogen på litteraturundervisning som et flerkulturelt og flerdiskursivt rum.I det afsluttende kapitel giver bogen sit bud på, hvordan kulturelle forskelle og kulturel diversitet kan medtænkes i arbejdet med tekster i grundskolen.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.