Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Aase Holmgaard

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - - og andre nye veje i læse- og skriveundervisningen
    af Susan Tetler, Mette Vedsgaard Christensen, Kathrin Bock, mfl.
    557,95 kr.

    Genrepædagogik og andre nye veje i læse- og skriveundervisningen samler en række forsknings- og udviklingsarbejder fra og omkring læseforskningsmiljøet på VIA University College.Bogen præsenterer dermed ny viden om læse- og skrivepædagogik, en viden der er udviklet og afprøvet i et tæt samarbejde med den undervisningspraksis, som forskernes projekter er knyttet til. Projekterne tegner tilsammen et billede af et bredt og komplekst syn på læse- og skriveundervisningen i skolens fag. Elever med vidt forskellige forudsætninger indgår i undersøgelserne, ligesom bogen både rummer nye bud på litteraturpædagogik og faglig læseundervisning. Kapitlerne formidler altså pædagogiske svar på aktuelle udfordringer i læse- og skriveundervisningen.Forløb og aktiviteter er for de flestes vedkommende blevet afprøvet i en eller flere klasser, og dermed er projekterne blevet præget af alle de muligheder og begrænsninger, en almindelig skolehverdag byder på. Disse forløb skal ses som inspiration, der forhåbentlig overbeviser og giver andre lyst til selv at kaste sig ud i sprogbaserede forløb af alle størrelsesordener.

  • af Lene Metner, Mette-Maria Rydén, Jan Hansen, mfl.
    397,95 kr.

    KRAP i skolen præsenterer KRAP - Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Pædagogik - som et naturligt pædagogisk grundlag for den inkluderende skole med metoder og redskaber, der kan tages frem, når værdier, ønsker og mål skal omsættes i konkret pædagogisk praksis. KRAP står for en skole, hvor børn kan vokse både menneskeligt og fagligt, hvor det er godt at lære, hvor det er godt at være lærer, og hvor fællesskabet står stærkt. Bogen tilbyder metoder og inspiration - både når det handler om trivsel i klassen, når fagligheden i AKT-arbejdet skal skærpes, og når der skal findes fælles forståelse og sættes fokus på den pædagogiske indsats. Der stilles også skarpt på SFO'en, hvor barnets sociale færdigheder er omdrejningspunktet, på det konstruktive skole-hjem-samarbejde og på anerkendende og ressourcefokuseret skoleledelse.Bogen veksler mellem beskrivelser af KRAP i en skolekontekst og fortællinger fra praksis. Praksiskapitlerne illustrerer, hvordan den omfattende pædagogiske værktøjskasse, som KRAP tilbyder, kan anvendes systematisk som grundlag for både det almen- og det specialpædagogiske arbejde i skolen. KRAP i skolen er skrevet og redigeret af Lene Metner og Peter Bilgrav, der begge arbejder ved PsykologCentret ApS i Viborg. De har i en årrække afholdt KRAP-kurser for professionelle inden for det pædagogiske, sociale og psykologiske arbejdsfelt.Se mere på www.PCaps.dk.

  • - Samtaler mellem mennesker
    af Nina Berg Gøttsche & Aase Holmgaard
    232,95 - 287,95 kr.

    Samtaler kan være frie, letløbende og fulde af forståelse. Men kommunikationen kan også være frustrerende, hvis man ikke føler sig hørt og forstået. Det sker ofte for mennesker med og uden autisme, som taler på hver sin kanal.Det kalder på et nyt syn på kommunikationen og nye metoder til at forstå og håndtere den med. Det får man i denne bog. Gennem bogens mange eksempler kan man lære at genkende, forstå og overvinde de barrierer, der kan gøre kommunikationen svær og præget af misforståelser og stærke følelser.AUTISME OG KOMMUNIKATION præsenterer en ny metode og forståelse af kommunikationen og samtaler mellem mennesker med og uden autisme.Bogen:• Præsenterer et nyt sprog og en ny metode til at analysere og forstå samtalen mellem mennesker med og uden autisme.• Er en vigtig vej til hjælp og ny læring.• Er banebrydende i sin tilgang, hvor alle – med eller uden autisme – er lige i den fælles kommunikation.• Forholder sig ikke til autisme som et handicap, men som en kommunikationsform.• Beskriver og navngiver forskellene på autistisk og neurotypisk sprogbrug – med en masse eksempler.• Giver et nyt sprog og begreber, som ligeværdigt giver den neurotypiske og den autistiske part samme ansvar for, om samtalen lykkes eller ej.• Rummer en analysemetode af eget talesprog for både den autistiske og den neurotypiske sprogbruger. En metode, der også kan bruges, når kommunikationen slår fejl.Det er en god metode til alle: autister og neurotypiske, professionelle og pårørende. Til lærere, pædagoger, psykologer, socialrådgivere, vejledere m.fl. Men især også til forældre, bedsteforældre, børn, kærester, søskende, venner … altså alle!

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.