Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Andreas Halskov

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - TV Production in the Multiplatform Era
    af Andreas Halskov
    308,95 kr.

  • af Henrik Rytter, Andreas Halskov & Andreas Halsskov
    298,95 kr.

    VAMPYR går i kødet på en af tidens mest populære genrer, der lever en skyggetilværelse på tværs af film og tv. Vampyrfilmen og -serien har udviklet sig over mange år siden dens fødsel i 1896, og er på mange måder grænseoverskridende.Bogen indledes med en introduktion til vampyrfilmen som type eller ?genre?, hvorpå den karakteriserer forskellige vampyrtyper og opstiller en konkret analysemodel. Bogen behandler også vampyrfilmens og -seriens tværmediale historie, og den går dybere ned i forskellige værker - fra klassiske vampyrfilm til moderne tv-serier og ukendte perler.VAMPYR er velegnet til undervisning på forskellige niveauer, men henvender sig også til de filmseere, der gerne vil lære mere om vampyrgenren.

  • - grundbog i mediefag
    af Mimi Olsen & Hans Oluf Schou
    528,95 kr.

    Levende billeder - Grundbog i mediefag er en lærebog om film og tv. Bogen giver både overblik og indsigt. Man kan blandt andet læse om filmens historie fra de første stumme strimler til asiatisk films fremmarch, public service-tv, TV2 News og Al-Jazeera samt forskellige filmgenrer. Desuden indeholder bogen forskellige metoder til filmanalyse - fra auteuranalyse til feministisk filmkritik, hvordan man producerer en film, manuskriptskrivning og målgrupper, formidlingssituation og fortælleforhold. Levende billeder består af i alt 5 dele, der kan bruges i både det analytiske og praktiske arbejde med film og tv. Bogen henvender sig til alle ungdomsuddannelser.

  • af Andreas Halskov
    238,95 kr.

    'Filmisk virus', 'en tekstlig parasit' eller sågar 'en snigmorder, der dræber al originalitet'. Remakes, sequels og spin-offs bliver ofte set som en omsiggribende tendens i tiden og et udtryk for Hollywood-industriens kommercialisme og manglende opfindsomhed.Der er imidlertid hverken tale om en ny trend i Hollywood eller et fænomen, som er afgrænset til den amerikanske filmindustri. Hollywood har tværtimod arbejdet med en form for reproduktionsøkonomi siden de tidligste spillefilm, og den samme genbrugskultur kan man finde i andre lande og medieindustrier.I denne bog introducerer Andreas Halskov en række forskellige fænomener, der knytter sig til en reproduktionsøkonomi, som nok er karakteristisk for det moderne medielandskab, men som går helt tilbage til Pathé, Edison og de gamle grækere.Fortsættelse følger...Andreas Halskov (f. 1981) er cand.mag. i Filmvidenskab og Engelsk, underviser i Film- og tv-historie ved Aarhus Universitet og er redaktør for filmtidsskriftet 16:9. Han har skrevet en række bøger om film og tv-serier på dansk og engelsk.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.