Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Tværprofessionelt og tværsektorielt samarbejde i sundhedsvæsenet – teorier, metoder og implementering giver læseren såvel en teoretisk baggrund som en praktisk indsigt i samarbejde mellem forskellige faggrupper i sundhedsfaglige sammenhænge.Bogen er struktureret i tre dele, der undersøger tværprofessionelt og -sektorielt samarbejde med det formål at skabe sammenhængende og effektive sundhedstjenester, der kan håndtere fremtidens udfordringer i sundhedsvæsenet. Den første del præsenterer teoretiske begreber og den seneste forskning inden for tværprofessionelt samarbejde i sundhedssektoren. Anden del beskriver teoretiske metoder og modeller til at fremme samarbejdet med særlig vægt på ledelsesperspektiver og fremtidsorienterede tilgange. Tredje del går i dybden med implementering og fremtidsperspektiver gennem praktiske eksempler.Forfatterne er førende eksperter inden for de forskellige tilgange og emner, der beskrives i bogen. Hvert kapitel indledes med en kort sammenfatning af kapitlets indhold og inkluderer cases og konkrete eksempler for at forankre teorien i praksis.Bogens målgruppe spænder bredt fra studerende på grunduddannelsen i sygepleje til erfarne sygeplejersker. Med sin stærke forskningsbaserede tilgang er bogen også egnet som pensumlitteratur på master- og kandidatniveau.
Bogen Bedre overgange – veje til fremtidens sygeplejerskeuddannelse giver et indblik i, hvordan overgange kan forstås i relation til uddannelsesforløb, som strækker sig fra indgangen til uddannelsen til det videre arbejdsliv som sygeplejerske.Formålet med bogen er dels at give sygeplejersker og undervisere på professionshøjskoler samt andre sundhedsprofessionelle indsigt i og viden om overgange, dels at sætte fokus på de overgangsproblematikker, som kan opstå for sygeplejestuderende igennem uddannelsesforløbet.Igennem konkrete eksempler fra projekter hentet fra landets professionshøjskoler tilbyder bogen en buket af pædagogiske muligheder for at arbejde videre i egen praksis med at bedre overgangene for de studerende. Bogen er således egnet som inspirationsgrundlag for at arbejde videre med udvikling af fremtidens sygeplejerskeuddannelse på tværs af teoretisk og klinisk undervisning.Bogens forfattere er Jette Henriksen, Rebecca Bauer Tørring, Susanne Dau, Helle Elisabeth Andersen, Lisbeth Støvring Andersen, Malene Bruun, Anders Buch, Gitte Bunkenborg, Lotte Evron, Anne Provstgaard Fogh, Jesper Frederiksen, Karin Højbjerg, Anne Højgaard, Carsten Juul Jensen, Helle Palmelund Jessen, Karin Bæk Knudsen, Jette Kristiansen, Eva Lykkegaard, Daniel Krag Nielsen, Cathrine Sand Nielsen, Ulla Nielsby, Jytte Pahus, Stinna Bibi Pedersen, Gitte Thybo Pihl, Mia Sommer, Louise Støier, Jette Sørensen, Anna Smed Sørensen, Kamilla Petschnig & Annemarie Ginnerup Toubøl.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.