Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Dette er en brugsbog for lærere i alle fag. Hensigten med bogen er at sætte fokus på det fælles sprog og den fælles tilgang til faglig læsning og skrivning på skolen og at give inspiration til, hvordan faglig læsning og skrivning kan være med til at styrke elevernes faglighed i de enkelte fag.Bogens første del indeholder generelle og teoretiske artikler om faglig læsning og skrivning.Bogens anden del består af faglige artikler, hvor den enkelte faglærer vil finde sit fag og sin faglighed koblet til teorier om faglig læsning og skrivning - men hele tiden med det konkrete anvendelsesperspektiv for øje.
Greb om fagteksterne gør eleverne bedre tilat læse, forstå og selv skrive fagtekster.Med redskaber og metoder til at gribe og begribe en række teksttyper kan bogen an-vendes i alle skolens fag og ved udarbejdelse af projekter og til opgaveskrivning. Greb om fagteksterne giver læseren • kendskab til fagbogens opbygning • en forståelse af læseformål og læsemåde • kendetegnene ved forskellige teksttyper • strategier til læseforståelse, at huske og anvende indholdet • viden om de enkelte fags tekster. Stikord gør det nemt at finde lige det,man vil vide noget om. Til elever i grundskolens ældste klasser og på ungdomsuddannelserne. En lettilgængelig og handy opslagsbog til brug i danskundervisningen i grundskolens ældste klasser og i overbygningens andre fag. Med stikord, der gør det nemt at finde lige det, man gerne vil vide noget om.
Faglig læsning er med de nye fælles mål et nødvendigt element i alle skolens fag. Eleverne skal lære at læse og afkode vidt forskellige faglige tekster: forskellige genrer i dansk, matematiske opgaver geografiske kort, tabeller, diagrammer og pædagogiske tegninger.Denne bog giver med konkrete eksempler lærerteamet redskaber til at koordinere og samarbejde om at lære eleverne at læse fagtekster. Den giver forskellige faglærere et fælles sprog og en fælles referenceramme at arbejde ud fra. Og den giver konkret og konstruktivt indhold til det tværfaglige teamsamarbejde. Desuden giver den konkrete forslag til, hvordan eleverne kan arbejde med faglig læsning bl.a. i form af kopiark.Bogen er primært henvendt til praksis, men vil også kunne inspirere studerende i forhold til konkrete praktikforløb og i fagdidaktiske diskussioner.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.