Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
I en ny banebrydende bog formulerer sangpædagog Anne Rosing sit bidrag til en dyb forståelse af kroppens betydning for sangstemmen. Bogen beskriver det, der i det professionelle sangmiljø - ikke bare i Danmark, men også i internationale kredse - er kendt som Anne Rosing Metoden. Med udgangspunkt i mange års studier af såvel klassiske som rytmiske elite-sangere har Anne Rosing skabt en kropslig og sangteknisk metode, som kan spores tilbage til 1800-tallets berømte Bel Canto skole, og som bygger på to grundpiller: Sangerkrop og Kernestemme. Metoden er indtil nu blevet formidlet i mesterlæreform, men med Anne Rosings bog ”Fra sangerkrop til kernestemme” kan såvel sangere som sangpædagoger, korledere, logopæder og alle andre, som ønsker at tilegne sig grundig viden om sangstemmen, tilegne sig metoden. Bogen er det første danske bidrag til det, som i den nyeste udenlandske sangpædagogiske litteratur kaldes for “somatisk sangpædagogik”. Det er sangpædagogik, der understreger kroppens altafgørende betydning for sangstemmen. Metoden tilgodeser og udvikler sangerkroppen og derigennem kernestemmen. Kernestemmen er kendetegnet ved stor overtonerigdom og en særlig klanglig brillans, såvel som stor slidstyrke og gennemslagskraft. Bogen indeholder både en teoretisk og en praktisk del, så læseren kan forstå anatomien og fysiologien bag metoden samt arbejde konkret med de sangtekniske og kropslige øvelser. Anne Rosing beskriver desuden den særlige udfordring, det er for sangere, at de ikke kan adskille sig fra deres instrument, som f.eks. en musiker kan. Man ER instrumentet. Bogen er rigt illustreret med over 100 illustrationer, som understøtter den anatomiske forståelse af sanginstrumentet samt udførelsen af de mange øvelser. Om Anne Rosing Anne Rosing er sangpædagog, talelærer og kropsterapeut og har igennem mange år undervist på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium, Rytmisk Konservatorium og Musikvidenskabeligt Institut på Københavns Universitet. Hun har derudover været sangpædagog for et stort antal professionelle sangere, sangpædagoger og korledere både i Danmark og udlandet. I 2014 oprettede hun Anne Rosing Instituttet i Hellerup, hvor sangere inden for alle genrer fra rock og pop til musical og opera bliver undervist med udgangspunkt i metoden. Ud over det bliver der på instituttet undervist i sangpædagogik, stemmebrug og rehabilitering.
I en banebrydende bog formulerer sangpædagog Anne Rosing sit bidrag til en dyb forståelse af kroppens betydning for sangstemmen. Bogen beskriver det, der i det professionelle sangmiljø - ikke bare i Danmark, men også i internationale kredse - er kendt som Anne Rosing Metoden. Med udgangspunkt i mange års studier af såvel klassiske som rytmiske elite-sangere har Anne Rosing skabt en kropslig og sangteknisk metode, som kan spores tilbage til 1800-tallets berømte Bel Canto skole, og som bygger på to grundpiller: Sangerkrop og Kernestemme. Metoden er indtil nu blevet formidlet i mesterlæreform, men med Anne Rosings bog ”Fra sangerkrop til kernestemme” kan såvel sangere som sangpædagoger, korledere, logopæder og alle andre, som ønsker at tilegne sig grundig viden om sangstemmen, tilegne sig metoden. Bogen er det første danske bidrag til det, som i den nyeste udenlandske sangpædagogiske litteratur kaldes for “somatisk sangpædagogik”.Det er sangpædagogik, der understreger kroppens altafgørende betydning for sangstemmen. Metoden tilgodeser og udvikler sangerkroppen og derigennem kernestemmen. Kernestemmen er kendetegnet ved stor overtonerigdom og en særlig klanglig brillans, såvel som stor slidstyrke og gennemslagskraft. Bogen indeholder både en teoretisk og en praktisk del, så læseren kan forstå anatomien og fysiologien bag metoden samt arbejde konkret med de sangtekniske og kropslige øvelser. Anne Rosing beskriver desuden den særlige udfordring, det er for sangere, at de ikke kan adskille sig fra deres instrument, som f.eks. en musiker kan. Man ER instrumentet. Bogen er rigt illustreret med over 100 illustrationer, som understøtter den anatomiske forståelse af sanginstrumentet samt udførelsen af de mange øvelser.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.