Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
I bogen præsenterer 12 forfattere deres erfaringer og oplevelser med narrativ praksis. Forfatternes fortællinger kan inspirere læseren i forhold til eget arbejde samt give idéer til, hvordan man helt konkret kan arbejde inden for en narrativ tilgang. Bogen repræsenterer bredde og dybde i det narrative arbejde og belyser praksis inden for områderne: - narrative samtaler med voksne- narrative samtaler med børn og deres familier- narrativ gruppeterapi- narrativ pædagogisk-psykologisk praksis- narrativ organisationspsykologi- narrativ coaching. Bogens forfattere er alle praktikere inden for det psykologiske arbejdsfelt og har alle beskæftiget sig med den narrative tilgang igennem flere år. Bogens redaktører er begge psykologer og har med antologien ønsket at bidrage til at synliggøre narrativ praksis og invitere til dialog om praksisfeltet. Bogen henvender sig til psykologer, konsulenter, studerende og andre, der er interesseret i den anvendte del af den narrative tilgang, og som søger inspiration og indsigt i en praksistilgang i vækst.
Hvad er kriser og traumer? Hvad er almindelige krisereaktioner, og hvad har man brug for, når man er i krise? Hvordan kan man bedst hjælpe, og hvornår er der behov for professionel hjælp?Voldsomme hændelser gør, at vi som mennesker mister fodfæste for en tid. Det er et menneskeligt vilkår at prøve at finde og skabe mening på trods af voldsom sorg, tragedie og ulykke. Rejsen tilbage til livet lykkes bedst, hvis man får støtte og opbakning undervejs. Det er vigtigt at være forbundet med andre mennesker – og det behøver ikke nødvendigvis at være ord og samtaler, der binder en sammen.KORT & GODT OM KRISER & TRAUMER giver viden og gode råd om kriser, traumer, sorg, stress og udbrændthed. Bogen giver konkrete redskaber til, hvordan man forebygger og behandler kriser og traumer med udgangspunkt i modellen Hjælpepyramiden.Bogen henvender sig til alle, der er eller har været ramt af kriser og traumer. Den er også skrevet til pårørende, fagfolk og studerende på feltet.
Denne bog klæder nye psykologer på til arbejdet i PPR og kan inspirere erfarne psykologer til fortsat udvikling af arbejdsfeltet.Læseren guides gennem de mange kompetencer og positioner i et job, der frem for alt indebærer samarbejde med børn, familier, pædagoger, lærere, ledere og PPR-kolleger. Det kan føles som dybt og kaotisk vand at begive sig ud på - men med denne bog i hånden er PPR-psykologen hjulpet godt på vej i det tværfaglige samarbejde.Forfatterne gennemgår trin for trin PPR-arbejdets særlige arbejdsformer: rådgivning, møder, supervision, behandling, udviklingsstøttende samtaler, pædagogisk-psykologiske undersøgelser og vurderinger, krisehjælp og organisatorisk udviklingsarbejde - altid med barnets trivsel, læring og udvikling for øje.Med forord af cand.psych. og lektor ved Aalborg Universitet Thomas Szulevicz og efterord af cand.psych., specialist og supervisor Vibe Strøier.Bogen er henvendt til nye og erfarne psykologer i PPR, studerende på psykologistudiet, PPR-ledere, psykologer og andre fagprofessionelle inden for tilstødende specialer.
Der har længe været tale om, at PPR skal arbejde mere praksisnært for bedre at kunne understøtte og gøre en forskel i arbejdet med de mange børn og unge, der mistrives, diagnosticeres og er uden for fællesskaberne. Men hvad ligger der i begrebet ”praksisnær PPR”, hvordan ser det praksisnære PPR-arbejde ud, og hvad skal der til for at lykkes med det?Denne antologi søger at besvare disse spørgsmål ud fra forskellige fagpersoners stemmer og erfaringer. Antologien identificerer fund på tværs af kapitlerne og fremsætter nogle bud på, hvad det praksisnærePPR-arbejde konkret retter sig mod, hvad der er virksomt i dette arbejde, og hvilke betingelser der skal være til stede for at kunne arbejde praksisnært.Målet med bogen er at give inspiration og lyst til at videreudvikle og styrke fælles viden, sprog og praksis på det enkelte PPR-kontor, i forvaltninger og i den bredere debat om det praksisnære PPR-arbejde.Antologien henvender sig til alle faggrupper og professionelle i og uden for PPR, som er optaget af PPR’s rolle i at bidrage til at skabe bedre rammer for børn og unge. Bogens forfattere har alle fra hver sin position arbejdet med det praksisnære PPR-felt:Christian Handberg Clift, Gry Dalsgaard, Rikke Ebert, Jakob Freil, Olav David Gang, Janne Hedegaard Hansen, Charlotte Riis Jensen, Sarah Kirkegaard Jensen, Anna Crawford Kromann (red.), Mette Molbæk, Helle Mølgaard, Tine Mølgaard, Mette Rasmussen, Klara Scheuer, Anne Schwartz, Anne Sofie Møller Sparre, Signe Stripp, Thomas Szulevicz, Lene Tanggaard og Katrine Tranum Thomsen (red.).
Der har længe været tale om, at PPR skal arbejde mere praksisnært for bedre at kunne understøtte og gøre en forskel i arbejdet med de mange børn og unge, der mistrives, diagnosticeres og er uden for fællesskaberne. Men hvad ligger der i begrebet ”praksisnær PPR”, hvordan ser det praksisnære PPR-arbejde ud, og hvad skal der til for at lykkes med det? Denne antologi søger at besvare disse spørgsmål ud fra forskellige fagpersoners stemmer og erfaringer. Antologien identificerer fund på tværs af kapitlerne og fremsætter nogle bud på, hvad det praksisnære PPR-arbejde konkret retter sig mod, hvad der er virksomt i dette arbejde, og hvilke betingelser der skal være til stede for at kunne arbejde praksisnært. Målet med bogen er at give inspiration og lyst til at videreudvikle og styrke fælles viden, sprog og praksis på det enkelte PPR-kontor, i forvaltninger og i den bredere debat om det praksisnære PPR-arbejde. Antologien henvender sig til alle faggrupper og professionelle i og uden for PPR, som er optaget af PPR’s rolle i at bidrage til at skabe bedre rammer for børn og unge. Bogens forfattere har alle fra hver sin position arbejdet med det praksisnære PPR-felt: Christian Handberg Clift, Gry Dalsgaard, Rikke Ebert, Jakob Freil, Olav David Gang, Janne Hedegaard Hansen, Charlotte Riis Jensen, Sarah Kirkegaard Jensen, Anna Crawford Kromann (red.), Mette Molbæk, Helle Mølgaard, Tine Mølgaard, Mette Rasmussen, Klara Scheuer, Anne Schwartz, Anne Sofie Møller Sparre, Signe Stripp, Thomas Szulevicz, Lene Tanggaard og Katrine Tranum Thomsen (red.).
Denne bog klæder nye psykologer på til arbejdet i PPR og kan inspirere erfarne psykologer til fortsat udvikling af arbejdsfeltet.Læseren guides gennem de mange kompetencer og positioner i et job, der frem for alt indebærer samarbejde med børn, familier, pædagoger, lærere, ledere og PPR-kolleger. Det kan føles som dybt og kaotisk vand at begive sig ud på – men med denne bog i hånden er PPR-psykologen hjulpet godt på vej i det tværfaglige samarbejde.Forfatterne gennemgår trin for trin PPR-arbejdets særlige arbejdsformer: rådgivning, møder, supervision, behandling, udviklingsstøttende samtaler, pædagogisk-psykologiske undersøgelser og vurderinger, krisehjælp og organisatorisk udviklingsarbejde – altid med barnets trivsel, læring og udvikling for øje.Med forord af cand.psych. og lektor ved Aalborg Universitet Thomas Szulevicz og efterskrift af cand.psych., specialist og supervisor Vibe Strøier.Bogen er henvendt til nye og erfarne psykologer i PPR, studerende på psykologistudiet, PPR-ledere, psykologer og andre fagprofessionelle inden for tilstødende specialer.Anne Sofie Møller Sparre, Charlotte Nüchel er Line Graff er alle praktiserende psykologer med mange års erfaring med at arbejde i PPR. Sammen har de skrevet bogen "Psykolog i PPR. Guide til praksis" som guider psykologer inden for PPR-arbejdet.
Ingen bevægelse uden konflikter! Det er gennem konflikter, at vi bliver motiverede til at søge fremad og udad mod forandring og udvikling. Hvis vi er trygge ved at omgås konflikter, kan de opløses, blive konstruktive og skabe vindersituationer for de involverede parter.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.