Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Annie Aarup Jensen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Palle Rasmussen, Ole Ravn, Annette Rasmussen, mfl.
    304,95 kr.

    Viden om læring og læreprocesser spiller i dag en central rolle i mange forskellige sammenhænge og danner baggrund for vurderinger og afgørelser med vidtrækkende betydning. Dette gælder ikke mindst inden for pædagogik og didaktik, udvikling af læringsressourcer, organisationsudvikling, arkitektur og design af uddannelsesinstitutioner, samt lovgivning og reformarbejde inden for uddannelse, undervisning og pædagogik.AT UNDERSØGE LÆRING fokuserer med afsæt i empiriske undersøgelser på, hvordan man kan udforske læring og læreprocesser, og hvilke krav man bør stille til forskningsprocessen. Dermed behandler bogen også det fundamentale spørgsmål om, hvad man kan forstå ved viden om læring og læreprocesser. Bogens temaer og spørgsmål udgør tilsammen de dele i vidensproduktionens maskinrum , som skal spille sammen for at tilvejebringe videnskabelig viden.Forfatterne inddrager eksempler fra aktuel uddannelsesforskning samt fra forskning knyttet til udviklingen af teorier om læring generelt.

  • - Research and Perspectives from Aalborg University
    af Annie Aarup Jensen
    1.101,95 kr.

    This book addresses the relation between Problem-Based Learning (PBL) and interdisciplinarity and challenges the often implicit assumption that PBL leads to interdisciplinarity by default.

  • af Annie Aarup Jensen & Karen E. Andreasen
    187,95 kr.

    Hvordan griber man det an at lære andre noget bestemt? Hvordan skal man som lærer planlægge aktiviteter, sådan at eleverne kan få det udbytte, man har tænkt sig? Hvilke overvejelser skal man gøre sig? Disse spørgsmål hører til didaktikkens helt overordnede temaer. Som lærer oplever man dagligt de udfordringer, der er forbundet med at skulle forholde sig til den kompleksitet og de dilemmaer og muligheder, der folder sig ud, når man skal designe og facilitere didaktiske forløb. Det er er omdrejningspunktet i denne bog, der både behandler didaktik som begreb, som fagligt område og som praksis. Hvad er didaktik kobler en grundig introduktion til didaktisk teori sammen med talrige konkrete eksempler fra lærerfaglig praksis. Bogen retter sig mod lærerstuderende, men kan også læses af andre, der beskæftiger sig med planlægning og facilitering af forskellige former for didaktiske forløb og læreprocesser.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.