Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne bog henvender sig til lærere, ledere og andet pædagogisk personale på erhvervsskolerne med det formål at tage feedbackbegrebet op til behandling. Hvad er det, hvad dækker det over - og hvad er det nye i forhold til den aktuelle praksis på skolerne?Bogen gør begrebet håndterligt og bringer det i spil i forhold til undervisningspraksis på erhvervsskolerne. Bogen bygger blandt andet på den anerkendte newzealandske uddannelsesforsker John Hatties forskning og grundlæggende feedbackbegreber. Centrale temaer, som bogen tager op, er: Hatties feedbackniveauer i en erhvervspædagogisk kontekst, motivation, læringsforudsætninger og anerkendelse, feedbackkommunikation og elev-elev-feedback.
En studiebog til erhvervsskolelærere, som skal til at tage eller er i gang med en pædagogisk diplomuddannelse, fx Diplomuddannelse i Erhvervspædagogik.Denne antologi er en studiebog, som har til formål at gøre det lettere og mere spændende at være studerende som voksen. Bogen kan gøre studiet lettere ved at give nogle helt håndgribelige værktøjer til, hvordan man fx tager noter og går til eksamen. Antologien tematiserer også, hvad det kan tilføre et uddannelsesforløb, at man som voksen har erfaringer og er ansat på en arbejdsplads. Desuden præsenterer antologien flere vinkler på, hvordan man fagligt og personligt kan udvikle sig gennem en uddannelse og anvende uddannelsen på en arbejdsplads, fx en erhvervsskole.Antologien er for studerende og ledere, som gerne vil vide mere om, hvordan man kan kvalificere sit eget eller ansattes studieforløb, så en diplomuddannelse bidrager til udvikling af professionalisme både for den studerende og for arbejdspladsen.
Klasseledelse i erhvervsuddannelserne behandler forskellige aspekter af klasseledelse i teorilokaler og på værksteder på erhvervsskolerne.Temaerne i bogen er:Klasseledelse som undervisningVærkstedetFællesskaberEleverneRelationskompetenceAutoritet, magt og etikDen røde tråd i bogen er opfattelsen af, at klasseledelse består af lærerens håndtering af mange processor på én gang: Dynamikken i en stor gruppe elever, individuelle læreprocessor og fælles eller differentierede aktiviteter.Klasseledelse i erhvervsuddannelserne er redigeret af lektorerne Jens Ager Hansen og Bente Lausch, begge ansat ved Nationalt Center for Erhvervspædagogik under Professionshøjskolen Metropol.Bogen henvender sig til diplomstuderende, pædagogikumstuderende, praktikvejledere samt lærere og ledere ved erhvervsuddannelserne. Andre med tilknytning til og interesse for uddannelsessystemet kan også hente inspiration og ideer i bogen.Indhold:IndledningKlasseledelse som undervisning /v.Karin SvejgaardVærkstedet /v. Torben Størner & Karsten Holm SørensenFællesskaber /v. Jens Ager HansenEleverne /v. Ole Dibbern Andersen & Bente LauschRelations-kompetence /v. Karin Jakobsen og Bente LauschAutoritet /v. Carsten Lund RasmussenMagt /v. Jens Ager HansenEtik /v.Bente Lausch & Jens Ager Hansen
En antologi målrettet lærere og ledere i EUD, som ønsker at udvikle deres kompetencer. Bogen henvender sig også til de medarbejdere, der har ansvaret for andres kompetenceudvikling.Denne bog er blevet til, fordi pædagogisk kompetenceudvikling af lærere og ledere i EUD både er et krav og et behov efter gennemførelsen af EUD-reformen i 2015. Bogen viser, at kompetenceudvikling kan foregå på mange måder – både formelt og ikke-formelt. Kapitlerne i bogen har fokus på den ikke-formelle kompetenceudvikling, som typisk er forankret i hverdagens undervisning.Formålet med bogen er at diskutere og konkretisere, hvilke muligheder lærerne og lederne har for at arbejde med ikke-formel kompetenceudvikling i hverdagen på erhvervsskolerne. De enkelte bidrag kobler forsknings- og erfaringsbaseret viden og belyser forskellige former for situeret kompetenceudvikling. Bidragene dækker bredt og omhandler bl.a., hvordan pædagogisk ledelse, hverdagsinnovation, handlebårne kompetencer, mesterlære og forskningscirkler på hver deres måde kan indgå i kompetenceudviklingen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.