Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Med udgangspunkt i systemisk tænkning beskriver bogen en anerkendende og værdsættende praksis, som inddrager både børn og voksne. Forfatterne demonstrerer, hvorledes denne praksis igangsætter forandringsprocesser, som stimulerer læring, skaberlyst og iværksætterånd. Ved at flytte fokus fra fejlfinding til anerkendelse styrkes både børnenes og de voksnes indbyrdes relationer samt deres selvværd og ansvarsfølelse. Bogen giver inspiration og konkrete metoder til alle med tilknytning til skolen: lærere, sundhedsplejersker, PPR-medarbejdere og pædagoger.Forord af Klaus Wilmann, tidligere formand for Børnerådet.Bogen er en del af serien ANERKENDENDE PÆDAGOGIK.
Med udgangspunkt i forfatternes pædagogiske virke demonstrerer denne antologi, hvordan skabelsen af anerkendende relationer danner grundlag for en anerkendende pædagogik. Det gælder både de professionelle voksnes relationer til hinanden, relationerne til de børn, de arbejder med, samt børnenes indbyrdes relationer. Bogen igennem lægges der især vægt på at opdage, fortælle og fremelske det, vi ønsker – frem for det, vi ikke ønsker. Dette fokus er særlig vigtigt, når kollegernes eller børnenes behov og adfærd udfordrer og vanskeliggør henholdsvis arbejdsmiljøet og den pædagogiske praksis. Bogen veksler mellem cases og teoretisk prægede afsnit baseret på systemisk tænkning og anerkendende praksis.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.