Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Medarbejdere er i dag rutinerede brugere af selv komplekse it-systemer. Mange ledelser sætter derfor spørgsmålstegn ved, om det er nødvendigt at uddanne medarbejderne, når nye it-løsninger skal implementeres. Ikke desto mindre er netop effektive og motiverende brugerkurser afgørende for, om de dyre it-projekter bliver en succes. Desværre anvender man på mange brugerkurser stadig en undervisningsmetode, som snarere skaber frustration end forståelse. Formålet med denne bog er derfor at vise, hvordan man med Herskin-konceptet kan gribe brugeruddannelsen an i en moderne sammenhæng og gøre brugerne selvhjulpne. Herskin-konceptet er både en undervisningsmetode og nogle it-pædagogiske principper og fokuserer ikke bare på undervisningssituationen, men på alle aspekter af brugeruddannelsen, herunder udvælgelse af undervisere, timing af uddannelsen, inkludering af change management osv. Bogen bygger på forfatternes erfaringer som konsulenter i hundredvis af store implementeringsprojekter, hvor medarbejdere i både private og offentlige organisationer.
Undervisning af god kvalitet kræver nøje planlægning og bevidst brug af undervisningsteknikker.Undervisning i praksis beskæftiger sig både med de overordnede principper bag god undervisning og de praktiske og tekniske aspekter, der får undervisningen til at virke i dagligdagen.Emner i bogen:Problemer og principperPlanlagte forståelsesprocesserPlanlægningsmodellenVisualisering og medierEksempler i undervisningenDialog i undervisningenGruppearbejde i undervisningenEnvejskommunikationForløbsplanlægningCase-undervisning
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.