Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
¿¿This peerless best-seller is a hands-on, step-by-step workbook of instructions on how to create flowcharts and document work processes. No other book even comes close in teaching practitioners these crucial techniques. The most noticeable change in this second edition is the inclusion of several new types of process maps. While the basic, straightforward flowchart is still extensively used, it has been supplemented by a number of other types, all of which serve different purposes. The authors have therefore expanded the variety of charts taught. All the mapping techniques have also been updated, the mapping exercise itself is put into a larger context, and organizational examples from many different industries are used throughout to help readers understand real-life applications of the material presented. Also new is an example case study carried throughout the entire book to illustrate the construction and use of the different types of process maps.
Kære læser: Forkundskaber er nyttige, hedder det i »Klodshans« og »Hjertesorg« af H.C. Andersen. To næsten modpoler. Mellem dem er der også plads til forord, der også har til hensigt at gøre nytte som forkundskab. Det skal fortælle hensigten med bogens tilblivelse. En hensigt må der være, når et udvalg, der går sproget og dets mangfoldigheds ærinde, henvender sig til 14 kompetente skribenter og beder dem medvirke. Alle har de været og er med til at tegne samtidens kulturelle billede. Et billede, der mest af alt bliver til af vores ageren. Vores adfærdsformer går fra de utvungne, de primitive til de mere civiliserede og efter forholdene afstemte formelle og forfinede for at ende i det individuelt naturlige. Sidstnævnte er næppe muligt. Men en fællesnævner er nødvendig, hvis vi ikke på skift skal føle os inde og ude i det accepterede selskab, der favner bredt, uden at give los for det platte eller vulgære. Hvor svært ka’ det være? Det korte svar er ‘meget’. Det længere kan bogens kapitler snakke med om.IndholdJørn Lund: Vi snakkes (s. 13-19)Lasse Rønnoe: »Hvor er det dejligt at se dig« (s. 21-31)Kaspar Rostrup: Om at hilse (s. 33-43)Henning Kirk: Den kliniske hilsen (s. 45-50)Poul Thomsen: Vær hilset (s. 51-56)Hans Christian Bjerg: Danske hilseformer – militære hilseformer (s. 57-64)Gitte Hørning: Moderne hilsekultur (s. 65-82)Johs. Nørregaard Frandsen: Kære Eduard og andre tiltaler (s. 83-92)Bjørn Andersen: Du og De (s. 93-111)Mette Kopp: At se en hilsen eller et menneske (s. 113-124)Anja Vintov: At hilse (s. 125-133)Robert B. Hansen: Danske hilseformer (s. 135-141)Irina Bjørnø: En Hjertelig Hilsen (s. 143-148)Carina Heckscher: Et håndtryk – en verden af muligheder (s. 149-160)
Danskerne er de mest uhøflige i Europa og Norden, og forfatteren mener, at du-ideologien har ændret vores nationalkarakter. Samtidig konstaterer han, at de nye generationer i højere grad end de tidligere er fokuseret på høflighed, hvilket fremgår af en ny universitetsafhandling om emnet fra hans hånd.Bogen udforsker begrebet høflighed. Der fortælles levende om nogle vigtige høflighedsteorier, fra klassisk dannelse og Emma Gad til talehandling og det meget vigtige men ofte oversete ansigtstab. Desuden sættes dansk høflighed ind i en europæisk sammenhæng
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.