Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Gennem historien har mange forskellige forestillinger og tanker været med til at skabe og påvirke de ideer, vi har om leg i dag. Med et historisk perspektiv bliver det synligt, at forståelsen af leg er vævet tæt sammen med nogle af de store spørgsmål om menneskelivet. Leg er et forunderligt menneskeligt fænom. Det har gennem århundreder fascineret og forundret teoretikere og filosoffer. Tekster om leg er uddrag af danske og udenlandske tekster om leg og spil og viser, at legen er en aktivitet, der både skal værnes om og gøres plads til, hele livet.Teksterne indledes af Helle Karoff og Carsten Jessen, der begge har forsket i leg i en årrække. Der er tekstuddrag af Friedrich Schiller, Friedrich Fröbel, Mihail Spariuso, John Dewey, Lev Vygotsky, Johan Huizinga, Gregory Bateson, Roger Caillois, Jean Piaget, Arthur Koestler, Hans-George Gadamer, Clifford Geertz, Csikszentmihalyi, Michael Apter, Flemming Mouritsen, Brian Sutton-Smith og Carsten Jessen.
Medier og medieundervisning præsenterer mediedidaktiske problemstillinger i teori og praksis. Bogens tre fokusområder er: Mediedidaktik og analyse af kortfilm, tv-programmer, radiomontager og computerspil, herunder præsentation af aktuelle undervisningsmaterialer til medieundervisningen. Tre medieforskere perspektiverer emnerne med deres bud på tidens tendenser inden for medieforskning og mediedidaktik. Bogen henvender sig til seminariestuderende og undervisere, som planlægger undervisningsforløb i de nye medier i grundskolen "Det er en bog, der både i form og indhold leverer et fantastisk indspark til medieundervisningen i folkeskolen. Målgruppen er tænkt med hele vejen og de enkelte gennemgange er fagligt i orden og meget anvendelige. Hele vejen suppleres i små kommentarer med henvisninger til konkrete undervisningssituationer og med mange eksempler fra de forskellige medier."(citeret fra anmeldelsen på EMU. Læs hele anmeldelsen her
Børns brug af (inter)nettet er stigende, og børn anvender nettet til forskellige aktiviteter: chat, onlinespil, produktion af hjemmesider, informationssøgning og kommunikation mellem skolen og hjemmet. "Børn på nettet" sætter fokus på, hvornår, hvorfor og hvordan børn bruger nettet samt hvilken kommunikationsform og hvilke relationer, der kommer ud af det. Bogen tager udgangspunkt i forskningsprojektet: "Børns brug af interaktive medier - i et fremtidsperspektiv", hvor det undersøges, hvorledes børn mellem 7 og 15 år anvender interaktive medier i deres hverdagsliv, og hvilken betydning disse medier har og vil få for børns dannelse, socialisation og kultur.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.