Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Biblioteksdidaktik gennemgår biblioteksfaglige genstandsfelter og teori om bibliotekets udvikling samt biblioteksdidaktik – både inden for digital dannelse og kulturel dannelse. Til hvert af bogens kapitler hører en række studieøvelser, der fra et meta-perspektiv sætter fokus på og træner læseren i biblioteksdidaktiske greb inden for den formidlende, den faciliterende og den vejledende tilgang til biblioteksdidaktik.Bogen er forfattet af undervisere fra bl.a. Københavns Universitet, Syddansk Universitet, Roskilde Universitet og Aarhus Universitet: Linda Lundgaard Andersen, Lennart Björneborn, Rune Eriksson, Helle Hygum Espersen, Jens Jørgen Hansen, Henrik Jochumsen, Cecilie Laskie, Christian Tang Lystbæk og Trine Schreiber.Biblioteksdidaktik henvender sig til studerende ved biblioteksuddannelserne og biblioteksformidlere på efteruddannelserne.
Grundbogen består af to dele:Først en omfattende begrebsguide med klare definitioner af danskfagets centrale terminologi, genrebeskrivelser, analysemodeller, metoder og litteraturhistorisk overblik. Til alle begrebsopslag er der træningsopgaver.Derefter følger 10 fuldt udfoldede undervisningsforløb, som modul for modul fra 1.-3.g bringer begreberne i spil. Forløbene dækker og kobler de tre perspektiver i faget – litteratur, sprog og medier – sammen.Til denne trykte grundbog er tilknyttet en supplerende iBog® med bl.a. de skønlitterære og nonfiktive tekster, eleverne skal arbejde med i forløbene.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.