Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Alle lærere ved, at de skal differentiere deres undervisning. Men hvad indebærer det præcist? Hvordan definerer vi, hvad undervisningsdifferentiering er – og hvordan gør vi i praksis? Det giver et bud på. Forfatterne sætter begrebet undervisningsdifferentiering ind i skolens aktuelle kontekst, hvor kravet om inklusion af elever i komplicerede læringssituationer er skærpet. De præsenterer differentiering som del af en læringskultur og introducerer et redskab til at omsætte det pædagogiske princip om undervisningsdifferentiering til praksis: UVD-modellen. Modellen består af tre dimensioner: 1. En horisontal dimension, der beskriver undervisningens tre faser: målformulering, udforskning og evaluering. 2. En vertikal dimension, der beskriver forskellige niveauer for elevernes arbejde med det faglige indhold i undervisningen. 3. En dynamisk samarbejdsdimension, der beskriver det samarbejde og de interaktioner, der kan stilladsere elevernes motivation og deltagelse i undervisningen.Gennem seks konkrete undervisningsforløb i forskellige 5.-klasser i matematik og dansk viser forfatterne desuden, hvordan modellen kan anvendes i praksis. Bogen er baseret påerfaringer fra et omfattende forskningsprojekt under Undervisningsministeriet og tilpasset Forenklede Fælles Mål. Bogens bidragydere: E. Skibsted, H. B. Svensen, K. Østergaard, S. Langager, C. Christiansen, D. Østergren-Olsen, K. N. Jepsen, K. Baltzer, M. W. Andersen , S. Tetler, S. Arne-Hansen
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.