Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
»Jeg håber, at alle menighedsråd vil benytte den viden og de redskaber, som denne bog bidrager med.« Søren Abildgaard, Formand for Landsforeningen af Menighedsråd. - Hvordan får vi skabt dialog med det enkelte menneske i sognet? - Hvordan sikrer vi, at denne dialog aldrig ender? Find svarene i denne bog, der giver praktiske anvisninger til, hvordan menighedsrådet effektiviserer sin kommunikation og dialog med sognet; uanset om kommunikationen sker gennem pressearbejde, annoncering, breve, tryksager, kirkeblade, plakater, hjemmeside, sociale medier, nyhedsbreve, e-mail, sms, telefon eller personlig kontakt. Bogen hjælper menighedsrådet med at lægge strategi og til at prioritere sin indsats i sognet, så menighedsrådets knappe ressourcer bliver anvendt mest hensigtsmæssigt i forhold til, hvad der tjener sognet og folkekirken bedst. »Sæt mål for dit sogn. Og nå det!« er den totale guide til bedre dialog med sognet. Takket være forfatterens mangeårige erfaring som kommunikationsrådgiver for erhvervslivet og aktive deltagelse i menighedsrådsarbejdet som menighedsrådsmedlem, rådgiver og underviser kombineres en skarp og aktuel viden om strategi og kommunikation med en dyb forståelse for menighedsrådets praktiske dagligdag.
”Hvem vinder i en verden af fake news, hvor ingen længere kan skelne sandhed fra løgn?””Den bedste løgner vinder.”I et dystert hjørne af stamværtshuset på Frederiksberg drukner forsker Poul Hansen rædselsbillederne fra sit seneste forskningsprojekt ved Rødehavet og håber, at resultaterne ikke kommer frem. Men fortiden indhenter ham, da en kvinde uventet slår sig ned ved hans bord.Da Poul samme dag finder et lig i sin brors lejlighed, går alvoren op for ham. Med kvindens hjælp flygter han og bliver snart hvirvlet ind i et spind af mennesker, der profiterer på fake news og vil misbruge hans forskningsresultater til at manipulere med menneskets tanker.BIDANSEN er andet selvstændige bind i Vandabe-trilogien – en spændingsserie om forskeren Poul Hansen, der kommer i klemme mellem videnskab og grådighed, og som tvinges til at vælge side.
”Genskabe menneskets forfædre. Er I fuldkommen sindssyge?””Hold kæft, og sæt dig ned. Du er selv forsker og ved, hvordan det er.”Delfinspecialisten Poul Hansen bliver narret til at hjælpe forsker og pengemand Wolfgang Stern med at stoppe nogle dødsulykker i Sterns udgravning ved Afrikas Horn. Da Poul kommer til ørkenen, opdager han, at man er ved at udvikle menneskets nærmeste forfader Homo habilis ud fra fossiler, man har fundet. De store abemennesker, der bliver fremstillet i ørkenens hemmelige labora-torier, vil kunne gøre Stern og hans investorer svimlende rige, men udsigten til formuer gør også blind over for alt, der kan gå galt.Samtidig sker der flere dødsfald på Pouls eget delfincenter ved Røde havet. Dødsfaldene viser sig at være forbundet med døds-ulykkerne i Sterns udgravning. Poul er ikke i tvivl – dødsfaldene kan få katastrofale konsekvenser for menneskeheden. For at undgå en verdenskatastrofe må Poul sætte livet på spil.VANDABEN er første selvstændige bind i Vandabe-trilogien – en spændingsserie om delfinforskeren Poul Hansen, der kommer i klemme mellem videnskab og grådighed.
Med tre enkle redskaber kan I forbedre kommunikationen og samarbejdet i sognet. Parathedsstigen gør det nemmere at få opbakning til nye ideer og planer. Dialogmodellen forbedrer samta-lerne, så I får mere ud af samarbejdet, mens I med balance-modellen begrænser skænderier og uvenskab.»Et af de emner, som jeg fik rigtig meget ud af, var kommunikation på et lige plan. Det er noget, jeg har benyttet mig af siden, og det virker.« (Uffe, leder af regnskabskontor)»Mange problemer opstår, fordi vi misforstår hinanden. Det er vigtigt at tænke på, hvordan det, man siger, bliver modtaget.« (Malte, gartneriarbejder) »Det, der står klarest for mig nu, er betydningen af paratheden. Nu tænker jeg på parathedsstigens trin, hver gang der skal introduceres noget nyt.« (Christian, kirkegårdsleder) Claus Due har siddet i Humlebæk Menighedsråd siden 2012. I mange år har han hjulpet erhvervslivet med kommunikation til kunder og medarbejdere i forbindelse med forandringer. Nu bruger han disse erfaringer på at rådgive folkekirken.
Bogen er skrevet for at hjælpe menighedsråd, præster og kirkens medarbejdere med at blive bedre til at kommunikere med sogn og menighed. Og dermed bidrage til, at flere mennesker deltager i kirkens kirkelige handlinger og øvrige aktiviteter. Bogen er praktisk orienteret og er bygget op over fire temaer:1) Hvad vil du med sognet? Kend dit sogn, prioritér dine ressourcer og læg din strategi for, hvordan du vil servicere sognet.2) Websiden som afsæt for alt. Få mest mulig glæde af hjemmesiden og gør den til omdrejningspunktet for din dialog med sognet.3) Effektiv dialog med sognet. Få mere ud af mediebudgettet og bliv bedre til at opbygge annoncer, der kommunikerer og profilerer din kirke.4) Få mest muligt ud af forandringerne. Forstå, hvorfor forandringer møder modstand og bliv bedre til at gennemføre forandringer. Helt konkret bliver det nemmere at implementere tankerne beskrevet i bogens første tre temaer.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.