Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Forlaget MATEMATIK har valgt at revidere deres prisbelønnede system ABACUS. Systemet består herefter af to Elevbøger, en Tavlebog og en Lærervejledning. ABACUS På matematikkens vej, Tavlebog og Lærervejledning. Systemet har fokus på de matematiske kompetencer. Der er masser af ideer til en aktivitetspræget, undersøgende og virkelighedsnær undervisning. Dette medfører en naturlig differentiering i undervisningen. Elevbøgerne indeholder opgaver, som opøver hensigtsmæssig brug af regnestrategier og faglige begreber. Siderne i elevbøgerne er enkle og overskuelige. Bøgerne benytter sig af fotos og virkelighedsnære tegninger, der viser eleverne, at matematikken findes i deres egne omgivelser. Den sproglige dimension vægtes højt. Dette understøttes yderligere af Tavlebogen, der ud over alle siderne i Elevbog A og B, indeholder ekstra samtalesider. Her opøves elevernes brug af det matematiske sprog på baggrund af deres hverdagssprog og -erfaringer. Lærerens arbejde med åbne opgaver og problemstillinger understøttes af lærervejledningen. Revideringen af systemet har gjort dette arbejde lettere med konkrete eksempler på aktiviteter, der hænger sammen med arbejdet i Elevbog A og B. I Lærervejledningen er der eksempler på spørgsmål til Samtalesiderne, der giver det bedst mulige udbytte af den dialogiske samtale i klassen om det faglige emne. Udover de i forvejen mange bilag i Lærervejledningen indeholder den nu også sider, der kan anvendes til ekstra træning til de elever, der har brug for gentagelse eller ekstra udfordringer.
Regnestrategier 8Regn med procentI hæftet arbejdes der systematisk med beregninger med procent. Det er en fordel, at eleven har arbejdet med hæfterne Brøker og procent og Regn med brøker forud for dette hæfte.Se og regn er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse.Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Forlaget MATEMATIK har valgt at revidere deres prisbelønnede system ABACUS. Systemet består herefter af to Elevbøger, en Tavlebog og en Lærervejledning. ABACUS På matematikkens vej, Tavlebog og Lærervejledning. Systemet har fokus på de matematiske kompetencer. Der er masser af ideer til en aktivitetspræget, undersøgende og virkelighedsnær undervisning. Dette medfører en naturlig differentiering i undervisningen. Elevbøgerne indeholder opgaver, som opøver hensigtsmæssig brug af regnestrategier og faglige begreber. Siderne i elevbøgerne er enkle og overskuelige. Bøgerne benytter sig af fotos og virkelighedsnære tegninger, der viser eleverne, at matematikken findes i deres egne omgivelser. Den sproglige dimension vægtes højt. Dette understøttes yderligere af Tavlebogen, der ud over alle siderne i Elevbog A og B, indeholder ekstra samtalesider. Her opøves elevernes brug af det matematiske sprog på baggrund af deres hverdagssprog og -erfaringer. Lærerens arbejde med åbne opgaver og problemstillinger understøttes af lærervejledningen. Revideringen af systemet har gjort dette arbejde lettere med konkrete eksempler på aktiviteter, der hænger sammen med arbejdet i Elevbog A og B. I Lærervejledningen er der eksempler på spørgsmål til Samtalesiderne, der giver det bedst mulige udbytte af den dialogiske samtale i klassen om det faglige emne. Udover de i forvejen mange bilag i Lærervejledningen indeholder den nu også sider, der kan anvendes til ekstra træning til de elever, der har brug for gentagelse eller ekstra udfordringer.
Regnestrategier 7Regn med brøkerI hæftet arbejdes der systematisk med addition og subtraktion af ensbenævnte brøker, fællesnævner, blandet tal og multiplikation af brøk med hele tal.Se og regn er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse.Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
TAL 4 - Brøk og procentI dette hæfte udvides talområdet med brøker og procent. Der arbejdes med forståelse af begreberne brøk og procent med flere forskellige repræsentationer - herunder sammenhæng mellem brøk og decimaltal repræsenteret på en tallinjeDette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse.Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Forlaget MATEMATIK har valgt at revidere deres prisbelønnede system ABACUS. Første reviderede udgave henvender sig til 1. klasse. Systemet består herefter af to Elevbøger, en Tavlebog og en Lærervejledning.ABACUS I skole igen Elevbog, Tavlebog og Lærervejledning.Systemet har fokus på de matematiske kompetencer. Der er masser af ideer til en aktivitetspræget, undersøgende og virkelighedsnær undervisning. Dette medfører en naturlig differentiering i undervisningen.Elevbøgerne indeholder opgaver, som opøver hensigtsmæssig brug af regnestrategier og faglige begreber. Siderne i elevbøgerne er enkle og overskuelige. Bøgerne benytter sig af fotos og virkelighedsnære tegninger, der viser eleverne, at matematikken findes i deres egne omgivelser.Den sproglige dimension vægtes højt. Dette understøttes yderligere af Tavlebogen, der ud over alle siderne i Elevbog A og B, indeholder ekstra samtalesider. Her opøves elevernes brug af det matematiske sprog på baggrund af deres hverdagssprog og -erfaringer.Lærerens arbejde med åbne opgaver og problemstillinger understøttes af lærervejledningen. Revideringen af systemet har gjort dette arbejde lettere med konkrete eksempler på aktiviteter, der hænger sammen med arbejdet i Elevbog A og B. I Lærervejledningen er der eksempler på spørgsmål til Samtalesiderne, der giver det bedst mulige udbytte af den dialogiske samtale i klassen om det faglige emne. Udover de i forvejen mange bilag i Lærervejledningen indeholder den nu også sider, der kan anvendes til ekstra træning til de elever, der har brug for gentagelse eller ekstra udfordringer.
Forlaget MATEMATIK har valgt at revidere deres prisbelønnede system ABACUS. Første reviderede udgave henvender sig til 1. klasse. Systemet består herefter af to Elevbøger, en Tavlebog og en Lærervejledning.ABACUS I skole igen Elevbog, Tavlebog og Lærervejledning.Systemet har fokus på de matematiske kompetencer. Der er masser af ideer til en aktivitetspræget, undersøgende og virkelighedsnær undervisning. Dette medfører en naturlig differentiering i undervisningen.Elevbøgerne indeholder opgaver, som opøver hensigtsmæssig brug af regnestrategier og faglige begreber. Siderne i elevbøgerne er enkle og overskuelige. Bøgerne benytter sig af fotos og virkelighedsnære tegninger, der viser eleverne, at matematikken findes i deres egne omgivelser.Den sproglige dimension vægtes højt. Dette understøttes yderligere af Tavlebogen, der ud over alle siderne i Elevbog A og B, indeholder ekstra samtalesider. Her opøves elevernes brug af det matematiske sprog på baggrund af deres hverdagssprog og -erfaringer.Lærerens arbejde med åbne opgaver og problemstillinger understøttes af lærervejledningen. Revideringen af systemet har gjort dette arbejde lettere med konkrete eksempler på aktiviteter, der hænger sammen med arbejdet i Elevbog A og B. I Lærervejledningen er der eksempler på spørgsmål til Samtalesiderne, der giver det bedst mulige udbytte af den dialogiske samtale i klassen om det faglige emne. Udover de i forvejen mange bilag i Lærervejledningen indeholder den nu også sider, der kan anvendes til ekstra træning til de elever, der har brug for gentagelse eller ekstra udfordringer.
Forlaget MATEMATIK har valgt at revidere deres prisbelønnede system ABACUS. Første reviderede udgave henvender sig til 1. klasse. Systemet består herefter af to Elevbøger, en Tavlebog og en Lærervejledning.ABACUS I skole igen Elevbog, Tavlebog og Lærervejledning.Systemet har fokus på de matematiske kompetencer. Der er masser af ideer til en aktivitetspræget, undersøgende og virkelighedsnær undervisning. Dette medfører en naturlig differentiering i undervisningen.Elevbøgerne indeholder opgaver, som opøver hensigtsmæssig brug af regnestrategier og faglige begreber. Siderne i elevbøgerne er enkle og overskuelige. Bøgerne benytter sig af fotos og virkelighedsnære tegninger, der viser eleverne, at matematikken findes i deres egne omgivelser.Den sproglige dimension vægtes højt. Dette understøttes yderligere af Tavlebogen, der ud over alle siderne i Elevbog A og B, indeholder ekstra samtalesider. Her opøves elevernes brug af det matematiske sprog på baggrund af deres hverdagssprog og -erfaringer.Lærerens arbejde med åbne opgaver og problemstillinger understøttes af lærervejledningen. Revideringen af systemet har gjort dette arbejde lettere med konkrete eksempler på aktiviteter, der hænger sammen med arbejdet i Elevbog A og B. I Lærervejledningen er der eksempler på spørgsmål til Samtalesiderne, der giver det bedst mulige udbytte af den dialogiske samtale i klassen om det faglige emne.Udover de i forvejen mange bilag i Lærervejledningen indeholder den nu også sider, der kan anvendes til ekstra træning til de elever, der har brug for gentagelse eller ekstra udfordringer.
Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen. Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Dette hæfte indgår i en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse.Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen. Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Dette hæfte indgår i en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse.Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen. Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Dette hæfte indgår i en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse.Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Hæftet indeholder opgaver, der styrker forståelsen for decimaltal og ligger i naturlig forlængelse af Positionssystem 5. Der arbejdes med regning med decimaltal, afrunding og overslag.Dette hæfte indgår i en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse.Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Hæftet indeholder opgaver med fokus på tidlig forståelse af decimaltal som en del af titalssystemet.Dette hæfte indgår i en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse.Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Hæftet indeholder opgaver med fokus på regning med store tal. Sidst i hæftet introduceres potens og potenser af 10.Dette hæfte indgår i en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse.Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen. Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.TAL 3 - Tal 0 -100 Hæftet indeholder opgaver i talområdet 0-100. Der arbejdes med rækkefølge, opdeling og fordobling samt større og mindre end.Dette hæfte indgår i en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse.Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen. Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.TAL 2 - Tal 1 -30 Hæftet indeholder opgaver til den videre talforståelse i talområdet 1-30. Der arbejdes med talrækkefølge, opdeling og forskellige tællestrategier.Dette hæfte indgår i en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse.Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen. Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.TAL 1 - Tal 1 -10 Hæftet indeholder opgaver til den begyndende talforståelse i talområdet 1-10. Der arbejdes med talrækkefølge og sammenhæng mellem mængde og talsymbol.Dette hæfte indgår i en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse.Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen. Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.POSITIONSSYSTEM 3 – Store tal Hæftet indeholder opgaver med fokus på positionssystemet og følger naturligt efter Flere positioner.Der arbejdes systematisk med flercifrede tal.Dette hæfte indgår i en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen. Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.POSITIONSSYSTEM 2 – Flere positionerHæftet følger naturligt efter To positioner.Der arbejdes systematisk med to-og trecifrede tal.Dette hæfte indgår i en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen. Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.POSITIONSSYSTEM 1 – To positioner Hæftet indeholder opgaver med fokus på positionssystemet. Der arbejdes systematisk med to- cifrede tal i en progression, der understøtter forståelsen for titalssystemet.Dette hæfte indgår i en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med CopyDan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Regnestrategier 3 - Smarte strategierHæftet indeholder opgaver, der vidrefører de regnestrategier, man finder i Enkle Strategier og Flere strategier tiil arbejdet med større tal. Der arbejdes systematisk med opgaverne, så det fører til en automatisering af regnestrategierne.Kopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Regnestrategier 2 - Flere strategierHæftet indeholder opgaver, der kombinere de regnestrategier, man finder i Enkle Strategier. Der arbejdes systematisk med opgaverne, så det fører til en automatisering af regnestrategierne.Kopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
Se og regn - Dette er en serie elevhæfter, der understøtter elevernes individuelle arbejde med de forskellige områder af matematikken. Gennem en systematisk tilgang sikres det, at eleverne får automatiseret de indlærte færdigheder. Der er fokus på regnestrategier og begrebsforståelse. Der er ikke klassebetegnelse på hæfterne - blot en markering af progressionen inden for hvert område. Det betyder, at hæfterne kan anvendes i hele skoleforløbet og i specialundervisningen.Regnestrategier 1 -Enkle strategier Hæftet indeholder opgaver me fokus på de tidlige regnestrategier til addition, Der arbejdes systematisk med opgaverne, så det fører til en automatisering af regnestrategierne.Kopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
Matematikdidaktik på mellemtrinnet henvender sig til undervisere i matematik på mellemtrinnet, matematikvejledere, undervisere på læreruddannelsen, lærerstuderende, lærere på efteruddannelse samt andre med interesse for matematikBogen er en håndsrækning til den daglige undervisning i matematik.Udover teori og didaktiske overvejelser er der eksempler fra systemet ABACUS, der kan anvendes direkte i egen undervisning.Bogen tager sit udgangspunkt både i eksisterende lovgivning, tilgængelig forskning og Danmarks Matematiklærerforenings motto om Matematik med glæde.Der er således fokus på anvendelsesorienteret matematik og virkelighedsnær læring.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med Copydan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Lærervejledningen indledes med nogle generelle sider, hvor materialet præsenteres.Derefter er der beskrivelser af de enkelte temaer. Hvert tema indledes med mange forskellige aktiviteter, der er praktiske og undersøgende. Mange af dem foregår uden for klasselokalet. Her er der også indlagt en hel del bevægelsesaktiviteter. Der er forslag til forskellige differentieringsmuligheder, så det på den måde ofte vil være muligt, at alle elever arbejder med den samme aktivitet på samme tid, men på forskellige niveauer. Bagerst i Lærervejledningen er der en række bilag, som er klargjort til kopiering. Disse bilag letter og støtter arbejdet for eleverne, og flere af dem vil kunne bruges mange gange til forskellige opgaver. Der er også en del spil, som dels er generelle, dels lægger sig op ad de enkelte temaer. Nogle af dem træner talbehandling og hovedregning, andre tager udgangspunkt i geometri. Fælles for dem er, at de, samtidig med at de træner eleverne i forskellige faglige områder, også træner strategi og ræsonnement for eksempel i forbindelse med chancebegrebet. Materialet til fjerde og femte klasse består af syv digitale temaer i ABACUS i Matematikkens Verden og tilsvarende syv analoge temaer, begge med tilhørende lærervejledninger. Materialerne understøttes af digitale læringsobjekter, Faglige Emner. Læringsobjekterne behandler stofområder hentet i Fælles Mål for faget matematik på 4. -6. årgange.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med Copydan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Opgavebogen er en kopibog. Materialet kan anvendes til elever, der har behov for ekstra træning, og til dem der har behov for yderligere udfordringer.Siderne i Opgavebogen er en samling af tilbud, og derfor er det ikke hensigtsmæssigt, at alle elever arbejder med aktiviteterne i bogen fra først til sidste side.Der er flere opgaveark, der er udformet således, at læreren kan fastlægge sværhedsgraden, inden siden kopieres. For at styrke kommunikationen om, i og med matematik vil det være en fordel, at opgaverne løses parvis eller i mindre grupper.Sidst i Opgavebogen er der en vejledning, der beskriver ideen men hver enkelt side i Opgavebogen.Materialet til fjerde, femte og sjette klasse består af syv digitale temaer i ABACUS i Matematikkens Verden og tilsvarende syv analoge temaer, alle med tilhørende lærervejledninger. Materialerne understøttes af digitale læringsobjekter, Faglige Emner. Læringsobjekterne behandler stofområder hentet i Fælles Mål for faget matematik på 4. -6. årgange.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med Copydan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Elevbogen er en engangsbog, hvor der både er sider med opgave og sider beregnet til samtale om matematik i større eller mindre grupper. Opgaverne er fortrinsvis åbne opgaver, der bidrager til en undersøgende og aktivitetspræget undervisning.Materialet til fjerde, femte og sjette klasse består af syv digitale temaer i ABACUS i Matematikkens Verden og tilsvarende syv analoge temaer, alle med tilhørende lærervejledninger. Materialerne understøttes af digitale læringsobjekter, Faglige Emner. Læringsobjekterne behandler stofområder hentet i Fælles Mål for faget matematik på 4. -6. årgange.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med Copydan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Lærervejledningen indledes med nogle generelle sider, hvor materialet præsenteres. Derefter er der beskrivelser af de enkelte temaer. Hvert tema indledes med mange forskellige aktiviteter, der er praktiske og undersøgende. Mange af dem foregår uden for klasselokalet. Her er der også indlagt en hel del bevægelsesaktiviteter. Der er forslag til forskellige differentieringsmuligheder, så det på den måde ofte vil være muligt, at alle elever arbejder med den samme aktivitet på samme tid, men på forskellige niveauer. Bagerst i Lærervejledningen er der en række bilag, som er klargjort til kopiering. Disse bilag letter og støtter arbejdet for eleverne, og flere af dem vil kunne bruges mange gange til forskellige opgaver. Der er også en del spil, som dels er generelle, dels lægger sig op ad de enkelte temaer. Nogle af dem træner talbehandling og hovedregning, andre tager udgangspunkt i geometri. Fælles for dem er, at de, samtidig med at de træner eleverne i forskellige faglige områder, også træner strategi og ræsonnement for eksempel i forbindelse med chancebegrebet. Materialet til fjerde og femte klasse består af syv digitale temaer i ABACUS i Matematikkens Verden og tilsvarende syv analoge temaer, begge med tilhørende lærervejledninger. Materialerne understøttes af digitale læringsobjekter, Faglige Emner. Læringsobjekterne behandler stofområder hentet i Fælles Mål for faget matematik på 4. -6. årgange.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med Copydan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Elevbogen er en engangsbog, hvor der både er sider med opgave og sider beregnet til samtale om matematik i større eller mindre grupper. Opgaverne er fortrinsvis åbne opgaver, der bidrager til en undersøgende og aktivitetspræget undervisning.Materialet til fjerde og femte klasse består af syv digitale temaer i ABACUS i Matematikkens Verden og tilsvarende syv analoge temaer, begge med tilhørende lærervejledninger. Materialerne understøttes af digitale læringsobjekter, Faglige Emner. Læringsobjekterne behandler stofområder hentet i Fælles Mål for faget matematik på 4. -6. årgange.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med Copydan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Opgavebogen er en kopibog. Materialet kan anvendes til elever, der har behov for ekstra træning, og til dem der har behov for yderligere udfordringer.Siderne i Opgavebogen er en samling af tilbud, og derfor er det ikke hensigtsmæssigt, at alle elever arbejder med aktiviteterne i bogen fra først til sidste side.Der er flere opgaveark, der er udformet således, at læreren kan fastlægge sværhedsgraden, inden siden kopieres. For at styrke kommunikationen om, i og med matematik vil det være en fordel, at opgaverne løses parvis eller i mindre grupper.Sidst i Opgavebogen er der en vejledning, der beskriver ideen men hver enkelt side i Opgavebogen.Materialet til fjerde og femte klasse består af syv digitale temaer i ABACUS i Matematikkens Verden og tilsvarende syv analoge temaer, begge med tilhørende lærervejledninger. Materialerne understøttes af digitale læringsobjekter, Faglige Emner. Læringsobjekterne behandler stofområder hentet i Fælles Mål for faget matematik på 4. -6. årgange.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med Copydan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.