Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Copublished with Corwin PressThis resource for prospective and practicing school leaders presents a model for leadership development, selection, and succession, and describes the intellectual "tool kit" that leaders can develop.
By looking at new approaches to succession management, this book addresses the problem of an apparent lack of educational leaders and will help to cultivate high quality leaders.
Denne bog er en lettilgængelig tilgang til moralsk funderet skoleledelse – en bæredygtig skoleledelse, der understøtter læring. Bogen er bygget op om syv enkle principper, der præsenteres i syv tilsvarende kapitler: • Dybde – læring og identitet • Længde – vedholdenhed og efterfølgelse • Bredde – udbredelse, ikke uddelegering • Retfærdighed – andre og os selv • Mangfoldighed – kompleksitet og sammenhæng • Ressourcestyrke – tilbageholdenhed og fornyelse • Bevarelse – historie og arvPrincipperne refererer bredt til aktuelle udviklingstendenser på det nære skoleplan såvel som til overordnede udviklingsplaner og -politikker. Altid med udgangspunkt i detaljerede case-beskrivelser.De to forfattere har noget på hjerte. De har set meget i og uden om skolen, de er velorienterede, og de insisterer på at drage nytte af deres indsigt.Bogen henvender sig til alle med interesse for pædagogisk ledelse, ledelsesudvikling og ikke mindst for bæredygtige undervisningstiltag.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.